مهاجرت به کشور اوکراین

اقامت دائم اوکراین

اقامت دائم اوکراین

کسب اقامت دائم اوکراین هزینه ها و شرایط خاصی به همراه دارد. هدف از نگارش این نوشتار بررسی شرایط اقامت دائم است. به دلیل بالا بودن تقاضاء، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را برای راهنمایی هموطنان عزیز در زمینه کسب اقامت و شرایط مربوطه تهیه کرده اند. در مقاله پیشرو شرایط اقامت قانونی این کشور از طریق پروسه های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

درباره اقامت اوکراین

مهاجران خارجی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند و در این کشور ساکن شوند حتما باید مجوز اقامت داشته باشند. به یاد داشته باشند. کسب کارت اقامت برای زندگی در این کشور بیش از 3 ماه الزامی است. مدت زمان اقامت موقت در این کشور حداکثر 3 سال است. مدت زمان اجازه اقامت موقت به وضعیت افراد بستگی دارد. به عنوان مثال، مدت اجازه اقامت که تحت مجوز کار صادر شده است. از این رو نمی تواند طولانی تر از مدت زمان قراردادکاری باشد.

در صورت وجود شرایط مورد نیاز، متقاضیان می توانند مجوز اقامت خود را تمدید کنند. صدور مجوز اقامت دائم این کشور برای مهاجران خارجی و افراد بدون تابعیت که برای اقامت دائم به این کشور مهاجرت کرده اند انجام می شود. از 4 دسامبر، ارگان های ارضی سرویس مهاجرت ایالتی این کشور ثبت نام و صدور مجوز اقامت دائم را با رسانه های الکترونیکی بدون تماس آغاز کردند.

اخذ اجازه اقامت دائم اقدامی مهم برای هر کسی است که قصد اقامت در این کشور را دارد. این مجوز به متقاضیان این حق را می دهد که بعد از آن تابعیت این کشور دریافت کنند. گرفتن اجازه اقامت دائم ممکن است برای کسانی که قبلا هرگز چنین کاری نکرده اند، کاری بسیار دشوار به نظر برسد. عقیده ای وجود دارد که می گوید اصلی ترین روش برای کسب اقامت دائم اوکراین زندگی 5 ساله به طور مداوم در اوکراین است. اما این عقیده اشتباه است. بنابراین، شخصی که تابعیت ندارد اما با یک شهروند اوکراین ازدواج کرده است. همچنین می تواند بعد از 2 سال زندگی در این کشور، اجازه اقامت دائم در این کشور را بدست آورد. شهروندان اوکراین که تابعیت خود را ترک می کنند. همچنین نیز می توانند بلافاصله آن را با اجازه اقامت دائم جایگزین کنند.

مدارک مورد نیاز برای کسب مجوز زندگی در اوکراین

اگر می خواهید اجازه اقامت دائم این کشور را بدست آورید و زمینه و شرایط قانونی برای آن را دارید. شما باید برخی از مراحل را طی کنید. اولین مراحله برای کسب اقامت دائم این کشور تهیه مدارک و اسناد زیر است:

  • گذرنامه یا کارت شناسایی و کپی های آن ها
  • کپی مجوز مهاجرت
  • رسیدهای بانکی برای پرداخت کلیه خدمات
  • 4 قطعه عکس
  • کپی شماره شناسنامه مالیاتی (در صورت وجود)
  • ترجمه اسناد ذکر به زبان اوکراینی

به جزء پرداخت هزینه خدمات، متقاضیان باید هزینه ایالتی را نیز پرداخت کنند. برخی دسته از افراد (ناتوان و غیره) از پرداخت این هزینه معاف هستند. ساکنان کشورهایی که قرارداد ویزا با کشور اوکراین دارند. از این رو باید در پاسپورت خود ویزا از نوع D داشته باشند. باید در نظر داشته باشید که می توان طی 1 سال پس از دریافت مجوز مهاجرت، اقدام به کسب مجوز اقامت دائم این کشور کرد. متقاضیان همچنین باید با دقت و بدون اشتباه فرم های درخواست اقامت دائم کشور اوکراین را پر کنند.

اقامت دائم اوکراینشرایط کسب اقامت همیشگی اوکراین

طبق قانون اوکراین در مورد وضعیت حقوقی مهاجران خارجی و افراد بی تابعیت شهروندان سایر کشورها حق دارند به منظور کسب اقامت دائم و کار در اوکراین (در صورت تمایل) اقدام به مهاجرت به اوکراین کنند. مهاجرت اتباع خارجی به اوکراین اخیرا رو به افزایش بوده است. این امر به دلایل مختلف از جمله موارد اقتصادی و سیاسی اتفاق می افتد. کشور اوکراین به مهاجران و متقاضیان خارجی این امکان را می دهد تا به شهروندان کامل اوکراینی تبدیل شوند که در این کشور زندگی و کار کنند. برای مهاجرت به کشور اوکراین جهت کسب اقامت دائم، متقاضیان و مهاجران خارجی باید مجوز مهاجرت در اوکراین را دریافت کنند.

دسته بندی افراد در سهمیه مهاجرت در اوکراین برای کسب اقامت دائم به صورت زیر است:

  • فعالان در زمینه های مختلف فرهنگی و علمی
  • افرادی که اقامت آنها در اوکراین منافع ملی دارد.
  • افرادی که در اوکراین مجوز کار دارند.
  • کارکنان ماهر واجد شرایط که فعالیت های آنها ممکن است برای اوکراین سود داشته باشد.
  • سرمایه گذاران، افرادی که در اقتصاد اوکراین حداقل 100000$ (دلار) سرمایه گذاری کرده اند.
  • بستگان نزدیک جمله برادران، خواهران، مادربزرگ و پدربزرگ و نوه ها
  • افرادی که قبلاً شهروند اوکراین بودند و تابعیت خود را از دست داده بودند.
  • والدین، ​​همسر و فرزندان خردسال شخصی که مجوز اقامت دائم را دریافت کرده است.
  • افرادی که قربانی جنایاتی مانند قاچاق انسان می شوند. (چنین افرادی ممکن است بعد از گذشت 3 سال از تشخیص وضعیت، مجوز مهاجرت به اوکراین دریافت کنند)
  • پناهندگان و افرادی که در اوکراین به آنها پناهندگی داده شده است. (این افراد پس از 3 سال اقامت در اوکراین مجوز دریافت می کنند)

طرق اخذ تابعیت و اقامت در اوکراین

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم سیستم اعطاء تابعیت کشور اوکراین براساس خون است. تنها تولد در خاک این کشور باعث اخذ تابعیت این کشور نخواهد گردید. از دیگر راه هایی که دولت اوکراین تابعیت این کشور را به افراد اعطاء می­ نمایند از طریق پناهندگی می­ باشد. همچنین کودکانی که به فرزندخواندگی اتباع اوکراینی درآمده اند، اجازه درخواست تابعیت اوکراین را خواهند داشت. دانشجویان و افرادی که با اخذ ویزای اوکراین به این کشور سفر می­ نمایند. حداقل به مدت 5 سال در این کشور حضور داشته اند. همچنین می­ توانند جهت دریافت اقامت دائم اوکراین و پس از آن تابعیت این کشور اقدام نمایند.

تمامی اتباع خارجی جهت اخذ تابعیت و اقامت در اوکراین باید دارای شرایط ذکر شده در قوانین این کشور باشند. تابعیت و اقامت این کشور به افرادی که مرتکب جرم و جنایتی در خاک این کشور و یا دارای سوء سابقه کیفری در گذشته بوده اند. این افراد تا زمانی که سوء اثر جرم و جنایات از آنان رفع نگردیده است. اجازه درخواست تابعیت و اقامت در اوکراین را نخواهند داشت. اوکراین از جمله کشورهایی است که با اعطاء تابعیت مضاعف یا دوگانه مخالف می ­باشد.

اخذ اقامت اوکراین از طریق تحصیل

تحصیل در دانشگاه های اروپایی طرفداران زیادی دارد. دانشجویان خارجی سالانه با اخذ اقامت تحصیلی اوکراین به این کشور سفر نموده و به تحصیل در اوکراین می­ پردارند. ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور بگونه ای است که دانشجویان خارجی می ­باید درخواست را به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارسال نمایند. پس از تایید مدارک آنان توسط دانشگاه های اوکراین، دعوتنامه تحصیلی ارسال خواهد شد، پس از آن دانشجویان ملزمند تا با ارائه موافقتنامه تحصیلی خود به سفارت اوکراین جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدم نمایند. مدارک لازم جهت اخذ اقامت تحصیلی اوکراین عبارتند از:

  • موافقتنامه تحصیلی
  • تمامی مدارک تحصیلی اعم از دیپلم، پیش دانشگاهی و ریزنمرات آنها
  • گواهی تولد دانشجو
  • 12 قطعه عکس
  • آزمایشات پزشکی مبنی بر سلامت دانشجو
  • ارائه مدارک لازم جهت اثبات تمکن مالی دانشجو

مزایای کسب اقامت دائمی اوکراین

مهمترین مزیت اخذ اقامت دائم این کشور این است که شخص می تواند به محض دستیابی آن به راحتی به خارج و داخل اوکراین سفر کند. از این پس، شرایط اقامت متقاضی دیگر به 90 روز محدود نمی شود. لازم نیست ویزای ورود به اوکراین را تهیه کند. همچنین نیازی به دریافت مجوز مناسب برای کار نخواهد داشت. اقامت دائم کشور اوکراین فرصت های جدیدی هنگام زندگی در اوکراین به متقاضیان ارائه می دهد. با این حال، هر وضعیت ویژگی های خاص خود را دارد. بنابراین همیشه سؤالاتی در این مورد وجود دارد. با کسب اقامت دائم کشور اوکراین متقاضیان می توانند به اکثر کشورهای اروپایی بدون محدودیت سفر کنند و به کشور اوکراین بازگردند. شایان ذکر است که مهاجرت و زندگی در این کشور به دلیل داشتن شرایط بسیار مناسب و هزینه های مقرون به صرفه در بین مردم کشورهای مختلف بسیار محبوب است.

برای مطلع شدن از شرایط زندگی و اخذ تابعیت و اقامت در اوکراین شما عزیزان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه مراجعه کنید تا علاوه بر کشور اوکراین، از شرایط مهاجرت و زندگی در سایر کشورهای دنیا آگاه شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *