مهاجرت به کشور عمان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت عمان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت عمان

از آنجایی که پاسپورت عمان در رده 65 می باشد تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت عمان در سال جاری به 80 کشور در جهان رسیده است. این کشور، واقع در سواحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان در آسیای غربی است و قدیمی ترین کشور مستقل در جهان عرب می باشد. این کشور که در موقعیت مهم استراتژیکی و در دهانه خلیج فارس واقع شده است، از شمال غرب ، عربستان سعودی از غرب و یمن از جنوب غربی با امارات متحده عربی مرز مشترک زمینی دارد و با ایران و پاکستان مرزهای دریایی مشترک دارد. محوطه های استحفاظی مده و مسندام توسط امارات در مرزهای زمینی خود احاطه شده اند و مرزهای ساحلی موسندم را تنگه هرمز (که با ایران مشترک است) و خلیج عمان تشکیل می دهند.

از اواخر قرن هفدهم، سلطان نشین این کشور یک امپراطوری قدرتمند بود. برای نفوذ در خلیج فارس و اقیانوس هند با امپراتوری پرتغال و امپراتوری انگلیس رقابت می کرد. نفوذ یا کنترل عمانی در اوج خود در قرن نوزدهم، از طریق تنگه هرمز تا ایران و پاکستان امروزی و تا جنوب زنگبار گسترش یافت. هنگامی که قدرت آن در قرن بیستم کاهش یافت، سلطنت تحت تأثیر پادشاهی متحده قرار گرفت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نگارش را جهت ارائه اطلاعات درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت عمان آماده کرده است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت عمان

وقتی صحبت از مسافرت می شود، شهروندان این کشور از بسیاری کشورهای دیگر می توانند بدون وییزا بازدید کنند. طبق شاخص گذرنامه هنلی، این کشور در رتبه 65 قرار دارد. این شاخص برای اندازه گیری آزادی شهروندان کشورهای مختلف در سفر استفاده می شود. در کل تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت عمان 80 کشور است. به طوری که، شهروندان این کشور می توانند بدون نیاز به ویزا از آن ها بازدید کنند. اکثر این کشورها بدون نیاز به ویزا به مردم این کشور اجازه ورود به آن ها را می دهند. این امر به آن ها آزادی زیادی در سفر می دهد. زیرا دیگر نگران گرفتن ویزا نخواهند بود.

این کشورها به مسافران اجازه می دهند تا مدت زمان محدودی در آنجا بمانند. این زمان از کشوری به کشور دیگر متفاوت است اما معمولا از 180 روز بیشتر نمی باشد. هر کسی که دارای گذرنامه این کشور باشد مجاز به اقامت در این 80 کشور برای مدت زمان مشخص شده خواهد بود. زیرا، پس از پایان این دوره، آن ها مجبور به ترک می شوند. در برخی موارد نیازهای اضافی وجود دارد زیرا بسیاری از کشورها برای ورود به کشور مستندات جدا از ویزا نیاز دارند. معمولا این شامل یک فرم اعلامیه سلامت یا سایر اسناد است.

انواع مجوز برای کشورهای لغو روادید با پاسپورت عمان

انواع مجوز برای کشورهای لغو روادید با پاسپورت عمان

در مقابل کشورهای لغو روادید با پاسپورت عمان کشورهایی وجود دارند که شهروندان این کشور برای ورود به آن ها نیاز به ویزا دارند. یکی از ویزاهایی که برخی از کشورها برای شهروندان این کشور صادر می کنند، ویزا هنگام ورود می باشد. این تسهیلات به عنوان ویزا هنگام ورود شناخته می شود و شهروندان این کشور در کشورهای واجد شرایط می توانند از آن استفاده کنند. این مرکز برای افزایش آزادی سفر و حفظ سوابق بازدیدکنندگان همزمان ارائه شده است. مزیت این تسهیلات این است که کمتر کاغذ بازی درگیر می شود.

مسافران برای دریافت ویزا مجبور نیستند ماه ها قبل برنامه های طولانی را طی کنند. تمام آنچه در صورت ویزا هنگام ورود لازم است، گذرنامه شما است. مقامات هنگام ورود به گذرنامه مهر می زنند و این مهر اجازه اقامت در کشور برای مدت زمان مشخص شده است. با معرفی ویزا هنگام ورود و امتیاز بازدید از کشورها بدون نیاز به ویزا، سفر برای مردم این کشور بسیار آسان شده است. درخواست و تأیید ویزا اگر از طریق روش های سنتی انجام شود، وقت و تلاش زیادی می برد. می توان این مرحله را توسط مردم این کشور در کشورهای واجد شرایط رد کرد. زیرا، آن ها آزادانه سفر بدون ویزا به 80 کشور را دارند.

جدول زیر تعداد کشورها طبق ویزاهای مختلف مشاهده می کنید:

نوع ویزاتعداد کشورها
ویزا لازم است127
ویزا هنگام ورود38
مجوز سفر الکترونیکی3

پاسپورت عمان

پاسپورت این کشور جهت سفرهای بین المللی شهروندان این کشور صادر می شود. گذرنامه های این کشور توسط پلیس سلطنتی یا در سفارت این کشور در خارج از کشور صادر می شود.انواع گذرنامه تحت ماده شماره 3 قانون گذرنامه این کشور، صادر شده توسط فرمان سلطنتی شماره 97.69 مشخص شده است.

انواع مشخص شده به شرح زیر است:

  • گذرنامه معمولی (پوشش قرمز)
  • گذرنامه دیپلماتیک (جلد سیاه)
  • گذرنامه ویژه (پوشش شرابی)
  • گذرنامه خدمات (جلد آبی)

این گذرنامه در سال 2023 با امتیاز تحرک 93 می باشد. که هرچه این رقم بالا باشد، اعتبار پاسپورت بیشتر است. در نمودار زیر امتیاز تحرک آن را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

تحرک پاسپورت عمان

همان طور که در نمودار بالا ملاحظه می کنید، امتیاز این گذرنامه طی این 4 سال حدود 10 عدد کاهش داشته است. یکی از روش های مهاجرت به این کشور و اخذ تابعیت مهاجرت به عمان از طریق تحصیل می باشد.

اقتصاد عمان

این کشور یک کشور روستایی، کشاورزی است. برای جمعیت ساحلی ماهیگیری و تجارت خارج از کشور مهم است. در سال 1964 نفت در مقادیر تجاری در این کشور کشف شد. اولین بار در سال 1967 صادر شد. پس از آن تولید و صادرات نفت به سرعت بر اقتصاد کشور تسلط یافت. درآمد نفت تقریبا 2 پنجم تولید ناخالص داخلی (GDP) و حدود 3 چهارم درآمد دولت را نشان می دهد. با پیش بینی تخلیه نهایی ذخایر نفتی، دولت در سال 1996 طرحی را برای دوران پس از نفت آغاز کرد. به طوری که، بر توسعه منابع گاز طبیعی کشور برای تأمین سوخت صنعت داخلی و صادرات به صورت گاز مایع (LNG) متمرکز بود.

این کشور، علاوه بر اجرای سیاست خود در زمینه عمان سازی نیروی کار، به دنبال ایجاد تنوع در اقتصاد خود و خصوصی سازی آن نیز بود. در پایان دهه 1990، برنامه خصوصی سازی بیش از برنامه های سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، کویت، قطر، عربستان سعودی، بحرین و امارات متحده عربی پیشرفت کرده بود. از جمله ویژگی های بارز این برنامه می توان به گسترش بازار سهام کشور، فروش چندین شرکت دولتی و ایجاد فضای سرمایه گذاری در عمان آزادتر اشاره کرد. شورای همکاری خلیج فارس تا حدی به توسعه این کشور کمک کرد. آن دسته از عزیزانی که قصد اخذ گذرنامه این کشور را دارند، می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. مشاوران ما اطلاعات لازم و کافی درباره اقامت عمان در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *