مهاجرت کاری اکوادور

ویزای کار اکوادور

ویزای کار اکوادور

اگر از طریق یک شرکت در اکوادور دعوت به کار شده اید، به ویزای کار اکوادور نیاز خواهید داشت. کشور اکوادور، کشوری با تنوع قومی بسیار می باشد. بیشتر مردم در منطقه ها و روستاهای خود شناخته می شوند. با وجود تلاش های دولت در جهت خس هویت ملی پان اکوادوری، این کشور به دو منطقه عمده فرهنگی-مردمی شامل شوار و کوچو آمازونی شناخته شده است. فرهنگ های کوچکتر یا محلی سازی متعدد دیگری نیز وجود دارد و دو منطقه فرهنگی مخلوط در سانتو دومینگو د لوس کلورادوس و شمال شرقی اورینته قرار گرفته است.

برجسته ترین و نماینده ترین گروه ها مستیزوهای مرتفع مرکزی و فرهنگ مخلوط مستیزو-ملاتو ساحلی می باشند. هر دو به طور فزاینده ای هویت خود را به ترتیب با شهرها و فرهنگ های شهری كیتو و گوایاكیل مرتبط می یابند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این خصوص می باشد.

اقامت از طریق ویزای کار اکوادور

ممکن است در نگاه اول، برای اکثر افراد خارجی حقوق در کشور اکوادور بسیار کم به نظر برسد. اما شما نباید اجازه دهید که ب دستمزد کم مانع شما شود و این نکته را به یاد داشته باشید که هزینه های زندگی نیز در این کشور بسیار کم می باشد و یک خانواده می تواند با چند صد دلار در ماه زندگی کافی داشته باشد. در سال 2023، حداقل دستمز به صورت ماهانه 420$ (دلار) تعیین شده است. این دستمزد متعلق به یک کارگر غیر ماهر و تحصیل کرده تمام وقت می باشد. به علاوه، کارفرمایان ملزم به پرداخت 17.8% از حقوق کارگر به طرح تامین اجتماعی اکوادور (IESS) می باشند. این امر باعث، پوشش کامل بیمه درمانی، دسترسی به وام های کم بهره و به علاوه پرداخت به صندوق بازنشستگی کارگر می شود.

در ابتدا قراردادها برای یک دوره آزمایشی سه ماهه امضا می شود و سپس می توان هر ساله آن ها را تمدید کرد. قوانین اخیر دولت از کارگر حمایت می کند و کارفرما را ملزم می کند که به طور قانونی با کارمند قرارداد ببندد، IESS بپردازد و نتواند کارگر را بدون پرداخت حق کار اخراج کند. حتی اگر کارگر دزدی کند، از حضور در محل کار غفلت کند یا حتی از کار خود کناره گیری کند، بازهم کارفرما ملزم به پرداخت حق انصراف است. ساعات کار در این کشور 40 ساعت در هفته و 8 ساعت در روز است. روز کاری می تواند از هر ساعت 6 تا 10 صبح شروع شود و بسته به نوع کار و اگر کارفرما زمان ناهار کوتاه یا طولانی تری را تعیین کند، 8 تا 10 ساعت بعد به پایان می رسد.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال در اکوادور می باشید:

نرخ اشتغالسال
47%2021
40%2022
%422023

انواع ویزای کار اکوادور

اکوادور به اتباع خارجی که تمایل به بازدید و یا مهاجرت به اکوادور دارند، ویزاهای مختلفی ارائه می دهد. به طور کلی، ویزای اکوادور به 2 دسته زیر تقسیم می شوند:

  • ویزای مقیم
  • ویزای غیر مقیم

این دسته ها انواع مختلفی از ویزا را ارائه می دهند. ویزای مناسب برای کارمندان به نوع کاری که برای شرکت در این کشور انجام می دهند و مدت زمانی که قصد زندگی در این کشور را دارند، بستگی داشته و متفاوت می باشد. در دسته ویزای های غیر مقیم، کارگران خارجی معمولا به ویزای کاری احتیاج دارند که در غیر این صورت ویزای 12-VI شناخته می شود. این ویزا، متعلق به اتباع خارجی می باشد که برای کار یا سایر اهداف حرفه ای به این کشور سفر می کنند.

به طور کلی ویزای اقامت دو گزینه دیگر برای کارگران خارجی دارد که در لیست زیر آمده است:

  • ویزای حرفه ای یا ویزای 9­-V: این ویزا به متقاضی اجازه می دهد کارگرانی که دارای مدرک دانشگاه های محلی دارند برای انجام حرفه خود به اکوادور بروند.
  • ویزای تکنسین یا ویزای 10­-IV: این ویزا را می توان برای کارشناسان فنی صادر کرد که با یک شرکت مستقر در این کشور قرارداد دارند.

ویزای اقامت برای مدت نامشخصی به شرط تحقق کلیه شرایط ویزا صادر می شود. ممکن است برخی از کارمندان قصد داشته باشند که خانواده خود را به همراه خود به این کشور ببرند. روش انجام این کار به نوع ویزای آن ها بستگی دارد. البته به متقاضیان توصیه می شود که با سفارت این کشور در رابطه با شرایط و روش های خاص مشورت کنند. ممکن است برای اعضای خانواده کارگران خارجی که ویزای اقامت دارند ویزای وابستگی اقتصادی یا ویزای 9-VI صادر شود که نوع دیگری از ویزای اقامت است. روند درخواست و شرایط اخذ این ویزا مانند سایر ویزاهای اقامت است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اکوادور

شرایط اخذ ویزای کار حرفه ای در کشور اکوادور

یکی از ویزای کاری اکوادور ویزای حزفه ای نام دارد. که در این بخش اطلاعات و شرایط اخذ ویزای کاری آورده شده است. در جدول زیر اطلاعات کلی آن را مشاهده می کنید:

پارامترشرح
دوره اعتبار ویزای حرفه ای2 سال
ورودی های مجازچندگانه
مدت زمان مجاز خارج از کشورحداکثر 90 روز
هزینه درخواست ویزا50$ (دلار)

گرفتن ویزای کار حقوقی و مذهبی اکوادور

یکی دیگر از ویزای کار اکوادور، ویزای کار حقوقی و مذهبی می باشند. ویزای کار (9-IV) نام دارد. این ویزا، ویزای نمایندگی است و همچنین ویزای دائمی است. این نیز برای نمایندگان دائمی است. این برای نمایندگان مجاز شرکتی است که به طور قانونی در اکوادور تأسیس شده است. کارگر دائمی که وظایف فنی یا تخصصی را برای شرکتی انجام می دهد. به طوری که، در اکوادور نیز جایگاه خوبی دارد یا خبرنگاران مطبوعات خارجی مستقر در این کشور می باشند. همینطور اعضای سازمان های مذهبی که توسط دولت اکوادور به رسمیت شناخته شده و مورد قبول واقع شده اند.

یک فرد خارجی که می خواهد در اکوادور فعالیت های حرفه ای، فنی، فناوری یا صنعتگری انجام دهد می تواند برای ویزای 9-V اقدام کند. ویزای حرفه ای 9-V برای افراد حرفه ای با مدرک دانشگاهی شناخته شده توسط یک دانشگاه ملی است. این متخصص باید عنوان خود، مدارک خود را بیاورد و توسط دانشگاه اکوادور اعتبار مجدد یابد. آن ها به رونوشت تحصیلات شما احتیاج دارند. به علاوه، باید از آن ها استفاده شود، که در مورد یک شهروند آمریکایی توسط وزیر امور خارجه در ایالات متحده قانونی می شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اکوادور

اولین قدم برای اتباع خارجی که قصد زندگی و کار در اکوادور را دارند، تماس با سفارت این کشور در کشور مبدا می باشد. متقاضیان باید لیست اسناد لازم را با سفارت تایید کرده و همه آن ها را برای ارسال جمع کنند. شرایط ویزای این کشور به نوع ویزای مورد نظر متقاضی بستگی داشته و متفاوت خواهد بود.

با این حال، شرایط عمومی موجود برای هر ویزا شامل موارد زیر است:

مدارکشرح
گذرنامهحداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
عکس2 قطعه، رنگی و جدید باشد.
نسخه از رزومه
گواهی پزشکی
اثبات عدم سوء پیشینهفرد باید در کشور خود بررسی سوابق پلیس را دریافت نماید.
فرم تکمیل شده ویزا
اثبات پرداخت هزینه درخواست ویزا

توصیه می شود که برای داشتن یک لیست جامع از تمام اسناد مورد نیاز، متقاضی با سفارت این کشور در کشور مبدا تماس بگیرد. متقاضیان پس از ارائه کلیه مدارک مورد نیاز، باید منتظر تصمیم مقامات اکوادورایی در کشور محل اقامت خود بمانند. بعد از این که مقامات تایید کردند، متقاضی می تواند برای شروع کار به این کشور سفر کند. این ویزا برای متخصصان و کارگران متخصص آموزش دیده در اکوادور و همچنین خانواده های آن ها است.

شما باید رزومه خود را به همراه تمام مدارکی که در جدول بالا آمده و ارائه دهید. شرکت شما باید در این زمینه به شما کمک کند. هزینه درخواست ویزای کاری 230$ (دلار) به اضافه 50$ (دلار) برای هر فرد وابسته است و پس از 2 سال منقضی خواهد شد. اگر قصد مهاجرت و کار در کشور اکوادور را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران و وکلای خبره ما در زمینه مهاجرت مشورت نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط اخذ ویزای کار کشور اکوادور

در این بخش از مقاله مفتخریم تا سوالاتی را که شما در خصوص شرایط اخذ ویزای کار اکوادور را داشتید پاسخ خواهیم داد:

  • مدت اعتبار ویزای کار اکوادور چقدر است؟ همه باید ابتدا ویزای اقامت موقت را بگیرند که 2 سال اعتبار دارد. این ویزای موقت ممکن است فقط یکبار تمدید شود. پس از نگه داشتن ویزای موقت خود به مدت 21 ماه، شما واجد شرایط درخواست ویزای دائمی می باشید.
  • شرایط اخذ ویزای کار اکوادور چیست؟ یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای کار این کشور، گرفتن اجازه کار می باشد. اولین توقف شما برای کار قانونی در این کشور تماس با نمایندگی اکوادور در کشور شما و درخواست مجوز کار است. بعد از اینکه از یک کارفرما در این کشور دعوت نامه دریافت کردید، می توانید درخواست ویزا نمایید. گواهی اصلی آزمایش خون HIV این گواهی فقط 3 ماه اعتبار دارد. آزمایش خون HIV باید زودتر از 3 ماه قبل از درخواست ویزا انجام شود). اصل دعوت نامه از سازمان میزبان اکوادوری شما باید توسط اداره مهاجرت فدرال یا دفتر محلی آن صادر شود.
  • مدارک لازم برای ویزای کار اکوادور چیست؟ گذرنامه معتبر ارائه شده نباید حاوی یادداشت ها، سخنان، نوشته ها اصلاحات باشد. که توسط مقامات ذیصلاح کشور خارجی، صفحات پاره یا بریده نشده تأیید نشده باشد. باید حداقل 2 صفحه تمیز از هر دو طرف وجود داشته باشد. گذرنامه حداقل پس از 6 ماه، از تاریخ انقضاء ویزا، معتبر است. فرم درخواست ویزا باید پر شود و یک عکس نیز در این فرم متصل شود.
  • بازار کار مشاغل انگلیسی زبان در اکوادور به چه نحوی است؟ بخش صادرات این کشور انگلیسی زبانان را استخدام می کند زیرا شریک تجاری اصلی این کشور ایالات متحده است. شرکت صادرات و ارتقا سرمایه گذاری این کشور پایگاه داده ای از صادرکنندگان را نگهداری می کند. برخی از اتاق های بازرگانی این کشور می توانند برای تعیین محل صادرکنندگان مفید باشند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *