مهاجرت تحصیلی قطر

ویزای تحصیلی قطر

اخذ ویزای تحصیلی قطر

کسب ویزای تحصیلی قطر شرایط خاص خود را دارد و متقاضیانی که میخواهند با بدست آوردن ویزای تحصیلی قطر به اقدام به مهاجرت به این کشور کنند. افراد می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز به کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سفیران سروش سعادت، پروسه کسب ویزای تحصیلی قطر را شروع کنند.

به طور کلی مهاجرت تحصیلی و تحصیل در دانشگاه های کشور های حوزه خلیج فارس در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش داشته است و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به کشور هایی چون امارات، قطر و سایر کشور های همسایه مهاجرت می کنند. کسب اقامت تحصیلی در کشور های گوناگون شرایط خاص خود را دارد و متقاضیانی که می خواهند جهت تحصیل اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند و روادید کشور قطر را کسب کنند، بایستی از شرایط آن به صورت کامل مطلع و آگاه باشند. با ما همراه باشید تا از شرایط تحصیل در کشور قطر آگاه شوید.

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی قطر

شرایط تحصیل در کشور قطر

دانشجویان زیادی در سال های اخیر اقدام به مهاجرت تحصیلی به قطر کرده اند و بیش از 60% از فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه های قطر، بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود اقدام به کسب اقامت و تابعیت بعد از تحصیل در این کشور می کنند. دانشگاه های قطر رنک های بسیار خوبی در رنکینگ QS به خود اختصاص داده اند و لازم به ذکر است که در این کشور شعبه های زیادی از دانشگاه های معتبر خارجی و موسسه های معتبر خارجی وجود دارد و این موضوع یکی از عوامل اصلی جذب دانشجویان خارجی به این کشور می باشد. دانشگاه های زیر از جمله دانشگاه های معتبر خارجی در قطر می باشند:

  • George College of Medicine.
  • Medill University.
  • Carnegie Mellon University.
  • Virginia University.
  • A&M Texas University.

متقاضیان می توانند برای تحصیل در قطر و ورود به دانشگاه های این کشور در دوره های مهندسی، مدیریت، امور مالی و حسابداری، پزشکی و سایر رشته ها مشغول به تحصیل شوند. اکثر دانشجویانی که از دانشگاه های کشور قطر فارغ التحصیل میشوند، می توانند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شوند.

جهت تحصیل در دانشگاه های کشور قطر متقاضیان باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشند؛ زیرا تحصیل در دانشگاه های کشور قطر معمولا به زبان انگلیسی انجام میشود و توصیه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که در صورتی که هموطنان عزیز مدرک زبان خود را در کشور مبداء کسب کنند شرایط بهتری برای ورود به دانشگاه های کشور قطر خواهند داشت.

تحصیل در دانشگاه های قطر

جهت ورود به دانشگاه های قطر، متقاضیان و دانشجویان می توانند جهت کسب قبولی و شرکت در آزمون ورودی، به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند و مدارک و مشخصات خود را به صورت کامل آپلود کنند. با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر در قطر، دانشجویان و متقاضیان می توانند از دوره های تحصیلی، رشته های تحصیلی و همچنین هزینه ها و شهریه تحصیل در دانشگاه مورد نظر به صورت کامل مطلع شوند و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنند.

جهت تحصیل در دانشگاه های کشور قطر و ورود به دانشگاه مورد نظر، بهتر است تا متقاضیان و دانشجویان گواهی اقامت کشور قطر را کسب کرده باشند؛ زیرا برای ورود به دانشگاه های این کشور، متقاضیان باید علاوه بر مدارک مورد نیاز، گواهی اقامت نیز ارائه دهند. دانشجویان خارجی می توانند جهت تحصیل در دانشگاه های کشور قطر یکی از دو زبان عربی و یا انگلیسی را انتخاب کنند و شایان ذکر است که تحصیل به زبان عربی در دانشگاه های قطر همراه با مزایای بسیاری می باشد و در صورتی که شما عزیزان می خواهید جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور زبان عربی را یاد بگیرید، می توانید قبل از ورود به دانشگاه مورد نظر، در دوره های زبان عربی شرکت کنید.

شرایط ویزای تحصیلی قطر

متقاضیان و دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های کشور قطر مشغول به تحصیل شوند، بایستی با کسب ویزای تحصیلی قطر به این کشور مهاجرت کنند. جهت کسب ویزای تحصیلی قطر و تحصیل در قطر متقاضیان در نخستین گام باید در امتحان ورودی دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوند. لازم به ذکر است که متقاضیان برای ورود به دانشگاه باید شرایط و مدارک زیر را دارا باشند:

  • کامل کردن فرم های مربوطه
  • مدارک پیش دانشگاهی و دیپلم
  • بیمه
  • 4 عدد عکس
  • شرکت در دوره های آموزشی پایه (در صورت نیاز)

به یاد داشته باشید که متقاضیان و دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در قطر را دارند، از طرف دانشگاه مورد نظر حمایت و پشتیبانی می شوند. متقاضیان می توانند برای مطلع شدن از شرایط کاری در کشور قطر در سال 2023 به مقاله کار در قطر در سال 2023 مراجعه کنند.

قوانین ویزای تحصیلی قطر

شهریه تحصیل در قطر

هزینه ها و مخارج تحصیل و زندگی در کشور قطر بالا می باشند و متقاضیانی که قصد تحصیل در قطر را دارند حتما باید توان مالی کافی داشته باشند؛ اما به یاد داشته باشید که اکثر متقاضیان و دانشجویان خارجی از طرف دانشگاه های کشور قطر پشتیبانی و حمایت می شوند.

میانگین هزینه ها بدین شرح می باشد:

پارامترهزینه به $ (دلار)
شهریه دانشگاه14.000
هزینه زندگی2.500
رشته های پزشکی در سال اول17.000
رشته های پزشکی در سال دوم25.000
رشته های پزشکی در دو سال آخر33.000

به یاد داشته باشید که دانشجویان دانشگاه های قطر نیز می توانند با داشتن شرایط لازم، اقدام به کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی کنند و در بخش بعدی به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

بورسیه تحصیلی در قطر

هر ساله دانشجویان زیادی اقدام به کسب بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی می کنند و لازم به ذکر است که کسب بورسیه های تحصیلی در صورتی امکان پذیر خواهد بود که متقاضیان و دانشجویان دارای شرایط مورد نیاز باشند. دانشگاه های کشور قطر با ارائه بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی قصد دارند تا دانشجویان برتر و متخصصان بین اللمللی را جذب کنند. معروف ترین بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در کشور قطر به چند بخش تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • GCC States Scholarships.
  • GCC Qatari Certificate Scholarship.
  • Non-Merit Qatar University Scholarships.
  • Outstanding Performance Scholarships.
  • H.E.Q.S.A.E.
  • Qatari National’s Children Scholarships.
  • Qatar University Admissions.

اخذ ویزای تحصیلی قطر

جهت کسب روادید تحصیلی کشور قطر دانشجویان باید از دانشگاه مورد نظر قبولی کسب کنند و سپس با ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز به سفارت و یا کنسولگری کشور قطر، روادید تحصیلی کشور قطر را کسب کنند. دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند به صورت کوتاه مدت در کشور قطر مشغول به تحصیل شوند، بایستی اقدام به کسب روادید گردشگری کنند و به یاد داشته باشید که هزینه کسب این روادید 30$ (دلار) می باشد و بعد از اتمام اعتبار آن، دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه مربوطه، آن را تمدید کنند. تحصیل بلند مدت در کشور قطر نیاز به کسب روادید تحصیلی دارد و بعد از کسب قبولی در دانشگاه مورد نظر، متقاضیانی که قصد کسب ویزای تحصیلی قطر را دارند، حتما باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشند:

  • ارائه گذرنامه معتبر (6 ماه)
  • 6 قطعه عکس (گذرنامه)
  • ارائه مدارک تحصیلی کسب شده (به همراه ترجمه رسمی و ریز نمرات)
  • ارائه مدارک ازدواج (در صورت نیاز)
  • ارائه مدارک پزشکی (جهت اثبات سلامت)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • کسب تاییدیه از کنسولگری و آموزش و پرورش
  • داشتن توان مالی کافی

هموطنان عزیز و گرامی می توانند برای دریافت و کسب روادید کشور های مختلف و مهاجرت به نقاط مختلف جهان، مدارک مورد نیاز را به متخصصان با تجربه و درجه یک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تحویل دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *