مهاجرت به کشور بلغارستان

بهترین شهرهای بلغارستان

بهترین شهرهای بلغارستان

زندگی، کار و تحصیل در بهترین شهرهای بلغارستان می تواند برای مهاجران خارجی لذت بخش باشد. به همین دلیل در این نوشتار این موضوع بررسی می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار شما عزیزان را با بهترین شهرهای بلغارستان آشنا می سازند. این کشور اروپایی ارائه دهنده فرصت های زیادی برای کار، تحصیل، سرمایه گذاری و کارآفرینی می باشد و هر ساله به تعداد مهاجران خارجی که وارد خاک کشور بلغارستان می شوند افزوده می شود. در ادامه می توانید با بهترین شهرهای این کشور اروپایی بیشتر آشنا شوید.

صوفیه در لیست بهترین شهرهای بلغارستان

صوفیه پایتخت و بزرگترین شهر بلغارستان است. این شهر در دره همنام در دامنه کوه ویتوشا در قسمت غربی کشور واقع شده است. این شهر در غرب رودخانه ایسکار ساخته شده است و دارای چشمه های آب معدنی بسیاری مانند حمام های معدنی مرکزی صوفیه است. آب و هوای قاره ای مرطوب دارد. با قرار گرفتن در مرکز بالکان، در میانه راه بین دریای سیاه و دریای آدریاتیک و نزدیکترین فاصله به دریای اژه است. صوفیه سیزدهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است و توسط کوه هایی مانند ویتوشا در ضلع جنوبی، لیولین در ضلع غربی و کوه های بالکان در شمال احاطه شده است که این باعث می شود سومین پایتخت پر ارتفاع اروپا بعد از آندورا لا ولا و مادرید باشد. صوفیه به عنوان شهر اصلی بلغارستان، محل استقرار دانشگاه های مهم، موسسات فرهنگی و شرکت های تجاری است.

اطلاعات کافی درباره شهر صوفیه که یکی از بهترین شهرهای بلغارستان است به شرح زیر می باشد:

آیتمتوضیحات
وضعیتپایتخت بلغارستان
جمعیت1.242.568 نفر
نام شهردارYordanka Fandakova
اولین حضور انسان در این شهر7.000 سال قبل از میلاد مسیح

صوفیه در کنار تفرجگاه های ساحلی و کوهستانی یکی از پر بازدیدترین مقاصد گردشگری بلغارستان است. کلیسای جامع الکساندر نوسکی، یکی از نمادهای بلغارستان، که در اواخر قرن 19 ساخته شد، از جمله موارد برجسته آن است. مساحت آن 3.170 متر مربع (34.122 فوت مربع) است و می تواند 10.000 را در خود جای دهد. علاوه بر این، تعداد زیادی از باشگاه های ورزشی در شهر مستقر هستند. در دوران کمونیست، اکثر باشگاه های ورزشی بر توسعه همه جانبه ورزش تمرکز داشتند. بسکتبال و والیبال در صوفیه به طور گسترده ای شناخته شده و محبوب می باشند. صوفیه با توسعه زیرساخت ها و موقعیت استراتژیک خود، مرکز اصلی حمل و نقل ریلی و اتومبیل بین المللی است.

پلوودیف یکی از بهترین شهرهای بلغارستان

یکی دیگر از بهترین شهرهای بلغارستان که مهاجران بعد از مهاجرت به بلغارستان ساکن آن شهر می شوند، پلوودیف می باشد. پلوودیف دومین شهر بزرگ بلغارستان، واقع در منطقه تاریخی تراکیه می باشد. این شهر پایتخت فرهنگ بلغارستان است. علاوه بر این، پلوودیف مرکز مهم اقتصادی، حمل و نقل، هنری و آموزشی به شمار می رود. شواهدی از سکونت در پلوودیف وجود دارد که قدمت آن به هزاره 6 قبل از میلاد مسیح باز می گردد، زمانی که اولین سکونتگاه هایNeolithic ساخته شد. پلوودیو در منطقه ای حاصلخیز در جنوب مرکزی بلغارستان در دو ساحل رودخانه ماریسا واقع شده است. این شهر از نظر تاریخی در 7 تپه سینیت توسعه یافته است که برخی از آنها 250 متر (820 فوت) ارتفاع دارند. به دلیل وجود این تپه ها، از Plovdiv اغلب در بلغارستان به عنوان شهر 7 تپه یاد می شود.

در نمودار زیر به رشد جمعیت پلوودیف اشاره شده است:

رشد جمعیت پلوودیف

پس از اتحاد، پلوودیف پس از صوفیه دومین شهر پرجمعیت بلغارستان باقی ماند. اولین راه آهن در این شهر در سال 1874 ساخته شد و آن را با پایتخت عثمانی متصل کرد و در سال 1888 با صوفیه پیوند خورد. در سال 892 پلوودیو با مشارکت بین المللی میزبان اولین نمایشگاه بلغارستان شد که نمایشگاه بین المللی پلوودیف جانشین آن شد. پس از آزادی، اولین کارخانه آبجوسازی در این شهر افتتاح شد. در آغاز قرن 20، پلوودیف به عنوان مرکز صنعتی و تجاری قابل توجه با صنعت نور و مواد غذایی پیشرفته رشد کرد. این شهر دارای بیش از 200 مکان باستانی است که 30 مورد از آنها مورد از اهمیت ملی برخوردار هستند. بقایای زیادی از دوران باستان وجود دارد. شایان ذکر است که پلوودیف در میان شهرهای معدودی است که دارای 2 تئاتر باستانی است.

وارنا یکی از بهترین شهرهای بلغارستان

وارنا یکی از بهترین شهرهای بلغارستان می باشد که سومین شهر بزرگ این کشور و بزرگترین شهر و استراحتگاه ساحلی در ساحل دریای سیاه بلغارستان به شمار می رود. این شهر که از نظر استراتژیک در خلیج وارنا واقع شده است، تقریباً از 3 هزار سال پیش یک مرکز مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است. از نظر تاریخی با نام اودسوس وارنا از یک سکونتگاه ساحلی در تراکیا به یک بندر بزرگ دریای سیاه تبدیل شده است. شایان ذکر است که هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در بلغارستان وارد دانشگاه های این شهر می شوند. وارنا مرکز مهمی برای تجارت، حمل و نقل، آموزش، گردشگری، سرگرمی و مراقبت های بهداشتی است. از این شهر به عنوان پایتخت دریایی بلغارستان یاد می شود و مقر آن نیروی دریایی و بازرگانان دریایی بلغارستان است.

در سال 2008، وارنا از طرف شورای اروپا به عنوان مقر منطقه یورو منطقه دریای سیاه تعیین شد. در سال 2014، وارنا عنوان پایتخت جوانان اروپا 2017 را به خود اختصاص داد. بیشتر ساکنین شهر وارنا بلغاری های قومی هستند و ترک های قومی با نیز در رده دوم قرار دارند. با این حال، تا سال 2009، در شهر وارنا، تعداد روس ها و سایر مهاجران روسی زبان و افرادی که تابعیت بلغارستان را دارا نمی باشند، تخمین زده می شود بیش از 20.000 نفر باشد. طبق آخرین اطلاعات سرشماری سال 2011، ساکنین وارنا هویت قومی خود را به شرح زیر توزیع کردند:

  • بلغاری ها 738
  • ترک ها 028
  • رومانی 162
  • دیگران 378
  • غیر قابل تشخیص 288
  • اعلام نشده 276

علاوه بر تحصیل، وارنا یکی از بهترین شهرهای بلغارستان برای کار نیز به شما می رود. شایان ذکر است که براساس قوانین بلغارستان، مهاجران خارجی (شهروندان کشورهای خارج از اروپا) برای کار در وارنا یا سایر شهرهای بلغارستان نیاز به اخذ مجوز کار دارند.

وارنا یکی از بهترین شهرهای بلغارستان

معرفی شهر بورگاس در بلغارستان

بورگاس دومین شهر بزرگ ساحل دریای سیاه بلغارستان در منطقه تراکیای شمالی و چهارمین شهر بزرگ بلغارستان پس از صوفیه، پلوودیف و وارنا با جمعیت تقریبی 203.000 نفر است، در حالی که 288.000 نفر در منطقه شهری آن زندگی می کنند. این شهر مرکز استان بورگاس و یک مرکز مهم صنعتی، حمل و نقل، فرهنگی و گردشگری است. شهر بورگاس توسط دریاچه های بورگاس محاصره شده و در غربی ترین نقطه دریای سیاه، در خلیج بزرگ بورگاس واقع شده است. LUKOIL Neftochim Burgas بزرگترین پالایشگاه نفت در جنوب شرقی اروپا و بزرگترین شرکت صنعتی است. بندر بورگاس بزرگترین بندر بلغارستان است و فرودگاه بورگاس دومین بندر مهم این کشور است. بورگاس مرکز صنعت ماهیگیری و فرآوری ماهی بلغارستان است.

امروز بورگاس بزرگترین بندر بلغارستان است که به طور قابل توجهی به اقتصاد منطقه افزوده است. بورگاس همچنین میزبان نمایشگاه های ملی سالانه و جشنواره های بین المللی است و بیش از 6.000 نفر جمعیت پرجنب و جوش دانشجویی دارند که به جذابیت این شهر افزوده است. جامعه تاریخی این شهر همچنین موزه های فضای باز در Beglik Tash و Develtum را نگهداری می کند.

از مناظر فرهنگی دیدنی در این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه تاریخی منطقه ای بورگاس
  • موزه مردم نگاری
  • موزه باستان شناسی بورگاس
  • موزه طبیعت و علوم
  • موزه تاریخی بورگاس
  • شهر رومی Develtum
  • حمام رومی و قرون وسطایی Aquae Calidae
  • قلعه Poros
  • قلعه Rusokastro
  • گالری شهر
  • تئاتر آدریانا بودفسکا
  • ساختمان گمرک منطقه ای بورگاس
  • ایستگاه راه آهن مرکزی بورگاس

بهترین شهرهای باستانی بلغارستان

ولیکو تارنوو یکی از خاص ترین شهرهای تاریخ بلغارستان است. این شهر به مدت 3 قرن پایتخت دومین پادشاهی بلغارستان بود و این را می توان در هر گوشه شهر مشاهده و احساس کرد. در این شهر کلیسای ایلخانی حفظ شده است و همچنین بقایای کاخ سلطنتی که حس زندگی در قرون وسطی را برای شما به ارمغان می آورد. در این شهر پر از خانه ‌ها و مغازه ‌های قدیمی، کارگاه‌ های صنایع دستی و خیابان‌ های سنگ ‌فرش شده، موزه‌ های زیادی پیدا می ‌کنید. نسبار یکی از قدیمی ترین شهرهای بلغارستان است. این شهر در ساحل دریای سیاه و در 30 کیلومتری بورگاس واقع شده است. این شهر توسط تراکی ها در عصر برنز، بین 275 تا 225 قبل از میلاد ساخته شد. نسبار در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

سوزوپول در 38 کیلومتری جنوب بورگاس و در ساحل دریای سیاه قرار دارد. اولین مهاجران در قلمرو سوزوپول ماهیگیران، کشاورزان، دامداران بودند که در اوایل عصر برنز به اینجا آمدند. آنها سنگ معدن را از معدن استخراج می کردند و به تجارت برنز می پرداختند. این شهر به تدریج، به دلیل هنر بالای صنعتگران محلی، شهر ثروتمندتر و محبوب تر شد. بالچیک یکی از شمالی ترین شهرهای ساحل دریای سیاه بلغارستان است. این شهر زیبا و دنج که بر روی دامنه‌ های کوه بالای دریا ساخته شده است، مکان مورد علاقه ماریا، ملکه رومانیایی و شاهزاده خانم ادینبورگ بود که در اوایل قرن بیستم بر آن حکومت می ‌کردند. آرباناسی یک دهکده موزه، است که اکنون بازدیدکنندگان می ‌توانند آثار بازرگانان و صنعتگران بلغاری در گذشته را ببینند. تزئینات خانه ها و کلیساها و نقاشی های دیواری و شمایل بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند.

در بخش زیر شاهد شهرهای معروف بلغارستان هستید:

شهرهای معروف بلغارستانشما هموطنان گرامی توانید با مراجعه به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سایر شهرهای مهم دنیا آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *