مهاجرت تحصیلی سوئد

کار ضمن تحصیل در سوئد

کار ضمن تحصیل در سوئد

مشغله ذهنی بسیاری از متقاضیان بین المللی در خصوص پوشش دهی هزینه های تحصیل و زندگی در مهاجرت به کشورهای اروپایی و سایر معقوله کار ضمن تحصیل می باشد، در باب کار ضمن تحصیل در سوئد متقاضیان با توجه به مقطع تحصیلی و اجازه دولت این کشور اجازه کار ضمن تحصیل خواهند داشت. از عزیزانی که قصد ادامه تحصیل در کشور سوئد را دارند دعوت می­ نمائیم تا مقاله روبرو را به دقت مطالعه فرمایند. در گذشته تحصیل در دانشگاههای این کشور رایگان بود. پس از سال 2011 دانشجویان جهت تحصیل در این دانشگاه ها بایستی شهریه پرداخت نمایند. دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور تحصیل می نمایند، اجازه انجام کار ضمن تحصیل را دارند. البته میزان ساعت های کاری دانشجویان در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است.

شرایط تحصیل در سوئد

همانطور که گفته شد تا قبل از سال 2011 تحصیل برای تمامی دانشجویان در این کشور به صورت رایگان بود. به همین دلیل اکثر دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل به این کشور مهاجرت می­ نمودند. اما بدلیل افزایش شدید دانشجویان مهاجر به این کشور، دانشگاه های این کشور تصمیم به دریافت شهریه از دانشجویان بین المللی در این کشور نمود.

دانشجویان در این کشور می­ توانند به انجام کار نیمه وقت دانشجویی بپردازند. اما حقوق و دستمزدهایی که دریافت می­ کنند کمک زیادی به مخارج تحصیلی آنان نخواهد نمود. دانشجویان تنها با انجام کار ضمن تحصیل می­ توانند اقامت شغلی این کشور را نیز دریافت نمایند که پس از گذشت 2 سال براحتی می­ توانند اقامت دائم را اخذ نمایند. از جمله مهمترین شرایط یافتن کار دانشجویی در سوئد تسلط داشتن به زبان سوئدی است.

ساعات کاری مجاز کار ضمن تحصیل در سوئد

دانشجویان برای اینکه بتوانند به انجام کار ضمن تحصیل بپردازند بایستی دارای اقامت 12 ماهه در این کشور را اخذ نموده باشند. بدین ترتیب دانشجویانی که برای تحصیل به مدت کمتر از 1 سال به این کشور سفر نموده اند، اجازه انجام کار ضمن تحصیل را ندارند. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کار سوئد را بررسی بفرمائید.

دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های این کشور مشغول هستند، اجازه انجام کار به میزان 20 ساعت در هفته را دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می­ نماید تا دانشجویان در طول دوره­ تحصیلی خود بر روی حقوق دانشجویی خود حسابی باز ننمایند. از آنجائیکه برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نیاز به زبان سوئدی است. توصیه می ­شود دانشجویان تمرکز بیشتری بر روی مباحث درسی خود در این کشور داشته باشند.

تحصیل رایگان همسر دانشجو در سوئد

جهت تحصیل رایگان در این کشور شرایط ویژه ای وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

  • دانشجویانی که به همراه همسران خود به سوئد سفر نموده اند، همسران آنها می ­توانند از امتیاز تحصیل رایگان در این کشور برخوردار گردند.
  • بدین گونه که می­ باید دانشجو شهریه ترم دوم خود را پرداخت نموده باشد.
  • در صورتیکه هر 2 (زن و شوهر) مشغول به تحصیل باشند و هر 2 شهریه ترم اول خود را پرداخت نموده باشند. با شروع ترم دوم امکان تحصیل رایگان برای یکی از آنها فراهم می­ گردد.
  • همچنان یادگیری زبان سوئدی در ترم اول برای یکی از آنها نیز به صورت رایگان می ­باشد.

جهت تحصیل در این کشور نیز متقاضیان بین المللی می باید ویزای تحصیلی سوئد را دریافت نمایند.

تحصیل رایگان برای فرزندان دانشجو در سوئد

شرایط تحصیل رایگان برای فرزند متقاضی در لیست زیر بیان شده است:

  • نظام آموزشی این کشور یکی از با کیفیت ترین نظام های آموزشی در سطح اروپا محسوب می­ گردد.
  • همچنین این کشور از شرایط اقتصادی مناسب، کیفیت عالی زندگی، دانشگاه های معتبر برخوردار هستند.
  • این کشور امکان تحصیل رایگان را برای فرزندان دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت نموده اند را فراهم کرده است.
  • بطوریکه دانشجویان پس از ورود به این کشور آدرس محل سکونت خود را در شهرداری این کشور به ثبت می­ رسانند. پس از گذشت 15- 20 روز فرزندان دانشجو می­ توانند وارد مدارس این کشور گردند.
  • همچنین تا زمان یادگیری زبان سوئدی این کشور مترجمانی را در اختیار کودکان قرار می­ دهد.

بررسی کار ضمن تحصیل در سوئد

این کشور با دارا بودن دانشگاه های معتبر و امکان اعطاء بورس تحصیلی به دانشجویان بین المللی، مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است. از طرفی این دولت به دانشجویان اجازه انجام کار ضمن تحصیل را به دانشجویان داده است. دانشجویان از این طریق می ­توانند اقامت شغلی نیز دریافت نمایند.

هزینه های زندگی در کشور سوئد نسبتا مناسب است. دانشجویان در زمان تحصیل بیشترین تمرکز خود را بر روی تحصیل در این کشور قرار دهند. دانشجویان برای انجام کار پس از پایان تحصیلات خود در این کشور برنامه ریزی نمایند. با کسب نمرات عالی در دوران تحصیل شانس یافتن شغل مناسب پس از تحصیلات بیشتر می ­باشد. همچنین جهت اخذ اقامت این کشور پیشنهاد می شود مقاله اقامت سوئد را مطالعه بفرمائید.

8 دانشگاه معروف این کشور عبارتند از :

  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه اوپسلا
  • دانشگاه سلطنتی استکهلم
  • دانشگاه استکهلم

سایت های کاریابی جهت کار ضمن تحصیل سوئد

دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های این کشور می ­توانند از طریق ارسال رزومه های خود به شرکت های سوئدی شغل مورد نظر خود را بیابند. از جمله مهمترین سایت های کاریابی در کشور سوئد عبارتند از:

  • www.VK.se
  • www.folkbladet.nu
  • www.ams.se
  • Platsbanken.arbetsformedlingen.se

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور می ­توانند از طریق راه های زیر به جسجوی کار بپردازند:

  • ثبت نام نمودن در دانشگاه برای انجام کار در این مراکز
  • بازدید از نمایشگاههای ایجاد مشاغل
  • ارسال پایان نامه به شرکت های سوئدی
  • ارتباط بر قرار نمودن به صورت مستقیم با کارفرمایان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به تمامی سوالات دانشجویان می ­باشد. عزیزان جهت مشاوره و راهنمایی در زمینه شرایط مهاجرت به سوئد می­ توانند با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *