مهاجرت تحصیلی نروژ

تحصیل در مقاطع مختلف نروژ

تحصیل در مقاطع مختلف نروژ

 تحصیل در مقاطع مختلف نروژ از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا یکی دیگر از مزیت های تحصیلی این کشور می باشد. پذیرش پس از پایان دوره متوسطه با گواهینامه پذیرش در دانشگاه عمومی انجام می شود. آموزش عمومی با 1 سال تحصیلی با 2 ترم، از اوت تا دسامبر و از ژانویه تا ژوئن رایگان است. مسئول اصلی آموزش و پرورش در کشور نروژ بر عهده وزارت آموزش و تحقیقات نروژ است. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا از شرایط تحصیل در مقاطع مختلف نروژ، انواع مراکز تحصیلی برای تحصیل در مقاطع مختلف نروژ و سایر موارد مربوطه اطلاعات کاملی کسب کنید.

آموزش عالی و تحصیل در مقاطع مختلف نروژ

آموزش عالی در نروژ شامل تحصیلات بعد از دوره متوسطه دبیرستان است . معمولا 3 سال یا بیشتر طول می کشد. برای پذیرش در اکثر مراکز آموزشی متقاضیان باید در دانشگاه کسب پذیرش کنند. برای کسب پذیرش در این دانشگاه ها دانشجویان باید در امتحانات زبان نروژی نمرات بالایی کسب کنند.

آموزش عالی در نروژ به طور گسترده ای به بخش های زیر تقسیم می شود:

  • دانشگاه های نروژ: دانشگاه ها در کشور نروژ بر روی عناوین نظری تمرکز دارند. دانشگاه های این کشور همچنین تعدادی از برنامه های تحصیلی حرفه ای از جمله حقوق، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و روانشناسی را به متقاضیان بین المللی ارائه می دهند.
  • کالج های دانشگاهی نروژ: تحصیل در کالج ها طیف گسترده ای از انتخاب های آموزشی از جمله مدارک دانشگاهی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را شامل می شود. سیستم قبولی در کالج های دانشگاهی کشور نروژ با دانشگاه های این کشور یکسان است.
  • مراکز تحصیلی خصوصی: مراکز آموزش عالی خصوصی که متقاضیان برنامه های تحصیلی مختلف ارائه می دهند. این برنامه ها دارای سطح و کیفیت بسیار بالا می باشد. هر ساله متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اقدام به مهاجرت می کنند.

تحصیل در مقاطع مختلف نروژ و کارشناسی

تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های کشور نروژ از 2 الی 3 سال به طول می انجامد. مدت زمان تحصیل در دانشگاه های نروژ در دوره کارشناسی به برنامه تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. دانشجویان می توانند برای کسب مدرک کارشناسی در برنامه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی و دولتی مشغول به تحصیل شوند. دانشگاه ها مدرک برنامه های تحصیلی در زمینه های مختلف را در مدت زمان 4 سال ارائه می دهند. دانشجویان برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ملزم به ارائه مدارک با کسب نمرات بالا می باشند. از این رو آماده شرکت در برنامه های تحصیل کارشناسی در نروژ هستند.

میانگین تعداد متقاضیان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان تحصیلی در کشور نروژ

تحصیل در نروژ مقطع متفاوت کارشناسی ارشد

دومین دوره تحصیلی دوره تحصیلی کارشناسی ارشد است که موجب کسب مدرک تحصیلی فوق لیسانس می شوند. دانشجویانی که دوره تحصیلی کارشناسی را در یک دانشگاه معتبر به پایان می رسانند می توانند با ارائه مدارک و کسب قبولی در دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. بخش مهمی از تحصیل در این مقطع فعالیت تحقیقاتی مستقل در قالب پایان نامه است. مدرک تحصیلی توسط دانشگاه ها و چندین کالج دولتی و خصوصی به تمامی دانشجویان بین المللی ارائه می شود. جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در نروژ را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در مقاطع مختلف نروژ و کارشناسی ارشد

تحصیل دکتری در نروژ

بعد از تحصیل در دانشگاه های نروژ در دوره کارشناسی ارشد، دانشجویان می توانند برای ورود به برنامه های تحصیلی دوره دکترا در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور اقدام کنند. تحصیل در این دوره معمولا 3 سال به طول می انجامد. برنامه های تحصیلی شامل فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی می باشد. برنامه های تحصیلی مقطع دکترا توسط دانشگاه ها، کالج های دانشگاهی، کالج های ایالتی و چندین موسسه خصوصی متقاضیان ارائه می شوند. تمامی دانشجویان این دوره که قصد دارند با موفقیت مدرک دکترا را کسب کنند می باید پایان نامه بسیار خوبی ارائه دهند. از این رو چنانچه پس از تحصیل در این کشور جویای کار می باشید ابتدا ویزای کاری نروژ را دریافت نمائید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های نروژ

برای تحصیل در دانشگاه های نروژ متقاضیان باید دانش کافی و توان مالی مورد نظر را داشته باشند. تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور رایگان است. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی که با هزینه های بالایی همراه می باشد. از این رو باید توان مالی خود را اثبات کنند. دانشجویان می توانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بورسیه تحصیلی کسب کنند. از این رو هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند. داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا  زبان نروژی برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها الزامی است. هموطنان عزیز اگر به فکر کسب قبولی در دانشگاه های برتر خارجی هستید. قصد دارید از شرایط اخذ ویزای تحصیلی سایر کشورها  آگاه شوید می توانید به مقاله های تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *