مهاجرت تحصیلی کلمبیا

کار دانشجویی در کلمبیا

کار دانشجویی در کلمبیا

تحصیل و کار دانشجویی در کلمبیا به عنوان هدف متقاضیان بین المللی شناخته شده است. این کشور واقع در آمریکای جنوبی که مملو از فرهنگ می باشد. این کشور در سال های متوالی توانسته متقاضیان بسیاری را در خصوص آموزش و ادامه تحصیل به سوی خود جذب کند. دانشگاه های این کشور در سطح آموزشی بسیار بالایی قرار دارد. متقاضیان با توجه به هزینه های مربوط به رشته تحصیلی و محل زندگی در این کشور، برای پوشش دهی بخشی از هزینه نیاز به کار دانشجویی خواهند داشت. مقاله پیشرو توسط متخصصان و وکلاء ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی و به صورت دقیق در اختیار شما قرار گرفته شده است.

  • شرایط تحصیل و کار دانشجویی در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • میزان دریافتی حاصل از کار در این کشور چگونه است؟

شرایط و مقاطع تحصیل دانشجویی در کلمبیا

در ابتدا به بررسی شرایط تحصیل در این کشور می پردازیم. امکان تحصیل در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی گوناگون مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا میسر می باشد. هزینه تحصیل در این کشور با توجه به نوع ملیت متقاضی، دوره تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور، برای هر ترم تحصیلی حدود 2.000.000COP (پزوی کلمبیا) تخمین زده می شود. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی حدود 2.000.000COP الی 11.000.000COP (پزوی کلمبیا) برای هر ترم تحصیلی در نظر گرفته می شود. جهت پوشش دهی بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور، متقاضیان می توانند از بورسیه های تحصیلی در این کشور استفاده کنند.

طول دوره های تحصیلی در این کشور بدین صورت می باشد:

دوره های تحصیلی در کلمبیا

ویزای دانشجویی برای تحصیل در کلمبیا

متقاضیان بین المللی جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور ابتدا می باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند. اکثر دانشگاه های این کشور معمولاً به زبان اسپانیایی تدریس می شوند. از این رو ارائه مدرک زبان اسپانیایی این کشور الزامی می باشد. اگر قصد دارید بیش از 3 ماه در این کشور به تحصیل بپردازید، می باید ویزای دانشجویی این کشور با عنوان (TP-3) را دریافت نمایید. در این خصوص مقاله اعزام دانشجو به کلمبیا را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم در خصوص تحصیل در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

مراحلمدارک لازم
1ارائه کلیه مدارک هویتی متقاضی اعم از گذرنامه
2ارائه درخواست پذیرش مورد تایید از دانشگاه مورد نظر
3ارائه رسید پرداخت هزینه پذیرش و ویزای تحصیلی
4ارائه مدرک زبان تحصیلی مورد نیاز برای دانشگاه مذکور برخی زبان اسپانیایی یا انگلیسی
5ارائه تمکن مالی مناسب جهت تحصیل و زندگی در این کشور

تعداد متقاضیان تحصیلی در این کشور طی سال های اخیر به صورت آمار در نمودار زیر شرح داده شده است:

 تعداد متقاضیان تحصیلی در کلمبیا

بررسی دانشگاه های تحصیلی در کلمبیا

در خصوص دانشگاه های این کشور 3 دانشگاه این کشور از میان 500 دانشگاه برتر رتبه بندی QS World 2023 را به خود اختصاص داده اند. بالاترین رتبه دانشگاهی در این کشور به دانشگاه Universidad de los Andes اختصاص پیدا کرده است، که در رتبه 272 قرار دارد. بالاترین رتبه دانشگاه ملی کلمبیا است که در رتبه 275 قرار دارد. همچنین دانشگاه Universidad Externado de Colombia دانشگاه عالی دیگری است که در رتبه 407 را دارد. از این رو مقاله اقامت کلمبیا از طریق تحصیل را مطالعه بفرمائید.

اسامی دانشگاه های برتر این کشور عبارتست از:

  • دانشگاه کلمبیا
  • دانشگاه ملی کلمبیا
  • دانشگاه د لس آند کلمبیا
  • دانشگاه اسقفی
  • دانشگاه دآنتیوکویا

شرایط کار دانشجویی در کلمبیا

بسیاری از متقاضیان بین المللی جویای کار ضمن تحصیل و پاره وقت در این کشور می باشند. جهت کار دانشجویی در این کشور ابتدا می لاید از شرایط و قوانین حاکم در خصوص کاره پاره وقت در حین تحصیل اطلاع یابید. همچنین می باید در نظر داشته باشید که ساعات کاری با توجه به مقطع تحصیلی تعیین می گردد. به طور کلی کار دانشجویی در این کشور حدود 10 الی 30 ساعت در هفته می باشد. حقوق دریافتی حاصل از کار دانشجویی تنها بخشی از هزینه تحصیل یا زندگی دانشجو را پوشش خواهد داد. از این رو بهترین گزینه برای پوشش دهی هزینه تحصیل در این کشور استفاده از بورسیه های تحصیلی می باشد.

مشاغلی که به عنوان کار دانشجویی در این کشور برای متقاضیان مناسب خواهد بود عبارتست از:

  • شغل آموزش یا تدریس در کمپ های دانشگاه
  • رستوران ها و کافه ها
  • مسؤلیت فروش تلفنی
  • مشاغل مربوط به خرید و فروش

شرایط کار دانشجویی در کلمبیا

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کلمبیا

ارز رایج این کشور (COP) پزوی کلمبیا می باشد. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در مقایسه با رشته های دیگر بسیار بالاتر خواهد بود. علاوه بر پرداخت شهریه، متقاضیان بین المللی می باید سایر هزینه ها در خصوص این کشور در نظر بگیرند. مهمترین هزینه مربوط به هزینه اقلام غذایی، حمل و نقل و اجاره آپارتمان یا خوابگاه دانشجویی می باشد. هزینه خوابگاه‌ دانشجویی نیز متفاوت است. بهترین حالت پیشنهادی عنوان مثال در این بخش به بررسی هزینه اجاره آپارتمان در مرکز یا خارج از این کشور می پردازیم.

انواع آپارتمانهزینه به پزوی کلمبیا
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1148921COP
اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر964413COP
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2063823OP
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر1693818COP

شرح میزان دستمزد و حقوق در کشور کلمبیا

در خصوص کار دانشجویی در این کشور درآمد بسیار بالایی نخواهند داشت. اما به طور کلی میزان درآمد در این کشور با توجه به معیارهای مانند سن، جنسیت، مدرک تحصیلی و شهری که متقاضی برای ادامه فعالیت کاری خود انتخاب می کند متفاوت می باشد. در این خصوص میزان دریافتی در این کشور از حداقل و حداکثر برخوردار می باشد که بدین شرح است:

حداقل و حداکثر دستمزد در کلمبیا

همچنین درآمد در مشاغل مختلف در این کشور یکسان نمی باشد، که در جدول زیر به بررسی این ارقام خواهیم پرداخت:

نام موقعیت شغلیمیزان دریافتی به پزوی کلمبیا
حسابداری3080000COP
مدیر مالی9050000COP
مدیر بخش دفتری3950000COP
منشی2020000COP
طراح گرافیک2900000COP
خلبان8130000COP
معلم3670000COP
پرستار کودک1740000COP
مهندس عمران4190000COP
مدیر پروژه5100000COP
مدیر هتل8270000COP
دندانپزشک10800000COP
پرستار3660000COP
برنامه نویس4330000COP

برای مهاجرت به این کشور روش های مهاجرتی بسیاری اعم از مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی و خرید ملک در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. هر یک از روش های مذکور نیازمند شرایط خاص می باشد. بهترین روش برای متقاضیان، مهاجرت از طریق تحصیل می باشد. در مقاله کار دانشجویی در کلمبیا نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی موضوع تحصیل و کار در این کشور پرداخته اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشکلات زندگی در کلمبیا را مطالعه و در صورت نیاز با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *