مهاجرت به کشور جمهوری چک

کشورهای لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک

کشورهای لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک 186 بوده به علاوه شهروندان این کشور می توانند آزادانه در کشورهای اروپایی سفر کنند. این کشور، که در گذشته با نام بوهمیا شناخته می شد، یک کشور محصور در خشکی در اروپای مرکزی است. این کشور دارای چشم انداز تپه ای است که 78866 کیلومتر مربع مساحت با آب و هوای قاره ای و معتدل و اقیانوسی را پوشش می دهد. این جمهوری یک پارلمانی واحد است.

این کشور در سال 1198 به پادشاهی رسید. به دنبال نبرد موهاچ در سال 1526، کل تاج بوهمیا به تدریج در سلطنت هابسبورگ ادغام شد. شورش بوهمیان پروتستان منجر به جنگ سی ساله شد. پس از نبرد کوه سفید، هابسبورگ ها حکومت خود را تثبیت کردند. با انحلال امپراتوری مقدس در سال 1806، سرزمین های تاج به بخشی از امپراتوری اتریش تبدیل شدند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعات جامعی درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک را به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک

شرایط ویزا برای شهروندان این کشور محدودیت های ورودی اداری است که توسط مقامات کشورها در سراسر جهان اعمال می شود. شرایط ویزا برای دارندگان گذرنامه این کشور به کشور مقصد و همچنین دوره اقامت و هدف بازدید بستگی دارد. طبق فهرست گذرنامه هنلی، گذرنامه این کشور در حال حاضر در رتبه 8 جهانی آزادی سفر قرار دارد. دلیل این امر این است که این کشور بخشی از اتحادیه اروپا و عضو منطقه بدون گذرنامه شنگن است و قرار است با کشورهای زیادی توافقنامه معافیت ویزا منعقد کند. در حال حاضر حدود 186 کشور و سرزمین در سراسر جهان وجود دارد که برای دوره های مختلف اقامت نیازی به ویزا برای شهروندان این کشور ندارند.

بنابراین، این 115 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک می باشند. برای بازدید از این کشورهای معاف از ویزا، داشتن گذرنامه با اعتبار بین 3 تا 6 ماه از زمان ورود به مقصد معمولا ضروری است. به طوری که، بین 15 روز تا 1 سال اقامت بدون ویزا داشته باشد. با این حال، برای بازدید از هر یک از 25 کشور دیگر شنگن اروپا، اتباع این کشور به دلیل داشتن آزادی سفر به کل منطقه شنگن، مجبور به ارائه کارت شناسایی چک در یک ایست بازرسی مرزی هستند.

شهروندان این کشور که مایل به بازدید از کشورهایی هستند که در لیست معافیت ویزا نیستند، برای انجام این کار باید ویزا بگیرند، بسته به مقصد روند درخواست متفاوت است. ممکن است لازم باشد قبل از سفر از طریق یک برنامه آنلاین یا یک دفتر دیپلماتیک دولتی درخواست ویزا کنید. یا در صورت ورود چند کشور منتخب، نیاز به دریافت ویزا هنگام ورود داشته باشید.

مجوز الکترونیکی کشورهای لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک

از تاریخ 13 آوریل 2021، شهروندان این کشور هنگام ورود به 186 کشور و سرزمین بدون ویزا یا ویزا داشتند، پاسپورت چک را در رتبه 8 قرار دارند.

کشورهایی که هم رده با این کشور می باشند عبارتند از:

  • نروژ
  • مالتا
  • یونان

 مجوزهای ویزای سفر الکترونیکی برای شهروندان چک برنامه هایی است که به شهروندان چک اجازه می دهد تا از طریق یک برنامه آنلاین ، ویزای دیجیتال یا ویزای خود را بگیرند. درخواست مجوز الکترونیکی ویزای سفر از این کشور، نیاز به دریافت سند سفر کاغذی از سفارت یا در صف های طولانی برای ارائه ویزا هنگام ورود به سیستم در کنترل مرز مقصد را از بین می برد.

برخی از کشورها با وجود اینکه جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک نمی باشند، اما برای ورد به این کشورها باید مجوز الکترونیکی ارائه دهید. تقریبا 30 کشور به دارندگان گذرنامه این کشور اجازه می دهند تا از طریق یک درخواست آنلاین ویزای الکترونیکی یا مجوز سفر دریافت کنند. بنابراین، از این طریق نیازی به مراجعه به سفارت برای دریافت سند کاغذی سفر نیست. مجوزهای ویزای سفر الکترونیکی برای شهروندان این کشور معمولا برای مقاصد گردشگری، تجاری یا حمل و نقل و برای اقامت کوتاه مدت تعیین می شود. به طوری که، توسط مقامات کشور مقصد تعیین می شود.

کشورهای غیر لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک

کشورهای غیر لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک

مسافران این کشور بدون توجه به مدت اقامت یا هدف سفر برای بازدید از کشورهای خاص نیاز به ویزا دارند. اتباع این کشور قبل از سفر باید بدون در نظر گرفتن نیاز به ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای تجاری، ویزای ترانزیت، ویزای دانشجویی یا هر نوع ویزای دیگر تا 80 کشور ویزای سفارت دریافت کنند. این 80 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت جمهوری چک نمی باشند. تقریبا 20 کشور به اتباع این کشور اجازه می دهند هنگام ورود با مراجعه مستقیم به یک ایست بازرسی مرزی در مقصد مورد نظر خود، ویزا دریافت کنند. به شهروندان این کشور توصیه می شود اگر کشور مقصد اجازه این کار را بدهد، eVisa بدست آورند. زیرا، این روش درخواست، نیاز به انتظار در صف های کنترل مرز را از بین می برد. با مهاجرت به جمهوری چک و چند سال اقامت می توانید تابعیت این کشور را بدست آورید.

پاسپورت جمهوری چک

گذرنامه این کشور، یک سند مسافرتی بین المللی است که برای اتباع این کشور صادر می شود و همچنین می تواند به عنوان اثبات تابعیت این کشور باشد. گذرنامه علاوه بر اینکه حامل را قادر به سفر در سطح بین المللی می کند و به عنوان نشانه ای از تابعیت این کشور عمل می کند، روند تأمین کمک از مقامات کنسولی چک در خارج از کشور یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در صورت عدم حضور کنسولگری چک در صورت لزوم تسهیل می کند.

در نمودار زیر رتبه این گذرنامه را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

شاخص گذرنامه جمهوری چک

شهروندان این کشور می توانند در هر کشوری در داخل اتحادیه اروپا زندگی و کار کنند که نتیجه حق حرکت آزاد و اقامت در ماده 21 پیمان اتحادیه اروپا است. هر شهروند این کشور نیز شهروند اتحادیه اروپا است. این ملیت اجازه حرکت آزادانه و اقامت آزاد در هر یک از ایالت های اتحادیه اروپا، سوئیس و منطقه اقتصادی اروپا را می دهد. اما برای شناسایی گذرنامه یا شناسنامه ملی در عمل لازم است.

در جدول زیر می توانید اطلاعات بیشتری درباره این گذرنامه ببینید:

پارامترشرح
امتیاز تحرک134
بدون ویزا94
ویزا هنگام ورود36
ETA4
نیاز به ویزا64

علاقه مندان به اقامت جمهوری چک از هر طریقی، می توانند با وکلای مجرب و خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و راهنمایی دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *