مهاجرت تحصیلی یونان

تحصیل داروسازی در یونان

تحصیل داروسازی در یونان در مقطع کارشناسی

مزایای مختلف تحصیل داروسازی در یونان موجب جذب زیادی از دانشجویان بین المللی می شوند که مایل به ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی می باشند. کشور یونان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که دانشجویان می توانند با کسب اقامت تحصیلی آن از موارد مثبت مختلفی بهره مند شوند؛ زیرا این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد و به دلیل مشارکت آن در پیمان شنگن، کسب ویزای یونان می تواند با مزایای حرکت آزادانه بین بیش از 20 کشور عضو پیمان شنگن شود.

تحصیل داروسازی در یونان در مقایسه با هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاهی دارای سطح آموزش بالایی می باشد. این کشور ممکن است در مقایسه با کشورهای برتر اروپایی مانند آلمان، سوئد، دانمارک و غیره گزینه بسیار خوبی به شمار نیاید، اما در سال های اخیر به مقصد دانشجویان بین المللی زیادی تبدیل شده است. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با شرایط کلی تحصیل داروسازی در یونان آشنا خواهند ساخت.

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در یونان

تحصیل داروسازی در یونان در مقطع کارشناسی

به طور کلی، داروسازی علمی است که تعریف می کند چگونه یک داروی خاص بر بدن انسان و حیوانات تاثیر می گذارد. داروسازان داروهای مختلف را برای درمان و جلوگیری از بیماری های مختلف تهیه می کنند. تحصیل داروسازی در یونان معمولا به زبان انگلیسی و زبان یونانی انجام می شود و معمولا 5 سال تحصیلی به طول می انجامد. فارغ التحصیلان رشته داروسازی دانش و تجربیات مفید و کاملی را به منظور حضور در فعالیت های مختلف در امور دارویی و بهداشتی در جامعه (داروسازی جامعه، داروسازی تعاونی و داروخانه بیمارستان)، دفاتر و مراکز بهداشت و درمان، صنعت داروسازی، تجزیه و تحلیل داروها، صنایع آرایشی و بهداشتی، تحقیقات و آموزش دارویی، داروسازی بالینی و سایر موارد مرتبط کسب می کنند.

تحصیل داروسازی و برنامه ریزی برای آن مستلزم بررسی میزان درآمد دارو سازان نیز می باشد. از این رو میزان درآمد داروسازان در یونان ذیلا بررسی شده است:

میزان درآمد داروسازان در یونان

دورس تحصیل داروسازی در یونان

دروس اصلی که دانشجویان با تحصیل داروسازی در یونان یاد می گیرند عبارتند از:

ردیفنام دروسردیفنام دروس
1تاریخچه و اهداف داروسازی8فیزیولوژی
2میکروبیولوژی دارویی9شیمی دارویی آلی
3زیست شناسی سلولی10بیوتکنولوژی گیاهان دارویی
4ایمونوبیولوژی11بیوشیمیایی و بیوانفورماتیک
5عملیات واحد فناوری دارویی12کنترل کیفیت دارو
6فناوری خاص دارویی13داروسازی بالینی
7آنالیز دارویی و داروسازی14بیوشیمی

برای تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی در یونان دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید در نظر داشته باشند که سال تحصیلی به ترم پاییز و ترم بهار تقسیم می شود. آموزش دانشجویان دانشکده داروسازی از طریق سخنرانی، آموزش و تمرینات آزمایشگاهی حاصل می شود. متوسط هزینه های تحصیل داروسازی در کشور یونان از 900€ تا 6000€ (یورو) می باشد و این هزینه شامل هزینه تحصیل، هزینه اقامت، خوراک و پوشاک و سایر موارد می شود.

تحصیلات تکمیلی رشته داروسازی در یونان

قبل از اعزام دانشجو به یونان برای تحصیل رشته داروسازی، دانشجویان بین المللی باید آگاه باشند که تحصیلات تکمیلی رشته داروسازی در یونان موجب کسب مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در این زمینه می شود. متقاضیان تحصیلات تکمیلی در یونان برای رشته داروسازی می توانند از طریق اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. تحصیل داروسازی در یونان منجر به صدور مدرک تحصیلی معتبر و آینده شغلی مطلوب می شود.

برجسته ترین زمینه های علمی تحصیل رشته داروسازی در کشور یونان در این دوره عبارتند از:

  • شیمی پزشکی، توسعه ترکیبات دارویی
  • فناوری دارویی
  • بیوتکنولوژی دارویی، تشخیص مولکولی
  • داروسازی و درمان
  • ساخت داروهای گیاهی

فارغ التحصیلانی که می توانند متقاضی تحصیلات تکمیلی رشته داروسازی در یونان شوند معمولا شامل موارد زیر می شوند:

  • داوسازان
  • شیمی دانان
  • بیولوژیست ها
  • پزشکان متخصص
  • دندانپزشکان و دامپزشکان
  • پزشکان متخصص
  • دندانپزشکان و دامپزشکان
  • کشاورزان
  • جنگلبانان و مهندسان شیمی

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی که داروساز نیستند، ممکن است نیاز به شرکت در دوره های خاص برای کسب آمادگی لازم داشته باشند. تعداد و نوع دوره ها در صورت نیاز توسط کمیته آموزش تحصیلات تکمیلی و مجمع عمومی دانشکده دانشگاه مربوطه تصمیم گیری می شود. برای مثال، در دانشگاه ارسطو، دانشجویان باید حداکثر در سه دوره شرکت کنند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته داروسازی در کشور یونان باید در نظر داشته باشند که کسب مدرک کارشناسی ارشد داروسازی در این کشور معمولا 4 ترم و 2 الی 3 سال به طول می انجامد.

شرح تحصیل داروسازی در یونان

مزایای تحصیل داروسازی در یونان

تحصیل رشته داروسازی در کشور یونان متقاضیان را مشمول مزایای متعددی می کند. این مزایا می توانند پایه های خوبی برای زمینه سازی اقامت در این کشور باشد. متقاضیان اقامت دائم در اروپا می توانند به پشتوانه تحصیل داروسازی و کار در این رشته به هدف خود برسند. برخی از مزایای تحصیل داروسازی در این کشور عبارتند از:

  • درآمد مطلوب
  • امکان کار پس از تحصیل
  • امکان اخذ مدرک معتبر
  • اخذ ویزای شنگن

مزایای تحصیل در این کشور اصلی ترین جاذبه برای متقاضیا می باشد. از این رو متقاضیان بایستی توجه ویژه ای به بررس مزایا داشته باشند. تحصیل در یونان و مزایای آن زمینه مطلوبی برای کار و زندگی در اروپا فراهم می کند. اقامت در یونان و اخذ ویزای تحصیلی این کشور می تواند منجر به اخذ ویزای شنگن شود.

دانشگاه های یونان در سال 2023

برای ورود به دانشگاه های یونان، دانشجویان و متقاضیان خارجی حتما باید توانایی های زبان انگلیسی یا یونانی خود را اثبات کنند. به یاد داشته باشید که دانشجویانی که زبان مادری آنها انگلیسی است، نیازی به ارائه مدرک زبان برای اثبات توانایی های زبان خود ندارند. به عنوان مثال، دانشجویان آمریکایی برای تحصیل در بهترین دانشگاه های یونان نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند. اما در مقابل، دانشجویانی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی نمی باشد، مانند دانشجویان ایرانی، برای تحصیل در دانشگاه های یونان حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشند. علاوه بر این، دانشجویان حتما باید دوره متوسطه (دبیرستان) را با موفقیت به پایان رسانده باشند. برای ورود به دانشگاه های یونان، ابتدا باید مطمئن شوید که سوابق تحصیلی شما واجد شرایط است. در این بخش به معیارهای اصلی پذیرش در مقاطع مختلف اشاره شده است.

به طور کلی، مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور یونان عبارتند از:

  • یک گواهینامه معتبر ارائه شده توسط دبیرستان (متوسطه)
  • معدل (GPA) حداقل 10 در مقیاس 10 تا 20
  • مدرک زبان انگلیسی C1 ADVANCED ،TOEFL ،IELTS

علاوه بر این، شرایط دقیق تر پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های یونان عبارتند از:

  • مدرک کارشناسی
  • 2 تا 4 سال سابقه کار (فقط مربوط به MBA است.)
  • مدرک زبان انگلیسC1 Advanced ،TOEFL ،IELTS
  • نمرات GMAT حداقل 500 (بیشتر مربوط به MBA)
  • معدل حداقل 7 در مقیاس 1 تا 10

تحصیل داروسازی در دانشگاه تسالونیکی یونان

دانشگاه تسالونیکی از دیگر دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی در این کشور می باشد. این دانشگاه در سال 1925 تاسیس گردیده است. تسالونیکی متشکل از دانشکده علوم، پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی می باشد که بخش داروسازی از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از اصلی ترین ملاکی که در باب تحصیل داروسازی در این کشور بایستی در نظر داشت، عملکرد تحصیلی در سال های قبل می باشد.

مزایای تحصیل داروسازی در دانشگاه تسالونیکی یونان:

  • هزینه های مقرون به صرفه تحصیل
  • امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان خارجی

کار پس از تحصیل داروسازی در یونان

متقاضیان کار در یونان می توانند برای کار پس از تحصیل در این کشور نیز اقدام نمایند. شروط متعددی برای کار پس از تحصیل در این کشور وجود دارد. متقاضیان کار در یونان بایستی پس از فارغ التحصیلی به اداره مهاجرت مراجعه کرده و ویزای تحصیل خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. البته این امر نیاز به رعایت الزاماتی دارد. برخی از این الزامات شامل یافتن شغل، عدقد قرارداد کاری، ـماده سازی مدارک و سایر می شود. متقاضیان برای آگاهی از شرایط کار در این کشور قبل از اقدام به تحصیل، نرخ بیکاری یونان را بررسی نمایند. نرخ بیکاری یونان ذیلا بررسی شده است.

 

نرخ بیکاری در کشور یونان

اخذ اقامت یونان

یکی از مهمترین مزایای تحصیل داروسازی در دانشگاه های یونان و یا تحصیل در سایر رشته های برجسته دانشگاه های این کشور، کسب اقامت در یونان می باشد. همانطور که در بخش نخست این نوشتار گفته شد، کشور یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد و کسب اقامت این کشور می تواند با مزایای بی شماری همراه باشد. با کسب اقامت تحصیلی در یونان دانشجویان می توانند تا پایان دوره تحصیلی خود در این کشور اقامت داشته باشند.

در نمودار زیر شاهد درآمد داروسازان در این کشور می باشیم:

درآمد داروسازان در یونان

علاوه بر این، متقاضیان پس از تمام کردن دوره تحصیلی خود در این کشور می توانند با یافتن شغل مناسب، اقامت دائم یونان را اخذ کنند. اخذ اقامت دائم یونان به متقاضیان اجازه سفر نامحدود، زندگی، تحصیل و کار قانونی در یونان و سایر کشورهای اروپایی و همچنین اجازه سفر بدون ویزا به اکثر کشورهای دنیا را می دهد.

چالش های تحصیل داروسازی در یونان

افرادی که به دنبال تحصیل داروسازی در یونان هستند، باید به این موضوع واقف باشند که تحصیل داروسازی در این کشور با چالش های اندکی نیز همراه است. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل داروسازی در یونان، فرآیند پذیرش در دانشگاه های داروسازی در این کشور است. به طور کلی فرایند پذیرش در اغلب دانشگاه یونان بسیار گیج کننده است. برای اینکه بتوانید روند پذیرش در دانشگاه های داروسازی یونان رو با موفقیت طی کنید، باید تمام جزئیات پذیرش را در وب سایت دانشگاه مورد نظر مطالعه کنید.

علاوه بر این بود دوره های مورد نظر در رشته داروسازی از دیگر چالش های تحصیل در این کشور محسوب می شود. در نهایت اینکه الزامات زبان حین تحصیل داروسازی در یونان نیز از چالش های بزرگ تحصیل در این کشور تلقی می شود. به طور کلی در کنار مزایای بی شماری که تحصیل داروسازی در یونان برای شما به همراه خواهد داشت، دارای چالش هایی نیز می باشد.

دوره های تحصیلی داروسازی در مقطع کارشناسی در یونان بدین شرح می باشد:

دوره های تحصیلی داروسازی در مقطع کارشناسی در یونان

برنامه فارماکولوژی و تحصیل داروسازی در یونان

طی سالهای اخیر افرادی که برنامه فارماکولوژی را برای تحصیل داروسازی در یونان انتخاب کرده اند، به شدت رو به افزایش است. فارماکولوژی برنامه ای است که مکانیسم اثر، کاربردهای بالینی، عوارض جانبی و سرنوشت داروها را بر روی بدن مطالعه می کند. این برنامه که از نظر آکادمیک چالش برانگیز و از نظر حرفه ای مرتبط است، درک جامعی از علم فارماکولوژی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. همچنین برنامه فارماکولوژی به شما این امکان را می دهد تا مهارت های پایه را همراه با درک تکنیک های مورد استفاده در فارماکولوژی توسعه دهید. از سوی دیگر هدف این برنامه ترویج مهارت های ارتباطی قوی و تفکر مستقل در آمادگی برای استخدام است. در نهایت اینکه برنامه موارد ضروری فارماکولوژی، مکانیسم های اثر دارو و متابولیسم دارو را پوشش می دهد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان داروسازی برای برنامه فارماکولوژی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان داروسازی برای برنامه فارماکولوژی را طی سال های اخیر

فرصت های شغلی پس از تحصیل داروسازی در یونان

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی، فرصت های شغلی گوناگونی پس از تحصیل داروسازی در یونان در انتظار دانشجویان بین المللی خواهد بود. چشم انداز شغلی برای داروسازان از نظر مسئولیت بهینه سازی کشف، توسعه ارزیابی و استفاده ایمن از داروها در جامعه بسیار عالی است. فارغ التحصیلان داروسازی در یونان را می توان در صنعت داروسازی و نهادهای نظارتی یافت. که نقش های مختلفی مانند تحقیق و توسعه، یا نقش های نظارتی و ایمنی دارو را بر عهده دارند. البته لازم به ذکر است که، به طور فزاینده ای داروسازانی را می توان یافت که در مراقبت های اولیه کار می کنند. که اغلب به عنوان داروسازانی که با پزشکان عمومی تجویز می کنند مشغول به کار هستند. در نهایت اینکه در داروخانه بیمارستانی بسیاری از داروسازان به عنوان داروساز بالینی تمام وقت کار می کنند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا از سایر موضوعات مهاجرتی نیز اطلاعات کاملی کسب کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل داروسازی در یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل داروسازی در یونان می باشیم:

  • مدت زمان تحصیل در دانشگاه های یونان در رشته های داروسازی چقدر است؟ تحصیل در دانشگاه های یونان در رشته های داروسازی ممکن است حدود 5 یا 6 سال زمان میبرد. سال تحصیلی در یونان از اوایل ماه سپتامبر تا اواخر ماه آگوست می باشد.
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی برای رشته داروسازی در یونان شامل چه مواردی است؟ ریز نمرات تحصیلی/ آخرین مدرک تحصیلی/ گواهی عدم سوء پیشین/ مدارک شغلی (در صورتیکه شامل متقاضی شود.)/ گواهی سلامت/ اثبات پشتوانه مالی/ پاسپورت و شناسنامه متقاضی.
  • آیا یونان کشوری امن برای تحصیل در رشته داروسازی است؟ بله یونان در بین کشور های اروپایی از نظر امنیت و کیفیت زندگی بسیار مناسب می باشد و دانشگاه های یونان در رنکینگ جهانی اعتبار بسیار خوبی دارند.
  • آيا با اخذ مدرک داروسازی در مقطع کارشناسی در کشور یونان می توان مشغول به کار شد؟ بله شرایط تحصیلی و سخت گیری های دوره کارشناسی یونان به اندازه ای است که می توان برای کار بسیار آزادانه عمل کرد و هیچ محدودیتی ندارد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در یونان

  1. رها گفت:

    وقت بخیر من میخوام برای رشته داروسازی اقدام کنم و مبخوام برم یونان، خواستم بدونم که برای تحصیل داروسازی مدرک زبان نیاز هست؟ و اینکخ برای تحصیل داروسازی در یونان دقیقا از چه تایمی باید اقدام کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای تحصیل داروسازی در یونان نیاز به مدرک زبان انگلیسی است.در خصوص اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *