ویزای کاری

کار در بوسنی و هرزگوین

کار در بوسنی و هرزگوین

کار در بوسنی و هرزگوین طی سال های اخیر، به دلیل پویایی بالای این کشور در زمینه اقتصاد به یکیاز قوی ترین اقتصاد های جنوب شرقی قاره اروپا تبدیل شده است. تولید ناخالصی داخلی 33.551 میلیارد $ (دلار) سرانه این کشور را اکنون به عنوان یک قدرت اقتصادی در منطقه تثبیت می کند. اقتصاد بوسنی و هرزگوین به 3 بخش اصلی خدمات، صنعت و کشاورزی تقسیم شده است.

همچنین بیشترین تولیدات اقتصادی این کشور در سارایوو پایتخت و سایر شهرهای صنعتی مانند موستار متمرکز شده است. گردشگری در این کشور نیز بخش رو به رشدی است و تخمین زده می شود که بوسنی و هرزگوین سومین نرخ رشد گردشگری در جهخان را بین سال های 2023 تا 2025 داشته باشد. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در حوزه کار می باشد.

روند اخذ مجوز کار در بوسنی و هرزگوین

یکی از چالش های اساسی جهت کار، روند درخواست مجوز کار در این کشور می باشد. به طور کلی مهاجران در بوسنی و هرزگوین مشغول به کار هستند، نیاز به دریافت مجوز کار در این کشور دارند. به این نکته نیز توجه فرمایید که، اگرچه این کشور کاندیدای عضویت اتحادیه اروپا است، اما همچنان عضو اتحادیه اروپا نمی باشد. بنابراین این امر در مورد اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیز صدق می کند.

اخذ مجوز کار برای بوسنی و هرزگوین می توانند می تواند یک فرآیند زمان بر باشد. بنابراین به شما توصیه می شود که از قبل درخواست دهید. زیرا کارفرامای احتمالی متقاضیان باید از طرف آنها به خدمات استخدامی کشور درخواست دهند. پس از انجام این کار، آژانس کار فدرال تاییدیه ای برای استخدام اتباع خارجی برای محل کار احتمالی آنها ارسال می کند.

بررسی مالیات جهت کار در بوسنی و هرزگوین

یکی از اصلی ترین مزیت های کار میزان مطلوب مالیات بر درآمد در این کشور است. به طور کلی اتباع کشورهای خارجی در بوسنی  کار و زندگی می کنند ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خود خواهند بود. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی بوسنی و هرزگوین از سیستم مالیات بر درآمد در مقیاس کشوری استفاده نمی کنند. اما در عوض یک مالیات ثابت 10% را برای همه درآمدهای حاصل از اشتغال و سود سرمایه اعمال می کند.

در نتیجه یک مقصد محبوب بریا افراد پر درآمد است که می خواهند از سیستم های مالیات بر درآمد مترقی اجتناب کنند. با این حاال درآمدی که بر اساس آن مالیات بر درآمد را با نرخ بوسنیایی می پردازید به وضعیت اقامت شما در بوسنی و هرزگوین بستگی دارد. به طور مثال اگر بیش از صد روز در سال در بوسنی و هرزگوین زندگی و کار کنید برای مقاصد مالیاتی مقیم محسوب می شوید

بررسی مالیات جهت کار در بوسنی و هرزگوین

نکات اساسی در خصوص کار در بوسنی و هرزگوین

اتباع کشورهای خارجی که به دنبالا کا در بوسنی و هرزگوین هستند باید قبل از ورود به این کشور با نکات اساسی در قوانین کار این کشور به خوبی آشنا شوند. زیرا در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در روند کاری آنها در این کشور ایجاد خواهد شد. به طور مثال بوسنی و هرزگوین سه کد کارمتفاوت برای فدراسیون بوسنی و هرزگوین، جمهوری صربسکا و ناحیه برچکو دارد. همچنین در داخل فدراسیون چندنین مقرران کانتونی اضافی در مورد قانون کار وجود دارد.

در جدول زیر می توایند نکات اساسی در خصوص کار در بوسنی و هرزگوین را مشاهده فرمایید:

توضیحاتنکات اساسی در خصوص کار
کارفرمایان در بوسنی و هرزگوین حق بیمه تامین اجتماعی در این کشور را پرداخت نمی کنند.حق بیمه تامین اجتماعی
در بوسنی و هرزگوین حقوق پایه به ازای هر سال استخدام 4% افزایش می یابد.حقوق پایه
کار از راه دور در بوسنی و هرزگوین به عنوان کار انجام شده در خارج از محل کار کارفرما تعریف می شود. همچنین معمولا فقط اجازه فعالیت هایی را می دهد که برای کارمند و محیط کار خطرناک و مضر نباشد.کار از راه دور در بوسنی و هرزگوین
در بوسنی و هرزگوین طبق قانون کار این کشور، حقوق پایه برای هر سال خدمت افزایش می یابد.افزایش حقوق پایه

انواع مرخصی کار در بوسنی و هرزگوین

یکی از اصلی ترین مزایای کار، تعداد بالای مرخصی برای کارمندان در این کشور می باشد. انواع مرخصی در بوسنی و هرزگوین به شرح زیر می باشد:

توضیحاتانواع مختلف مرخصی کار
در دوران بارداری زایمان و مراقبت از کودک، یکی از والدین فرزند خوانده کودک یا شخصی که حضانت یا تربیت کودک بر اساس تصمیم مقام صالح به او سپرده شده است می باشد.مرخصی فرزند خواندگی
حداکثر یک هفته کاری در یک سال تقویمی توسط کارفرما پرداخت می شود.مرخصی پدری
شرایط عمومی در دوران بارداری زایمان و مراقبت از کودک زن حق دارد از مرخصی زایمان به مدت یک سال به ط.ر مداوم با مرخصی اجباری یک ماه قبل از تولد استفاده می کنند.مرخصی زایمان
مرخصی از روز اول تا زمانی که پرشک منتخب مراقبت های اولیه بهداشتی در یک موسسه بهداشتی یا مطب خصوصی یا کمیسون پزکس تشخیص دهدکه ظرفیت کاری ایجاد شده است، طول می کشد.مرخصی استعلاجی

چالش ها اساسی کار در بوسنی و هرزگوین

در کنار مزایا بی شماری که کار در بوسنی برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های بی شماری نیز در حوزه های مختلف می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های کارنبود بیمه تامین اجتماعی برای کارمندان در این کشو می باشدو علاوه بر این میانگین حقوق و دستمزد در بوسنی و هرزگوین به نسبت اغلب کشورهای اروپای غربی بسیار پایین تر است. در نهایت اینکه مشاغل غیر قانونی در بوسنی به نسبت اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار گسترده تر بوده است. به طور کلی امنیت شغلی برای اتباع خارجی که قصد کار را دارند بسیار پایین است. چنانچه تصمیم خود را برای کار گرفته اید، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار کار در بوسنی و هرزگوین

سوالات پرتکرار در خصوص کار پسش از مهاجرت بدین شرح می باشد:

  • روند اخذ مجوز کار در بوسنی و هرزگوین به چه صورت می باشد؟ اخذ مجوز کار برای بوسنی و هرزگوین می توانند می تواند یک فرآیند زمان بر باشد. بنابراین به شما توصیه می شود که از قبل درخواست دهید. برای درخواست مجوز کار در بوسنی و هرزگوین بایا از قبل کار در این کشور تضمین شده باشد. زیرا کارفرامای احتمالی متقاضیان باید از طرف آنها به خدمات استخدامی کشور درخواست دهند. پس از انجام این کار، آژانس کار فدرال تاییدیه ای برای استخدام اتباع خارجی برای محل کار احتمالی آنها ارسال می کند.
  • مالیات جهت کار در بوسنی و هرزگوین به چه شکل خواهد بود؟ یکی از اصلی ترین مزیت های کار در بوسنی و هرزگوین، میزان مطلوب مالیات بر درآمد در این کشور است. به طور کلی اتباع کشورهای خارجیکه در بوسنی و هرزگوین کار و زندگی می کنند ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خود خواهند بود. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی بوسنی و هرزگوین از سیستم مالیات بر درآمد در مقیاس کشوری استفاده نمی کنند. اما در عوض یک مالیات ثابت 10% را برای همه درآمدهای حاصل از اشتغال و سود سرمایه اعمال می کند. در نتیجه یک مقصد محبوب بریا افراد پر درآمد است که می خواهند از سیستم های مالیات بر درآمد مترقی اجتناب کنند. با این حاال درآمدی که بر اساس آن مالیات بر درآمد را با نرخ بوسنیایی می پردازید به وضعیت اقامت شما در بوسنی و هرزگوین بستگی دارد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *