مهاجرت به کشور رومانی

پناهندگی در رومانی

پناهندگی در رومانی

در میان روش های مهاجرت قانونی به کشور رومانی اغلب متقاضیان بین المللی روش پر خطر پناهندگی در رومانی را به ناچار انتخاب می نمایند. بطور کلی پناهندگی دشواری و سختی های خاص خود را دارد. شرایط پناهندگی در رومانی در این مقاله مورد بحث می باشد. این روش به هیچ عنوان از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان پیشنهاد نخواهد شد. تنها در مقاله پیشرو شرایط این روش را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در خصوص مهاجرت به رومانی از طرق قانونی نظیر تحصیل، کار و سرمایه گذاری با ما در ارتباط باشید.

در مقاله پناهندگی در رومانی به پاسخ سوالات زیر پرداخته می شود:

  • شرایط پناهندگی در رومانی چیست؟
  • فرآیند پناهندگی در این کشور چگونه می باشد؟
  • چه امکاناتی برای پناهندگان در کشور رومانی وجود دارد؟

پناهندگی در رومانی

پناهندگی در رومانی دارای جوانب فراوانی است که متقاضی را گاها تحت فشار می گذارد. گفتنی است که پناهندگان در کشور رومانی مستلزم تجربه شرایط خاصی می باشند که دولت این کشور برای آن ها تعیین کرده است. همچنین پناهندگان در این کشور پس از گذراندن دوره های مختلف باید در آزمون های مربوطه شرکت کرده و نمره قبلی را کسب نمایند. شایان ذکر است که پناهندگی آخرین گزینه مهاجرت به کشور های اقصی نقاط جهان بوده و متقاضیان در صورتی که جان و مالشان در خطر جدی باشد چنین اقدامی را انجام می دهند. همچنین متقاضیانی که قصد پناهندگی در کشور رومانی را به منظور کار در این کشور دارند، باید نرخ بیکاری در این کشور را بررسی نمایند.

نرخ بیکاری در رومانی به شرح زیر می باشد:

پناهندگی در رومانی و قوانین حاکم در این خصوص

دولت رومانی با همکاری وزارت امور خارجه این کشور، قوانینی را برای افرادی که به دنبال پناهندگی در رومانی هستند ترتیب داده است. از مهمترین قوانین پناهندگی در رومانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قوانین پناهندگی در رومانیتوضیحات
قانون اتباع خارجیبه طور کلی در مورد رژیم بیگانگان در رومانی چارچوب قانونی برای ورود، اقامت و خروج اتباع خارجی وجود دارد. همچنین این قانون، حقوق و تعهدات پناهندگان و اقدامات خاص برای کنترل مهاجران را مشخص می کند.
قانون پناهندگیقانون پناهندگی در رومانی، وضعیت حقوقی بیگانگانی را که در رومانی درخواست حمایت می کنند و افرادی که حمایت فرعی یا بین المللی دریافت کرده اند را تعیین می کند.
قانون ادغاماین قانون در مورد ادغام اجتماعی تضمین می کند، که ذینفعان جمایت بین المللی و فرعی به حقوق زیر دستان دارند.
قانون ضد تبعیضحاوی مققرات مفصلی در مورد تبعیض و آزار و اذیت در اتحادیه اروپا است.

حق اسکان و اقامت با پناهندگی در رومانی

تمامی اتباع خارچی که به دنبال پناهندگی در رومانی هستند، باید به این نکته توجه فرمایند که پس از پناهندگی، در این کشور حق اسکان و اقامت خواهند داشت. به طور کلی پناهجویان حق دارند خواسته های زیر را پس از پناهندگی در رومانی دریافت کنند:

  • پناهندگان می توانند در یک مرکز پذیرش منطقه ای در این کشور مستقر شوند، البته اگر منابع مالی کافی برای زندگی شخصی ندارید.
  • در صورت تجاوز از ظرفیت اقامتی مراکز پذیرش منطقه ای در رومانی، سازمان مهاجرتی ممکن است در محدوده بودجه موجود، مبلغی را برای اجاره محل زندگی به پناهندگان اعطا کند.
  • در تمام مراحل پناهندگی می تواندی در رومانی بمانید.
  • در کلاس های اسکان فرهنگی در رومانی شرکت کنید.
  • اگر نیازهای خاصی دارید، یا اینکه زیر 18 سال هستید یا نیازهای پزشکی، ناتوانی و غیره دارید می توانید از مسکن و کمک متناسب با شرایط خود بهره مند شوید.

علاوه بر این پس از پناهندگی در رومانی، پناهندگان نیز وظایفی را در قبال محل اسکان خود در این کشور دارند که باید به درستی رعایت کنند. به طور کلی پناهندگان موظف هستند که:

وظایف پناهندگان در قبال اقامتگاه خود در رومانیتوضیحات
ترک کردن محل اقامتبدون اجازه از بازرسی کل مهاجرت، نباید شهر محل اقامت خود را ترک کنید.
گزارش وضعیت اقامتهر گوکنه تغییر در وضعیت اقامت پناهندگان باید ظرف 5 روز به مقامات این کشور گزارش شود
رعایت قوانینپناهندگان باید به قوانین مراکز منطقه ای که در آن زندگی می کنند احترام بگذارند.

در نمودار زیر می توانید روند هجوم پناهندگان در رومانی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

 

شرایط پناهجویی در رومانی

افرادی که شهروند رومانی محسوب نمی شوند راه های زیادی برای ورود به این کشور دارند. عبور غیر قانونی از مرزها از کشورهای همسایه و عبور قانونی با ویزا ازجمله راه های ورود به این کشور می باشد. برای عبور قانونی با ویزا راه های مختلف وجود دارد. روش های قان.ونی مهاجرت به این کشور عبارتست از:

  • مهاجرت از طریق روش تحصیل
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • ازدواج و تولد

فرآیند پناهنگی در رومانی شامل مراحل گوناگونی می باشد. مدت زمان این فرآیند بین چند ماه تا چند سال متغیر می باشد.

مراحل پناهندگی در رومانی

برای تقاضاء پناهندگی بایستی نامه درخواست به صورت کتبی یا شفاهی به یکی از ارگان های مرتبط ارائه گردد. مسئولیت اخذ تقاضاء پناهندگی با ارگان های زیر می باشد:

  • وزارت مهاجرت
  • پلیس مرزی
  • پلیس حقوقی
  • وزارت قضایی

این نقاضا باید نوشته و امضاء گردد. همچنین باید حاوی عکس و اثر انگشت فرد متقاضی نیز باشد. درخواست شما به همراه علت بایستی به صورت شفاف بیان گردد. پس از طی مراحل قانونی درخواست شما بررسی می گردد و پاسخ نهایی ارائه خواهد شد. پس از ارائه تقاضا، مقامات ذیربط مجوز اقامت موقت را برای متقاضی صادر می نمایند. با اخذ این مجوز پناهجو تا تاریخ درج شده در اقامت نامه می تواند در رومانی اقامت نماید. تمدید این مجوز بعد از انقضاء با درج مهر روی مجوز اولیه امکان پذیر می باشد. جهت اخذ اقامت رومانی مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

مراحل پناهندگی در رومانی

روند پناهجویی در کشور رومانی

به منظور تقاضاء پناهجویی 2 مصاحبه برگزار می گردد. مقامات مسئول در مصاحبه اول از فرد متقاضی درباره اطلاعات فردی و جزئیات سفر سوال می نمایند. این سوالات با هدف آگاهی از این می باشد که متقاضی برای پناهندگی در کشور دیگری اقدام نموده است. در صورتی که فرد برای کشور دیگری نیز اقدام نموده باشد روند قانون دابلین به اجرا در می آید. مقامات مسئول در مصاحبه دوم درباره دلایل متقاضی برای تقاضاء پناهندگی سوال می نمایند. تمرکز سوالات این مرحله بیشتر در پیرامون وجود آزار و اذیت فرد در کشور خود می باشد.

اخذ جواب اولیه در این مرحله 1 ماه زمان می برد. چنانچه جواب منفی باشد، متقاضی برای تقاضای تجدید نظر 10 روز زمان خواهد داشت. در صورت رد شدن تقاضای تجدید نظر می توان برای دادگاه دوم اقدام نمود. در صورت منفی بودن پاسخ دادگاه دوم، متقاضی قادر به تقاضای اقامت تحمل به جای پناهندگی می باشد. اگر تمام تقاضاهای فرد رد شود و مجوز اقامت صادر نگردد، ورود فرد 5 سال به رومانی ممنوع است. در این صورت فرد با قبول پیشنهاد بازگشت داوطلبانه این مدت را به 2 سال کاهش می دهد. جهت زندگی در رومانی پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

خدمات درمانی رومانی برای پناهندگان

از نظر تئوری پناهندگان با اخذ پناهندگی از این کشور ماند شهروند رومانی تلقی می گردند. بنابراین این افراد باید قادر به استفاده از خدمات پزشکی و درمانی و سایر خدمات باشند. این در حالت تئوری امکان پذیر می باشد. زیرا اغلب این حقوق را نادیده می گیرند. اخذ این حقوق نیازمند درخواست و مطالبه می باشد. ان جی او (NGO) ها فعال در زمینه پناهندگی در این زمینه به پناهندگان کمک می نمایند. به طور کلی میزان پذیرش متقاضی در این کشور از طریق پناهندگی بالا نمی باشد. از این رو جهت اخذ اقامت قانونی و برخورداری از کلیه شرایط شهروندی پیشنهاد می شود یکی از راه های قانونی مانند تحصیل در رومانی را برگزینید.

بررسی کار در رومانی برای پناهندگان

کار برای پناهندگان در کشور رومانی (مهاجرت کاری به رومانی از طریق پناهندگی) تنها در صورتی میسر خواهد بود که مورد تایید دولت این کشور قرار گیرند و بتوانند شایستگی خود را برای اقامت در این کشور ثابت کنند. پناهندگان در این کشور می توانند در عناوین شغلی مختلفی اقدام به کار کرده و از این طریق به امرار معاش بپردازند. شایان ذکر است که پیدا کردن کار در رومانی برای پناهندگان دارای مشکلاتی است که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • عدم تسلط مطلوب بر زبان رومانیایی
  • عدم داشتن تجربه کاری در این کشور
  • نگرش مردم نسبت به پناهندگان

توصیه می شود متقاضیان برای سهولت در روند مهاجرت های قانونی اقدام به همکاری با وکلای مجرب مهاجرتی نمایند. گفتنی است که حضور وکلای مهاجرتی در روند مهاجرت می تواند موجب بهینه سازی روند و اخذ ویزا و پاسپورت مربوطه9 در اسرع وقت شود.

 شرایط پناهندگی در رومانی

یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا کشور رومانی می باشد. اما این کشور عضو کشورهای دارای ویزای شنگن نمی باشد. از همین رو مرزهای بین این کشور و سایر کشورها را کنترل می گردند. پس از توقف افراد آنها را به اولین و نزدیک ترین مرکز پذیرش دولتی منتقل می نمایند. در صورتی که فرد تقاضاء پناهندگی ننماید به علت عبور غیر قانونی جریمه می گردد. احتمال دیپورت و عودت نیز در این هنگام وجود دارد. حتی ممکن است فرد مورد پیگیری حقوقی قرار گیرد.

در این شرایط به زندان فرستاده می شوند. در اولین بار امکان به تعلیق درآمدن مجازات وجود دارد.در هر صورت فرد مجوز اقامت در این کشور را نخواهد داشت و بازداشت یا رپورت می گردد. افراد دارای پناهندگی قادر به سفر به کشورها می باشند. این امکان برای دارندگان ویزای محافظت متمم وجود ندارد. در حالت تئوری باید این افراد از همه امکانات بهره مند گردند. اما در واقعیت این موارد رعایت نمی شود. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مهاجرت به رومانی روش های قانونی از جمله کار در رومانی را پیشنهاد می دهند.

سوالات متداول در باب پناهندگی رومانی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول شما می باشیم:

  •  خدمات درمانی رومانی برای پناهندگان چگونه است؟از نظر تئوری پناهندگان با اخذ پناهندگی از این کشور ماند شهروند رومانی تلقی می گردند. بنابراین این افراد باید قادر به استفاده از خدمات پزشکی و درمانی و سایر خدمات باشند. این در حالت تئوری امکان پذیر می باشد. زیرا اغلب این حقوق را نادیده می گیرند. اخذ این حقوق نیازمند درخواست و مطالبه می باشد. ان جی او (NGO) ها فعال در زمینه پناهندگی در این زمینه به پناهندگان کمک می نمایند. به طور کلی میزان پذیرش متقاضی در این کشور از طریق پناهندگی بالا نمی باشد. از این رو جهت اخذ اقامت قانونی و برخورداری از کلیه شرایط شهروندی پیشنهاد می شود یکی از راه های قانونی مانند تحصیل در رومانی را برگزینید.
  • روند پناهجویی در کشور رومانی به چه صورت است؟ به منظور تقاضاء پناهجویی 2 مصاحبه برگزار می گردد. مقامات مسئول در مصاحبه اول از فرد متقاضی درباره اطلاعات فردی و جزئیات سفر سوال می نمایند. این سوالات با هدف آگاهی از این می باشد که متقاضی برای پناهندگی در کشور دیگری اقدام نموده است. در صورتی که فرد برای کشور دیگری نیز اقدام نموده باشد روند قانون دابلین به اجرا در می آید. مقامات مسئول در مصاحبه دوم درباره دلایل متقاضی برای تقاضاء پناهندگی سوال می نمایند. تمرکز سوالات این مرحله بیشتر در پیرامون وجود آزار و اذیت فرد در کشور خود می باشد.
3.3/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “پناهندگی در رومانی

  1. شفیق احمدخانی گفت:

    سلام من شفیق احمد خیل از افغانستان استم من در رومانیا یازده ماه پناهنده شدیم وهم در این قدر ماه من کار هم کردی در فابریکه در رومانیا .الان من دو دادگاه منفی گرفتم .ایا من میتاونم بار سوم تجدید نظر کنم .به خاطری که من در این مدت که من در رومانیا بودم من همه فامیل ام را از دست دادم .در افغانستان هیچکس ندارم .لطف چی کنم رای حل را برای بگوید

    1. صادقی گفت:

      با سلام در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی در رومانی صورت نمی گیرد و کلیه امور مهاجرت قانونی می باشد.

  2. عبدالخالق کاکر گفت:

    نام من عبدالخالق کاکر است من افسر پلیس ملی افغانستان بودم نیروهای رومانی ما را مشاورت میکرد من چندین تقدیر نامه از این نیرو های اخذ نمودم و نزدم میباشد اکنون تمام افغانستان در تسلط طالبان میباشد ومن درکشور ایران بی سرنوشت بسر میبرم شما به من چی کمک کنید تا به یک جای امن منتقل شوم

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص پناهندگی خدماتی ارائه نمی شود برای سایر طرق مهاجرتی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *