تحصیل پزشکی در خارج کشور

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

برای دانشجویانی که تمایل به تحصیل در رشته پزشکی را دارند انتخاب بهترین کشور برای تحصیل پزشکی همواره از اولویت ها به شمار می رود. هرساله دانشجویان بسیاری نسبت به تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور اقدام می کنند. با توجه به این که اغلب دانشگاه های اروپا و دانشگاه های معتبر جهانی اقدام به پذیرش در رشته پزشکی می کنند انتخاب بهترین کشور و بهترین دانشگاه کمی دشوار به نظر می رسد. شرایط اقلیمی ، سیاسی و اقتصادی و نظام آموزشی سبب شده شرایط تحصیل در رشته پزشکی در هر کشور بسیار متفاوت با سایر کشورها باشد. همین امر باعث سردرگمی دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور می شود. با بررسی شرایط تحصیل پزشکی در کشورهای معتبر تا حد بسیار زیادی از این سردرگمی کاسته می شود.

  • شرایط تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای معتبر جهانی به چه صورت است؟
  • هزینه تحصیل در رشته پزشکی در کشورهای مختلف به چه صورت است؟
  • شرایط تحصیل پزشکی در هرکشور با سایر کشور ها چه تفاوت هایی دارد؟

 بررسی بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

همانطور که گفته شد عوامل بسیار زیادی وجود دارد که شرایط تحصیل در رشته پزشکی را در هر کشور متفاوت از سایر کشورها کرده است. زمینه ساز این تفاوت ها می تواند عواملی همچون عوامل سیاسی، اقتصادی و حتی اقلیمی باشد. شما می توانید با بررسی شرایط تحصیل پزشکی در هرکشور بنا به شرایط خود بهترین کشور برای تحصیل پزشکی را انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در هرکشور به تفکیک می پردازیم.

لیست بهترین کشورها برای تحصیلشرایط تحصیل پزشکی
کاناداتحصیل پزشکی در کانادا
آمریکاتحصیل پزشکی در آمریکا
نیوزلندتحصیل پزشکی در نیوزلند
استرالیاتحصیل پزشکی در استرالیا
اتریشتحصیل پزشکی در اتریش
آلمانتحصیل پزشکی در آلمان
نروژتحصیل پزشکی در نروژ
فرانسهتحصیل پزشکی در فرانسه
ترکیهتحصیل پزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی

با توجه قوانین هر کشور نوع پذیرش و شرایط پذیرش در رشته پزشکی می تواند با سایر کشورها در موارد متعددی تقاوت داشته باشد. شما با بررسی این تفاوت ها و تطبیق آن با شرایط خود بهترین کشور برای مهاجرت با هدف تحصیل پزشکی را انتخاب کنید.

برای ارزیابی بهترین کشور جهت تحصیل پزشکی باید موارد زیر را بررسی کرد:

  • میزان شهریه برای تحصیل پزشکی در کشور مورد نظر
  • هزینه های زندگی در کشور مورد نظر
  • نظام آموزشی کشور
  • زبان تدریس دروس
  • وجود آزمون ورودی و دوره های پیش نیاز
  • شرایط دوره های کارآموزی
  • میزان مجوز ساعات کار در دوران دانشجویی
  • شرایط عمومی دانشگاه
  • شرایط اقامتی و رفاهی دانشجویان
  • مدت زمان مورد نیاز برای پذیرش
  • اعتبار دانشگاه در سطح بین الملل
  • سطح زبان انگلیسی مورد نیاز
  • تایید دانشگاه از نظر وزارت بهداشت و درمان ایران

ویژگی های بهترین دانشگاه های پزشکی برای تحصیل

علاقه مندان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور با اولویت بندی موارد بالا می توانند کشور مطلوب را برای تحصیل پزشکی انتخاب کنند. به طور مثال اگر برای شما نبودن آزمون ورودی اولویت دارد می توانید کشورهای همچون روسیه و اوکراین و سایر را انتخاب کنید که این امکان را برای شما فراهم می کنند تا با گذراندن دوره های کالج وارد دانشگاه های پزشکی شوید و نیاز به شرکت در آزمون ورودی نخواهید داشت.

از طرفی اگر عوامل دیگری برای بهترین کشور برای تحصیل پزشکی مد نظر شماست به طور مثال میزان شهریه پایین می توانید کشورهایی همچون اتریش و آلمان را انتخاب کنید که به نسبت سایر کشورها از میزان شهریه پایین تری برخوردارند. از عوامل دیگری که برای دانشجویان ایرانی که تمایل دارند به تحصیل پزشکی در خارج از ایران بپردازند و سپس برای فعالیت به ایران باز گردند نیاز دارند مدرک پزشکی که دریافت نمودند مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران باشد. در غیر این صورت اجازه کار برای این افراد در ایران فراهم نمی شود. لذا پیش از هر اقدامی نسبت به مورد تایید بودن دانشگاه انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

ویژگی های بهترین دانشگاه های پزشکی برای تحصیل

 معرفی برترین کشور برای تحصیل رشته medical

در سال های اخیر دانشجویان بسیاری برای تحصیل در رشته پزشکی کشورهایی همچون هند و آلمان را انتخاب می کنند. در صورتی که این کشورها تنها کشورها و تنها انتخاب های پیش روی شما برای تحصیل در رشته پزشکی نخواهند بود. به طور مثال دانشگاه های انگلستان در مدت زمان کمتری واحد های درسی پزشکی را به شما ارائه می کنند. به طوریکه بر خلاف بسیاری از کشورها که به مدت 7 سال دوره پزشکی شما به طول می انجامد. در کشور انگلستان این زمان به مدت 5 سال کاهش می یابد که این امر از قابلیت های پرطرفدار دانشگاه های این کشور است. این فرصت را برای دانشجویان فراهم می کند تا زودتر وارد بازار کار شوند.

از دیگر کشورهای مورد توجه برای پزشکی می توان به کشور ایتالیا اشاره کرد. با وجود محاسنی همچون شهریه مناسب دانشگاه های معتبر، اعتبار دانشگاهی مطلوب همواره از دانشگاه های مورد توجه متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی می باشد. اگر تمایل به تحصیل در رشته پزشکی را دارید و می خواهید با توجه به شرایط خود بهترین کشور برای تحصیل پزشکی را انتخاب نمایید. در این خصوص کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این امر می توانند همراه شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *