مهاجرت کاری گرجستان

کار در گرجستان برای پناهندگان

کار در گرجستان برای پناهندگان

اشخاصی که از طریق پناهندگی وارد کشور گرجستان شده اند، کار در گرجستان برای پناهندگان در سال 2023 موضوع بسیار مهمی برای آنها می باشد. کشور گرجستان در رابطه با وضعیت پناهندگان و پناهجویان و زمینه های اعطاء، تعلیق و لغو وضعیت پناهندگی در سال 1998 قانونی تصویب کرد. این قانون در سال 1999 توسط کنوانسیون ژنو در مورد وضعیت پناهندگان را امضاء کرد. قانون دیگری درباره وضعیت پناهندگی و بشردوستانه در دسامبر 2011 تصویب شد. این قانون علاوه بر ایجاد زمینه های وضعیت بشردوستانه، مقرر کرده است. پس از عبور غیرقانونی از مرز، فردی که برای پناهندگی در این کشور درخواست می کند. موظف است ظرف 24 ساعت به یک ارگان دولتی مراجعه کند.

از سال 1999، گرجستان کشوری ترانزیتی یا مقصد برای پناهندگان چچنی است. طبق داده های سال 2000، بیش از 6700 نفر که اکثریت آن ها چچنی بودند، وضعیت پناهنده در قلمرو این کشور داده شده بود. پناهجویان چچنی عمدتا در منطقه تنگه پانکیسی در شمال شرقی گرجستان زندگی می کردند. اما به طور دائم در گرجستان ساکن شده اند. در سال های اخیر، یک حرکت دائمی و مهاجر به خارج از پناهندگان چچنی از گرجستان به کشورهای ثالث وجود داشته است.

از سال 2010، به پناهجویان و پناهندگان در تنها مرکز پذیرش پناهندگان گرجستان در مارتکوپی (40 کیلومتری شرق تفلیس)، که بودجه ساخت آنها توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، کمیسیون امور خارجه ایالات متحده و کمیسیون اروپا تأمین شده است، پیشنهاد شده است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این نگارش اطلاعاتی در رابطه با قوانین کار در گرجستان برای پناهندگان در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

پناهندگی در گرجستان

اگر درخواست شفاهی یا کتبی خود را برای حمایت بین المللی در این کشور به یکی از آژانس های دولتی مربوطه مانند آژانس های مربوطه وزارت امور داخلی – پلیس مرزی یا گشت، اداره مهاجرت، – دادستانی بفرستید، پناهجو محسوب می شوید. متقاضی می تواند به عنوان پناهجو وارد این کشور شود به شرطی که شرایط زیر را داشته باشد:

  • متقاضی یک فرد خارجی یا فرد بدون تابعیت بوده و خارج از کشور مبدا خود می باشد.
  • متقاضی می خواهد به دلیل ترس از آزار و اذیت یا خطر صدمه جدی در کشور مبدا خود، در گرجستان به دنبال حمایت بین المللی باشد.

در پایان مراحل پناهندگی، ممکن است به شما پناهندگی یا وضعیت انسانی اعطاء شود یا درخواست پناهندگی شما رد شود. اعطای پناهندگی براساس کنوانسیون 1951 سازمان ملل در مورد وضعیت پناهندگان است. مطابق این کنوانسیون، اصطلاح پناهنده به شخصی اطلاق می شود که به دلیل ترس از آزار و شکنجه به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی، خارج از کشور ملیت وی باشد و قادر به استفاده از حفاظت از آن کشور نیست. با هدف به حداقل رساندن موارد سوء استفاده از سیستم پناهندگی، کشورهای اتحادیه اروپا تلاش می کنند تا درخواست ها را در بازه های زمانی محدودتری بررسی کنند تا زمان تصمیم گیری را کاهش دهند.

در جدول زیر تعداد پناهندگان را بین سال های 2016 تا 2019 در این کشور را مشاهده می کنید:

سالتعداد افراد پناهنده
2016212500
2017206900
2018199100
2019136000

در نمودار زیر تعداد پناهندگان را در این کشور و کشورهای همسایه مشاهده می کنید:

 تعداد افراد پناهنده در گرجستان و کشورهای همسایه

همان طور که ملاحظه می کنید، روسیه بیشترین تعداد پناهنده را دارد. کشور ترکیه که یکی دیگر از همسایگان گرجستان می باشد. همچنین حدود 3579531 نفر پناهنده را در خود جای داده است.

بررسی کار در گرجستان برای پناهندگان

در حالی که بحران پناهندگان همچنان در اولویت برنامه های اروپایی قرار دارد. افرادی از عراق و سوریه و اخیرا اوکراین همچنان در کشور گرجستان درخواست پناهندگی می کنند که جمعیت آن ها 4.5 میلیون نفر است. بیشتر اوقات به آن ها پناهندگی اعطاء می شود. این بدان معناست که آن ها از حفاظت در برابر دولت تضمین شده در آن وضعیت برخوردار هستند. همچنین می توانند از تحصیلات و مراقبت های بهداشتی به همان اندازه برای شهروندان گرجستان بهره مند شوند. پناهندگی در گرجستان مقاله ای است که می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

به علاوه، حق کار قانونی و مالکیت املاک علاوه بر زمین های کشاورزی را دارند. در حالی که تعداد متقاضیان پناهندگی با هجوم کنونی اتحادیه اروپا قابل مقایسه نیست. اما با توجه به کوچک بودن گرجستان، این آمار هنوز هم چشمگیر است. در تاریخ 14 نوامبر 2019، وزارت امنیت داخلی (DHS) اطلاعیه مربوط به قانون گذاری پیشنهادی (NPRM) را منتشر کرد که مقررات DHS مربوط به درخواست های پناهندگی، مصاحبه ها و واجد شرایط بودن برای اجازه کار را براساس درخواست پناهندگی در انتظار اصلاح تغییر می دهد. این قانون نهایی، با برخی اصلاحات براساس نظرات عمومی دریافت شده، قانون پیشنهادی را اجرا می کند. برای اطلاع از راه های قانونی مقاله مهاجرت به گرجستان می تواند کمک شایانی به شما کند.

قوانین کار در گرجستان برای پناهندگان

قوانین کار در گرجستان برای پناهندگان

در 14 نوامبر 2019، DHS اطلاعیه ای راجع به پیشنهاد قوانین (NPRM) با عنوان درخواست پناهندگی، مصاحبه و مجوز استخدام متقاضیان منتشر کرد. در NPRM ، وزارت امنیت داخلی اصلاحاتی را به منظور کاهش کاهش انگیزه برای بیگانگان برای ثبت درخواست های پناهندگی غیرعادی، متقلبانه، یا غیر شایسته برای اخذ مجوز استخدام مبتنی بر پناهندگی لغو و حذف شد. وزارت امنیت داخلی همچنین تغییراتی را برای کاهش انگیزه های بیگانگان برای به تعویق انداختن عمدی دادرسی پناهندگی به منظور تمدید دوره اجازه کار براساس درخواست پناهندگی در انتظار تأسیس و ساده سازی روند قضاوت، پیشنهاد کرد. DHS برای جلوگیری از متقاضیان پناهندگی که مرتکب جرائم خاصی شده اند. همچنین تصمیم گیری در مورد اعطاء مجوز اشتغال به متقاضیان پناهندگی، مطابق با قانون DHS، تغییرات بیشتری را پیشنهاد کرد.

DHS پیشنهاد کرد مقررات خود را در زمینه های زیر اصلاح کند:

  • مدت زمان انتظار را برای درخواست مجوز استخدام تمدید کنید.
  • صدور تأییدیه های توصیه شده برای اعطای پناهندگی مثبت را از بین ببرید.
  • بررسی صلاحیت مجوز استخدام
  • مفاد خاتمه EAD را اصلاح کنید.
  • مقررات مربوط به ثبت درخواست پناهندگی را تغییر دهید.
  • مدت اعتبار EAD را محدود کنید.
  • الزامات جمع آوری بیومتریک را در فرآیند مجوز استخدام برای پناهجویان بگنجانید.
  • صلاحیت مجوز استخدام را برای بیگانگانی که پس از مشخص شدن ترس معتبر یا معقول از آزار و شکنجه، مشروط شده اند، روشن کنید.
  • تاریخ موثر را مشخص کنید.

کار در گرجستان، یکی از راه های مهاجرت قانونی به این کشور می باشد. میزان درآمد ساعتی در این کشور حدود 39GEL (لاری گرجستان) است. برای مهاجرت کشور گرجستان از روش های قانونی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کار در گرجستان برای پناهندگان با مشاوران و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *