اروپا

اخذ ویزای تحصیلی در اروپا

همه ساله دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی در اروپا به کشورهای مختلف اروپایی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مهاجرت می­ نمایند. کیفیت های آموزشی دانشگاه های اروپا در سطح بالایی قرار داشته و دانشجویان با اتمام تحصیلاتشان در اروپا دغدغه ای برای یافتن و انجام کار نخواهند داشت. زیرا اکثر دانشگاه های اروپایی معتبر می باشند. همچنین می­ توان گفت تحصیل در این دانشگاه ها موجب آینده شغلی دانشجویان می­ گردد. دانشگاه های اروپا هریک شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو قرار داده اند. برخی آزمون های ورودی و برخی دیگر نمرات مدرک زبان از جمله شرایط پذیرش می ­باشد.

صدور ویزای تحصیلی در اروپا تنها در صورتی امکان پذیر است که افراد موافقتنامه تحصیلی از دانشگاه های اروپا را دریافت نموده باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت روند گام به گام پذیرش در دانشگاه های اروپا را به متقاضیان تحصیل در اروپا ارائه نموده و آنان را در تمامی مسیر یاری و راهنمائی خواهند نمود.

کشورهای اروپایی دوره ها و رشته های متنوعی را به دانشجویان به چند زبان ارائه می­ نمایند. دانشجویان با استفاده از این فرصت می توانند در طول دوره تحصیلی خود در اروپا از مهارت زبان دیگری نیز برخوردار گردند. تحصیل در اروپا علاوه بر تضمین آینده شغلی دانشجویان از مزایای دیگری همچون اقامت اروپا، تحصیل در برترین دانشگاه های جهان و آموزشی مقرون به صرفه را نیز به همراه دارد. اگرچه هزینه های تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی ممکن است گران باشد. اما راه هایی برای کاهش این هزینه ها وجود دارد.

اخذ پذیرش تحصیلی در اروپا

متقاضیان برای ادامه تحصیل در اروپا ابتدا باید دانشگاه های مورد نظر خود را انتخاب نموده است. با ارسال درخواست خود تقاضاء پذیرش خود را به دانشگاه های اروپایی بنمایند. دانشگاه های مورد نظر نیز با توجه به شرایط پذیرش خود مدارک متقاضیان را بررسی و در صورت تأیید نامه ای مبنی بر موافقت خود به دانشجویان ارسال می­ نمایند. پس از آن دانشجویان می­ توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی در اروپا اقدام نمایند. ویزای تحصیلی در اروپا در واقع سندی برای ورود دانشجویان به کشورهای اروپایی است که دانشجویان با استفاده از این ویزا اجازه انجام کار ضمن تحصیل و تردد به دیگر کشورهای عضو شنگن را نیز خواهند داشت.

دانشگاه های اروپا قدمتی دیرینه در آموزش دارند. قدیمی ترین دانشگاه های جهان در این قاره واقع شده است. از مهمترین شرایط تحصیل در دانشگاه های اروپا ارائه مدرک زبان انگلیسی می­ باشد. البته برخی از دانشگاه های اروپایی جهت جذب دانشجویان بین المللی دوره های مهارت زبان را برای دانشجویانی که از این مهارت برخوردار نیستند، برگزار می ­نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در اروپا

دانشجویان پس از دریافت موافقت دانشگاه های اروپایی نسبت به ادامه تحصیل در اروپا، می­ توانند به سفارت کشور مورد نظر مراجعه و تقاضاء ویزای تحصیلی را بنمایند. اگر چه ممکن است مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اروپا در کشورهای مختلف این قاره کمی با یکدیگر متفاوت باشد. اما ارائه مدارک عمومی زیر جهت اخذ ویزای تحصیلی در اروپا لازم و ضروری است:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی در اروپا
  • گواهی سلامت پزشکی دانشجو
  • ارائه مدارک تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • مدارک تحصیلی دوره های قبلی
  • مدرک زبان
  • مدارک هویتی

مدت زمانی که طول می­ کشد تا ویزای تحصیلی در اروپا صادر گردد. بسته به کشورهای اروپایی متفاوت است. اما بطور طبیعی صدور ویزای تحصیلی در اروپا در کشورهایی که بیشترین پذیرش دانشجو را دارند، بیشتر طول خواهد کشید. لازم به ذکر است دانشجویان امکان مهاجرت تحصیلی به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز خواهند داشت. در این صورت اخذ ویزای همراه نیز برای اعضاء خانواده متقاضی لازم و ضروری است.

ویزای تحصیلی آلمان

یکی از راه های مهاجرت به آلمان تحصیل می­ باشد. با توجه به کیفیت های آموزشی و شرایط بسیار مناسب زندگی در آلمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان طرفداران زیادی دارد. از طرفی تحصیل در دانشگاه های آلمان بصورت رایگان است. تنها دانشجویان با پرداخت هزینه بسیار کمی بابت ثبت نام و کارت دانشجویی به راحتی می ­توانند در این کشور به تحصیل بپردازند. از طرفی دانشجویان در آلمان اجازه انجام کار ضمن تحصیل را خواهند داشت. این امر باعث می ­شود دانشجویان تا حدودی هزینه های زندگی  در این کشور را پوشش دهند. دانشجویان با ارائه مدارک لازم به سفارت آلمان در کشور مبدأ خود می ­توانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. این ویزا در ابتدا دارای 3 الی 4 ماه اعتبار است. دانشجو پس از ورود به آلمان امکان تمدید اعتبار آن را متناسب به طول مدت تحصیل خود در این کشور خواهد داشت.

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس در اروپا

همانطور که می ­دانید دانشگاه های انگلستان از برترین دانشگاه های جهان هستند. سالانه دانشجویان زیادی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام می­ نمایند. در مقابل هزینه های تحصیل در این کشور نسبتاً گران است. البته دانشگاه های انگلستان بورسیه ها و کمک هزینه هایی را جهت حمایت از دانشجویان اعطاء می­ نمایند. از این طریق دانشجویان بین المللی فرصت تحصیل رایگان در انگلستان را خواهند یافت. ویزای تحصیلی انگلستان طبق سیستم امتیاز دهی است. دانشجویان با ارائه مدارک لازم می­ توانند نسبت به کسب امتیاز لازم اقدام نمایند. تمامی مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به صورت آنلاین انجام می­ پذیرد. صدور این ویزا معمولا به مدت 3 ماه طول خواهد کشید. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند، تا قبل از شروع کلاس ها ویزای تحصیلی انگلستان را دریافت نموده باشند.

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس در اروپا

ویزای تحصیلی اتریش

تحصیل در کشور اتریش همانند آلمان به صورت رایگان است. این 2 کشور از معدود کشورهایی هستند که شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده اند. دانشجویان پس از پذیرش از دانشگاه های اتریش با ارائه مدارکی که در بخش های قبل بیان نمودیم. از این رو می ­باید به سفارت اتریش مراجعه نموده و درخواست ویزای تحصیلی اتریش را بنمایند. دانشجویان به هنگام مراجعه به سفارت این کشور تمامی مدارک تحصیلی خود را به همراه داشته باشند.

صدور این ویزا به مدت 18 ماه پس از ثبت درخواست طول خواهد کشید. دانشگاه های اتریش نیز امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است. دانشجویان پس از پایان تحصیلات امکان اخذ اقامت دائم اتریش را با یافتن و انجام کار در این کشور خواهند داشت. دانشجویان عزیز جهت اخذ ویزای تحصیلی در اروپا می­ توانند با راهنمایی های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مدت زمان کمتری نسبت به اخذ ویزای تحصیلی در اروپا اقدام نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *