مهاجرت تحصیلی چین

بورسیه های دانشگاه های چین

بورسیه های دانشگاه های چین

مهمترین شرط برای یک دانشجوی بین المللی برای ورود به یکی از بورسیه های دانشگاه های چین، اخذ پذیرش در دانشگاه یا مؤسسه آموزشی دیگر برای تحصیل در چین برای دوره های مدرک یا زبان است. همچنین سازمان های کارآموزی قادر به ارائه مدارک JW201 یا JW202 با نامه پذیرش هستند که برای تضمین ویزای دانشجویی چین بسیار مهم است. در مورد عکس رعایت این نکته مهم است که از گیره کاغذ برای چسباندن عکس رو به پایین (از خراشیدگی) به فرم استفاده کنید. عکس را منگنه یا چسب نکنید. در مورد گواهینامه سلامت، همه متقاضیان X1 باید گواهی سلامت ارائه دهند تا نشان دهند که برای تحصیل رایگان در چین مناسب هستند.

چک سلامت ویزا را از وب سایت سفارت محلی خود دانلود کنید. بررسی سلامت را توسط یک پزشک تایید شده انجام دهید و مهر بزنید و در نظر بگیرید که نباید بیشتر از 6 ماه باشد. با توجه به اشتباهاتی که بعضا دانشجویان مهاجر در این فرآیند انجام می دهند، این اشتباهات موجب صرف هزینه های زیاد و یا طولانی شدن فرآیند اخذ ویزا می شود که در این زمینه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا با استفاده از کادر مجرب خود هم پیگیری های لازم را جهت تسریع در فرآیند اخذ ویزا انجام دهد و هم از امکان های مشاوره ای برای متقاضیان برخوردار است.

فرآیند ویزای بورسیه های دانشگاه های چین

تنها ویزا برای تحصیل در چین ویزای دانشجویی چین است. بنابراین اگر برای یک ترم / سال / یا کوتاه مدت مانند تابستان، پذیرش در یک دانشگاه یا کالج چینی را برای پیگیری برنامه های مدرک یا حتی یادگیری زبان چینی کسب کرده اید. ویزای دانشجویی چین به 2 نوع اصلی طبقه بندی می شود که به نام های X1 و X2 شناخته می شوند. ویزای دانشجویی X1 برای دانشجویانی صادر می شود که فارغ از دوره تحصیلی در دانشگاه ها و همچنین مدت زمان تحصیل آنها بیش از 6 ماه (تا 360 روز) باشد. دانشجویان بین المللی در صورتی که زمان اقامت مورد نظر آنها کمتر از 6 ماه (کمتر از 180 روز) باشد، ویزای دانشجویی X2 را دریافت خواهند کرد.

دانشجویانی که تصمیم دارند در آسیا سفر کنند، به خانه بروند و همچنین از دوستان خود دیدن کنند، ممکن است این کار را بدون نگرانی در مورد درخواست مجدد انجام دهند. ویزای دانشجویی X1 همچنین از دارندگان آن می‌خواهد که در 30 روز پس از ورود به چین در دفتر ایمنی عمومی ثبت نام کنند تا اجازه اقامت معتبر را به عنوان جایگزینی برای ویزای X1 دریافت کنند. عکس این موضوع در مورد ویزای دانشجویی X2 چین صادق است. معمولاً با یک علامت ورودی صادر می شود که تا 6 ماه اعتبار دارد. دارندگان ویزای X2 نمی توانند دوباره وارد چین شوند مگر اینکه برای ویزای جدید درخواست دهند که نشان دهد ویزای X2 ویزای چند بار ورود نیست.

نکاتی درباره مدارک ویزای بورسیه های دانشگاه های چین

اولین مدرکی که باید داشته باشید پاسپورت است و توصیه می کنیم پاسپورت شما حداقل 12 تا 18 ماه اعتبار داشته باشد تا منقضی شود. همیشه اطمینان حاصل کنید که 2 تا 3 صفحه خالی در گذرنامه خود باقی مانده است. اگر شهروند کشوری نیستید که از آن درخواست می کنید، اجازه اقامت خود را پیوست کنید. یک فتوکپی از صفحه Bio-Data خود را پیوست کنید. از سوی دیگر، شما باید فرم های درخواست را پر کنید. در حال حاضر سفارت های چین فرم های آنلاین دارند در حالی که برخی از آنها PDF هستند که می توانید دانلود و تکمیل کنید. قبل از هر اقدامی با سفارت محلی خود تماس بگیرید فرم درخواست را در رایانه خود تکمیل و امضا کنید.

اطمینان حاصل کنید که قبل از ارسال، تمام قسمت ‌های فرم و مدرک خوانده شده را تکمیل کرده ‌اید. فرم ها را جلو و پشت چاپ نکنید. JW202 یا JW201 اسناد رسمی صادر شده توسط وزارت آموزش و پرورش در چین هستند و معمولا اسناد قدرتمندی هستند که سفارتخانه ها آن را رد نمی کنند. همچنین، شما باید از یک موسسه در چین پذیرش بگیرید که برخی از آموزشگاه های زبان نیز می توانند در این زمینه کمک کنند. سازمان ها و آژانس های کارآموزی نیز می توانند کمک کنند. شما به اسناد اصلی نیاز دارید. اکثر موسسات این را از طریق DHL تحویل می دهند. اعلامیه های پذیرش برای موسسه ارائه دهنده دوره ها ارائه می شود.

نکاتی درباره مدارک ویزای بورسیه های دانشگاه های چین

هزینه تحصیل بدون بورسیه های دانشگاه های چین

متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی چین بین $2500 تا 10000$ (دلار) در سال تحصیلی متغیر است. همچنین می توانید چندین برنامه را بدون هزینه تحصیل پیدا کنید. اینها معمولا توسط دانشگاه های کشورهای دیگر (به عنوان مثال بریتانیا، آلمان، دانمارک) که دارای پردیس در چین هستند ارائه می شوند. دانشگاه های خصوصی معمولا شهریه بالاتری دارند.

در حالی که بیشتر دوره ها کمتر از 30000$ (دلار) در سال هزینه دارند، برای برخی از برنامه های MBA می توانید بیش از 40000$ (دلار) در سال پرداخت کنید. هزینه ها در موسسات خصوصی سایر کشورها می تواند حتی بیشتر باشد. به عنوان مثال، دانشگاه نیویورک شانگهای، که با همکاری دانشگاه عادی چین شرقی شانگهای تأسیس شده است، دارای شهریه بیش از 50000$ (دلار) در سال است.

در اینجا تعدادی از دانشگاه های چین را با مقرون به صرفه ترین هزینه های تحصیل فهرست کرده ایم:

میزان شهریه به دلار در سالنام دانشگاه
$2600 تا 4700$دانشگاه نینگبو
$2900 تا 4350$دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن
$2200 تا 3760$دانشگاه فناوری لیائونینگ
$3470 تا 4670$دانشگاه عادی پکن

بورسیه های غیردولتی دانشگاه های چین

بورسیه تحصیلی مؤسسه کنفوسیوس، 7 نوع بورسیه تحصیلی چین از سوی دفتر مرکزی مؤسسه کنفوسیوس برای دانشجویان بین المللی بین سنین 16 تا 35 سال که به دنبال تحصیل در دانشگاه های چین هستند، ارائه می شود. گزینه هایی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و بورس تحصیلی هزینه های تحصیل، هزینه های اقامت را پوشش می دهد و کمک هزینه زندگی ماهانه و بیمه پزشکی جامع را ارائه می دهد.

بورسیه تحصیلی شورای بریتانیا در چین، شورای بریتانیا در چین هفت بورسیه برای دانشجویان بریتانیایی ارائه می دهد که در حال حاضر در یک موسسه بریتانیایی ثبت نام کرده اند و مایل به تحصیل در یک دانشگاه چینی در جمهوری خلق چین هستند. این بورسیه ها هزینه های تحصیل، خوابگاه و کمک هزینه زندگی ماهانه را پوشش می دهد.

برنامه دانش پژوهان شوارتزمن، این یک بورسیه برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل کارشناسی ارشد خود در امور جهانی در دانشگاه Tsinghua در پکن هستند. این دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود و بر سیاست های عمومی، اقتصاد، تجارت و مطالعات بین المللی تمرکز دارد. این بورسیه شامل هزینه های تحصیل، اقامت، رفت و آمد به پکن در آغاز و پایان سال تحصیلی، کتاب های دوره مورد نیاز، 4000$ (دلار) برای هزینه های شخصی و بیمه درمانی است.

در شکل زیر نام چند بورسیه دولتی چین برای دانشگاه ها اشاره شده است:

نام چند بورسیه دولتی چین

اطلاعاتی درباره بورسیه های دانشگاه های چین

معمولاً فصل درخواست بین ژانویه و اوایل آوریل است. متقاضیان باید درخواست دهند و مدارک مورد نیاز را به آژانس های دریافت کننده درخواست ارسال کنند. جدول زیر برنامه های بورسیه دولت چین را نشان می دهد. متقاضیان بدون نامه پذیرش به طور مساوی مجاز به درخواست بورسیه دولت چین هستند. با این حال، CSC این حق را برای خود محفوظ می دارد که تنظیمات لازم را در مورد گزینه های دانشگاه، تخصص ها، دسته های برنامه و مدت زمان تحصیل برای درخواست های بدون پذیرش نامه انجام دهد.

درخواست های ضمیمه شده با Admission Letter مستقیماً برای تایید استخدام به دانشگاه های میزبان ارسال می شود. فقط نامه های رسمی پذیرش از بخش پذیرش دانشگاه های چین معتبر است. سایر فایل ‌ها مانند نامه پذیرش یا ایمیل ‌های استاد راهنما یا استاد به عنوان معادل یا جایگزین در نظر گرفته نمی ‌شوند. تیم متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی شما در هر یک از این مراحل می باشد و می تواند در صورت داشتن همراه، شرایط ویزای همراه چین را نیز برای شما حل نماید.

متداول ترین سوالات بورسیه های دانشگاه های چین

در این بخش به متداول ترین سوالات شما در خصوص بورسیه های دانشگاه های چین پاسخ می دهیم:

  • فرآیند اخذ ویزای بورسیه های دانشگاه های چین به چه صورت می باشد؟ تنها ویزا برای تحصیل در چین ویزای دانشجویی چین است. بنابراین اگر برای یک ترم / سال / یا کوتاه مدت مانند تابستان، پذیرش در یک دانشگاه یا کالج چینی را برای پیگیری برنامه های مدرک یا حتی یادگیری زبان چینی کسب کرده اید. ویزای دانشجویی چین به 2 نوع اصلی طبقه بندی می شود که به نام های X1 و X2 شناخته می شوند. ویزای دانشجویی X1 برای دانشجویانی صادر می شود که فارغ از دوره تحصیلی در دانشگاه ها و همچنین مدت زمان تحصیل آنها بیش از 6 ماه (تا 360 روز) باشد. دانشجویان بین المللی در صورتی که زمان اقامت مورد نظر آنها کمتر از 6 ماه (کمتر از 180 روز) باشد، ویزای دانشجویی X2 را دریافت خواهند کرد.
  • هزینه تحصیل بدون بورسیه های دانشگاه های چین به چه صورت می باشد؟ متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی چین بین $2500 تا 10000$ (دلار) در سال تحصیلی متغیر است. همچنین می توانید چندین برنامه را بدون هزینه تحصیل پیدا کنید. اینها معمولا توسط دانشگاه های کشورهای دیگر (به عنوان مثال بریتانیا، آلمان، دانمارک) که دارای پردیس در چین هستند ارائه می شوند. دانشگاه های خصوصی معمولا شهریه بالاتری دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *