اروپا

ویزای کاری اروپا

ویزای کاری اروپا

با توجه به نرخ پائین بیکاری و کمبود نیروی متخصص، اخذ ویزای کاری اروپا اولین گام برای مهاجرت کاری به این قاره سبز می باشد. در سال 2000 تمامی کشورهای اروپایی نشستی را در زمینه تأمین کمبود نیروی متخصص کاری از طریق کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برگزار نمودند. طبق این نشست کشورهای اروپایی بر این توافق شدند تا با صدور بلوکارت اروپا نیروهای مورد نیاز را از دیگر کشورهای جهان تأمین نمایند. البته صدرو بلوکارت با شرایطی همراه است. در مقابل افرادی که بلوکارت اروپا را دریافت می­ نمایند. از مزایای بسیار مناسبی نیز برخوردار خواهند شد. متقاضیان مهاجرت کاری به اروپا می­ توانند قبل از هر گونه تصمیم گیری با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده است. در زمینه انتخاب بهترین گزینه کاری در اروپا از نظرات و تجربیات این مجموعه بهره­ مند گردند.

بررسی کارت آبی اروپا

بلوکارت اروپا اولین طرح اجرایی استخدام نیروی های متخصص خارجی در قاره اروپا است. اگرچه در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی با چالش رکود اقتصادی روبرو هستند. همچنین نتوانستند در این طرح به خوبی عمل نمایند. اما کشوری همچون آلمان این طرح را با موفقیت اجرایی نمود. از این طریق متخصصین حرفه ای زیادی را در بخش های مختلف استخدام نمود. علاوه بر این دولت آلمان فرصت دیگری را برای انجام کار در آلمان ایجاد نموده است. به طوری که افراد می ­توانند با اخذ ویزای جستجوی کار آلمان به این کشور مهاجرت نمایند. از این رو با یافتن شغل مورد نظر خود، ویزای کاری اروپا در آلمان را دریافت بنمایند. می­ توان گفت شرایط این ویزا یکی از بهترین راه های مهاجرت کاری به اروپا می ­باشد.

بلوکارت اروپا دارای حداقل 4 سال اعتبار می­ باشد. در صورت تمایل افراد امکان تمدید آن را نیز خواهند داشت. همچنین افرادی که دارای قرارداد کمتر از 3 سال هستند. پس از پایان قراردادکاری خود اجازه دارند، به مدت 3 ماه در اروپا اقامت داشته باشند. ناگفته نماند افراد با 5 سال کار دائم در اروپا می ­توانند اقامت دائم کشور اروپایی مورد نظر را برای خود و اعضاء خانواده اخذ بنمایند.

شرایط اخذ ویزای کاری اروپا

همانطور که در مقدمه اشاره نمودیم، علاوه بر اینکه بلوکارت اروپا دارای مزایای متعددی است. برای اخذ آن متقاضیان باید دارای شرایط زیر باشند:

  • متقاضی بایستی شهروند یکی از کشورهای خارج از اروپا باشد.
  • تحصیلات اولیه خود را گذرانده و مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی خود را اخذ نموده باشد.
  • قرارداد کاری باید با حداقل 5/1 برابر حقوق ملی کشورهای اروپایی منعقد گردیده باشد.
  • از مهارت زبان انگلیسی برخوردار باشد.
  • در رشته مورد نظر حرفه و تخصص کامل داشته باشد.

متقاضیان عزیز توجه داشته باشند، مهندسی فناوری اطلاعات، کامپیوتر، کشاورزی، پزشکی و پیراپزشکی از جمله مهمترین مشاغل مورد نیاز در اروپا به شمار می ­روند. جهت کار در اروپا مقاله مذکور در سایت مرجع ما را مطالعه بفرمائید.

مزایای اخذ ویزای کاری اروپا

افرادی که دارای شرایط کسب بلوکارت اروپا هستند، براحتی می ­توانند ویزای کاری اروپا را اخذ نمایند. در واقع بلوکارت اروپا مجوز کار افراد در کشورهای اروپایی است. افراد با اخذ بلوکارت اروپا از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • امکان سفر بدون محدودیت در تمامی کشورهای عضو شنگن
  • برخورداری از حقوق اجتماعی و اقتصادی در اروپا
  • امکان سفر به همراه اعضاء خانواده
  • زمینه سازی برای اخذ اقامت دائم اروپا

مزایای اخذ ویزای کاری اروپا

 ویزای کاری اروپا و اتریش

اتریش دارای شرایط بسیار مناسبی برای انجام کار می­ باشد. ویزای جاب سیکر اتریش فرصتی برای مهاجرت و اخذ ویزای کاری اروپا می­ باشد. افراد باید دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی و سوابق کاری مورد نیاز جهت اخذ ویزای جاب سیکر اتریش باشند. این ویزا حداکثر پس از مدت 6 ماه برای متقاضیان صادر می­ گردد. در نهایت افراد با انجام کار به مدت 5 سال در اتریش می ­توانند اقامت دائم اتریش را اخذ نمایند.

شرایط کسب و کار در کشور اروپایی سوئد

سوئد نیز از دیگر کشورهای اروپایی است که افراد جهت انجام کار در این کشور نیازمند اخذ ویزای کاری اروپا می­ باشند. علاوه بر ویزای کاری مجوز کار سوئد نیز از دیگر ملزومات انجام کار در این کشور به شمار می ­رود. البته دانشجویان، محققین و شهروندان اروپایی برای انجام کار در این کشور نیازی به اخذ مجوز ندارند. تنها با ویزای تحصیلی خود می توانند به راحتی ساعاتی را در این کشور به انجام کار بپردازند. دوستان و متقاضیان انجام کار در اروپا می ­توانند در تمامی زمینه های مهاجرتی از نظرات و پیشنهادات کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطلع گردیده و از تجربیات آنان بهره­ مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *