مهاجرت تحصیلی چین

دانشگاه ووهان چین

دانشگاه ووهان چین

از سرآمدان حوزه تحقیقات عمومی در چین، دانشگاه ووهان چین است که توسط وزارت آموزش و پرورش حمایت می شود. دانشگاه ووهان به عنوان یکی از 4 دانشگاه نخبه در اوایل دوره جمهوری چین تاسیس شد و طبق سند تاریخ دانشگاه خود به عنوان قدیمی ترین دانشگاه چین در نظر گرفته می شود. دانشگاه ووهان در تپه Luojia واقع شده است وشرایط تحصیل در چین در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. چندین دهه است که توسط بسیاری به عنوان یکی از زیباترین (یا زیباترین) پردیس ها در چین رتبه بندی شده است. از سوی دیگر، ووهان یکی از معتبرترین و برگزیده ‌ترین دانشگاه ‌های چین است و توسط وزارت آموزش چین در دانشگاه درجه یک دوبل به رسمیت شناخته شد.

در سطح ملی، در سال 2016 در رتبه چهارم و در سال 2017 توسط CUAA در رتبه سوم قرار گرفت. همچنین در 200 دانشگاه برتر جهانی که توسط رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان رتبه بندی شده است، قرار دارد. برخی از فارغ التحصیلان مشهور WUT عبارتند از نویسندگان چی لی، شن کونگون و لینگ شوهوا، اقتصاددان شیائوکای یانگ، حقوقدان و قاضی سابق دادگاه کیفری بین المللی یوگسلاوی سابق وانگ تیه، مهندس جی پی اس لیو جینگنان و لی جون – بنیانگذار شیائومی تک، یکی از بزرگترین شرکت های فناوری چین. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش دارد تا از خلال این مقاله، شما را جنبه های مختلف مرتبط با دانشگاه ووهان آشنا سازد. همزمان این فرصت برای شما فراهم است تا از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری از نظرات و راهنمایی کارشناسان ما استفاده نمایید.

تاریخچه ای از دانشگاه ووهان چین

دانشگاه فناوری ووهان که در سال 1893 تأسیس شد، از سال 2000 وجود داشته است و از ادغام بین دانشگاه حمل و نقل ووهان و دانشگاه پلی تکنیک خودرو ووهان سرچشمه می گیرد. به عنوان یک موسسه سطح عالی چینی ،WUT به عنوان اولویت تحت «پروژه 211 ایالت» برای دانشگاه‌های چین انتخاب شد و تحقیقات علوم مواد و مهندسی آن آن را به «پروژه ایالت 985» حمایت از تحقیقات و بین‌المللی‌سازی دانشکده تبدیل کرد.

در شکل زیر به 3 پردیس دانشگاه WUT یا همان ووهان اشاره شده است:

3 پردیس دانشگاه WUT یا همان ووهان

27 مرکز تحقیقاتی این دانشگاه بر روی مواد جدید، انرژی های جدید، حمل و نقل، لجستیک، مکاترونیک و خودرو، فناوری اطلاعات، منابع و فناوری زیست محیطی تمرکز می کنند. این دانشگاه به طور منظم در جوایز ملی علم و فناوری شرکت می کند. WUT همچنین دارای پارک علمی خود در دره نوری چین در ووهان است، جایی که دانشگاه بیش از 6 استارت‌آپ را با محوریت مواد جدید، حسگرهای فیبر نوری، حمل و نقل با سرعت بالا، فناوری انرژی جدید و تولید پیشرفته، انکوبه و پرورش داده است. این دانشگاه از سال 2009 با دانشگاه هاروارد همکاری کرده است. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل رایگان در چین از طریق پذیرش از دانشگاه ووهان شرایط متفاوت خواهد بود.

جذابیت های تحصیل در دانشگاه ووهان چین

تحصیل در ووهان از همگرایی گسترده سه شهر مستقل به یک مرکز بزرگ صنعتی و تجاری چین تبدیل شده است. همچنین شایان ذکر است که ووهان یک مرکز حمل و نقل بزرگ در کشور است. ووهان سرمایه گذاری خارجی را از بیش از 80 کشور جذب کرده است. 5973 شرکت با سرمایه کل 22.45 میلیارد دلار تأسیس شد. در میان آنها، حدود 50 شرکت فرانسوی در ووهان قرار دارند. این بیش از یک سوم کل سرمایه گذاری فرانسه در چین است. به همین دلیل ووهان دارای بالاترین سطح سرمایه گذاری فرانسوی در بین تمام شهرهای چین است.

دولت شهری انواع سیاست های ترجیحی را برای تشویق سرمایه گذاری های خارجی از جمله مزایای مالیاتی ارائه می دهد. آب و هوای شهرستان نیمه گرمسیری مرطوب با بارندگی شدید و 4 فصل مشخص است. شهر ووهان به خاطر تابستان مرطوب خود که نقطه شبنم اغلب به 26 درجه سانتیگراد یا بیشتر می رسد مشهور است. علاوه بر آب و هوای خوب، هزینه تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی چین نیز بسیار مقرون به صرفه است و شما با $750 (دلار) در ماهف می توانید زندگی نسبتا خوب با کیفیت زندگی دلخواه خود را تجربه کنید.

در لیست زیر به سایر جذابیت های ووهان برای تحصیل اشاره شده است:

  • ووهان یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماشین آلات سنگین در چین است.
  • پایگاه متالورژی ووهان سایر صنایع تولید کننده مواد شیمیایی، تجهیزات الکتریکی، اتومبیل و کامیون را به خود جذب می کند.
  • این دانشگاه دارای سیستم یکپارچه آموزش کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.
  • صنایع مصرفی آن ساعت، دوچرخه، رادیو و سایر ابزارهای الکترونیکی تولید می کنند و مشاغل بی شماری دارد.

جذابیت های تحصیل در دانشگاه ووهان چین

معرفی و مزایای دانشگاه علم و صنعت ووهان چین

دانشگاه علم و صنعت ووهان به طور مستمر برای رویارویی با کشورهای خارجی با آموزش باز و شفاف تلاش می کند. بنابراین، به تدریج روابط و ارتباطات محکمی در بسیاری از ایالت های توسعه یافته مانند استرالیا، ایالات متحده، انگلستان، کانادا، آلمان و ژاپن با 30 کالج و دانشگاه برقرار کرد تا دانشجویان و استادان را برای افزایش و ارتقای بیشتر دانش خود بیاورد و بفرستد. در عمل، اساتیدی که از ایالت‌ ها آورده شده ‌اند، از تدریس و ایراد سخنرانی به دانشجویان آینده ‌دار ما لذت می‌ برند. علاوه بر این، مدیریت و مدیران تمایل دارند تا نمرات کارشناسی ارشد را برای ارسال به آن دانشگاه ها بیابند تا تجربه و روش های تدریس خود را افزایش دهند و همچنین برای دفاع از دانشگاه رقابتی تر باشند.

دانشگاه علم و صنعت ووهان هرگز از بهبود کیفیت تدریس و همکاری با موسسات آموزشی در داخل و خارج از کشور دست نخواهد کشید. دانشگاه علم و صنعت ووهان با ابراز همدردی با ملیت ‌ها و مراقبت از بومیان به ویژه از نظر تکریم یا خشم و فراز و نشیب، همیشه به آنها کمک می‌ کند. بنابراین، شما می توانید با صدها دوره مشترک و کارمند در منطقه یا کشور ملاقات کنید. دانشگاه از ابتدا به توسعه دیدگاه های علمی پایبند بوده و پرورش جوانان مستعد برای وظیفه شناسی نسبت به ملت خود را به عنوان وظیفه و نقطه اصلی خود پذیرفته است. در نهایت باید گفت که دانشگاه علم و صنعت ووهان پیشرفت ها و وفاداری به چین را به عنوان یک چیز جدایی ناپذیر و شکست ناپذیر حفظ می کند تا به سطح بهترین دانشگاه های جهان برسد که در آینده چین و کل کشور نقش دارند.

دانشگاه صنعتی ووهان چین

دانشگاه صنعتی ووهان چین در یکی از زیباترین شهرهای بخش مرکزی چین مستقر است. این دانشگاه هر ساله 120 تا 160 دانشجو را برای بورسیه تحصیلی چین جذب می کند. بورسیه تحصیلی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین برای دوره های زبان ارائه می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی (لیسانس) می توانند بورسیه تحصیلی با درصدهای مختلف برای شهریه دریافت کنند (میزان کمک هزینه به عملکرد تحصیلی شما بستگی دارد): کسانی که مایل به دریافت کمک هزینه هستند باید به زبان چینی یا انگلیسی مسلط باشند. بسته به سطح دانش این زبان ها، دانشجو قادر به دریافت کمک هزینه (یا نیمه کمک هزینه) خواهد بود.

در ساختار علمی این دانشگاه، بیش از 750 نفر از کادر آموزشی استاد و بیش از 1300 نفر دانشیار هستند. همچنین در مورد آکادمیسین هایی که در پروژه های تحقیقاتی مختلف دانشگاه سخنرانی و راهنمایی می کنند، تعداد آنها 2 نفر و همچنین یک آکادمیسین آکادمی سلطنتی بلژیک می باشد. ضمنا باید تأکید کرد که مؤسسه آموزش عالی 7 استاد خارجی را از طریق انتخاب رقابتی از میان مشهورترین و بهترین ها استخدام کرده است. حوزه های علمی که این اساتید در آن دخیل بودند مانند علم مواد، مهندسی فنی و سایر است.

امکانات دانشگاه ووهان چین

امروزه بیش از 24 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی در WUT فعالیت می کنند که هر دانش آموز می تواند دانش نظری خود را در عمل آزمایش کند. برخی از این مراکز و آزمایشگاه ها دارای سطح دولتی هستند، مانند آزمایشگاه فنی مهندسی دولتی و سایر. لازم به ذکر است کلیه مراکز تحقیقاتی و نوآوری موجود مجهز به آخرین تکنولوژی روز و کاملا مطابق با استانداردهای بین المللی می باشد. علاوه بر این، در موسسه آموزش عالی، آزمایشگاه ‌هایی در سطح وزیران نیز وجود دارد که هر یک در زمینه‌ های مختلف، از جمله انرژی‌ های نو، مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تدارکات و سایر، تحقیقات علمی انجام می‌ دهند.

لازم به ذکر است که در سال های گذشته، موسسه آموزش عالی با حمایت مالی بیش از 470 میلیون دلار امریکایی از بودجه دولتی و بخش خصوصی جهت انجام مطالعات علمی مختلف تحت دستور قرار گرفت. در نتیجه گروه های پژوهشی دانشگاه موفق به کسب 9 جایزه ملی شدند که بیشتر آنها به بهترین دستاوردهای علمی تعلق گرفت. یکی دیگر از نکات برجسته در تاریخ دانشگاه را می توان به رسمیت شناختن در لیست های برتر از بهترین موسسات آموزش عالی کشور در نظر گرفت. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات دیگر بخش ها و دانشکده های مرتبط با دانشگاه ووهان را با شما در میان بگذارند و اطلاعات شما را درباره تحصیل در چین تکمیل نمایند.

متدوال ترین سوالات دانشگاه ووهان چین

در بخش پایانی مقاله دانشگاه ووهان چین به متداول ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • جذابیت های تحصیل در دانشگاه ووهان چین کدام اند؟ تحصیل در ووهان از همگرایی گسترده سه شهر مستقل به یک مرکز بزرگ صنعتی و تجاری چین تبدیل شده است. همچنین شایان ذکر است که ووهان یک مرکز حمل و نقل بزرگ در کشور است. ووهان سرمایه گذاری خارجی را از بیش از 80 کشور جذب کرده است. 5973 شرکت با سرمایه کل 22.45 میلیارد دلار تأسیس شد. در میان آنها، حدود 50 شرکت فرانسوی در ووهان قرار دارند. این بیش از یک سوم کل سرمایه گذاری فرانسه در چین است. به همین دلیل ووهان دارای بالاترین سطح سرمایه گذاری فرانسوی در بین تمام شهرهای چین است.
  • امکانات دانشگاه ووهان چین شامل چه مواردی خواهد بود؟ امروزه بیش از 24 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی در WUT فعالیت می کنند که هر دانش آموز می تواند دانش نظری خود را در عمل آزمایش کند. برخی از این مراکز و آزمایشگاه ها دارای سطح دولتی هستند، مانند آزمایشگاه فنی مهندسی دولتی و سایر. لازم به ذکر است کلیه مراکز تحقیقاتی و نوآوری موجود مجهز به آخرین تکنولوژی روز و کاملا مطابق با استانداردهای بین المللی می باشد. علاوه بر این، در موسسه آموزش عالی، آزمایشگاه ‌هایی در سطح وزیران نیز وجود دارد که هر یک در زمینه‌ های مختلف، از جمله انرژی‌ های نو، مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تدارکات و سایر، تحقیقات علمی انجام می‌ دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *