مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

ویزای بازنشستگی اسلواکی

ویزای بازنشستگی اسلواکی

در این مقاله ویزای بازنشستگی اسلواکی مورد بررسی قرار گرفته شده است. همانطور که می دانید اسلواکی یکی از کشورهای منطقه شنگن و اتحادیه اروپاست. این کشور تقریبا در مرکز اروپا در کنار کشور اتریش قرار گرفته است. با داشتن مجوز اقامت این کشور می توان به کشورهای منطقه شنگن و اتحادیه اروپا دسترسی آزاد داشت. از این رو بسیاری به دنبال اخذ اقامت کشور اسلواکی هستند. متاسفانه اسلواکی ویزایی به نام ویزای بازنشستگی ندارد. لذا افرادی که به دنبال اخذ اقامت این کشور هستند باید از طرق دیگر اقدام کنند. روش های مهاجرتی مختلف مانند کار، تجارت، تحصیل و غیره برای اخذ اقامت اسلواکی وجود دارد. می توانید این راه ها را در وبسایت این مجموعه و یا به صورت مستقیم از مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

زندگی در اسلواکی

هنگامی که به اسلواکی فکر می کنید، شاید بلافاصله تصویری از آنچه این کشور زیبا ارائه می دهد در ذهن خود نداشته باشید. این کشور محصور در خشکی در قلب اروپا از سال 2009 عضو اتحادیه اروپا بوده است. این کشور با ترکیبی از مراکز شهرهای تاریخی ، زندگی شبانه مدرن و طبیعت فریبنده، گردشگران را از سراسر جهان مجذوب خود می کند. طرفداران معماری تاریخی از مراکز شهرهای قرون وسطایی، ساختمان های باشکوه باروک و ساختمان های پیش ساخته که ریشه در کمونیسم دارند، لذت خواهند برد. این چیزها در یک شهر جوان با انبوهی از خیابان ‌های خرید، بارها و همچنین گالری ‌ها و موزه ‌ها ترکیب می ‌شوند. اسلواکی نیز در خارج از شهرهای خود چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. حداقل دو سوم کشور را کوه ها، دره ها و دره های جذاب تشکیل می دهد.

به عنوان شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا یکی از اعضای معاهده شینگن، معمولاً ورود به این کشور بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است. بنابراین، همراه داشتن یک سند معتبر مسافرتی برای هر مسافر الزامی است. شهروندان اتحادیه اروپا که بیش از 10 روز در اسلواکی اقامت دارند باید به پلیس محلی گزارش دهند. اگر در هتل اقامت دارید، هتل به طور خودکار شما را ثبت می کند. زبان رسمی اسلواکی است. مراقب اشیاء قیمتی و کیف های خود به ویژه در جاذبه های توریستی بزرگتر باشید، زیرا بسیاری از جیب برها در این مناطق فعالیت می کنند. افسران پلیس اسلواکی می توانند شخصا جریمه هایی بین 30€ تا €650 (یورو) برای جرایم رانندگی اعمال کنند. کودکان مدرسه ای، دانش آموزان، مستمری بگیران و معلولان کشورهای عضو اتحادیه اروپا حق حمل و نقل رایگان با شرکت ملی راه آهن ZSSK را دارند.

در نمودار زیر شاهد میانگین سن بازنشستگی در اسلواکی می باشید:

 

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی اسلواکی

اسلواکی در مرکز اروپا واقع شده است، از نظر سیاسی و اقتصادی از نظر اقتصادی دارای نیروی کار ماهر، تحصیل کرده و ارزان قیمت است و بالاترین بهره وری نیروی کار را در منطقه CEE دارد. این کشور بزرگترین سرانه تولیدکننده خودرو در جهان است. در مقایسه با بقیه اروپا هزینه زندگی کمی دارد. برخلاف کشورهایی مانند اسپانیا و پرتغال اسلواکی ویزای بازنشستگی ندارد لذا از طرق دیگر باید اقدام کنید. جمهوری اسلواکی بخشی از منطقه شنگن است. با ویزای شنگن می توانید بدون نیاز به ویزای اضافی آزادانه وارد اسلواکی شوید و بین کشورهای عضو جداگانه و بدون هیچ گونه کنترل مرزی حرکت کنید. اگر قصد دارید حداکثر 90 روز در هر 180 روز در اسلواکی بمانید، ویزای شنگن مناسب است. البته اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، می توانید بدون هیچ گونه شرایط و تشریفات دیگری اقامت داشته باشند.

اگر قصد دارید برای مدت زمان بیش از 90 روز در هر دوره 180 روزه در اسلواکی بمانید، لازم است برای یکی از انواع اقامت زیر اقدام کنید:

طرق مختلف مهاجرت به اسلواکی

جایگزین ویزای بازنشستگی اسلواکی

در حالی که تابعیت از طریق برنامه سرمایه گذاری یا اقامت از طریق برنامه سرمایه گذاری در اسلواکی وجود ندارد، دولت سرمایه گذاری خارجی را تشویق می کند و قوانینی دارد مانند اعتبارات مالیاتی و مشوق های فرعی که به سرمایه گذاران خارجی مشوق های مالی اعطا می کند. معیارهایی مانند موقعیت جغرافیایی و نوع بخش سرمایه گذاری شده در اسلواکی کمک های مالی را تعیین می کند. سرمایه گذاران خارجی می توانند برای اجازه اقامت موقت که 1 سال اعتبار دارد، درخواست دهند. دریافت حدود 90 روز طول می کشد. برای تمدید اجازه اقامت، یک شرکت باید حداقل مقدار مورد نیاز سرمایه داشته باشد. حداقل درآمد خالص مورد نیاز 12500€ (یورو) در سال است. اقامت دائم به طور معمول پس از 5 سال و تابعیت اسلواکی پس از 10 سال اقامت امکان پذیر است.

در برخی موارد، اگر متقاضی مبلغ قابل توجهی در بخش های اولویت دار اقتصاد سرمایه گذاری کند، می تواند زودتر از زمان انتظار 5-10 سال برای اقامت دائم و سپس تابعیت اقدام کند. مرجع رسیدگی پلیس خارجی با همکاری وزارت اقتصاد است. متقاضیان باید طرح تجاری و مستندات مالی اثبات مالی پوشش تجاری را ارائه دهند و سابقه کیفری ندارند.

از ویژگی های این ویزا:

ویژگیشرح
مدت اقامت1 سال
درآمد لازم12500€ (یورو)
قابلیت تمدیددارد

مدارک لازم برای ویزای بازنشستگی اسلواکی

اقامت موقت برای مدت زمان خاصی اعطا می شود (این ممکن است بسته به هدف متفاوت باشد) و برای یک هدف خاص اعطا می شود تجارت، اشتغال، کار فصلی، تحصیلات، فعالیت های خاص، تحقیق و توسعه، تجمع خانواده و غیره می باشد. این اجازه اقامت می تواند به طور مکرر تمدید شود. شما این درخواست را یا در نمایندگی دیپلماتیک جمهوری اسلواکی در کشور خود ارائه می دهید و یا اگر در اسلواکی اقامت دارید، در اداره پلیس خارجی که برای محل اقامت شما مناسب است، ارائه می شود. آنها 90 روز برای رسیدگی به درخواست شما فرصت دارند.

اسنادی که باید شخصاً با درخواست شما ارسال شود:

  • برنامه رسمی به زبان اسلواکیایی
  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس رنگی (3 × 3.5 سانتی متر)
  • سندی که هدف اقامت را ثابت می کند
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • سندی که ثابت کند شما حداقل 6 ماه در اسلواکی اقامت دارید
  • سندی در مورد پوشش مالی اقامت شما به میزان حداقل زندگی ماهانه برای هر ماه از محل اقامت شما، اگر طول اقامت بیش از 1 سال باشد این مبلغ 12 برابر حداقل زندگی ماهانه است.
  • در صورت داشتن کودک این مقدار به نصف کاهش می یابد.

پوشش مالی فعالیت های تجاری (فقط برای اهداف تجاری قابل اجرا است) مستند شده با تأیید موجودی حساب بانکی کسب و کار به میزان 20 برابر حداقل زندگی ماهانه در مورد یک تاجر انحصاری و به مبلغ 100 برابر حداقل زندگی ماهانه در صورت مدیریت یک شرکت تجاری نیاز است.

مدارک لازم برای ویزای بازنشستگی اسلواکی

مقاصد بازنشستگی در اسلواکی

صادقانه بگویم اسلواکی ارزان ترین کشور نیست. با داشتن تابعیت اتحادیه اروپا می توانید در هر جای اتحادیه اروپا زندگی کنید نه فقط اسلواکی. هزینه زندگی در اسلواکی در همه نقاط تقریباً یکسان است، قسمت شرقی کمی فقیرتر و ارزان تر است اما نه چندان زیاد. براتیسلاو مکانی بسیار خوب برای زندگی و مکانی مناسب در اروپا است، از آنجا می توانید شروع می کنید. اسلواکی تقریباً مستطیلی شکل است. با ماشین می توانید بین هر 2 مکان تصادفی زیر 6 ساعت سفر کنید. این به اولویت های شما بستگی دارد. شهر در مقابل زندگی روستایی؟ برای زندگی واقعی در شهر شما احتمالاً یک گزینه دارید. پایتخت براتیسلاو که فقط 60 کیلومتر با وین فاصله دارد اما بسیار راحت است اما هزینه زندگی نسبت به بقیه کشور بسیار بیشتر است.

10 شهر کوچک را پیدا خواهید کرد که کاملاً استانی هستند و در سراسر کشور پراکنده اند:

  • ترناوا
  • نیترا
  • سیلینا
  • ترنشین
  • بانسکای بیستریکا
  • پوپرد
  • کوشیتس
  • مارتین
  • لیپتوفسکی میکولاچ
  • پرشوف

برای زندگی روستایی شما تقریباً در همه جا انتخابی پیدا می کنید اما باید به دنبال اولویت های خود باشید زیرا مراقبت های بهداشتی، خدمات، فرهنگ و ارتباط با افرادی که به غیر از اسلواکیایی به زبان دیگری صحبت می کنند ممکن است نیاز به برخی سفرها داشته باشد. اگر به مکانی با ترافیک معمول و تقریبا در مرکز فکر می کنید به موارد زیر توجه کنید:

  • لیپتوف
  • پوپرد
  • منطقه بانكا بیستریکا

بازنشستگی در اسلواکی

سیستم بازنشستگی اسلواکی از 3 سیستم مستقل تشکیل شده است. شما می توانید از سیستم اجباری بیمه بازنشستگی، پس انداز مستمری پیری یا سیستم پس انداز مستمری داوطلبانه مستمری پیری (starobný dôchodok) دریافت کنید. مستمری پیری پس از رسیدن به سن بازنشستگی قانونی برای تأمین درآمد در دوران پیری ارائه می شود. از تاریخ 1 جولای 2015، حداقل حقوق بازنشستگی مشخص شده است. مشمولان سالخوردگی حتی اگر پس از رسیدن به سن بازنشستگی به عنوان مستمری زودرس سالخوردگی یا مستمری تعلق گرفته باشند، از حداقل مستمری برخوردار می شوند.

افراد واجد شرایط برای حداقل حقوق بازنشستگی در صورت تأمین شخص:

  • حداقل 30 سال دوره بیمه بازنشستگی را که می تواند دوره بیمه بازنشستگی باشد که در خارج از کشور تکمیل شده است.
  • مجموع درآمد بازنشستگی با احتساب درآمد از خارج از حداقل مقدار بازنشستگی کمتر است.
  • همه انواع حقوق بازنشستگی را که می تواند به آنها تعلق گیرد (به عنوان مثال مستمری بازماندگان).

از سال 2017، سن قانونی بازنشستگی به تدریج مطابق با متوسط ​​امید به زندگی در سن مرجع برای مردان و زنان افزایش یافته است تا زمانی که به 64 سال برسد (برای زنانی که فرزند را تربیت می کنند کمتر است). از اول ژانویه 2020 سن بازنشستگی برای کلیه افراد بیمه شده بسته به تاریخ تولد، جنسیت و تعداد فرزندان بزرگ شده تعیین می شود. این از 53 برای زنان متولد قبل از 1951 تا 64 برای مردان و زنان متولد 1966 یا بعد از آن متفاوت است. اگر حداقل 15 سال بیمه شده باشید و به سن بازنشستگی رسیده باشید، از بیمه بازنشستگی اجباری برخوردار می شوید. اگر به سن بازنشستگی رسیده باشید از سیستم پس انداز مستمری پیری به شما مستمری ارائه می شود.

شرایط ویزای همراه اسلواکی را در این مقاله منتشر شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

سوالات متداول در باب ویزای بازنشستگی اسلواکی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما هستیم:

  • سن بازنشستگی در اسلواکی چقدر است؟ از سال 2017، سن قانونی بازنشستگی به تدریج مطابق با متوسط ​​امید به زندگی در سن مرجع برای مردان و زنان افزایش یافته است تا زمانی که به 64 سال برسد (برای زنانی که فرزند را تربیت می کنند کمتر است). از اول ژانویه 2020 سن بازنشستگی برای کلیه افراد بیمه شده بسته به تاریخ تولد، جنسیت و تعداد فرزندان بزرگ شده تعیین می شود. این از 53 برای زنان متولد قبل از 1951 تا 64 برای مردان و زنان متولد 1966 یا بعد از آن متفاوت است. اگر حداقل 15 سال بیمه شده باشید و به سن بازنشستگی رسیده باشید، از بیمه بازنشستگی اجباری برخوردار می شوید. اگر به سن بازنشستگی رسیده باشید از سیستم پس انداز مستمری پیری به شما مستمری ارائه می شود.
  •  مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی اسلواکی به چه صورت است؟ برخلاف کشورهایی مانند اسپانیا و پرتغال اسلواکی ویزای بازنشستگی ندارد لذا از طرق دیگر باید اقدام کنید. جمهوری اسلواکی بخشی از منطقه شنگن است. ویزا شنگن می توانید بدون نیاز به ویزای اضافی آزادانه وارد اسلواکی شوید و بین کشورهای عضو جداگانه و بدون هیچ گونه کنترل مرزی حرکت کنید. اگر قصد دارید حداکثر 90 روز در هر 180 روز در اسلواکی بمانید، ویزای شنگن مناسب است. البته اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، می توانید بدون هیچ گونه شرایط و تشریفات دیگری اقامت داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *