مهاجرت تحصیلی روسیه

تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

امکان تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه یکی از مواردی است که دانشجویان و متقاضیان تحصیل در روسیه به دنبال آن هستند. در حال حاضر برخی از دانشگاه های روسیه ارائه مدرک زبان را برای پذیرش ضروری نمی دانند. دانشجویان می توانند در دوره های آمادگی، زبان روسی و یا انگلیسی را بیاموزند. در هر صورت داشتن مدرک زبان یک ویژگی به حساب می آید. با داشتن مدرک زبان همچنین روند اخذ ویزای تحصیلی روسیه آسان تر می شود. در حال حاضر حدود 40% دانشجویان در کشور روسیه در حال تحصیل به زبان انگلیسی هستند و پیش بینی می شود تعداد برنامه های انگلیسی نیز در سال های آینده افزایش یابد. چنانچه قصد تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه را دارید به توصیه کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را مطالعه کنید.

تحصیل در کشور روسیه

روسیه کشوری مستقل در شمال اوراسیا است. روسیه در سراسر شمال آسیا و بیشتر اروپای شرقی گسترش می یابد، 11 منطقه زمانی را در بر می گیرد و طیف گسترده ای از محیط ها و شکل های زمینی را شامل می شود. روسیه از شمال غربی به جنوب شرقی با نروژ، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان، بلاروس، اوکراین، گرجستان، آذربایجان، قزاقستان، چین، مغولستان و کره شمالی مرزهای زمینی دارد. اقتصاد روسیه از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی در رتبه 12 و از لحاظ برابری قدرت خرید در رده ششم قرار دارد.

منابع معدنی و انرژی گسترده روسیه، بزرگترین ذخایر در جهان، این کشور را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز طبیعی در جهان تبدیل کرده است. روسیه یک قدرت بزرگ و عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، عضو G20، شورای اروپا، همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) و غیره است. با پیشرفت این کشور، دانشگاه های روسیه نیز جزء 300 دانشگاه برتر جهان هستند و متقاضیان تحصیل در روسیه افزایش می یابد. با توجه به افزایش تعداد دانشجویان خارجی در روسیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی به خصوص در دوره کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور وجود دارد.

مزایا تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

تحصیل در روسیه نیز انتخاب خوبی است. بورسیه های تحصیلی زیادی در روسیه بدون آیلتس 2022-2023 وجود دارد. بورسیه تحصیلی روسیه برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است. برترین دانشگاه های روسیه در مسکو و سن پترزبورگ واقع شده اند و دارای برخی از دانشگاه های معتبر هستند. بورسیه های تحصیلی روسیه توسط دولت فدراسیون روسیه تأمین می شود. مدارک تحصیلی بسیاری برای تحصیل در روسیه بدون آیلتس ارائه می شود. تحصیل در روسیه بدون آیلتس امکان پذیر است.

این یکی از بهترین فرصت ها برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل رایگان در روسیه است. روسیه یکی از مقاصد تحصیلی برتر است که در آن دانشجویان بین المللی از بورسیه های تحصیلی کاملاً تأمین شده برخوردار می شوند و توسط دولت روسیه برای تحصیل در آنجا پول دریافت می کنند. بورسیه های زیادی بدون آیلتس وجود دارد . تمام هزینه ها تامین خواهد شد. بیش از 200000 نفر از 168 کشور جهان برای تحصیل به دانشگاه های روسیه می آیند. تحصیل در روسیه بدون آیلتس امکان پذیر است. دانشگاه های روسیه دانشجویان را در انتخاب زبان دستورالعمل ها محدود نمی کنند، دوره های مقدماتی روسی را برای کسانی که انگلیسی نمی دانند و نمی توانند در آن تحصیل کنند ارائه می دهند.

در نمودار زیر شاهد تحصیل در روسیه به زبان روسی و زبان انگلیسی می باشید:

تحصیل در روسیه به زبان روسی و انگلیسی

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

شرایط تحصیل در روسیه می تواند بسته به دانشگاه و برنامه تحصیلی، مدارک قبلی و نتایج درخواست و مصاحبه شما متفاوت باشد. سابقه اصلی یکی از اصلی ترین مراحل انتخاب است. دانشجویان بین المللی با دیپلم دبیرستان حق ورود به دانشگاه دولتی روسیه را دارند. این موسسات برای شرکت در برنامه های تحصیلی در روسیه به هیچ نمره یا نمره خاصی نیاز ندارند. برای درخواست تحصیل در پزشکی، دانشجویان باید در مقطع متوسطه بالاتر با دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی فارغ التحصیل شده باشند. برای پذیرش در مطالعات IT و مهندسی در روسیه، دانشجویان باید دوره متوسطه عالی را با مباحث ریاضیات و فیزیک گذرانده باشند. به همین ترتیب، برای تحصیلات کارشناسی ارشد، شما باید یک مدرک لیسانس داشته باشید و برای تحصیلات دکترا، باید گواهی کارشناسی ارشد داشته باشید.

شرایط تحصیل در روسیه بدون آیلتس یا تافل امکان پذیر است. معمولا برای پذیرش در دانشگاه های اروپا به آیلتس یا تافل نیاز است. دانشگاه های روسیه دانشجویان را در انتخاب زبان دستورالعمل محدود نمی کنند، دوره های مقدماتی روسی را برای کسانی که انگلیسی نمی دانند و نمی توانند در آن تحصیل کنند ارائه می دهند. هیچ احتیاجی به گواهی زبان وجود ندارد. بنابراین برخی نمره آیلتس یا تافل ندارند. در هر صورت برای بررسی شرایط زبان باید به موسسه خود مراجعه کنید.

شرایط کلی تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه شامل:

ردیفشرط
1مدرک پیشین خود را با تحصیل به زبان انگلیسی دریافت کرده باشید.
2زبان مادری متقاضی انگلیسی باشد.
3در دوره زبان آمادگی در کشور روسیه شرکت کرده باشید و نمره لازم را بدست آورید.
4در آزمون ورودی و یا مصاحبه دانشگاه شرکت کرده باشید و مهارت زبانی شما اثبات شده باشد.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

دوره های پادفک به زبان روسی و انگلیسی

دوره های آمادگی در روسیه به دوره های پادفک معروف هستند. در این دوره ها معمولا دروس پیش نیاز برای ورود به دانشگاه همراه با دوره های زبان ارائه می شود. افرادی که علاقمند به شرکت در دوره های روسی زبان هستند می توانند با شرکت در دوره های پادفک به زبان روسی آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه های روسی را کسب کنند. این دوره ها اجباری نیستند اما با شرکت در آن می توانید روند پذیرش خود را آسان تر کنید. این دوره ها معمولا 8 9 ماه به طول می انجامند.

همچنین دوره های پادفک به زبان انگلیسی نیز برگزار می شوند که این دوره ها آمادگی ورود به دوره های انگلیسی را فراهم می کنند. البته این دوره به تعداد کمتری برگزار می شوند و بیشتر دوره های پادفک به زبان روسی هستند.

تحصیل در رشته های مختلف بدون مدرک زبان در روسیه

تحصیل در روسیه به دانشجویان اجازه می دهد تا موضوعات جذاب مختلفی را مطالعه کنند. روسیه مقصد مناسبی برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به هنر است، زیرا روسیه به خاطر دستاوردهای تاریخی خود در ادبیات، تئاتر، مجسمه سازی و موسیقی کلاسیک مشهور است. تحصیل در روسیه یک فرصت مناسب برای دانشجویانی از خارج از کشور است که علاقه مند به یادگیری زبان روسی هستند، به ویژه دانشجویان بدون کلاس های معتبر یا دوره های تحصیل زبان روسی در کشور خود. برخی از بهترین موسسات جهان را برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در روسیه بدون آزمون آیلتس به شرط داشتن شرایطی ارائه می دهد که آنها باید اثبات توانایی برقراری ارتباط حداقل سطح متوسط ​​به زبان انگلیسی را ارائه دهند.

دانشجویان بین المللی که در روسیه در رشته ادبیات تحصیل می کنند، فرصت تحقیق در مورد مشهورترین نویسندگان جهان، در کشور اصلی این نویسندگان را دارند. از جمله برنامه های مختلفی که به زبان انگلیسی در روسیه ارائه می شود شامل:

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های روسیه

این کشور دارای سنت های چند صد ساله آموزش عالی است. اولین دانشگاه در روسیه در سال 1687 تاسیس شد و آکادمی اسلاونیک، یونان و لاتین نام گرفت. دانشگاه دولتی مشهور مسکو توسط میخائیل لومونوسف در سال 1755 تاسیس شد. از آن زمان، بسیاری از دانشگاه ها در سراسر روسیه از ولادیووستوک تا کالینینگراد ظاهر شدند. روسیه تعداد زیادی از روشنفکران برجسته را که به کشفیات و اختراعات بزرگی دست یافته اند، به جهانیان هدیه داده است و بیش از 40 نفر از آنها جایزه نوبل دریافت کرده اند. در حال حاضر، 950 دانشگاه در 85 منطقه روسیه وجود دارد که دانشجویان بین المللی می پذیرند. جهت اخذ ویزای تحصیلی روسیه می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

برخی از دانشگاه های مشهور روسیه عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی تامبوف
  • دانشگاه نوگوراد
  • دانشگاه دولتی پتروزاوودسک
  • دانشگاه دولتی نیژنی نوگوراد
  • دانشگاه دولتی چوواش
  • دانشگاه دولتی پزشکی کازان
  • دانشگاه دولتی پزشکی مسکو
  • دانشگاه سنت پترزبورگ

تحصیل در کشور روسیه به زبان انگلیسی

دانشگاه های روسیه ارائه برنامه های آموزشی جدید انگلیسی زبان را افزایش می دهند. اکثر آنها نسخه های اصلی را که به زبان روسی است ارائه می کنند. اما تعداد برنامه های منحصر به فرد در حال افزایش است. دوره ها انگلیسی زبان توسط اساتید روسی و بین المللی و بومی زبان برگزار می شود. برای درخواست چنین برنامه ای باید گواهینامه یا مدرک تحصیلی پیشین، انگیزه نامه و مدارک زبان آیلتس یا تافل را ارائه دهید.

برخی از دانشگاه های روسیه آزمون ورودی برای دوره های کارشناسی ارشد ندارند و به جای آن مصاحبه های ویدیویی را به زبان انگلیسی را ملاک قرار می دهند. امروزه برنامه های کاملاً آموزش داده شده به زبان انگلیسی را می توان در هر زمینه آموزشی یافت. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به روسیه می توانید مقاله مشخص شده را بررسی بفرمائید.

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

شما می توانید شهریه نسبتاً کمی را برای دانشجویان بین المللی که در روسیه تحصیل می کنند در نظر بگیرید. بیشتر برنامه های تحصیلی دوره لیسانس یا کارشناسی ارشد خود را در روسیه می توانید با هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی تا €5000 (یورو) یا حتی کمتر از دانشگاه های دولتی روسیه داشته باشید. دانشجویان بین المللی از مناطق خاص و دارای سوابق تحصیلی عالی ممکن است برای بورس تحصیلی دولتی که کلیه هزینه های تحصیل یا حتی هزینه زندگی در روسیه را پوشش می دهد، اقدام کنند. هزینه خوابگاه دانشجویی در روسیه تقریبا در هر ماه $275 الی $475 (دلار) است.

محل اقامت دانشجویان در شهرهای بزرگ روسیه مانند مسکو یا سنت پترزبورگ در مقایسه با محل اقامت در شهرهایی مانند Kirov یا Volzhsky گران است. هزینه خوابگاه دانشجویان بستگی به نوع محل اقامت، مکان، امکانات رفاهی و غیره دارد. انواع خوابگاه های دانشجویی در روسیه اقامتگاه مشترک، آپارتمان اجاره ای خصوصی، خوابگاه های دانشگاه، خوابگاه های دختران و غیره است.

چالش های تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

همانطور که می دانید، تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه دارای مزایای بی شماری می باشد، اما با این جال در کنار مزایای بی شمار دارای چالش های محدودی نیز در این زمینه می باشد. از مهمترین چالش های تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین چالش های تحصیل بدون مدرک زبان در روسیهتوضیحات
هزینه تحصیلبه طور کلی هزینه تحصیل در دانشگاه هایی که بدون مدرک زبان دانشجویان را پذیرش می کنند بالاتر از دانشگاه های دیگر است.
محل اقامتاغلب اقامتگاه های دانشجویی در دانشگاه های بدون مدرک زبان در روسیه به دلیل استقبال بیش از حد دانشجویان از سراسر جهان با محدودیت اسکان مواجه است. به همین جهت اغلب دانشجویان این دانشگاه ها مجبورند تا با هزینه بسیار بالا به صورت مستقل خانه ای را در روسیه اجاره کنند.
ایمنی دانشجویانطبق آمار به دست آمده، استفاده از سنت نگهداری تفنگ رو به روز در حال افزایش است و می تواند در تمام شهرهای روسیه اجرایی شود. به همین جهت برای دانشجویان امن نیست که در فضای باز یا در خوابگاه دانشگاه ها زندگی کنند. زیرا این کشور حفاظت از دانشجویان را به طور کامل تضمین نمی کند.

کار ضمن تحصیل در روسیه

دانشجویان بین المللی مجاز به تحصیل و کار در روسیه هستند، اما باید بدانند که صحبت کردن به زبان روسی کار را بسیار آسان تر می کند. برای واجد شرایط بودن برای کار دانشجویی در روسیه، مجوز کار دانشجویی مورد نیاز است. اگر ویزای دانشجویی روسیه دارید، دانش آموزان می توانند در طول تعطیلات یا در مدرسه ای که در آن تحصیل می کنید کار کنند، به مجوز کار از سرویس مهاجرت فدرال نیاز دارید. اگر دانشجوی تمام وقت در یک دانشگاه معتبر دولتی هستید، مجوز کار به شما اعطا می شود. این مجوز فقط به شما امکان می دهد در زمینه ها یا حرفه های مشخص شده در مجوز و همچنین در شهر یا منطقه ای که دانشگاه شما در آن قرار دارد فعالیت کنید. اگر می خواهید در حین تحصیل در روسیه کار کنید، محدودیت هایی وجود دارد.

در برخی موارد، ابتدا به مجوز کار روسیه نیاز دارید، یک عکس جدید به اندازه پاسپورت دعوت نامه رسمی خود از اداره کل امور مهاجرت روسیه GUVM  کپی اصلی. گواهی پزشکی کمتر از سه ماه که نشان دهد آزمایش HIV منفی است. ممکن است لازم باشد گواهی را به دو زبان روسی و زبان خود همراه با مشخصات گذرنامه، اطلاعات مربوط به مدت اقامت در روسیه و جزئیات آزمایش HIV ارائه دهید. فرم درخواست، که می تواند به صورت آنلاین تکمیل شود، اما باید پرینت شود. توجه داشته باشید: مجوز کار دانشجویان خارجی روسی به مدت یک سال معتبر است و می توان آن را برای مدت قرارداد کاری تمدید کرد. در این مدت، شما آزاد هستید که شغل خود را تغییر دهید، اما باید به سرویس مهاجرت اطلاع دهید. در صورت انصراف از دانشگاه، مجوز کار شما باطل می شود و نمی توانید در روسیه کار کنید.

تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان در رشته های مختلف

با تحصیل در دوره های پادفک در روسیه امکان تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان در رشته های مختلف وجود دارد. در این بخش جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه شرایط را بررسی کرده ایم. همه دانش آموزانی که دارای مدرک دبیرستان هستند حق پذیرش در دانشگاه های دولتی روسیه را دارند.

برای پذیرش در دوره های مرتبط با پزشکی، دانش آموزان باید موضوع زیر را با دروس دیگر در مدرسه مطالعه کرده باشند.

  • زیست شناسی
  • علم شیمی
  • فیزیک

برای رشته های هوانوردی، فناوری اطلاعات، کامپیوتر و سایر دوره های مهندسی دانش آموزان باید موضوع زیر را با موضوعات دیگر در مدرسه مطالعه کرده باشند:

  • ریاضیات
  • فیزیک

برای اقتصاد، هنر و فرهنگ، کشاورزی و سایر دوره ها  تنها نیاز به گواهی دیپلم 12 ساله است.

زندگی دانشجویی در روسیه

هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه برای دانشجویان بین المللی شامل هزینه های تحصیل در روسیه، هزینه های خوابگاه دانشجویان در روسیه، هزینه های غذا یا مواد غذایی، هزینه های بیمه پزشکی، هزینه سفر در روسیه با استفاده از کارت های تخفیف دانشجویی و غیره است. همه هزینه های متفرقه و اضافی دیگر به دانشجویان و سبک زندگی کلی آنها بستگی دارد. دانشجویان بین المللی در روسیه به ندرت می توانند بعد از کلاس کار انجام دهند. آنها در مسابقات ورزشی، مسابقات دانشجویی و سایر فعالیت های اجتماعی شرکت می کنند. دانشگاه ها در روسیه تئاترهای دانشجویی، تیم های ورزشی، انجمن های خیریه و تیم های ساخت ویژه دانشجویان دارند.

دانشگاه های روسیه معمولاً امکانات ورزشی خاص خود را دارند و از موقعیت مناسبی برخوردارند تا فرصت های عالی را برای دانشجویان بین المللی در روسیه برای شرکت در ورزش فراهم کنند. روسیه کشوری چندفرهنگی است که دانشجویان متنوع ترین کشورها و فرهنگ ها می توانند به راحتی با زندگی در این منطقه سازگار شوند. علاقه مندان به دریافت ویزای تحصیلی روسیه می توانند مطالب را در سایت بخوانند و جهت مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخ گویی سوالات پرتکرار شما در مقاله تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه می باشیم:

  • شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه چگونه می باشد؟ در صورتی که متقاضی مدرک پیشین خود را به زبان انگلیسی دریافت کرده باشد یا زبان مادری متقاضی انگلیسی باشد.
  • هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه چه میزان می باشد؟ هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی تا €5000 (یورو) یا حتی کمتر از دانشگاه های دولتی روسیه داشته باشید.
  • دوره پادفک روسیه چیست؟ دوره های آمادگی در روسیه به دوره های پادفک معروف هستند. در این دوره ها معمولا دروس پیش نیاز برای ورود به دانشگاه همراه با دوره های زبان ارائه می شود. افرادی که علاقمند به شرکت در دوره های روسی زبان هستند می توانند با شرکت در دوره های پادفک به زبان روسی آمادگی لازم برای ورود به دانشگاه های روسی را کسب کنند.
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل در روسیه وجود دارد؟ بله اما شرط مهم آن تسلط به زبان انگلیسی و یا روسی است.
5/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه

  1. ساعد گفت:

    سلام مرسی از مقاله ای که در مورد تحصیل بدون مدرک زبان در روسیه داشتید. من ترغیب شدم که به جز پرتغال و بلژیک درباره تحصیل تو روسیه رو هم بیشتر بررسی کنم. ولی لطفا بگید بدون مدرک زبان چقدر برای پذیرش شانس دارم و چطور میتونم این شانس رو بیشتر کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام شرایط شما بایستی بررسی گردد. در خصوص مشاوره جهت تحصیل در روسیه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *