مهاجرت تحصیلی آمریکا

آزمون LSAT و USMLE

آزمون LSAT وUSMLE آمریکا

آزمون LSAT و USMLE آمریکا علاقمندان به تحصیل در رشته ها پزشکی و حقوق و کار در این 2 رشته باید در این آزمون مربوط به رشته خود شرکت کنند. در صورت قبولی به هدف نهایی خود در این رابطه برسند. توجه داشته باشید که آزمون های نام برده به صورت رقابتی برگزار نمی شود. شما باید نمره قبولی را در هر یک از آن ها دریافت کنید. آزمون LSAT و USMLE در این مقاله موضوع اصلی مورد بحث مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است.

آزمون LSAT کشور آمریکا

آزمون LSAT یکی از مهم ترین آزمون های موجود در کشور آمریکاست. علاقمندان به شرکت در رشته های حقوق باید در این آزمون شرکت کرده و نمره مورد نظر را دریافت کنند. این آزمون علاقمندان بسیار زیادی دارد. از سوی دیگر صندلی های موجود برای شرکت در این آزمون محدود هستند. بنابراین باید در مدت زمان مشخصی نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنید. برای شرکت در این آزمون محدودیت هایی نیز وجود دارد. به طوری که در طول 2 سال، شما تنها می توانید 3 بار در این آزمون شرکت کنید. در صورت عدم قبولی باید برای گذر از این زمان صبوری کنید.

این آزمون سالیانه 4 بار در تاریخ های مشخص برگزار می شود. نیازی به حضور شما در این کشور نیست. در صورتی که فاصله شما از محل برگزاری آزمون بیش از 160 کیلومتر است. شما می توانید با هماهنگی با مسئولین برگزاری آزمون، از راه دور در آزمون شرکت کنید. آزمون LSAT در یک بازه زمانی 3 ساعت و 30 دقیقه برگزار می شود. دارای 5 بخش مختلف است. در این آزمون قدرت مطالعه و درک مطلب شما سنجیده می شود. نکات دیگر این آزمون عبارتند از بازی منطق، تحلیل انتزاعی، بخش غیر موثر و قدرت نوشتاری.

آزمون USMLE آمریکا

این آزمون در رابطه با رشته های پزشکی در این کشور طراحی شده است که در 3 مرحله برگزار می شود. علاقمندان به شرکت در این آزمون باید مدارک تحصیلی خود را به کمیسیون آموزش پزشکی در این کشور ارسال کنند. در صورت دریافت تاییدیه می توانند در این آزمون شرکت کنند. در مرحله اول شما باید در یک آزمون 7 مرحله ای که هر یک، 1 ساعت به طول می انجامد شرکت کرده و ثابت کنید. همچنین می توانید اطلاعات مهم علمی در رابطه با پزشکی و بهداشت عمومی را درک کنید. مرحله دوم به 2 دسته تقسیم می شود که شامل اطلاعات کلینیک و مهارت های کلینیک می شوند که برای کار و تحصیل دارای تفاوت است. این آزمون نیز حدود 8 ساعت به طول می انجامد.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

مرحله سوم آزمون نشان می دهد که آیا شما توانایی دارید که در یک کلینیک پزشکی در کشور آمریکا کار کنید یا خیر. این مرحله یک آزمون است که 2 روز به طول می انجامد. در پایان مشخص می شود که آیا شما می توانید آزمون USMLE را با موفقیت پشت سر بگذارید یا خیر. علاقمندان به تحصیل در رشته های پزشکی، برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه بهتر است مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تنظیم شده است را مطالعه بفرمایند.

حداقل نمره قبولی آزمون USMLE آمریکا

برای اینکه بتوانید سند قبولی آزمون USMLE را بدست آورید، باید حداقل نمره در هر یک از مراحلی که به آن اشاره کردیم را اخذ کنید. تمامی آزمون ها به صورت دیجیتالی بررسی خواهد شد. به همین دلیل شما فرصت آن را نخواهید داشت تا به نمره خود در این آزمون اعتراض کنید.

حداقل نمره قبولی در هر یک از مراحل آزمون USMLE به شرح زیر است:

  • حداقل نمره مرحله اول: 194
  • حداقل نمره مرحله دوم (اطلاعات کلینیک): 209
  • حداقل نمره مرحله سوم: 196

در صورتی که در آزمون مرحله دوم، آزمون مهارت های کلینیکی را انتخاب کنید به شما یک نمره قبول یا مردود ارائه خواهد شد. بسته به نوع عملکرد شما در این آزمون دارد. جهت ادامه کار پزشکی در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

بررسی هزینه آزمون LSAT و USMLE کشور آمریکا

یکی از مسائلی که باید در رابطه با 2 آزمون LSAT و USMLE مورد ارزیابی قرار گیرد. هزینه های شرکت در این 2 آزمون است. علاقمندان به شرکت در رشته های حقوقی در این کشور باید در آزمون LSAT شرکت کنند. هزینه شرکت در این آزمون به صورت میانگین در حدود $190 (دلار) است. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور نیز مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

هزینه شرکت در آزمون USMLE اما بیشتر از آزمون حقوق است. علاقمندان به شرکت در این آزمون برای شرکت در مرحله اول باید $940 (دلار) پرداخت کنند. شرکت در مرحله دوم برای دانش کلینیک $940 (دلار) و مهارت کلینیک $1580 (دلار) است. در صورتی که نمی توانید مدارک خود را به صورت کامل ترجمه کنید. از این رو می توانید با استفاده از ارگان های معتبر پرداخت 250$ (دلار) نسبت به ترجمه آن ها اقدام کنید.

بررسی هزینه آزمون LSAT و USMLE کشور آمریکا

شرح محتوای آزمون های LSAT و USMLE در آمریکا

مجموعه آزمون های ورودی که در کشور آمریکا وجود دارد، شباهت هایی به آزمون کنکور در کشور ایران دارد. اما تفاوت عمده میان این 2 آزمون اتکا به نمره نهایی است. هیچ رقابتی بین شرکت کنندگان این آزمون وجود ندارد. هر دانشگاه با توجه به درجه علمی خود، نمره ای را برای دانشجویان مشخص می کند که برای دریافت پذیرش باید به این نمره دست پیدا کنید.

ما در این مقاله در رابطه با هزینه های شرکت در آزمون LSAT و USMLE توضیحاتی را ارائه کرده ایم. توصیه می کنیم که قبل از شرکت در این 2 آزمون حتما از محتوای آزمون باخبر شده و از آگاهی علمی کافی نیز برخوردار باشید چرا که هزینه های شرکت در این آزمون ها بسیار زیاد است. همچنین جهت اطلاع از شرایط اقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید. در صورت شرکت در هر یک از 2 آزمون LSAT و USMLE می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و اطلاعات تکمیلی را از آن ها دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *