مهاجرت سرمایه گذاری در بلغارستان

ویزای بازنشستگی بلغارستان

ویزای بازنشستگی بلغارستان

برای اخذ ویزای بازنشستگی بلغارستان همانند سایر موارد، برای دریافت اجازه اقامت، ابتدا باید ویزای بلند مدت نوع D دریافت کنید. این ویزا به صورت 6 ماه در دسترس شما قرار می گیرد. لازم است که از مرز بلغارستان با آن عبور کنید، در این مورد باید علامت مناسب در گذرنامه گذاشته شود. مدارک مربوط به اجازه اقامت حداکثر 2 هفته قبل از انقضا اجازه اقامت در کشور ارائه می شود. برنامه در طی 2 هفته پردازش می شود. اجازه اقامت حداکثر برای 1 سال صادر می شود. 2 هفته قبل از پایان دوره، در صورت لزوم می توانید درخواست تمدید مجوز کنید. متقاضی باید مبنایی را که می خواهد ویزا بگیرد و سپس اجازه اقامت را تأیید کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای بازنشستگی کشور بلغارستان به شما مشاوره می دهد. مطالعه مقاله سرمایه گذاری در بلغارستان برای شما خالی از لطف نیست.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی بلغارستان

برای اخذ ویزای بازنشستگی به جز مدارک عمومی باید اسناد دیگری ارائه شود. اسناد پشتیبان باید به بلغاری ترجمه شده و در قلمرو کشور قانونی شوند. تهیه کپی محضری آنها ضروری است. الزام ترجمه و قانونی سازی همچنین شامل کلیه اسنادی است که در کشور دیگری به زبانی غیر از زبان دولتی در بلغارستان صادر می شود. علاوه بر این یک بسته اسناد استاندارد مورد نیاز است که معمولاً شامل فرم تکمیل شده درخواست ویزا با عکس فعلی رنگی و یا گذرنامه خارجی. مدت اعتبار آن باید حداقل 1 سال و نیم از تاریخ تحویل اسناد باشد. مدت اعتبار آن باید حداقل یک سال و نیم از تاریخ تحویل اسناد باشد. علاوه بر این، لازم است هنگام ورود به کشور، از آخرین صفحه گسترش و یک اسپرد با مهر در آخرین گذرگاه مرزی یک فتوکپی تهیه کنید.

برای مستمری بگیران اسناد زیر به عنوان تایید دلیل عمل می کنند:

  • شناسه مستمری بگیر.
  • سندی از مرجع پرداخت حقوق بازنشستگی (عصاره دفتر منطقه صندوق بازنشستگی یا بخش تأمین اجتماعی.(گواهینامه میزان پرداخت های بازنشستگی حداقل 3 ماه قبل از ارائه مدارک برای ویزا را نشان می دهد.)

مدارک لازم برای ویزای بازنشستگی بلغارستان

برای کسانی که مسکن را اجاره می کنند یک نسخه محضری از قرارداد اجاره با یک اعلامیه آدرس، که در آن امضاهای طرفین باید توسط یک دفتر اسناد رسمی تأیید شود و برای صاحبان خانه کپی سند مالکیت لازم است. اثبات بودجه برای کل مدت اقامت در کشور نیز لازم است. این بیانیه بانکی از یک بانک بلغارستان است که وجود مبلغ مورد نیاز را در حساب نامزد تأیید می کند حداقل 6 حداقل حقوق بازنشستگی بلغارستان اگر در بانکی بلغارستان حسابی وجود ندارد و به دلایلی افتتاح آن غیرممکن است، می توانید از خدمات بانکی که شعبه تابعه آن در بلغارستان است استفاده کنید. در این صورت، توصیه می شود که در مورد امکان ارائه گواهی از این موسسه مالی، پیش از این با کنسولگری موافقت کنید.

یک بیمه نامه درمانی که برای کل مدت اقامت در کشور بلغارستان معتبر است ممکن است لازم باشد. برای اتباع خارجی توسط بسیاری از شرکت های بیمه در بلغارستان بیمه ارائه می شود. برای بزرگسالان گواهی ترخیص پلیس باید ترجمه و قانونی ارائه شود. فقط افراد بدون تابعیت نباید این سند را ارسال کنند مدارک ویزا در کنسولگری بلغارستان پذیرفته می شود. آنها حداقل در مدت 30 روز کاری بررسی می شوند. مجموعه مدارک ویزای مستمری بگیر بلند مدت D شخصاً در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری بلغارستان ارسال می شود. پس از تأیید ویزایPensioner D ، تبعه خارجی می تواند درخواست اجازه اقامت دهد. اجازه اقامت برای بازنشستگان تا مدت 12 ماه اعطاء می شود و می تواند سالانه تمدید شود.

در نمودار زیر شاهد میزان بازنشسته ها در کشور بلغارستان می باشید:

بازنشسته های بلغارستان

اسناد ویزای بازنشستگی بلغارستان

گواهی بانکی باید حاوی اطلاعاتی باشد که حساب دارای حداقل حقوق بازنشستگی بلغارستان است. به جای درخواست ویزا درخواست اجازه اقامت در بلغارستان پر می شود. خارجی ها در محل اقامت بلغارستان در اداره مهاجرت وزارت امور داخلی اجازه اقامت می گیرند. چنین اداره هایی در شهرهای منطقه ای واقع شده اند. هنگام طولانی شدن اجازه اقامت نیازی به ارائه گواهی ترخیص پلیس ندارید ، اما شما باید اصل و یک نسخه ساده از کارت شخصی خود (کارت اجازه اقامت صورتی در بلغارستان) را به بسته استاندارد اسناد اضافه کنید. کلیه مالیات ها همانند رسید اولیه باقی می مانند. پس از 5 سال از داشتن وضعیت، می توانید برای اقامت دائم در کشور یا برای مدت طولانی در اتحادیه اروپا درخواست دهید.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در کشور خود بازنشسته می شوند می توانند برای ویزای بازنشسته D بلغاری و اجازه اقامت موقت درخواست کنند. اسناد لازم برای یک مستمری بگیر غیر اتحادیه اروپا برای دریافت ویزای مستمری بگیر طولانی مدت عبارت است از:

  1. فرم درخواست ویزا استاندارد
  2. 2 عکس به اندازه گذرنامه
  3. گذرنامه
  4. سندی که نشان می دهد آنها مستحق درآمد بازنشستگی هستند که توسط کشور مبدا صادر شده و با یک دفاتر اسناد رسمی قانونی شده است.
  5. سندی از بانکی در بلغارستان که گواهی می دهد متقاضی دارای یک حساب بانکی معتبر است که انتقال منظم حقوق بازنشستگی وی به آن انجام می شود.
  6. مدارک اسکان و آدرس در بلغارستان
  7. بیمه درمانی
  8. گواهی ترخیص پلیس

اسناد ویزای بازنشستگی بلغارستان

اجازه اقامت دائم در بلغارستان

اجازه اقامت دائم در صورتی اعطا می شود که به مدت 5 سال قبل از ارائه درخواست برای اعطای مجوز اقامت طولانی مدت، بطور قانونی و بدون وقفه در بلغارستان اقامت داشته باشید. درخواست باید حداکثر 2 ماه قبل از تاریخ انقضای مجوز موجود ارسال شود. شما باید درخواست خود را حداقل دو ماه قبل از انقضای مجوز اقامت فعلی خود ارسال کنید. به طور معمول تا دو ماه طول می کشد تا فرآیند تکمیل شود. دارندگان اجازه اقامت دائم دارای همان حقوق و تعهداتی هستند که تابعیت بلغارستان را به همراه دارد، به جز مواردی که صراحتاً ممنوع است، مانند شرکت در روند سیاسی از طریق ثبت نام و رای دادن. مجوز اقامت دائم یکی از الزامات اصلی برای اخذ شهروندی بلغارستان است.

برای درخواست، باید موارد زیر را آماده کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • شواهد رزق و روزی ثابت و کافی
  • بیمه درمانی
  • محل اقامت اثبات شده
  • ممکن است اسناد اضافی درخواست شود

تابعیت طبیعی در بلغارستان

تابعیت فرآیندی است که طی آن تابعیت بلغارستان صادر می‌شود، در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید، مشروط بر اینکه در طی 5 سال گذشته اجازه اقامت دائم دریافت کرده باشید، بودجه کافی برای خودکفایی مالی داشته باشید، سابقه کیفری نداشته باشید و بتوانید مهارت خود را در این زمینه اثبات کنید. خرید غذا و سایر ملزومات در بلغارستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر در جامعه اروپایی کاملاً مقرون به صرفه است. از آنجایی که کشاورزی یکی از قطب های اصلی اقتصادی کشور است، محصولات تازه مزرعه و محصولات دامی با قیمت های بسیار مناسب در بازارهای محلی به فروش می رسد.

در بخش زیر شاهد امکانات خوب برای سالمندان در بلغارستان هستید:

امکانات خوب برای سالمندان در بلغارستان

مزایای روادید بازنشستگی Bulgaria

دارنده اجازه اقامت که به دلیل بازنشستگی در خارج از کشور اعطاء می شود، می تواند برای شریک زندگی خود در بازنشستگی و فرزندان بالای 18 سال درخواست اتحاد خانواده در بلغارستان را نداشته باشد. این هزینه شامل کمک در کل مراحل و بازدید (بازدید) از اداره مهاجرت محلی برای درخواست اجازه اقامت بازنشستگان است. هزینه شامل هزینه های دولتی مربوط به مدت زمان مجاز اقامت ، هزینه های صدور کارت اقامت یا هزینه های ترجمه قانونی نیست. برای افراد خارجی بازنشسته بلغارستان آسان ترین زمینه را برای به دست آوردن وضعیت اجازه اقامت طولانی مدت فراهم می کند، بدون اینکه نیازی به خویشاوندی و ارتباط اقتصادی با این کشور یا توافق قبلی با وزارتخانه نباشد. اجازه اقامت طولانی مدت در کشور را می توان هر خارجی یک مستمری بگیر، که بودجه کافی برای زندگی در کشور را دارد، دریافت کند.

در کشور بلغارستان با اخذ پاسپورت بلغارستان می توانید برای بازنشستگی خود برنامه های خوبی در نظر بگیرید برخی از این برنامه عبارت است از:

دلایل بازنشستگی در بلغارستان

بازنشستگی در بلغارستان قطعاً یک دوره آرام خواهد بود. بلغارستان نرخ جرم و جنایت پایینی دارد، بنابراین مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر نگران امنیت یا کیف پول خود نخواهید بود. یکی از جاذبه ‌های دیدنی بلغارستان، کوه ‌های دیدنی است که در کنار ساحل آفتابی قرار گرفته ‌اند، منظره ‌ای که در بیشتر کشورها نمی ‌توانید از آن دیدن کنید. تصور کنید که صبح از جنگل های آلپ Borovets به شنا کردن در دریای سیاه در اوایل بعد از ظهر بروید. آب و هوا برای لذت بردن از فعالیت های مختلف در طول سال بسیار مناسب است. بسیاری عاشق این ایده هستند که روزهای خود را در تابستان تمام سال بگذرانند، اما برخی دیگر از تغییر فصول دلتنگی می کنند. زمستان های بلغارستان سرد و برفی است، در حالی که تابستان ها گرم است. در میان بهار و پاییز دلپذیر نشسته است.

در زمستان ها می توانید اسکی کنید و در تابستان از شنا در دریای سیاه لذت خواهید برد. این کشور نه تنها از نظر زیبایی شناختی دلپذیر است، بلکه مردم نیز مهربان هستند. مردم محلی بلغارستان می دانند چگونه مهمانی کنند و اوقات خوشی داشته باشند. دوم، تنها به دلیل هزینه کم زندگی، مالیات های پایین یکی از بزرگترین جذابیت ها برای مهاجرانی است که به دنبال بازنشستگی در خارج از کشور هستند. بلغارستان دارای نرخ مالیات بر درآمد ثابت 10% است که پایین ترین نرخ در اتحادیه اروپا است. هزینه های بیمه درمانی و بازنشستگی و همچنین هزینه های راه اندازی یک کسب و کار بسیار کم است. شما مقدار بسیار کمی از درآمد خود را به دولت پرداخت خواهید کرد.

در نمودار زیر شاهد سن بازنشستگی زنان و مردان در بلغارستان هستید:

 

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تبدیل اقامت به تابعیت در بلغارستان به شما یاری می رساند.

سوالات متداول در باب ویزای بازنشستگی بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • اسناد ویزای بازنشستگی بلغارستان چیست؟ گواهی بانکی باید حاوی اطلاعاتی باشد که حساب دارای حداقل حقوق بازنشستگی بلغارستان است. به جای درخواست ویزا درخواست اجازه اقامت پر می شود. خارجی ها در محل اقامت بلغارستان در اداره مهاجرت وزارت امور داخلی اجازه اقامت می گیرند. چنین اداره هایی در شهرهای منطقه ای واقع شده اند. هنگام طولانی شدن اجازه اقامت نیازی به ارائه گواهی ترخیص پلیس ندارید ، اما شما باید اصل و یک نسخه ساده از کارت شخصی خود (کارت اجازه اقامت صورتی در بلغارستان) را به بسته استاندارد اسناد اضافه کنید. کلیه مالیات ها همانند رسید اولیه باقی می مانند. پس از 5 سال از داشتن وضعیت، می توانید برای اقامت دائم در کشور یا برای مدت طولانی در اتحادیه اروپا درخواست دهید.
  • نحوه اخذ ویزای بازنشستگی بلغارستان چگونه است؟ برای اخذ ویزای بازنشستگی به جز مدارک عمومی باید اسناد دیگری ارائه شود. اسناد پشتیبان باید به بلغاری ترجمه شده و در قلمرو کشور قانونی شوند. تهیه کپی محضری آنها ضروری است. الزام ترجمه و قانونی سازی همچنین شامل کلیه اسنادی است که در کشور دیگری به زبانی غیر از زبان دولتی در بلغارستان صادر می شود. علاوه بر این یک بسته اسناد استاندارد مورد نیاز است که معمولاً شامل فرم تکمیل شده درخواست ویزا با عکس فعلی رنگی و یا گذرنامه خارجی. مدت اعتبار آن باید حداقل 1 سال و نیم از تاریخ تحویل اسناد باشد. مدت اعتبار آن باید حداقل یک سال و نیم از تاریخ تحویل اسناد باشد. علاوه بر این، لازم است هنگام ورود به کشور، از آخرین صفحه گسترش و یک اسپرد با مهر در آخرین گذرگاه مرزی یک فتوکپی تهیه کنید.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *