ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی بوتسوانا

ویزای تحصیلی بوتسوانا

ویزای تحصیلی بوتسوانا برای دانشجویانی که توسط موسسه آموزشی معتبر در این کشور پذیرفته شده اند در دسترس می باشد. اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در بوتسوانا هستند، بدون اخذ ویزای تحصیلی بوتسوانا اجازه ورود را نخواهند داشت. ویزای تحصیلی برای مدت 3 ماه برای متقاضیان صادر می شود و با ادامه روند تحصیلی در این کشور قابل تمدید می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده ارائه مشاوره در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی می باشد. به طور کلی تمامی اتباع خارجی که برای ورود به بوتسوانا جهت تحصیل به ویزای تحصیلی نیاز دارند، واجد شرایط دریافت این خدمات می باشند.

یکی از اصلی ترین چالش ها نیز در روند درخواست ویزای تحصیل بوتسوانا، روند پردازش این نوع از ویزا می باشد. زیرا روند پردازش ویزای تحصیلی حدود 5 تا 8 هفته طول می کشد. به طور کلی اگر قصد دارید مدتی را برای تحصیل در بوتسوانا بگذرانید ممکن است به درخواست ویزای تحصیلی این کشور نیاز داشته باشید. که در غیر این صورت به عنوان اجازه اقامت دانشجویی شناخته می شود. برای اعطای ویزای تحصیلی باید در یک رشته تحصیلی در کالج یا دانشگاه های معتبر این کشور پذیرفته شده باشید. پس از دریافت نامه پذیر باید با نزدیک ترین کنسولگری بوتسوانا برای مسب اطلاعات در مورد روند درخواست ویزای تحصیلی تماس بگیرید و از کشور مبدا خود درخواست دهید.

الزامات واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزای تحصیلی بوتسوانا

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ ویزای تحصیل بوتسوانا هستند، باید الزامات واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزا را رعایت کنند. این الزامات به شرح زیر می باشند:

الزامات واجد شرایط بودن اخذ ویزای تحصیلیتوضیحات
پذیرش دانشگاهمتقاضیان بایددر یک دانشگاه یا کالج در بوتسوانا پذیرفته شده باشید.
دوره تحصیلیدوره تحصیلی متقاضیان در بوتسوانا باید به صورت تمام وقت باشد.
اثبات تمکن مالیمتقاضیان باید پول کافی برای پوشش شهریه و هزینه های زندگی خود در بوتسوانا داشته باشند. متقاضیان باید پول کافی در یک حساب بانکی در بوتسوانا داشته باشند.
محل اقامتاثبات مدارکی دال بر اقامت در بوتسوانا یکی از الزامات اساسی در روند درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد.
تضمین دانشگاهدانشگاه یا کالج مورد نظر متقاضیان در بوتسوانا باید توسط آژانس بوتسوانا تضمین کیفیت در آموزش معتبر داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای دانشجویی بوتسوانا

یکی از اصلی ترین مراحل در روند درخواست ویزای دانشجویی بوتسوانا، جمع آوری مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی می باشد. مدارک مورد نیزا جهت درخواست ویزا عبارت اند از:

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلیتوضیحات
گذرنامهارائه گذرنامه معتبر ملی به همراه کپی آن
فرم درخواستمتقاضیان باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و در آخر امضا نمایند.
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که در 6 ماه گذشته گرفته شده است.
نامه پذیرشارائه نامه پذیرش معتبر از یکی از موسسات آموزشی در بوتسوانا
مدرک اقامت در بوتسوانااگر قصد تحصیل در بوتسوانا را دارید، باید اثبات کنید که جایی برای زندگی در این کشور دارید.
اثبات پرداخت شهریهارائه مدارکی دال بر پرداخت شهریه سال اول دانشگاه مورد نظر شما در بوتسوانا

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی بوتسوانا

روند درخواست ویزای تحصیلی بوتسوانا

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آفریقایی، روند درخواست ویزای دانشجویی بوتسوانا بسیار ساده است و اغلب متقاضیان می توانند به راحتی برای درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام کنند. روند درخواست ویزای دانشجویی بوتسوانا به شرح زیر می باشد:

روند درخواست ویزاتوضیحات
جمع آوری مدارکیکی از مهم ترین مراحل در روند درخواست ویزا می باشد.
تکمیل درخواستمتقاضیان باید درخواست آنلاین را در وب سایت اداره مهاجرت بوتسوانا تکمیل کنند.
پرداخت هزینه ویزای تحصیلیحین درخواست متقاضیان باید هزینه درخواست ویزای تحصیلی را پرداخت کنند.
تعیین قرار ملاقاتمتقاضیان باید در نزدیک ترین سفارت بوتسوانا در کشور خود یک قرار ملاقات تعیین کنند.
تحویل مدارک درخواستمدارک درخواست ویزای تحصیلی را باید به صورت کامل تحویل دهید.
ارسال درخواستدرخواست خود را به اداره مهاجرت بوتسوانا ارسال نمایید.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای دانشجویی بوتسوانا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای دانشجویی بوتسوانا در طی سال های اخیر

امکان کار پاره وقت با ویزای دانشجویی بوتسوانا

یکی از اصلی ترین مزیت های اخذ ویزای دانشجویی بوتسوانا امکان کار پاره وقت در این کشور در طول تحصیل می باشد. به طور کلی دارندگان ویزای تحصیلی  می توانند برای پس انداز اضافی در طول تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. هنگامی که به متقاضیان ویزای تحصیلی اعطاء می شود به آنها اجازه کار پاره وقت علاوه بر تحصیل و تمام وقت در طول دانشگاه بدون پرداخت هزینه های اضافی داده می شود. البته لازم به ذکر است که دانشجویانی که به دنبال کار پاره وقت در بوتسوانا هستند فقط اجازه کار حداکثر 20 ساعت در هفته را دارند. همچنین کار پاره وقت دانشجویان در این کشور نباید به روند تحصیل آنها در بوتسوانا لطمه ای وارد کند.

البته لازم به ذکر است که افرادی که به دنبال کار پاره وقت با ویزای تحصیلی هستند، برای ادامه کار پاره وقت در این کشور باید پیشرفت رضایت بخشی در تحصیل داشته باشند. همچنین دانشجویان اگر بتوانند ثابت کنند که کار با تحصیلات آنها مرتبط است، می توانند برای مجوز کار تمام وقت برای مدت محدود درخواست دهند. علاوه بر این پس از اتمام تحصیلات در بوتسوانا متقاضیان واجد شرایط درخواست اجازه اقامت تا 6 ماه در این کشور هستند. همچنین متقاضیان کار حین تحصیل در بوتسوانا باید ثابت کنند که در طول مدت تحصیل در بوتسوانا به عنوان یک کارگر ماهر واجد شرایط شده اند یا اینکه قبل زا اقامت در بوتسوانا آموزش تخصصی داشته اند. هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط اخذ ویزای تحصیلی در بوتسوانا بوده است.

سوالات پرتکرار ویزای تحصیلی بوتسوانا

سوالات مهم در خصوص ویزای تحصیلی بوتسوانا عبارتند از:

  • الزامات واجد شرایط بودن جهت درخواست ویزای دانشجویی بوتسوانا چه مواردی می باشد؟ پذیرش دانشگاه، دوره تحصیلی، اثبات تمکن مالی، محل اقامت و تضمین دانشگاه
  • مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای تحصیلی بوتسوانا کدام اند؟ گذرنامه، فرم درخواست، عکس، نامه پذیرش، مدرک اقامت در بوتسوانا و اثبات پرداخت شهریه
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *