مهاجرت تحصیلی اتریش

تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی

زبان تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی

ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش بصورت رایگان می­ باشد. از همین رو افراد زیادی علاقمند به تحصیل در این کشور هستند. ما در این مقاله به بررسی تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی خواهیم پرداخت. اتریش امکان تحصیل رایگان را برای همه افراد فراهم نموده است. کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند تنها بایستی دوره 9 ساله تحصیل را گذرانده باشند. در این زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با آماده سازی این مقاله، اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

افراد برای ادامه تحصیل در کشور اتریش باید زبان آلمانی را در سطح B2 بیاموزند. زیرا آموزش در دانشگاه های این کشور به زبان آلمانی می ­باشد. دانشگاه های کشور اتریش برای پذیرش دانشجویان نیازی به ارائه مدرک زبان آلمانی ندارند. زیرا پس از پذیرش دانشجو در دانشگاه های این کشور به فرد کارت دانشجویی موقت داده خواهد شد. توسط این کارت برای دانشجو فرصتی مهیا خواهد شد تا بتواند در یک دوره 2 ساله زبان آلمانی خود را تکمیل نموده و سپس وارد دانشگاه شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی برای همه­ افراد رایگان می ­باشد. اما موضوع مورد نظر ما ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می­ باشد. در این زمینه دانشجویانی که دوره­ کارشناسی خود را در دانشگاه های آزاد کشور ایران گذرانده اند امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش را ندارند. اما امکان ادامه تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی برای دانشجویان وجود دارد.

تحصیل در اتریش 2023

تحصیل در این کشور می تواند بسیار با ارزش باشد. زیرا دانشگاه های این کشور از رتبه های علمی بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل انتخاب و مقصد بسیاری از دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارند. نکته ای که کشور اتریش را از دیگر کشورها متمایز می کند این است که در این کشور، هزینه تحصیل برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا نیز رایگان است. مهم تر از همه اینکه دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارد که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. اگر فرد در آنها تحصیل نموده باشد می تواند مدارک خود را نیز در ایران معادل سازی نماید. این امر مورد دغدغه بسیاری از افرادی است که قصد تحصیل و بازگشت به کشور را دارند. لذا در ادامه لیستی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کشور اتریش را ارائه نموده ایم که در ادامه ذکر خواهیم کرد.

این دانشگاه ها مشخصا شامل دانشگاه زیر می باشد:

  • دانشگاه ملی وین
  • دانشگاه کپلر
  • دانشگاه مدیکال وین
  • دانشگاه مدیکال گراس
  • دانشگاه مدیکال اینسبروک
  • دانشگاه گراس
  • دانشگاه اسکی بوکو
  • دانشگاه کارل فرانسس

بنابراین اگر فردی از این دانشگاه ها مدرک خود را تهیه نموده باشد می تواند در ایران نیز با این مدارک به کار بپردازد. دانشگاه های دولتی این کشور هزینه ای بابت ثبت نام نیز دریافت نمی کنند که این یک امتیاز بسیار بزرگ است. اما دانشگاه های خصوصی این کشور در حدود 100€ الی 250€ (یورو) هزینه ثبت نام دریافت خواهند نمود.

بررسی تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

تحصیل در اتریش با ارائه مدرک معتبر تحصیلی و برقراری الزامات دانشگاه های اتریشی امکان پذیر است. یکی از این الزامات مدرک معتبر تحصیلی است. دانشگاه های اتریش حساسیت زیادی را بر مدرک متقاضی قائل هستند. لذا دانشجویان دانشگاه های سراسری و دولتی از بابت مدرک خود جای نگرانی ندارند. اما سایر مدارک ممکن است قابل قبول دانشگاه مورد نظر نباشد. توجه کنید که این قوانین ممکن است تغییر یابد. اما هم اکنون دانشجویان دانشگاه های آزاد مورد پذیرش دانشگاه های اتریشی نیستند. دانشجویان غیر انتفاعی نیز ممکن است با سخت گیری های زیادی روبرو شوند اما توسط دانشگاه های اتریشی هیچ جایی ذکر نشده است که مدرک دانشگاه های غیر انتفاعی ایران مورد تایید نیستند پس این دانشجویان نیز می توانند برای تحصیل در اتریش اقدام کنند.

شرایط تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی

دانشجویان در این کشور اجازه کار در حین تحصیل را دارند. بطوریکه دانشجویان مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته و دانشجویان کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و دانشجویان دوره­ دکتری 30 ساعت در هفته اجازه کار دارند. جهت اخذ ویزا و پذیرش از دانشگاه های این کشور، افراد متقاضی باید به آماده سازی مدارک ذیل بپردازند:

  • ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات
  • ارائه مدرک کارشناسی به همراه ریزنمرات
  •  ارائه گواهی اشتغال به تحصیل
  •  ارائه مدارک شناسایی
  •  ارائه پاسپورت معتبر
  • گواهی پایان خدمت برای آقایان

از این رو هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

دانشجویان جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور هیچ هزینه ای را پرداخت نمی­ کنند. تنها دانشجویان بایستی هزینه ترجمه مدارک تحصیلی، تأییدیه سفارت و پست را بپردازند. البته این موضوع که دانشگاه های غیرانتفاعی در اتریش از چه میزان اعتباری برخوردار هستند. موضوعی است که بسته به دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال اگر فردی با معدل بالا در دانشگاه های غیرانتفاعی تحصیل نموده باشد شاید نتواند از دانشگاهی چون دانشگاه ملی وین پذیرش اخذ نماید. اما این احتمال نیز وجود دارد که باقی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم بتواند پذیرش خود را اخذ نماید.

هزینه زندگی در کشور اتریش

همانطور که می­ دانید هزینه زندگی در افراد مختلف بستگی به سطح زندگی افراد دارد. اما بطور کلی هزینه های زندگی به شرح زیر می باشد:

  • زندگی دانشجویی: 500€ الی 700€ (یورو)
  • زندگی برای یک خانواده: 1300€ الی 1500€ (یورو)

این کشور امکان ادامه تحصیل به صورت رایگان را برای دانشجویان بین المللی ایجاد نموده است. اما دانشجویان بایستی بدانند که امکان ادامه تحصیل با مدارک دانشگاه آزاد در این کشور وجود ندارد. در صورتیکه دانشجویان می توانند به ادامه تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی ادامه دهند.

در کشور اتریش مراکز آموزشی به 2 دسته تقسیم می­ شوند: دانشگاه و مدارس عالی فنی دانشجویانی که در سایر کشورها به ادامه تحصیل می ­پردازند بایستی بدانند که مدارک دانشگاهی که دریافت میکنند مورد تأیید وزارت علوم باشد. در ضمن مدارک دانشگاه ها و مدارس عالی فنی کشور اتریش مورد تأیید وزارت علوم ایران می ­باشد.

زبان تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی

دانشگاه ها در کشور اتریش به زبان آلمانی تدریس می ­کنند. اما دانشجویان به هنگام پذیرش از سوی دانشگاه های این کشور نیازی به ارائه مدارک زبان آلمانی ندارند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های کشور اتریش بایستی آزمون EDP زبان آلمانی را بگذرانند. اما کسانی که از کشور ایران درخواست پذیرش به دانشگاه های این کشور را دارند پذیرش آنها تکمیل و مشروط به گذراندن آزمون EDP هستند.

همچنان دانشجویانی که دوره­ های زبان آلمانی را در کشور ایران گذارنده اند، به هنگام ورود به دانشگاه های این کشور تنها در آزمون EDP شرکت می­ نمایند. در صورت قبولی در این آزمون به صورت مستقیم وارد دانشگاه مورد نظر خواهد گردید و دیگر نیازی به گذراندن دوره زبان آلمانی در این کشور نمی ­باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

زبان تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی

تفاوت بین دانشگاه و مدارس فنی عالی در اتریش

دانشجویانی که در دانشگاه های کشور اتریش تحصیل می­ نمایند 3 بار مجاز به شرکت در آزمون در زمان های تعیین شده است. شرکت در آزمون بدون حضور در کلاس ها در صورتی که دروس عملی نباشد بلامانع است. اما در مدارس عالی فنی دانشجو بایستی در تمامی کلاس ها حضور داشته و در صورت موفق نشدن در امتحانات ترم و امتحانات جبرانی بایستی دانشجو آن ترم را دوباره بگذراند.

هنگامی که دانشجویان برای پذیرش دانشگاه های اتریش درخواست می ­دهند، امکان بورسیه و دریافت کمک هزینه از سوی دولت آلمان به دانشجویان وجود ندارد. اما پس از ورود به دانشگاه های این کشور دانشجویان می­ توانند درخواست بورسیه به برخی از موسسات را بدهند. چنانچه به دنبال کار در این کشور می باشید، مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را مطالعه بفرمائید.

هزینه تحصیلات تکمیلی در کشور اتریش

هزینه ها در دانشگاه های این کشور حدود 780€ (یورو) تخمین زده شده است. این هزینه در صورتی که دانشجو واحدهای درسی خود را با موفقیت گذرانده باشد حدود دو سوم از این هزینه به دانشجو برگردانده خواهد شد. اما این قانون در مورد مدارس عالی فنی وجود ندارد. این هزینه بدون برگشت از دانشجویانی که در این مدارس تحصیل می کنند دریافت می ­شود. هزینه تحصیل و زندگی در اتریش نیز باید به طور دقیق باید برآورد شود. بازار کار دانشجویی در این کشور نیز مناسب افرادی است که می خواهند حین تحصیل کار کنند.

افراد زیادی که جهت ادامه تحصیل کشور اتریش را انتخاب می ­کنند ممکن است نسبت به تأیید مدارک تحصیلی خود از سوی کشور اتریش با سوالات زیادی روبرو شوند از جمله:

  • آیا تنها با داشتن مدارک تحصیلی دانشگاه های دولتی ایران می ­توان به ادامه تحصیل در کشور اتریش پرداخت؟
  • کشور اتریش کدامیک از مدارک تحصیلی کشور ایران را قبول دارد؟
  • آیا تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی دارای شرایط خاصی است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به سوالات همه دانشجویان عزیز می­ باشد. همچنان دانشجویان می ­توانند جهت مشاوره در زمینه تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیر انتفاعی با کارشناسان ما در این موسسه ارتباط برقرار نمایند. جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش مقاله ویزای تحصیلی اتریش را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *