مهاجرت تحصیلی استرالیا

اعزام دانشجو به استرالیا

اعزام دانشجو به استرالیا

شرایط اعزام دانشجو به استرالیا در سال تحصیلی 2024-2023 علاقه مندان زیادی را به سمت مهاجرت به این کشور مهاجرپذیر سوق داده است. کشور استرالیا دارای دانشگاه های بسیاری است که اکثر این دانشگاه ها دارای رتبه های جهانی هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدی در زمینه مهاجرت تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می ­دهند.

استرالیا کشوری در نیمکره جنونی کره زمین است که از شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی برخوردار است. این کشور جاذبه های طبیعی بسیاری دارد که هر ساله گردشگران زیادی با اخذ ویزای توریستی استرالیا به این کشور سفر می ­نمایند.

اینفوگرافی اعزام دانشجو به استرالیا

دلایل اعزام دانشجو به استرالیا

شرایط اقتصادی، اجتماعی و استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالا است. اکثر افراد، علاقه مند به زندگی در این کشور پهناور می ­باشند. افراد از راه های مختلفی به کشور استرالیا مهاجرت می­ کنند. از راه های قانونی برای مهاجرت به این کشور می توان به، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد اشاره کرد. دانشجویانی که جهت ادامه تحصیل کشور استرالیا را انتخاب نموده اند بایستی ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند تا بتوانند در این کشور تحصیل نمایند. اعزام دانشجو به استرالیا توسط موسسه های حقوقی معتبر به صورت کاملا تخصصی انجام می شود. اما همکاری با موسسات، تضمین موفقیت نبوده و متقاضیان بایستی تلاش خود را برای پیروزی در مهاجرت به کار گیرند.

مهم ترین دلایل تحصیل در استرالیا عبارتند از:

دلایل تحصیل در استرالیا

استرالیا دانشگاه های دولتی و خصوصی بسیاری دارد که برخی از آن ها معروف به دانشگاه های بین المللی هستند و سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را پذیرش می ­نمایند. مردم در این کشور به زبان انگلیسی صحبت می ­کنند و تدریس در دانشگاه ها نیز به زبان انگلیسی ارائه می ­گردد.

مهم ترین شهرهای دانشجویی در کشور استرالیا عبارتند از:

  • ملبورن
  • ادلایت
  • سیدنی
  • بریسبن
  • پرت

شرایط اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به استرالیا

در کشور استرالیا دولت هیچ دخالتی در پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور ندارد. دانشگاه ها به طور مستقل در این زمینه عمل می­ کنند. با این حال دانشجویان­ بایستی به طور مستقیم درخواست تحصیل خود را به دانشگاه موردنظر خود ارسال کنند. دانشگاه های این کشور مدارک تحصیلی دانشجو را بررسی نموده و در صورت موافقت برای وی، نامه پذیرش تحصیلی ارسال خواهد شد.

تحصیل در دانشگاه های کشور استرالیا به صورت رایگان نیست و دانشجویان باید سالانه شهریه تحصیلی خود را به دانشگاه پرداخت نماید. شهریه تحصیلی در دانشگاه های کشور استرالیا بسته به رشته تحصیلی دانشجو متفاوت است. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در استرالیا طرفداران زیادی دارد اگرچه شهریه تحصیلی در این رشته نسبت به رشته هایی همچون علوم انسانی بالاتر است.

شرایط اخذ ویزا و اعزام دانشجو به استرالیا

در مبحث شرایط اعزام دانشجو به استرالیا بایستی بیان شود که اخذ ویزای تحصیلی استرالیا با توجه به مقطع تحصیلی دانشجو متفاوت است. اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، به ملیت دانشجویان نیز بستگی دارد. دانشجویان برخی از کشورها از جمله نیوزلند جهت تحصیل در کشور استرالیا نیازی به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا ندارند. آن ها می ­توانند بدون اخذ ویزای تحصیلی به این کشور جهت ادامه تحصیل سفر نمایند. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های استرالیا کمی دشوار است. اکثر بورسیه های تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا تعلق می گیرد. البته بورسیه هایی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز وجود دارد.

اخذ ویزا و بورسیه از طرق زیر امکان پذیر است:

  • ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی استرالیا از طریق ­ویزای موقت از شعبه فرعی 573
  • ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از طریق ویزای شعبه فرعی 574
  • فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های معتبر
  • دارا بودن معدل بالا در دوره کارشناسی

روند اخذ ویزا برای اعزام دانشجو به استرالیا

اخذ ویزا به عنوان یکی از مراحل مهم اعزام دانشجو به استرالیا شناخته می شود. از این رو توصیه می شود متقاضیان آشنایی کلی در این خصوص را دارا باشند. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا پس از اخذ پذیرش تحصیلی بایستی مدارک مورد نیاز را آماده و به سفارت استرالیا تحویل دهند. سفارت این کشور پس از بررسی مدارک، صلاحیت دانشجو را تعیین کرده و برای او ویزا صادر می کند. شایان ذکر است همکاری با موسسات حقوقی روند را تسهیل خواهد کرد.

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا مانند سایر ویزاها دارای برخی از گره های حقوقی می باشد. از این رو متقاضیان باید با وکلای مجرب اقدام به همکاری کنند. در این صورت متقاضیان می توانند به سایر امور مانند تقویت رزومه بپردازند. روند اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای متقاضیان عادی و بی تجربه دارای موانع ناشناخته بوده و توصیه می شود متقاضیان برای دریافت مشاوره اقدام کنند.

پزشکی بیمه سلامت جهت اعزام دانشجو به استرالیا

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های استرالیا را دارند، باید گواهی پزشکی که اصطلاحاً به پاکت سلامت معروف است مبنی بر سلامت خود را نیز به سفارت این کشور ارائه نمایند. دانشجویان محلی استرالیا و دانشجویان کشورهایی همچون نروژ و بلژیک نیازی به ارائه پاکت سلامت ندارند. پاکت سلامت دانشجویان باید به تأیید 5 اداره در استرالیا برسد. هزینه دریافت این بیمه 437$A (دلار استرالیا) و دارای 1 سال اعتبار می ­باشد.

این 5 اداره عبارتند از:

  • مدیریت سلامت استرالیا
  • BUPA استرالیا
  • MediBank خصوصی
  • OSHC جهانی
  • دسته OSHC

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به استرالیا

دانشجویان جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های استرالیا بایستی ابتدا درخواست ادامه تحصیل به دانشگاه های این کشور را نمایند. مدارک و طریقه ارسال آن ها ذیلا بیان می شود:

  • ارائه مدارک تحصیلی دانشجویان سطح 1 به دانشگاه مورد نظر به صورت آنلاین
  • ارسال مدارک تحصیلی دانشجویان سطح 2 الی 4 از طریق پست به سفارت استرالیا
  • تکمیل و ارسال فرم A157
  • 4 قطعه عکس
  • ترجمه تمامی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی و ارسال آن
  • ارائه اخذ پذیرش به صورت کد آنلاین و یا گواهی ثبت پذیرش

دانشجویان در کشور استرالیا اجازه انجام کار ضمن تحصیل در این کشور را نیز دارند. این دانشجویان می ­توانند به مدت 20 ساعت در هفته به انجام کار بپردازند. دانشجوی مورد نظر با ارائه کد مربوطه به سفارت استرالیا در کشور مبدأ خود می ­تواند جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نماید. برای دانشجویان این امکان وجود دارد که پس از اخذ ویزای تحصیلی رشته تحصیلی خود را تنها در همان مقطع تغییر دهند. در این صورت امکان درخواست ویزای جدید برای دانشجو وجود خواهد داشت.

شرایط ویزای همراه استرالیا

ویزای دانشجویی معمولاً این امکان را می دهد که اعضای خانواده را به عنوان وابسته به ویزای دانشجویی ملحق کرد. این تعریف به شرح زیر است:

  • همسر یا شریک زندگی که حداقل 12 ماه با فرد اصلی زندگی کرده باشد.
  • فرزندان زیر 18 سال که در حال ادامه تحصیل هستند. (یعنی تحصیل در مقاطع A)

حق کار اعطا شده به همراه، بستگی به دوره تحصیلی دانشجویان دارد که به شرح زیر است:

آیتمشرح
مقطع تحصیلی لیسانس40 ساعت در هفته
مقطع تحصیلی فوق لیسانس و دکتریکار نامحدود

اعزام دانشجو به برترین دانشگاه های استرالیا

روند اعزام دانشجو به استرالیا

اعزام دانشجو به استرالیا دارای روندی سرشار از پیچیدگی های حقوقی می باشد. از این رو توصیه می شود متقاضیان اقدام به همکاری با موسسات حقوقی نمایند. پروسه اعزام دانشجو به استرالیا می تواند سرنوشت متقاضی را متحول کند. این پروسه را می توان به 3 مرحله کلی تقسیم نمود. به طور کلی متقاضیان بایستی برای اعزام دانشجو به این کشور، اقدام به تهیه مدارک خاصی نمایند. پروسه اعزام دانشجو به استرالیا بدین قرار است:

پروسه اعزام دانشجو به استرالیا

اعزام دانشجو به برترین دانشگاه های استرالیا

می توان گفت که تعدادی از برترین دانشگاه های جهان در کشور استرالیا قرار دارند. ذیلا به 10 دانشگاه برتر استرالیا که دارای رنکینگ جهانی هستند اشاره می کنیم:

دانشگاه های استرالیارنکینگ QS
دانشگاه ملی استرالیا30
دانشگاه سیدنی41
دانشگاه ملبورن33
دانشگاه نیو ساوت ولز45
دانشگاه کوئینزلند50
دانشگاه موناش57
دانشگاه استرالیا غربی90
دانشگاه آدلاید109
دانشگاه صنعتی سیدنی137
دانشگاه ولونگونگ185

در نمودار زیر به بررسی تعداد دانشجویان بین المللی در استرالیا به تفکیک هر استان پرداخته ایم:

تفکیک دانشجویان بین المللی در استرالیا

تخمین هزینه تحصیل در استرالیا

استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل در دانشگاه به شمار می رود اما مانند انگلیس و ایالات متحده نیز یکی از گران ترین کشورها است. هزینه تحصیل در استرالیا در دوره های مختلف به شرح زیر است:

مقاطع و دوره های تحصیلیشهریه به دلار استرالیا
دوره متوسطهA.$7800 الی A.$30000
دوره فاندیشنA.$15000 الی A.$39000
کارشناسیA.$15000 الی A.$33000
کارشناسی ارشدA.$20000 الی A.$37000
دکتریA.$14000 الی A.$37000
MBAA.$11000 الی 121000$.A
علوم پزشکیA.$51360

دانش آموزان داخلی مانند بسیاری از کشورها، نسبت به دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل در استرالیا را بسیار کمتر پرداخت می کنند. کمک های درخواست شده دانشجویان داخلی، توسط دولت به صورت یارانه به آن ها تعلق می گیرد و بسیاری از آنها واجد شرایط دریافت وام آموزش عالی هستند.

اثبات تمکن مالی و مهارت زبانی در استرالیا

یکی دیگر از شرایط اعزام دانشجو به استرالیا اثبات تمکن مالی دانشجویان است. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید با ارائه مدارکی توانایی مالی خود را برای تحصیل در استرالیا اثبات نمایند. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بایستی دارای توانایی مالی، حداقل در سال اول تحصیلی خود برای تأمین هزینه های زندگی در استرالیا باشند. به طور متوسط دانشجویان باید دارای سرمایه ای معادل 13000$ (دلار آمریکا) برای تأمین هزینه های زندگی دانشجویی خود در استرالیا باشند.

دانشگاه های کشور استرالیا یکی دیگر از شرایط اعزام دانشجو به استرالیا را مهارت های زبان انگلیسی اعلام نموده اند. بدین منظور دانشگاه های این کشور قبل از ورود دانشجویان به دانشگاه از آنها آزمونی مبنی بر اثبات مهارت زبانی آنان اخذ می­نمایند.

دانشجویان در زمینه اعزام دانشجو به استرالیا با سوالات متعددی روبرو می ­شوند از جمله:

  • آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا وجود دارد؟
  • آیا دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می­توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری استرالیا تبدیل نمایند؟
  • آیا دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می ­توانند با اعضای خانواده خود به این کشور سفر نمایند؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه بینظیر در خصوص روادید تحصیلی و کاری پاسخگوی تمامی سوالات در زمینه اعزام دانشجو به استرالیا می ­باشد. امید بر این است که با به اتمام رسیدن این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در باب تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی استرالیا قرار دهیم.

سوالات متداول در باب اعزام دانشجو به استرالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به استرالیا می باشیم:

  • چرا اعزام دانشجو به استرالیا حائز اهمیت است؟ کشور استرالیا از لحاظ اقتصادی و استانداردهای زندگی در سطح بالایی قرار دارد و تحصیل نیز در این کشور با برترین نظام آموزشی جهان انجام می شود. دانشجویان پس از تحصیل در این کشور هم می توانند کار کنند و اقامت دائم به دست آورند. از شهرهای مهم دانشجویی این کشور نیز می توان به ملبورن، ادلایت، سیدنی، برسین و پرت اشاره کرد.
  • چه مدارک و شرایطی برای اعزام دانشجو به استرالیا باید ارائه شود؟ برای اخذ ویزای تحصیلی نیاز به اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر در استرالیا است. دانشجو برای ورود به هر مقطعی باید مدارک تحصیلی معتبر پیشین و ریز نمرات قابل قبولی را ارائه دهد. علاوه بر این ها گواهی سلامت و گواهی تمکن مالی نیز باید ارائه شود.
  • آیا برای تحصیل در استرالیا می توان بورسیه گرفت؟ افرادی که برای مقطع کارشناسی در استرالیا اقدام می کنند از طریق ویزای موقت از شعبه فرعی 537، در مقطع کارشناسی ارشد از طریق ویزای شعبه فرعی 574 می توانند درخواست بورسیه دهند که البته داشتن معدل بالا و فارغ التحصیل شدن از دانشگاه معتبر نیز تاثیر گذار است.
  • آیا اعزام دانشجو به استرالیا از ویزای همراه نیز برخوردار است؟ دانشجویان بین المللی با دریافت ویزای تحصیلی می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت کنند که از حقوق قانونی مانند کار و تحصیل نیز برخوردار خواهند بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *