مهاجرت کاری آفریقای جنوبی

کار در آفریقای جنوبی برای پناهندگان

کار در آفریقای جنوبی برای پناهندگان

کار در آفریقای جنوبی برای پناهندگان موضوعی اساسی برای زندگی و کار به عنوان پناهجو در این کشور می باشد. که در این مقاله به آن می پردازیم. افرادی که از طریق پناهندگی وارد کشوری می شوند به طور پیوسته نگرانی کار و منبع درآمد را به همراه دارند. این مقاله به قلم کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. در باب موضوع کار از طریق پناهندگی در این کشور به سوالات زیر پاسخ خواهد داره خواهد شد.

این سوالات عبارت است از:

  • آیا پناهندگان اجازه کار قانونی در این کشور را دارند؟
  • در چه نوع مشاغلی پناهندگان اجازه فعالیت دارند؟
  • چگونه پناهندگان اجازه کار در این کشور را پیدا می کنند؟
  • حق و حقوق پناهندگان در این کشور چگونه است؟

آمار پناهندگی در آفریقای جنوبی

در سال های اخیر بیش از 268000 پناهنده وارد این کشور می شوند. پناهندگی در این کشور از سال 1951 میلادی رو به رشد بوده است. به این ترتیب پناهندگی در این کشور طبق قوانین سازمان پناهندگی می باشد، که به اختصار UNCHR نامیده می شود. در این بخش آمار پناهندگی در این کشور مورد بررسی قرار گرفته است. این کشور از نظر پناهندگی نسبت به سایر کشورها رتبه 11 را به خود اختصاص داده است. پناهندگان بیشتر از مناطقی مانند زیمبابوه، اتیوپی، نیجریه و جمهوری دموکراتیک کنگو به این کشور مهاجرت می کنند.

آمار پناهندگی در این کشور از سال 2016 تا 2019 میلادی به شرح زیر می باشد:

سال میلادیآمار پناهندگان
20198928500
20188928500
20178869400
20169104300

بررسی کار در آفریقای جنوبی برای پناهندگان

متقاضیان بسیاری به دلیل شرایطی مانند فرار از فقر، خشونت سیاسی و جنگ به این کشور مهاجرت می کنند. قوانین بسیاری برای پناهندگان خارجی در این کشور در نظر گرفته می شود. از سال 1988 میلادی قوانین پناهندگی در این کشور بنیان گذاری شده است. پناهندگان خارجی در این کشور می توانند در هر نقطه ای از این کشور مستقر شوند و به این ترتیب از آزادی بیان و زندگی برخوردار می باشند.

در این بخش دلایل اصلی پناهندگی در این کشور شرح داده شده است:

دلایل اصلی پناهندگی در آفریقای جنوبی

متقاضیانی که از طریق پناهندگی برای کار در این کشور اقدام می کنند، به دلیل مهاجرت غیر قانونی داری گذرنامه و مدارک مستند نمی باشند. برای کار قانونی در این کشور می باید اجازه پناهندگی در این کشور را از طریق اداره پذیرش پناهندگی این کشور که به اختصار (RRO) نامیده می شود، کسب کنند. این اجازه پناهندگی صرفا برای اقامت موقت در این کشور با توجه به درخواست متقاضی صادر می شود. اگر سازمان مربوطه با درخواست متقاضی موافقت کند، متقاضی به عنوان پناهنده انتخاب می شود. در این صورت متقاضی با اجازه پناهندگی معتبر در این کشور اجازه کار و زندگی دارد. اجازه پناهندگی به مدت 2 سال اعتبار دارد، این اعتبار نیاز به تمدید دارد. اگر متقاضی به مدت 5 سال با اجازه پناهندگی معتبر در این کشور زندگی کند، در انتها اقامت دائم این کشور به متقاضی اعطا می شود.

 

کار مناسب در آفریقای جنوبی برای پناهندگان

چند نمونه شغل در این کشور برای پناهندگان مناسب می باشد. تمامی این مشاغل به نوع منطقه ای که متقاضی برای پناهندگی رجوع می کند بستگی دارد. متقاضیان با توجه به محیط کاری و شرایط حاکم بر این کشور می توانند به ادامه زندگی بپردازند. در این بخش جدولی از عناوین شغلی با میانگین حقوق دریافتی در سال 2023 میلادی شرح داده شده است:

عنوان شغلیمیانگین حقوق در سال 2023 به $ (دلار آمریکا)
معلم دوره بزرگسالان و دبیرستان56630
وکالت123910
مترجمی شفاهی و کتبی53560
کار خدماتی54050
کارگران بخش بهداشت و سلامت44650

حقوق کار در آفریقای جنوبی برای پناهندگان

متقاضیان پناهندگی در این کشور از حقوقی که طبق قانون اساسی این کشور می باشد، برخوردار می باشند. این حقوق شامل حق رای و شرکت در پارلمان سیاسی نمی باشد. پناهندگان در این کشور حق کار را با توجه به اجازه پناهندگی دارند. هم چنین پناهندگان با در دست داشتن اجازه پناهندگی معتبر از طریق سازمان پناهندگی می توانند از سایر خدمات شهروندی هم بهره مند شوند. هم چنین پناهندگان پس از 10 سال کار و زندگی در این کشور می توانند برای شهروندی این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

در این بخش انواع پناهندگان در این کشور شرح داده می شود:

  • افراد بدون تابعیت و هویت
  • پناهندگی به علت جنگ
  • پناهندگی به علت عدم آزادی
  • پناهندگی به علت تغییرات اقلیمی

حقوق کار در آفریقای جنوبی برای پناهندگان

مراحل قانونی پناهندگی در آفریقای جنوبی

پناهندگان در این کشور بدون مدارک مستند و بدون گذرنامه و ویزا می باشند. در این صورت می باید مدارکی برای تعیین هویت متقاضی صورت پذیرد. در این خصوص شرایط لازم برای پناهندگی در این کشور را شرح داده ایم.

شرایط پناهندگی طبق قوانین حاکم در این کشور به شرح زیر می باشد:

  • ارائه درخواست پناهندگی طبق معیارهای صلاحیت
  • ارائه درخواست کتبی به مدیر کل امور داخلی کشور
  • ارائه گواهینامه معتبر پناهندگی
  • ارائه درخواست اقامت دائم
  • ارائه درخواست تابعیت

بررسی اجازه کار مهاجرین در آفریقای جنوبی

اشتغال زایی پناهجویان و پناهندگان این کشور تنها از طریق اداره کار قانونی این کشور اداره می شود. تمامی افرادی که ضمن برنامه کاری قانونی و پناهندگی وارد این کشور می شوند، می باید تحت نظر وزارت کار این کشور به عنوان نیروی کار قانونی شناخته شوند. در غیر این صورت اجازه کار و فعالیت در این کشور را نخواهند داشت. یافتن کار در این کشور بسیار دشوار می باشد. اگر متقاضیان تحت نظر قانونی اداره کار این کشور قرار نگیرند، از سایر حق و حقوق شهروندی که از طریق این سازمان به افراد تعلق می گیرد را از دست می دهند.

 

در این مقاله موضوع کار در آفریقای جنوبی برای پناهندگان از دیدگاه های مختلف بررسی شد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. در این مقاله شرایط کار برای پناهندگان مورد بررسی قرار گرفت. روش پناهندگی یکی از روش های مهاجرتی است که مورد توجه بسیاری از مهاجرین می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب موضوع پناهندگی پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله پناهندگی در اروپا از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما می باشد. امکان ارائه نظرات از طریق دیدگاه مقالات برای شما عزیزان امکان پذیر می باشد. در صورت تمایل به روش های قانونی مهاجرت مانند کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری می توانید با مشاورین و وکلای مجرب ما تماس حاصل فرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *