مهاجرت کاری ایسلند

اقامت از طریق کار در ایسلند

اقامت از طریق کار در ایسلند

در مبحث اخذ اقامت از طریق کار در ایسلند می توان گفت که طرقی پر مخاطب محسوب می شود که می توان به تجریه فرصت کاری بینظری این کشور اشاره داشت. اگر قصد دارید مهاجرت کاری به این کشور را تجربه کنید باید بگوییم که برای کار در ایسلند شرایط و قوانینی وضع شده است که آگاهی از آنها به شما کمک می کند در طول انجام اقدامات لازم با مشکل مواجه نشوید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی اقامت از طریق کار در ایسلند بپردازند، برای اینکه از جامع ترین اطلاعات جهت مهاجرت کاری به کشور ایسلند آگاه شوید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

اقتصاد کشور ایسلند

اقتصاد ایسلند در درجه اول ترکیبی از ساختارهای سرمایه داری اصولی بازار آزاد در کنار یک سیستم رفاهی گسترده است که اقدامات مناسب برای کمک به شهروندان خود را تضمین می کند. ایسلند از نظر منابع انرژی طبیعی زمین گرمایی و برق آبی موقعیت منحصر به فردی دارد که منجر به ایجاد فرصت های زیادی برای شرکت های با فناوری پیشرفته و مراکز داده شده است. آنها همچنین درخواست مشترکی را برای شرکت های انرژی برای بررسی نفت خارج از ساحل و حفاری احتمالی تایید کرده اند. اقتصاد کلان عمدتاً به دلیل افزایش چشمگیر گردشگری در چند سال اخیر رشد داشته است. گردشگری 9% از تولید ناخالص داخلی ایسلند را تشکیل می دهد و تأثیر زیادی بر اقتصاد این کشور دارد، از سال 2010 تا 2019 این افزایش به میزان بالایی رسیده است و این تأثیر مثبتی بر این کشور گذاشته است.

برخی از شرکای تجاری عمده ایسلند، هلند، بریتانیا، اسپانیا و ایالات متحده هستند و روابط مطلوبی با این کشورها دارند. حدود 88% از کل تولید ناخالص داخلی ایسلند به تجارت وابسته است و صادرات آنها در 4 سال متوالی به حدود 5$ میلیارد (دلار ) رسیده است. به طور مشابه، واردات ایسلند طی 4 سال گذشته بین $5 تا $6 میلیارد (دلار) تغییر کرده است. شرکای ایسلند برای واردات عمدتا آلمان، نروژ، چین، هلند، ایالات متحده آمریکا، دانمارک و بریتانیا هستند که کالاهای اولیه مانند ماشین آلات و تجهیزات، فرآورده های نفتی، مواد غذایی و منسوجات را وارد می کنند. صادرات ایسلند شامل کالاهایی مانند ماهی و محصولات ماهی، آلومینیوم، محصولات کشاورزی، دارو و محصولات دارویی از بازیگران اصلی مانند اسپانیا، هلند، بریتانیا، آلمان، ایالات متحده، فرانسه و نروژ است.

درباره کشور ایسلند

این کشور با نام رسمی جمهوری ایسلند با مساحتی بالغ بر 103 هزار کیلومتر در قاره اروپا جای گرفته است. کشور ایسلند شمالی ترین کشور در قاره اروپا بوده و کشوری جزیره ای در اقیانوس اطلس می باشد. شهر ریکیاویک مهمترین شهر ایسلند بوده که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. طبق آخرین سر شماری انجام شده جمعیت کشور ایسلند 350710 نفر می باشد، مردم این کشور به زبان ایسلندی به مکالمه می پردازند. 93% از جمعیت این کشور را ایسلندی هایی با تبار ژرمن تشکیل می دهند و ما بقی معمولا شهروندای از سایر کشورهای اروپا می باشند. واحد پول رایج در این کشور کرونای ایسلند با علامت اختصاری ISK می باشد.

شرایط کار در کشور ایسلند

در سال 2008 میلادی در اقتصاد کشور ایسلند افت شدیدی حاصل شد، بعد از گذشت آن سال و با توجه به رشد چشمگیر در صنعت توریست و گردشگری در این کشور در آمد حاصل از گردشگری رونق یافت و در اقتصاد این کشور تاثیر به سزایی داشت. طبق بررسی های انجام شده در سال 2017 حدودا 2 میلیون گردشگر به کشور ایسلند سفر کرده اند که این رقم 5 برابر تعداد گردشگرانی می باشد که در سال 2010 میلادی به این کشور سفر کرده اند.

بیشتر یک سوم فرصت های شغلی در کشور ایسلند در زمینه گردشگری بوده است. همچنین این کشور وابستگی زیادی به صنعت ماهیگیری دارد و 40% از این محصولات به سایر کشورهای دنیا صادر می شوند. باید به این نکته اشاره کرد که نیروی برق آبی، ذوب آلومینیوم و انرژی گرمایی زمین در این کشور اهمیت دارد. در کشور ایسلند کمبودهایی در زمینه های بهداشت و درمان، ساخت و ساز، گردشگری فناوری اطلاعات احساس می شود. پس اگر قصد مهاجرت کاری دارید و دارای مهارت و تخصص در زمینه های نام برده می باشید کشور ایسلند می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب شود. جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در ایسلند پیشنهاد ما به شما بررسی مقاله مذکور از طریق مراجعه به سایت رسمی ما می باشد.

بررسی اقامت از طریق کار در ایسلند

بررسی اقامت از طریق کار در ایسلند

اگر قصد دارید اقامت از طریق کار در ایسلند را تجربه کنید باید در اولین قدم از کارفرما یا موسسه ای در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنید. برای اعطاء دعوت نامه شغلی به متقاضیان خارجی و بین المللی قوانین و شرایطی وجود دارد. کارفرمایان باید آگهی استخدام شغل را به اداره کار در کشور ایسلند ارائه نمایند. به طور کلی آگهی استخدام باید به مدت 6 ماه در کشور ایسلند و کشورهای عضوء اتحادیه اروپا منتشر شود. اگر در طول این مدت فردی برای کار مورد نظر جذب نشود کارفرمایان می توانند از متقاضیان خارجی و بین المللی استفاده کنند.

در قدم بعدی لازم است متقاضیان خارجی و بین المللی اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کاری انجام دهند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. پس از دریافت ویزای کار ایسلند و ورود به این کشور باید اقدامات لازم را در جهت اخذ شماره شناسایی، انتخاب صندوق بازنشستگی، پرداخت مالیات و غیره انجام دهید.

اقامت ورزشکاران از طریق کار در ایسلند

مجوز اقامت ممکن است برای ورزشکارانی اعطاء شود که در یک باشگاه ورزشی زیر چتر انجمن ملی المپیک و ورزش ایسلند استخدام می شوند. متقاضی که نیازی به ویزا ندارد. همچنین متقاضی می ‌تواند در زمان ارسال درخواست و در حین رسیدگی به درخواست، در ایسلند بماند، مشروط بر اینکه اقامت وی ​​در منطقه شنگن از 90 روز در دوره 180 روزه گذشته تجاوز نکند. متقاضی که باید ویزا داشته باشد ممکن است هنگام درخواست مجوز و در حین رسیدگی به آن در ایسلند باشد، مشروط بر اینکه ویزای وی معتبر باشد. در صورتی که مدت اقامت بیش از این مدت باشد، تا زمانی که متقاضی از کشور خارج نشده و برای اثبات آن کارت خروج از کشور را ارائه نکند، رسیدگی به درخواست متوقف خواهد شد. درخواست متقاضی که مجوز اقامت فوق را نداشته باشد رد خواهد شد.

  • اجازه اقامت ممکن است تا یک سال اعطاء شود، اما هرگز بیشتر از مدت اعتبار مجوز کار نباشد.
  • اجازه اقامت ممکن است هر بار حداکثر تا 2 سال تمدید شود، مشروط بر اینکه الزامات مجوز هنوز برآورده شود، البته نه بیشتر از مدت اعتبار مجوز کار.

اجازه اقامت شامل حق الحاق خانواده برای موارد زیر است:

  • همسر متقاضی پس از حداقل یک سال زندگی مشترک
  • فرزندان زیر 18 سال متقاضی، در صورتی که متقاضی حضانت فرزندان را بر عهده داشته باشد،
  • والدین متقاضی که 67 سال یا بیشتر سن دارند.

اجازه اقامت ممکن است مبنایی برای اجازه اقامت دائم باشد.

شما نباید:

اقامت ورزشکاران از طریق کار در ایسلند

فرآیند اقامت از طریق کار در ایسلند

همانطور که گفته شد متقاضیان باید پس از دریافت دعوت نامه شغلی اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار انجام دهند. جهت اخذ ویزای کار باید مدارک زیر را تهیه کنید و در زمان مصاحبه به کنسولگری یا سفارتخانه کشور ایسلند ارائه نمایید. متقاضیان دقت نمایند که اعتبار این ویزا 12 ماهه می باشد و لازم است هر ساله و پیش از پایان یافتن اعتبار ویزا اقدامات لازم را جهت تمدید اعتبار انجام دهید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های لازم جهت اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • ارائه دعوت نامه کاری دریافت شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • رزومه کاری دقیق و کامل
  • مدرک معتبر زبان
  • بیمه سلامت
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت به ایسلند
  • ارائه مدارکی از محل اقامت در کشور ایسلند
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با اقامت از طریق کار در ایسلند به دست آوردید، برای مهاجرت به این کشور روش های گوناگونی وجود دارد که متقاضی باید با توجه به شرایط خود بهترین راه را برای مهاجرت انتخاب کند. شما می توانید با مطالعه مقاله راه های مهاجرت به ایسلند اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورید. همچنین می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء موسسه سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مشاوره های رایگان استفاده کنید.

سوالات مهم در باب اقامت از طریق کار در ایسلند

در این بخش تلاش کرده ایم تا سوالات پرتکرار در زمینه اقامت از طریق کار در ایسلند را پاسخ دهیم:

مهم ترین زمینه های کاری در ایسلند چیست؟ گردشگری- ماهیگیری- نیروی برق آبی-ذوب آلومینیوم و انرژی گرمایی زمین.

در چه بخش هایی در ایسلند کمبود نیروی کار وجود دارد؟ در کشور ایسلند کمبودهایی در زمینه های بهداشت و درمان، ساخت و ساز، گردشگری فناوری اطلاعات احساس می شود.

برای ویزای کاری ایسلند چه معیاری لازم است؟ باید در اولین قدم از کارفرما یا موسسه ای در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنید.

آیا اجازه اقامت در ایسلند  شامل حق الحاق خانواده می شود؟ بله در صورتب که همسر متقاضی پس از حداقل یک سال زندگی مشترک-فرزندان زیر 18 سال متقاضی، در صورتی که متقاضی حضانت فرزندان را بر عهده داشته باشد، و والدین متقاضی که 67 سال یا بیشتر سن دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت از طریق کار در ایسلند

  1. سلام میخواستم کار کنم د ر ایسلند راننده لودر و بلدوزر هستم

    1. صادقی گفت:

      سلام بایستی از این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید. در خصوص مشاوره برای کار در ایسلند محتوا لینک شده در متن را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *