مهاجرت به کشور استرالیا

اخذ تابعیت استرالیا

اخذ تابعیت استرالیا

کشور استرالیا از شرایط مناسب و کیفیت بالای زندگی و رفاه برخوردار است. مهاجران زیادی برای اخذ تابعیت استرالیا اقدام می کنند. با توجه به این که کشور استرالیا در سال های اخیر اجازه اقامت و اخذ تابعیت به متقاضیان خارجی را کمتر کرده است، اما هنوز به عنوان یکی از بهترین کشور های مهاجرپذیر، از سطح بالا امنیت شهروندی برخوردار است. هرساله متقاضیان زیادی از طریق اقدام به اخذ اقامت از همه شرایط موجود، اقامت از طریق ویزای تحصیلی، سرمایه گذاری، ویزای کاری، مالکیت زمین، برند و ثبت شرکت استفاده می کنند تا تضمین آینده ای روشن برای زندگی بهتری نسبت به سایر کشور های جهان ایجاد کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با حضور مشاوران خبره شما را در مسیر اخذ تابعیت این کشور قرار می دهند.

مهاجرت به استرالیا

متقاضیان می توانند از طریق راه های متفاوت و با توجه به شرایط خود به کشور استرالیا مهاجرت کنند. این راه های مهاجرت همگی قانونی می باشند و مورد تایید کشور استرالیا می باشند. در سال های اخیر برخی از افراد به دلایل گوناگونی مهاجرت قاچاقی به استرالیا را انتخاب می کنند که این راه غیر قانونی بوده و مورد تایید نمی باشد.

طرق اصلی به شکل زیر است:

  • اخذ اقامت از طریق تولد فرزند
  • اخذ تابعیت استرالیا از طریق کار
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت به کشور استرالیا از طریق ازدواج
  • مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

تولد فرزند در استرالیا

اعطا تابعیت در سراسر دنیا بر اساس سیستم خون، سیستم خاک و یا از طریق هر دو آن ها به فرد اعطا می گردد. در کشور پهناور استرالیا افراد از طریق سیستم خاک و سیستم خون تابعیت کسب می نمایند. یعنی اگر فرزندی با والدینی از تابعیت کشور های دیگر یا دارا بودن تابعیت کشور استرالیا در خاک استرالیا متولد شود، تابعیت این کشور را دریافت می نماید.

اگر طفلی از پدر و مادری با تابعیت این کشور متولد شود، بر اساس سیستم خون تابعیت استرالیا را دریافت می نماید. (تا قبل از سال 1949 م). افرادی که تابعیت کشور های تحت استعمار بریتانیا کبیر را داشتند، می توانستند تابعیت استرالیا را دریافت نمایند. در صورتی که حداقل یکی از والدین تابعیت این کشور را داشته باشند و فرزندان آنها در خاک استرالیا متولد شود، والدین باید تا قبل از سن 18 سالگی فرزند اقدامات لازم جهت دریافت تابعیت این کشور را انجام دهند. اگر والدین فرزند تا قبل از سن 18 فرد فوت نمایند قیم فرد باید اقدامات لازم را برای دریافت تابعیت طفل انجام دهد.

مزایای اخذ تابعیت استرالیا

افرادی با شرایط زیر می توانند اقدامات لازم جهت اخذ تابعیت استرالیا را انجام دهند:

  • افرادی که سن آن ها کمتر از 18 سال بوده و دارای اقامت دائم کشور استرالیا می باشند. این افراد باید به صورت مداوم در کشور استرالیا اقامت داشته باشند همچنین باید به زبان انگلیسی مسلط باشند.
  • متقاضیان باید در طی مدت 5 سال حداقل به مدت 2 سال و به صورت مداوم در کشور استرالیا اقامت داشته باشند. (این افراد باید به مدت 2 سال قبل از ارائه مدارک در کشور استرالیا اقامت داشته باشند.)
  • اگر افرادی فرزندی را به فرزند خواندگی قبول کنند، فرزند برای دریافت تابعیت باید شرایطی را داشته باشد: (سن فرزند باید کمتر از 18 سال , طفل باید خارجی باشد. حداقل یکی از والدین فرد که او را به فرزند خواندگی پذیرفته اند تابعیت کشور استرالیا را داشته باشد. همان طور که گفته شد یکی از راه های اخذ تابعیت استرالیا فرزند خواندگی می باشد.)

مزایای اخذ تابعیت استرالیا

قوانین تابعیت استرالیا

طبق قوانین جدید وضع شده در کشور استرالیا افرادی که از تاریخ 1/جولای/2007 اقامت دائم کشور استرالیا را دریافت کرده باشند، لازم است به طور قانونی اقامت در کشور استرالیا را دریافت کرده باشند. این افراد باید قبل از ارائه درخواست به مدت 4 سال در این کشور اقامت داشته باشند. افراد نباید بیشتر از 1 سال خارج از این کشور اقامت داشته باشند. متقاضیان باید حداقل 1 سال قبل از ارائه درخواست اقامت مستمر در استرالیا داشته باشند. این افراد نباید در 4 سال گذشته به صورت غیر قانونی وارد کشوری شده باشند.

استثنائات در اخذ تابعیت استرالیا

در برخی از موارد برای اعطا تابعیت در این کشور استثنائاتی در نظر گرفته شده است.

ذیلا به برخی از موارد در این زمینه اشاره می شود:

  • کسب تابعیت برای افرادی که والدین از شهروندان سابق این کشور بوده اند.
  • اعطا تابعیت به سربازان سابق کشور استرالیا
  • افرادی که توسط شهروندان کشور استرالیا به فرزند خواندگی قبول می شوند.
  • همسر افرادی که تابعیت این کشور را دارند می توانند تابعیت استرالیا را دریافت نمایند.
  • افرادی که در کشور استرالیا متولد می شوند و تابعیت سایر کشور ها را ندارند.

تابعیت دو گانه و لغو تابعیت استرالیا

در قوانین جدید اعطا تابعیت در کشور استرالیا، این کشور تابعیت دو گانه را نمی پذیرد! البته می توان گفت به دلیل مجبور نکردن افراد به لغو تابعیت کشور قبلی خود تا حدودی این کشور تابعیت دو گانه در این کشور را پذیرفته است.

ممکن است افراد با داشتن شرایط زیر تابعیت کشور استرالیا را از دست بدهند. این شرایط عبارتند از:

  • اگر شهروند این کشور به سایر کشور های دنیا مهاجرت کرده و تابعیت کشور های دیگر را دریافت نماید.
  • افرادی که از طریق ارائه مدارک تقلبی تابعیت این کشور را به دست می آورند تابعیت لغو خواهد شد.
  • اگر فردی به صورت ارادی تابعیت در کشور استرالیا را ترک نماید.

دیگر مزایای اخذ تابعیت استرالیا

افرادی که تابعیت کشور استرالیا را دریافت می نمایند از مزایایی برخوردار می شوند. ویژگی های مورد نظر عبارتند از:

  • اجازه شرکت در رای گیری های کشور استرالیا
  • این افراد می توانند بعد از گذشت زمان و رعایت قوانین پاسپورت کشور استرالیا را دریافت نمایند.
  • متقاضیان می توانند در شرکت های دولتی این کشور مشغول به کار شوند.
  • حق تولد فرزندانشان در کشور استرالیا و اعطا تابعیت به فرزندان
  • حق شرکت در انتخابات دولتی کشور استرالیا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای متقاضیان مشاوره های رایگان در نظر گرفته است. متقاضیان می توانند از طریق راه های قانونی و با توجه به شرایط به این کشور مهاجرت نمایند و تابعیت این کشور را به دست آورند. در این مقاله سعی شد مطالب مختصری در رابطه با اخذ تابعیت استرالیا در اختیار متقاضیان قرار داده شود برای مطالعه بیشتر در رابطه با مهاجر به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به استرالیا را مطالعه نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *