ویزای کاری

کار در بوتسوانا

کار در بوتسوانا

کار در بوتسوانا برای افراد مستعدی که به دنبال گسترش فعالیت های خود در خارج از کشور هستند بهترین گزینه می باشد. به طور کلی فرصت های ایده آلی برای مهاجرانی که قصد دارند در بوتسوانا کار کنند وجود دارد. دولت بوتسوانا با همکاری وزارت کار در بوتسوانا، تعداد زیادی وب سایت های شغلی برای افرادی که به دنبال شغل مناسب در این کشور هستند را راه اندازی کرده اند. از جمله آنها می توان به وب سایت های دانشگاهی و دولتی که معمولا شامل آگهی های شغلی می شوند اشاره کرد. نکته قابل توجه در خصوص بوتسوانا این است که، این کشور بزرگترین تولید کننده الماس در جهان است. همچنین این صنعت توسط وزارت معادت این کشور اداره می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در بوتسوانا ما را در این مقاله که با کمک مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید. به طور کلی کار چیزهای زیادی برای ارائه به کارمندان مستعد از کشورهای مختلف جهان دارد. می توان گفت که بوتسوانا یک داستان واقعی موفقیت در استقلال است. که از زمان استقلال خود را از یکی از فقیرترین کشورهای جهان به کشوری با درآمد متوسط تبدیل کرده است. از سوی دیگر، این کشور دارای صنعت مالی معتبر و بورس اوراق بهادار در بوتسوانا است. البته لازم به ذکر است که بوتسوانا یکی از بهترین بازارهای سهام در قاره آفریقا محسوب می شود. گردشگری نیز در بوتسوانا نقش کلیدی را در این کشور ایفا می کند و تقریبا 15% از تولید ناخالص را در این کشور به خود اختصاص داده است.

نحوه پیدا کردن کار در بوتسوانا

یکی از اصلی ترین چالش ها برای کار در بوتسوانا، نحوه پیدا کردن شغل مناسب در این کشور برای مهاجران می باشد. زیرا روند پیدا کردن شغل مناسب در این کشور برای اتباع خارجی به عنوان یک کار طاقت فرسا در این کشور تلقی می شود. زیرا کارفرمایان در بوتسوانا احتمالا بومیان این کشور را قبل از کارگران خارجی در نظر می گیرند. اما نگران نباشید، زیرا فرصت های شغلی در بوتسوانا برای تمامی متقاضیان در دسترس است. همچنین فرصت های شغلی در بوتسوانا در بیشتر موارد به صورت آنلان ارسال می شود. همچنین شبکه برای جستجوی شغل مناسب در بوتوسانا بسیار مفید است، بنابراین برای هرگونه ارتباطی که در کشور دارید اعم از خانواده، دوستان با همکاران کاری استفاده کنید.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست کار در بوتوسانا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست کار در بوتوسانا

به طور کلی برای آغاز فرآیند درخواست جهت پیدا کردن کار مناسب در بوتسوانا باید به صورت دقیق و برنامه ریزی شده عمل کنید. متقاضیان کار در بوتسوانا به روشی مشابه در انگلستان، با درخواست اولیه، یا فرم آنلاین رزومه، برای مشاغل مورد نظر در بوتسوانا درخواست می دهند. اگر درخواست آنها برای کار موفقیت آمیز باشد، اغلب منجر به مصاحبه در این کشور می شود. نکته قابل توج در خصوص شرایط استخدام در بوتسوانا این است که، کارفرمایان در این کشور، به جای رزومه و نامه پوششی به رزومه نیاز دارند. رزومه کاری در بوتسوانا باید طوریطراحی شود که مخنصر تر و متناسب با هر درخواست شغلی در این کشور باشد.

نحوه پیدا کردن کار در بوتسوانا

فرآیند اخذ مجوز کار در بوتسوانا

یکی از اصلی ترین فرآیند ها برای کار در بوتسوانا، اخذ مجوز کار در این کشور می باشد. به طور کلی افرادی که قصد کار را دارند، بدون مجوز کار اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. همچنین کارفرمایانی که قصد به دنبال ایجاد شغل در بوتسوانا هستند، باید برای هر کارمند خارجی مجوز کار دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که روند درخواست مجوز کار به نسبت اغلب کشورهای آفریقایی دشوار تر خواهد بود. زیرا مقررات موجود جهت درخواست مجوز کار می تواند به سرعت منجر به نا امیدی شما در این زمینه شود.

مجوز کار در بوتوسانا برای همه کارمندان خارجی شاغل در این کشور که تحت قانون استخدام افراد غیر شهروندی هستند، اعمال می شود. همچنین کارفرمایان در بوتسوانا نمی توانند کارمندی را استخدام کنند مگر اینکه دارای مجوز کار معتبر این کشور یا دارای معافیت باشند. از سوی دیگر، روند درخواست مجوز کار دارای الزامات و ابهامات متعددی است که اغلب کارفرمایان و متقاضیان را تحت فشار قرار می دهد.

در نهایت اینکه، کارفرمایانی که قصد راه اندازی شغلی را در بوتسوانا دارند باید الزامات زیر را به صروت دقیق رعایت کنند:

  • اثبات یک آگهی شغلی در بوتسوانا که الزامات نامزد، اطلاعات تماس، حداقل دوره تبلیغات و یک دوره انحصاری را ذکر کرده است.
  • ارئه مدرکی مبنی بر اینکه آگهی مذکور حداقل 2 هفته پیش پخش شده است و در این آگهی دوره برنامه فقط برای شهروندان بوتسوانا باز بوده است.
  • اثبات اینکه شما ابتدا سعی کرده اید شهروندان بوتسوانا را استخدام کنید.
  • اثبات این موضوع که آگهی بیشتر از برای بیش از 6 ماه پیش نیست.

زندگی کاری در بوتسوانا

تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد کار در بوتسوانا را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور با زندگی کاری در بوتسوانا به خوبی آشنا شوند. برای درک بهتر زندگی کاری در بوتسوانا از کارمندان در این کشور انتظار می رود که حدود 40 ساعت در هفته از دوشنبه تا جمعه کار کنند. اگرچه این ساعت کاری در بوتسوانا به شرکت و نقش افراد در موسسات مختلف بستگی دارد. همچنین کارگران پس از یک سال کار حداقل به مدت 2 هفته مرخصی سالانه دارند، که پس از 6 سال خدمت به 3 هفته مرخصی افزایش می یابد. متوسط حقوق کارمندان در بوتسوانا نیز 75000$ (دلار آمریکا) است و حداقل دستمزد در هر حرفه ای توسط هر استان تعیین می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار با مشاوران مجری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم در خصوص کار در بوتسوانا

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • نحوه پیدا کردن کار در بوتسوانا به چه صورت می باشد؟ یکی از اصلی ترین چالش ها برای کار در بوتسوانا، نحوه پیدا کردن شغل مناسب در این کشور برای مهاجران می باشد. زیرا روند پیدا کردن شغل مناسب در این کشور برای اتباع خارجی به عنوان یک کار طاقت فرسا در این کشور تلقی می شود. زیرا کارفرمایان در بوتسوانا احتمالا بومیان این کشور را قبل از کارگران خارجی در نظر می گیرند. اما نگران نباشید، زیرا فرصت های شغلی در بوتسوانا برای تمامی متقاضیان در دسترس است. همچنین فرصت های شغلی در بوتسوانا در بیشتر موارد به صورت آنلان ارسال می شود. همچنین شبکه برای جستجوی شغل مناسب در بوتوسانا بسیار مفید است، بنابراین برای هرگونه ارتباطی که در کشور دارید اعم از خانواده، دوستان با همکاران کاری استفاده کنید.
  • فرآیند اخذ مجوز کار در بوتسوانا چگونه است؟ از اصلی ترین فرآیند ها برای کار در بوتسوانا، اخذ مجوز کار در این کشور می باشد. به طور کلی افرادی که قصد کار را دارند، بدون مجوز کار اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. همچنین کارفرمایانی که قصد به دنبال ایجاد شغل در بوتسوانا هستند، باید برای هر کارمند خارجی مجوز کار دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که روند درخواست مجوز کار به نسبت اغلب کشورهای آفریقایی دشوار تر خواهد بود. زیرا مقررات موجود جهت درخواست مجوز کار در بوتسوانا می تواند به سرعت منجر به نا امیدی شما در این زمینه شود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *