مهاجرت تحصیلی استرالیا

تحصیل داروسازی در استرالیا

تحصیل داروسازی در استرالیا

تحصیل داروسازی در استرالیا هر ساله به خصوص در 2023 به دلیل مزایای بیشماری نظیر بازار کار پس از تحصیل و تحصیل به زبان انگلیسی پرتقاضا است. امروز دانشجویان با تحصیل داروسازی در این کشور می توانند به صنعتی داروسازی ورود پیدا کنند. این کشور دارای دانشگاه های بسیار با کیفیت و معتبری در سطح جهان است.

دانشگاه های برتر این کشور همچنین مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند. برای ورود و تحصیل داروسازی در استرالیا دانشجویان باید از قوانین و شرایط ورود اطلاع یابند که با مطالعه این مقاله ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این امر امکان پذیر است.

  • شرایط تحصیل داروسازی در این کشور در سال 2023 چیست؟
  • تحصیل داروسازی در کدام دانشگاه های این کشور امکان پذیر است؟
  • مزایای تحصیل داروسازی چیست؟
  • هزینه تحصیل داروسازی در این کشور چقدر است؟
  • روند پذیرش داروسازی در استرالیا چگونه است؟

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در استرالیا

درباره تحصیل داروسازی در استرالیا

علم داروسازی در استرالیا به رویه بالینی و علم محور با تحقیقات، کشف، تولید، تهیه، آماده سازی، استفاده از مواد شیمیایی و بررسی کیفیت دارو برای ایمنی، اثربخشی و مقرون به صرفه بودن مصرف دار مربوط می شود. این رشته علوم دارویی و علوم طبیعی را با علوم بهداشتی مرتبط می کند. با گذشت سال ها، علم داروسازی به دلیل اهمیت داروهای در جامعه و تولید داروسازی در صنعت برای مردم پدید آمده است. نقش های اصلی داروسازان در زمینه داروسازی ترکیب، پخش داروها، ارائه خدمات درمانی، خدمات بالینی، داروهای مختلف و همچنین ارائه اطلاعات مربوط به داروها است. مواد شیمیایی و داروسازی با از استفاده از فرمول های علمی علم داروسازی را بوجود می آورند.

میزان درآمد داروسازان در استرالیا ذیلا بررسی شده است:

حداقل و حداکثر درآمد داروسازان در استرالیا

با تحصیل داروسازی در این کشور شما مکانیسم های مختلفی از عملکرد دارو، جذب دارو، ساختار شیمیایی، سوخت و ساز بدن، توزیع، تأثیر داروها بر روی بدن انسان، عوارض جانبی داروها و موارد دیگر را مطالعه می کنید. داروها نه تنها برای درمان بیماری ها بلکه برای پیشگیری از آنها نیز تجویز می شود. از طریق تحصیل این رشته در این کشور شما می توانید مراحل مختلف چرخه حیات آن مانند کشف، توسعه و آزمایش محصولات دارویی و دانش مربوط به تولید دارو را بدست آورید. تحصیل داروسازی در استرالیا می تواند منجر به کار پس از تحصیل در این کشور نیز شود. لذا تحصیل در این کشور برای متقاضیان مهاجرت کاری و اخذ اقامت دائم استرالیا حائز اهمیت است.

آینده تحصیل داروسازی در استرالیا

بررسی آینده و یا کار پس از تحصیل داروسازی در استرالیا به متقاضیان امکان آگاهی از هدف مهاجرت را می دهد. به عبارتی تحصیل داروسازی در استرالیا می تواند مزایایی را دارا باشد که آینده دانشجویان به آن ها بسته است. از این رو آینده تحصیلی برای دانشجویان این رشته بسیار حائز اهمیت است. متقاضیان تحصیل داروسازی در استرالیا قادر اند تا با استفاده از تحصیل در این رشته اقدام به کار در استرالیا نیز نمایند. ویژگی های مثبت و منفی تحصیل داروسازی در استرالیا ذیلا بررسی شده است.

ویژگی های مثبت و منفی تحصیل داروسازی در استرالیا

بازار کار برای تحصیل داروسازی در استرالیا

کار در استرالیا دئر رشته داروسازی می تواند متقاضیان را به درآمدی مطلوب برساند. متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی می توانند به پشتوانه کار در رشته خود از منابع مالی مطلوبی بهره مند شوند. داروسازی به عنوان یکی از رشته های شاخه پزشکی شناخته می شود. و متقاضیان با کار در این رشته از پرستیژ کاری بالایی برخوردار خواهند شد. بازار کار داروسازی همواره با ثبات است و نیاز بازار به دارو ضامن امنیت شغلی کارکنان در رشته داروسازی می باشد. لذا متقاضیان می توانند به پشتوانه اعتبار مدرک تحصیلی خود، از کار در کشورهای دیگر نیز بهره مند شوند.

کار پس از تحصیل داروسازی در استرالیا بر اساس تخصص مقاضیان سنجیده و عملی می شود. از این رو متقاضیان کار در رشته داروسازی در این کشور بایستی مهارت های تخصصی مورد نیاز خود را تقویت نمایند. متقایضان می توانند به پشتوانه تحصیل در این کشور مدرک معتبری اخذ کنند. لذا مدرک معتبر به معنی شانس بالاتر برای کار در کشورهای دیگر است.

ساختار تحصیل داروسازی در استرالیا

در دانشگاه های استرالیا، در حال حاضر 2 نوع برنامه داروسازی وجود دارد، یک برنامه 4 ساله کارشناسی داروسازی و برنامه 2 ساله کارشناسی ارشد داروسازی که توسط 18 دانشکده داروسازی ارائه می شود. تکمیل هر یک از مدارک تحصیلی به همراه سایر الزامات مبنای فعلی ثبت نام برای فعالیت به عنوان یک داروساز است. کیفیت آموزش داروسازی در این کشور توسط چندین سازمان دولتی و حرفه ای تنظیم و کنترل می شود تا از استاندارد آن اطمینان حاصل شود. آموزش داروسازی پس از کارشناسی ارشد نیز در چندین دانشگاه در این کشور برای تجهیز داروسازان متخصص به دانش و مهارت پیشرفته در داروسازی بالینی در دسترس است. به طور کلی آموزش داروسازی در استرالیا از کیفیت بالایی برخوردار است و داروها را برای رفع نیاز فعلی سیستم مراقبت های بهداشتی محلی تولید می کند.

با این حال، افزایش انتظار برای داروساز برای مشارکت بیشتر در ارائه خدمات درمانی بر موسسات داروسازی فشار می آورد تا در به روز کردن برنامه های درسی خود برای رفع این نیاز، پیشرو باشند. در این کشور، آموزش داروسازی در حال حاضر از طریق یک برنامه داروسازی 4 ساله در مقطع کارشناسی یا یک برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله از طریق دانشگاه های معتبر ارائه می شود:

دورهشرح
BPharmکارشناسی داروسازی به مدت 4 سال
MPharmکارشناسی ارشد داروسازی 2 سال

در نمودار زیر تحصیل دیگر رشته های پزشکی در استرالیا آمده است:

رشته های پزشکی در استرالیا

مزایای تحصیل در استرالیا

مزایای تحصیل داروسازی در این کشور عبارتست از:

  • بهترین کشور جهان برای دانشجویان خارجی
  • فرهنگ متنوع
  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • بازار کار ایده آل
  • جغرافیا گوناگون
  • دانشگاه های برتر
  • مدرک معتبر جهانی

در لیست زیر مزایای تحصیل داروسازی در این کشور آمده است:

  • تحصیل داروسازی در دانشگاه های معتبر
  • تحصیل داروسازی به زبان انگلیسی در استرالیا
  • اخذ مدرک داروسازی مورد تایید وزارت بهداشت
  • زندگی و اقامت در استرالیا
  • موقعیت کار حین تحصیل در استرالیا
  • تحصیل در محیط بین المللی

شرایط تحصیل داروسازی در استرالیا 2023

شرایط تحصیل داروسازی در استرالیا مانند سایر رشته های پزشکی در این کشور است. جهت تحصیل کارشناسی نمرات دروس ریاضی، شیمی، زیست و فیزیک دارای اهمیت است. برای تحصیل در این کشور داشتن تسلط به زبان انگلیسی در حد آیلتس 7 مورد نیاز است. علاوه بر این شرایط زیر بسته به دانشگاه مورد نیاز است:

  • داشتن مدرک معتبر تحصیلی
  • شرکت در آزمون GAMSAT یا MCAT و اخذ نمره مدنظر دانشگاه

دانشگاه های برتر استرالیا

همانطور که اشاره کردیم دانشگاه های استرالیا در رشته داروسازی برنامه های خود را ارائه می دهند. این دانشگاه ها مطابق با به روز ترین روند آموزش هستند. این دانشگاه ها در رده بندی های جهانی در جایگاه مناسبی هستند. در لیست زیر نام دانشگاه های برتر استرالیا برای تحصیل داروسازی معرفی شده اند.

  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه تاسمانیا
  • دانشگاه کوئینزلند
  • دانشگاه استرالیای جنوبی
  • دانشگاه لاتروب
  • دانشگاه جیمز کوک
  • دانشگاه نیوکاسل
  • دانشگاه سیدنی
  • دانشگاه چارلز داروین
  • دانشگاه گریفیت
  • دانشگاه کورتین

تحصیل کارشناسی داروسازی در استرالیا

برنامه درسی کلیه برنامه های داروسازی را می توان به 3 دسته علوم دارویی، داروسازی و داروسازی بالینی تقسیم کرد. به طور معمول، برنامه کارشناسی در حال حرکت به سمت تطبیق یک رویکرد یکپارچه با تمرکز بالینی قوی در سرتاسر استرالیا است. معمولا موضوعات اولیه علوم دارویی در اوایل برنامه ارائه می شود. نمونه ای از برنامه درسی یک برنامه داروسازی 4 ساله برای ورود به دوره کارشناسی در جدول زیر با استفاده از برنامه دانشگاه موناش نشان داده شده است. تمام برنامه های داروسازی ارائه شده در استرالیا آموزش بالینی (آموزش تجربی) دارند. معمولا دانشجویان احتیاج دارند که به مدت 12 هفته در داروخانه های عمومی، داروخانه های بیمارستان و سایر مکان ها دوره تجربی بگذرانند.

تحصیل کارشناسی داروسازی در استرالیا

بررسی تحصیل کارشناسی داروسازی در استرالیا

ماهیت و محتوای آموزش تجربی در دانشکده های داروسازی متفاوت است. برخی از برنامه های داروسازی در سال های اول برنامه قصد دارند دانشجو را با طیف وسیعی از فعالیت های حرفه ای انجام شده توسط داروسازان معرفی کنند. با این وجود، کلیه برنامه ها دارای برنامه های بالینی هستند که پس از آنکه دانشجو سطح دانش مناسبی را کسب کنند، در سال های پایانی ارائه می شوند:

سالبرنامه
اولآشنایی با فیزیولوژی، شیمی بیولوژیک و دارویی I، اساس فیزیک و شیمیایی داروخانه، سلامتی و جامعه، فیزیولوژی سیستم، شیمی بیولوژیک و دارویی II، تحویل دارو، بهداشت و جامعه II
دومبیوشیمی و زیست شناسی مولکولی، عملکرد سلول، ارتباطات و آسیب شناسی، مبانی عملی دارو I، اساس عمل داروسازی II، تحویل دارو و مواد، کارورزی I
سوممیکروبیولوژی و ایمونولوژی، تحویل مواد، درمان های تنفسی و دستگاه گوارش، تحویل دارو II، کارورزی II
چهارمتحویل دارو و توسعه، کاورزی III، داروی درمانی غدد، داروی درمانی عصب شناسی، داروی درمانی پوست، داروی درمان روانپزشکی

تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در استرالیا

با تغییر در شرایط مراقبت های بهداشتی در طی سال های متمادی، تمرکز بیشتری بر گسترش نقش داروسازان در استرالیا برای ارائه خدمات جامع به بیمار وجود دارد. این امر با انتشار بسیاری از استانداردهای بالینی داروسازی بالینی توسط سازمانهای حرفه ای مانند انجمن داروسازی استرالیا و جامعه داروسازان بیمارستانی استرالیا مشهود است. برای تجهیز بیشتر داروسازان برای تکمیل نقش بالینی پیشرفته، چندین دانشکده داروسازی به ارائه دوره کارشناسی ارشد به صورت نیمه وقت، یادگیری از راه دور و تمام وقت ارائه می شود. برای پذیرش در این برنامه های تحصیلات تکمیلی، متقاضیان موظفند لیسانس داروسازی یا معادل آن را حداقل با 2 سال تجربه و همچنین تجربه تمرین داشته باشند.

هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا

لازم به ذکر است هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است. هزینه تحصیل داروسازی در استرالیا در حدود 20000$.A الی 40000$.A (دلار استرالیا) می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا نیز بر اساس شهر متفاوت است. درآمد داروسازان در استرالیا به شرح زیر است:

متوسط درآمد داروسازان در استرالیا

برای اطلاع از دیگر شرایط تحصیل و رشته های دیگر تحصیلی می توانید با مشاورین و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب تحصیل داروسازی در استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل داروسازی در استرالیا می باشیم:

  • تحصیل داروسازی در استرالیا به چه شکل انجام می گیرد؟ دوره داروسازی در استرالیا به یک دوره کارشناسی 4 ساله و 2 ساله کارشناسی ارشد تقسیم می شود. پس از کارشناسی ارشد نیز دانشجویان می توانند در چندین دانشگاه به آموزش دوره های تخصصی داروسازی بالینی و مهارت پیشرفته آن دست یابند.
  • مزایای تحصیل داروسازی در استرالیا چیست؟ تحصیل داروسازی در این کشور در دانشگاه های معتبر و همچنین مورد تایید وزارت علوم به زبان انگلیسی انجام می پذیرد. در حین تحصیل به دانشجویان حق کار داده می شود. پس از آن نیز می توانند با کار در این کشور اقامت دائم به دست آورند.
  • برای تحصیل در رشته داروسازی در استرالیا چه شرایطی لازم است؟ برای تحصیل در رشته داروسازی نمرات دروس اصلی مثل زیست، شیمی، ریاضی، زیست و فیزیک حائز اهمیت است. ارائه مدرک زبان آیلتس 7 نیز مورد نیاز است. مدرک تحصیلی معتبر نیز باید ارائه شود و در آزمون های GAMSAT یا MCAT نیز که مدنظر دانشگاه است باید قبولی حاصل شود.
  • برترین دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در استرالیا کدامند؟ از برترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل داروسازی می توان به دانشگاه موناش، کوئیزلند، دانشگاه استرالیای جنوبی، تاسمانیا، لاتروب، نیوکاسل و سیدنی اشاره کرد. هزینه تحصیل در آن ها بین 20000$A (دلار استرالیا) تا 40000$A (دلار استرالیا) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *