مهاجرت به شیلی

کار در شیلی برای پناهندگان

کار در شیلی برای پناهندگان

نویسنده در این مقاله قصد دارد به بررسی شرایط کار در شیلی برای پناهندگان مطابق با آخرین قوانین بپردازد. پناهندگی از سایر طرق پرخطر مهاجرت است. مقاله کار در شیلی برای پناهندگان توسط متخصصان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط کار قانونی برای پناهندگان در این کشور می پردازند. در میان انواع روش های مهاجرتی قانونی به این کشور مانند روش تحصیلی، سرمایه گذاری، کاری و خرید ملک، بسیاری از متقاضیان به روش پناهندگی روی می آورند و انتظارات متقاضی در این روش مانند روش های دیگر مهاجرتی خواهد بود.

انتظارات پناهندگان که برای کار به این کشور مهاجرت می کنند به شرح زیر می باشد:

  • شرایط پناهندگی و کار در این کشور چگونه است؟
  • آیا پناهندگان اجازه کار قانونی در این کشور را پیدا می کنند؟

پناهندگی در شیلی از سال 1990 تا 2023 میلادی

شروع پناهندگی و افرادی که تحت حمایت کنوانسیون این کشور قرار گرفتند، از سال 1951 میلادی شروع شده است. به این ترتیب افراد در این کشور به عنوان پناهنده شناخته شدند و از حمایت های پناهندگی طبق حمایت کنوانسیون برخوردار می باشند.

در این بخش آمار پناهندگی و تغییرات مورد نظر در این کشور در سال های اخیر در جدول زیر بررسی شده است:

سالتعداد پناهندگانتغییر سالیانه
20192053000.98%
201820330010.43%
20171841005.99%
20161773006.06%
20151849004.29%
20141773001.72%
20131743002.83%
20121695001.25%
20111674003.27%

چگونگی روند پناهندگی و کار در شیلی

طول روند پناهندگی در این کشور حدود 6 ماه تا چندین سال طول خواهد کشید. در طول این زمان متقاضی به عنوان پناهندگی در صورتی که تحت حمایت سازمان مشخص شده و کنوانسیون مورد نظر این کشور باشد، از حمایت هایی برخوردار می باشد. اما به طور قانونی اجازه کار نخواهد تا زمانی که اطلاعات متقاضی به عنوان پناهنده قانونی این کشور به مرحله ثبت باشد. در این حالت پناهندگان اجازه کار موقت نخواهند داشت و ممنوعیت برای این افراد در نظر گرفته شده است.

در این بخش نمودار روند پناهندگی در این کشور شرح داده شده است:

روند پناهندگی در شیلی

در صورت که به عنوان پناهنده این کشور با درخواست پناهندگی شما موافقت شود، در صورت یافتن شغل مورد نظر اجازه کار خواهید یافت. بسیاری از متقاضیان برای تعیین هویت خود در استخدام از طریق سازمان معتبر مدارک پناهندگی خود را ارسال می نمایند و در صورت تایید با اجازه کار متقاضی موافقت خواهد شد. این سازمان به اختصار (EADS) نامیده می شود، مسئولیت تعیین و تایید اطلاعات رسمی پناهندگان را دارد. برای درخواست کار از طریق تایید پناهندگی نیاز است فرم مربوطه I-765 به طور کامل تکمیل گردد.

آمار پاسخ مثبت و منفی پناهندگی در شیلی

متقاضیان پناهندگی در سال های اخیر در این کشور رو به افزایش بوده است. از گذشته تا سال 2018 میلادی طبق اطلاعات دقیق به دست آمده حدود 5761 پرونده متقاضی پناهندگی در این کشور به ثبت رسیده است. طبق اطلاعات معتبر سازمان جهانی پناهندگی در این کشور اکثر افرادی که به این کشور تقاضای پناهندگی می دهند از کوبا، ونزوئلا و کلمبیا می باشند. تنها حدود 37% از درخواست پناهندگی متقاضیان مورد تایید قرار گرفته است. حدود 63% با جواب منفی رو به رو شده اند.

در جدول زیر آمار پذیرفته شدگان و مردودین پناهندگی در این کشور بیان شده است:

کشور متقاضی برای پناهندگیتعداد پناهندگانتعداد پذیرفته شدگانتعداد مردودین
کوبا27640190
ونزوئلا166680
عراق1000
کلمبیا115708103

بهترین موقعیت های کار در شیلی برای پناهندگان

متقاضی پس از دریافت مجوز معتبر پناهندگی در این کشور می تواند در مشاغل مورد تایید این کشور شروع به کار کند. متقاضیان می توانند از روش های کاریابی آنلاین یا موسسات معتبر جهت یافتن شغل مناسب راهنمایی های لازم را کسب کنند. در حال حاضر حدود 68 شغل برای پناهندگان در نظر گرفته شده است. کارفرمایان پس از بررسی شرایط متقاضی در باب پناهندگی تایید لازم برای شروع کار را اعلام خواهند کرد.

در این بخش تعدادی مشاغل که مورد تایید و مناسب پناهندگان جهت کار در شیلی می باشد در لیست زیر بیان شده است:

  • بازاریابی
  • امور پشتیبانی
  • مدرس زبان
  • امور خدماتی
  • حسابداری
  • مشاغل مربوط به منابع انسانی
  • مشاغل مربوط به امور مالی

بهترین موقعیت های کار در شیلی برای پناهندگان

میانگین درآمد پناهندگان کار در شیلی

درآمد کار در این کشور متفاوت می باشد. افرادی که در پایتخت این کشور سانتیاگو مشغول به فعالیت می باشند از میزان حقوق و مزایای بیشتری برخوردار خواهند بود. این روند در درآمد پناهندگان متفاوت می باشد. نرخ کار و درآمد در این کشور شامل درصد های متفاوتی خواهد بود.

در این بخش جدولی از درصد های نرخ بیکاری، درآمد، دستمزد و فرصت شغلی در این کشور در سال 2010 تا 2023 میلادی شرح داده شده است:

انواع شاخص کار در شیلیمیزان درصد از سال 2010 تا 2023 میلادی
نرخ بیکاری13.10%
نرخ درآمد7078.19%
دستمزد5053.58%
فرصت های شغلی2.20%

شرایط و صلاحیت کار در شیلی برای پناهندگان

شخص متقاضی جهت تایید پناهندگی در شیلی می باید شرایط قابل قبولی را ارائه دهند. اخذ صلاحیت لازم در این فرآیند موجب می شود که متقاضی بتواند برای کار و زندگی در این کشور اقدام کند. از شرایط لازم برای پناهندگی در این کشور برآورده شدن نیاز های قانونی و فیزیکی متقاضی به عنوان پناهنده، حفظ متقاضی از خشم و شکنجه و همچنین مدارک قوی دال بر اخراج طولانی مدت از محل اقامت خود ارائه دهد. متقاضی با در دست داشتن این مدارک پشتوانه پناهندگی خود در این کشور را حفظ می کند و برای دولت و مراجع بالاتر اثبات مهاجرت متقاضی به این کشور قابل درک خواهد بود.

موارد فوق از جمله مواردی مهم در باب پناهندگی و کار در این کشور می باشد. کار در شیلی برای پناهندگان از جنبه های مختلف مورد بررسی دقیق کارشناسان متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار گرفت. در این زمینه پیشنهاد ما به شما مطالعه سایر مقالات ما می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع روش های قانونی مهاجرت به شیلی با مشاورین ارشد ما ارتباط بگیرید، تا بهترین و مناسب ترین روش در اختیار شما قرار بگیرد. در این باب مطالعه مقاله پناهندگی در آرژانتین از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما به شما پیشنهاد داده می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *