مهاجرت کاری آذربایجان

کار با مدرک دیپلم در آذربایجان

کار با مدرک دیپلم در آذربایجان

کار با مدرک دیپلم در آذربایجان برای مهاجران خارجی دارای شرایط بسیار خاص می باشد. در این مقاله به بررسی این مبحث می پردازیم. افرادی که شهروند کشورهای خارجی هستند که قصد کار با مدرک دیپلم در آذربایجان را دارند، ممکن است دشوار باشد که کاریابی و جستجوی شغل خود در این کشور را از کجا شروع کنند، به خصوص اگر ویزای کار نداشته باشند یا محدود به مشاغل انگلیسی زبان در آذربایجان باشند.

مهاجران خارجی که دارای تحصیلات عالی و تجربه کاری کافی هستند می توانند براساس شرایط خاص اقدام به کاریابی در آذربایجان کنند. اما یافتن کار در آذربایجان برای تمام مهاجران آسان و امکان پذیر نمی باشد و در صورتی که متقاضیان واجد شرایط نباشند و اطلاعات کافی از شرایط کار در کشور آذربایجان نداشته باشند، ممکن است موفق به مهاجرت کاری به این کشور نشوند. این راهنمای تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را از شرایط کار با مدرک دیپلم در آذربایجان آگاه می سازد.

شرایط کار با مدرک دیپلم در آذربایجان در سال 2023

آذربایجان کشوری در آسیای غربی است که در منطقه قفقاز جنوبی در تقاطع اروپای شرقی و آسیای غربی واقع شده است و با روسیه، گرجستان، ارمنستان و ایران مرزهای زمینی دارد. بخشی از آذربایجان منطقه نخجوان است که مرز مشترک زمینی با ارمنستان، ایران و ترکیه دارد. این کشور با مساحت 86.600 کیلومتر مربع (33.400 متر مربع) و نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت، کشوری کوچک است، اما از نظر نفت و گاز طبیعی بسیار غنی است. واحد پول رسمی این کشور منات آذربایجان است و کلیه حقوق و دستمزد با ارز محلی پرداخت می شود.

صنایع اصلی در آذربایجان عبارتند از:

ردیفصنایع
1صنعت نفت و گاز طبیعی
2صنعت نفت
3صنعت تجهیزات میدان نفتی
4تولید سیمان، فولاد، آهن و مواد شیمیایی
5صنایع غذایی

به دلیل اقتصادی که به سرعت در حال پیشرفت است، در آذربایجان به طور مداوم کمبود نیروهای ماهر، از جمله مهندسین (ساخت و ساز، مکانیک و برق)، کارگران تولیدی، کارگران پشتیبانی، متخصصان فناوری اطلاعات، مدیران پروژه و دیگران وجود دارد. قبل از شروع به جستجوی شغل خود در آذربایجان، مهاجران خارجی باید بدانند که برای چه موقعیتی می خواهند مهارت و آموزش لازم داشته باشند. اگر موقعیت مورد نظر آنها مناسب باشد، می توانند بر اساس توانایی های خود، شغل مناسبی در آذربایجان پیدا کنند.

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در آذربایجان اشاره شده است:

نرخ بیکاری در آذربایجان

بازار کار در آذربایجان

تقریباً نیمی از نیروی کار در آذربایجان در بخش خدمات، حدود 12% در صنعت و 38% در کشاورزی و جنگلداری کار می کند. مهاجران خارجی در آذربایجان اغلب به دنبال مشاغل مهندسی، مشاغل بهداشتی، شغل معلمی، مشاغل ساختمانی، مشاغل فناوری اطلاعات، مشاغل حمل و نقل، مشاغل صنعت نفت و گاز طبیعی هستند. زیرا اینها چشم اندازترین بخش ها هستند و تقاضای بیشتری برای کارمندان جدید دارند. کارگران خارجی معمولاً در محل های کار مانند کارخانه ها، شرکت های نفتی، مدارس، بیمارستان ها، سایت های ساختمانی و دفاتر مدرن در شهرهای آذربایجان کار می کنند. قبل از شروع جستجوی کار توصیه می شود اولویت های خود را تعریف کنید. این اولویت ها عبارتند از:

  • محل شرکت
  • میزان حقوق دلخواه
  • انتخاب مزایا
  • کار شرکت بزرگ یا تجارت کوچک

تعریف این موارد نیز بسیار مهم است. اکثر مهاجرانی که به فکر ورود به بازار کار با مدرک دیپلم در آذربایجان هستند، به دنبال شرکتی می باشند که زبان رسمی آن انگلیسی یا آذربایجانی باشد.

برخی از شناخته شده ترین مشاغل در آذربایجان برای مهاجران خارجی عبارتند از:

  • اپراتور جرثقیل در جمهوری آذربایجان
  • مهندسی برق در آذربایجان
  • مدیریت سیستم در آذربایجان
  • راننده کامیون در آذربایجان
  • کارگر تعمیر و نگهداری در آذربایجان
  • کارگر پشتیبانی در جمهوری آذربایجان

توصیه می شود قبل از درخواست اقامت از طریق کار در آذربایجان با بازار کار این کشور آشنایی کامل داشته باشید. همچنین افرادی که برای کار به آرژانتین مهاجرت می کنند، در صورت تسلط بر زبان روسی و یا زبان ترکی آذربایجانی، می توانند از فرصت های شغلی گسترده تری بهره مند شوند و راحت تر با مردم این کشور در ارتباط باشند. لازم به ذکر است که 92% ساکنین کشور آذربایجان شهروندان آذربایجانی می باشند و دانستن زبان رسمی این کشور کمک زیادی به مهاجران برای یافتن شغل مناسب در آذربایجان خواهد کرد.

نکات مهم درباره کار با مدرک دیپلم در آذربایجان

نکات مهم درباره کار با مدرک دیپلم در آذربایجان

افرادی که به عنوان یک مهاجر خارجی قصد دارند برای کار اقدام به مهاجرت به آذربایجان کنند، باید توجه داشته باشند که مطلع بودن از برخی نکات می تواند به آنها در کاریابی در آذربایجان کمک کند.

این نکات عبارتند از:

  1. به همراه داشتن نسخه کامل از CV و توصیه ها و گواهینامه های حرفه ای خود
  2. شرکت در تمام مراسم ها و مصاحبه های استخدام
  3. یافتن تابلوهای مشاغل محلی و اقدام برای مشاغل متناسب با مهارت و حرفه مناسب خود
  4. مراجعه به وب سایت های کاریابی معتبر در آذربایجان

برخی از شرکت ها در آذربایجان وجود دارند که کارمندان خود را مستقیماً برای کار در خانه های خود استخدام می کنند. برخی از کارمندان خارجی (به عنوان مثال منشی، مترجم، نویسنده یا دستیار دفتر). این افراد می توانند کار خود را در یک دفتر در آذربایجان آغاز کنند و با هماهنگی با کارفرمای خود به صورت تمام وقت از خانه کار کنند. برخی از افرادی که مشغول به کار در کشور آذربایجان به صورت دور کاری هستند می توانند حتی با بازگشت به کشور خود و یا سفر به مناطق مختلف فعالیت خود را ادامه دهند.

دریافت ویزای کاری کشور آذربایجان

همانطور که می دانید، مهاجرت کاری به آذربایجان نیاز به دریافت ویزای این کشور دارد و مطلع بودن از شرایط لازم برای ویزای کار در آذربایجان امری ضروری برای مهاجرت کاری به این کشور می باشد. اخذ ویزای کاری کشور آذربایجان در صورتی امکان پذیر می باشد که کارفرمای یک شرکت معتبر و مستقر در آذربایجان موفق به یافتن نیروی کار داخلی مورد نیاز نشود و برای استخدام نیروی کار خارجی مجوز قانونی دریافت کند. بعد از دریافت مجوز استخدام نیروی کار خارجی، کارفرمای آذربایجانی می توانند دعوت نامه کاری را برای متقاضی ارسال کند.

متقاضی باید دعوت نامه یا قرارداد کاری خود را به همراه مدارک مورد نیاز مانند پاسپورت، پرونده سوابق تحصیلی، کاری و پزشکی، بیمه نامه و غیره به سفارت آذربایجان تحویل دهد و با پرداخت هزینه های مربوطه، درخواست ویزا را ثبت کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سایر مقالات موسسه به طور دقیقتر به بررسی شرایط مهاجرت کاری و کار با مدرک دیپلم در آذربایجان و اخذ ویزای کاری در آذربایجان مرتبط پرداخته اند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *