مهاجرت تحصیلی آمریکا

آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا

آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا

آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا تا چندی پیش به عنوان تنها راه ورود به دانشگاه معرفی شده بود، اما امروزه روش های معتبری پیشنهاد می گردد. تنها برخی از دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته حقوق از دانشجویان می خواهند تا نمره قبولی در این آزمون را ارائه دهند. بی شک شما نیز هزاران دلیل برای مناسب بودن تحصیل در رشته حقوق در آمریکا شنیده اید.

به خوبی می دانید که تحصیل در این رشته در آمریکا بسیار سخت اما جذاب است. درآمدی در حدود 160000$ (دلار) وکلاء تازه کار در طول 1 سال، یک درآمد بسیار مناسب در کشور آمریکا برای افراد است. همچنین می تواند تحولات فراوانی در زندگی آنان ایجاد کند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا به عنوان یکی از راه های ورود به رشته حقوق در آمریکا خواهند پرداخت.

پذیرش آزمون LSAT در آمریکا

اخذ پذیرش در رشته حقوق در این کشور با شرایط اخذ پذیرش در سایر کشورهای جهان متفاوت است. متقاضی نیازمند آن است که در همین زمینه مدارک مورد نیاز آن ها را فراهم آورد. برای تحصیل در این کشور در رشته حقوق در دانشگاه های این کشور باید مراحل زیر را طی کرد:

  • گواهی مدرک کالج (پیش دانشگاهی) حقوق
  • مدارک مرتبط با آن مانند فلسفه، ادبیات یا مانند آن نیز ارائه شود.
  • مدارک باید مورد پذیرش دانشگاه های کشور آمریکا باشد.
  • شرکت در آزمون LSAT که در آن ثابت می شود، فرد توانایی ادامه تحصیل در رشته حقوق در این کشور را دارد.
  • ثبت درخواست پذیرش تحصیلی در رشته حقوق در چند دانشگاه این کشور

آشنایی با آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا

اولین سوالی که پیش می آید آن است که به طور کلی آزمون LSAT رشته حقوق در این کشور چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که آزمون فوق یک آزمون استاندارد رشته حقوق است. در آن مشخص می شود فرد، توانایی ادامه تحصیل در رشته حقوق را در این کشور دارد. جهت کسب اطلاعات دقیق در باب تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

این آزمون یکسری موارد شخصی را به چالش می کشد:

  • توانایی درک مطلب
  • مهارت های منطق
  • استدلال
  • دانش

این آزمون توسط شورای پذیرش رشته حقوق برگزار می شود. روش های مشخصی برای ارزیابی دانشجویان در نظر گرفته اند. در کنار آزمون LSAT:

  • متقاضی نیازمند ریز نمرات بسیار خوب در مدرسه یا دوره قبل تحصیل است.
  • همچنین باید یک توصیه نامه نیز در دست داشته باشد.
  • انگیزه نامه او نیز نقش بسیار مهمی در کسب پذیرش شخص بازی می کند.

رشد دانشجویان بین المللی در این کشور از طریق نمودار زیر قابل درک خواهد بود:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

اشاره کردیم که همه دانشگاه های آمریکا در حال حاضر این آزمون ورودی را ملاک قطعی پذیرش دانشجو قرار نداده اند. در زیر لیست برخی از دانشگاه هایی که به این آزمون اتکا می کنند آمده است:

  • دانشگاه بوستون
  • دانشگاه شهر نیویورک
  • دانشگاه سوفولک
  • دانشگاه ایالت فلوریدا

تاریخ برگزاری آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا

یکی از موضوعاتی که در رابطه با آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا دارای اهمیت است. از این رو زمان برگزاری آزمون است. آزمون LSAT هر ساله 4 بار در ماه های فوریه، جون، سپتامبر و دسامبر برگزار می شود. بر اساس تجربیات بدست آمده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در طی سال های گذشته، آزمون ماه سپتامبر گاهی در ماه اکتبر برگزار می شود.

توجه داشته باشید که تنها تعداد محدودی توانایی شرکت در این آزمون را دارند. بنابراین در اولین فرصت ممکن باید در این آزمون نام نویسی کند. در صورتی که فاصله شما از نزدیک ترین محل برگزاری آزمون بیش از 160 کیلومتر است. شما قادر به سفر به آن مکان نیستید. از این رو می توانید با شورای پذیرش رشته حقوق در آمریکا مکاتبه کنید. آن ها شرایط شرکت شما در آزمون را فراهم آورند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور پس از تحصیل مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

تاریخ برگزاری آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا

نکاتی در رابطه با آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا

شرکت در آزمون LSAT طبق قوانین تحصیلی کشور آمریکا، دارای شرایط ویژه ای است. متقاضی تحصیل در آمریکا، باید از آن آگاهی داشته باشد. بنابراین به صورت تیتروار به برخی نکات در رابطه با این آزمون خواهیم پرداخت:

آیتمشرح
هزینه شرکت در آزمون190$ (دلار)
زمان آزمون3 ساعت و 30 دقیقه
قابلیت شرکت در آزمون3 بار در 2 سال

نمره قبولی شما به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید بستگی دارد. ارزش آزمون LSAT گاها بیشتر از ریز نمرات شما در دوره قبل تحصیلی است. آزمون در 5 مرحله پیوسته برگزار می شود. هر مرحله دارای زمان مشخصی است

محتوا آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا

زمانی که متقاضی در آزمون شرکت می کند، 5 پاسخ نامه در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

در پایان هر مرحله سوالات از او تحویل گرفته می شود.

مراحل آزمونتوضیحات
مرحله اول (درک مطلب)دارای 4 متن که از هر متن 5 تا 8 سوال مطرح می شود. باید اعلام کنید موضوع اصلی متن چه بوده و یا اطلاعات مشخصی از متن را مورد سوال قرار می دهد. در این بخش 27 سوال و 35 دقیقه فرصت وجود دارد.
مرحله دوم (بازی منطقی)35دقیقه و 25 سوال وجود دارد. سوالات آن مربوط به مرتب کردن یا به هم وصل کردن چند آیتم است.
مرحله سوم2 مرحله 35 دقیقه ای که هر بخش 25 سوال دارد. باید به تحلیل مفاهیم انتزاعی بپردازید.
مرحله چهارممجموعه ای از سوالاتی است که نمره آن ها مورد ارزیابی قرار نمی گیرد تا زمان دریافت نمره متوجه نمی شوید کدام بخش ها فاقد نمره بوده است.
مرحله پنجمبررسی توانایی نوشتن است. متنی که در آن بیان مشکلی وجود دارد و متقاضی باید بتواند آن مشکل را طبق ضوابط حل کند. باید یک متن بنویسد و بحث را تشریح و برابر قاضی دفاعیه داشته باشد.

آزمون LSAT راهی برای ورود به آمریکا

آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا در حقیقت آزمون ورودی به رشته حقوق در کشور آمریکا است. در بسیاری از دانشگاه های این کشور، شرکت در این آزمون می تواند مسیر رسیدن به کرسی دانشکده حقوق را برای دانشجویان فراهم کند. در این آزمون یک مرحله نوشتاری وجود دارد که باعث نگرانی بسیاری می شود. اما باید بدانید که نمره این بخش بر اساس صحت پاسخ مطرح شده نیست بلکه نحوه ارائه بحث اهمیت دارد. در صورتی که قصد دارید اطلاعات خود در رابطه با آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا را افزایش دهید، با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. جهت کسب اطلاعات در باب اقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *