مهاجرت سرمایه گذاری در ارمنستان

ویزای بازنشستگی ارمنستان

ویزای بازنشستگی ارمنستان

در حال حاضر ویزایی به نام ویزای بازنشستگی ارمنستان وجود ندارد. اما افرادی که خواهان گذراندن دوران بازنشستگی هستند می توانند اقدام کنند. ارمنستان یکی از کشورهای در حال توسعه در منطقه قفقاز است. افرادی که خواهان زندگی در این کشور هستند می توانند با سرمایه گذاری 50000$ تا 100000$ (دلار) اقامت و حتی تابعیت این کشور را درخواست کنند. هزینه زندگی پایین، آب و هوای مناسب و مالیات کم از مزایای زندگی در این کشور است. همچنین افرادی که خواهان هزینه کم تری برای اخذ اقامت ارمنستان هستند می توانند با ثبت شرکت این کار را انجام دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله روش های جایگزین ویزای بازنشستگی ارمنستان را شرح داده اند. جهت دریافت پاسخ سوالات خود علاوه بر مطالعه این مقاله می توانید با ما در ارتباط باشید.

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی ارمنستان

بازنشستگی از طریق کار در ارمنستان همان چیزی است که بسیاری در برنامه های زندگی خود در نظر می گیرند. به هر حال، با میزان مستمری دریافتی از کشور فعلی، زندگی راحت در ارمنستان بسیار ممکن است، حتی با از دست دادن مزایای تأمین اجتماعی که در برخی کشورها اتفاق می افتد. قبل از تصمیم گیری در مورد بودجه خود برای ارمنستان، لطفاً با کشوری که از آن مستمری خود را دریافت می کنید، مشورت کنید. ممکن است متوجه شوید بعد از همه کاهش هایی که به دلیل وضعیت غیر مقیم بودن انجام داده اید، آنقدرها که انتظار داشتید نیست.

سن بازنشستگی در ارمنستان برای کسانی که سابقه کار دارند 63 سال است، این تعداد برای دهه ها بدون تغییر مانده است. هیچ پیش بینی در مورد افزایش سن بازنشستگی در ارمنستان وجود ندارد. اندازه متوسط ​​حقوق بازنشستگی AMD42000 (درام ارمنستان) است. برای کسانی که سابقه کار ندارند، سن بازنشستگی 65 سال است. افرادی که از خارج از کشور می آیند نیز دارای حقوق بازنشستگی هستند و می توانند AMD26500 (درام) دریافت کنند در صورت داشتن اقامت یا تابعیت و یا کمک هزینه تحصیلی در ارمنستان.

در نمودار زیر سن بازنشستگی در ارمنستان ذکر شده است:

سن بازنشستگی در ارمنستان

جایگزین ویزای بازنشستگی در ارمنستان

یک مهاجری که به ارمنستان بازنشسته شده از هزینه های زندگی بسیار کمتری برخوردار است، می تواند فرزندانش را به مدرسه ببرد و تابستان ها با خانواده به تعطیلات و مسافرت برود. یک زوج به راحتی می توانند با درآمد 1000$ (دلار) در ماه و یک خانواده با 2000$ (دلار) در ماه زندگی کنند. هزینه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر ماهی $700 (دلار) است. همانطور که گفتیم ارمنستان ویزای بازنشستگی ندارد و متقاضیان می توانند از راه های جایگزین استفاده کنند. این راه های جایگزین از جمله:

روششرح
سرمایه گذاریسرمایه گذاری 50000$ الی 100000$ (دلار) در این کشور می تواند منجر به اخذ اقامت و حتی تابعیت شود. خرید ملک در ارمنستان به تنهایی منجر به اخذ اقامت نمی شود اما در صورت سرمایه گذاری و کسب درآمد می تواند به عنوان یک کسب و کار تلقی شود.
ثبت شرکت در ارمنستانبا استفاده از مبلغی کم تر و هزینه بسیار مقرون به صرفه می توانید در ارمنستان شرکت ثبت کنید و علاوه بر ایجاد کسب و کار، اقامت این کشور را بدست آورید.

سرمایه گذاری جایگزین ویزای بازنشستگی در ارمنستان

کمک مالی قابل توجه یا سرمایه گذاری در ارمنستان می تواند منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور شود. اگر نخست وزیر موافقت کند، این می تواند زمینه ای برای اخذ اقامت و تابعیت بدون نیاز به موارد دیگر باشد. به طور کلی، این نوع تابعیت تسریع می شود. 2 تا 3 ماه طول می کشد و دوباره به دفتر نخست وزیر متکی است. او قادر است مستقیماً نامزدها را بدون مراجعه به اشخاص ثالث به رئیس جمهور ارائه دهد. آنها هر مورد را بر اساس شایستگی ها و عواملی که ممکن است در تصمیم گیری آنها تأثیر بگذارد در نظر می گیرند. برخی از مواردی که باید به خاطر بسپارید:

  • میزان سرمایه گذاری
  • کمک های خیرخواهانه
  • ایجاد مشاغل
  • پرداخت مالیات
  • تابعیت متقاضی
  • روابط وی با کشور و غیره

در حالی که هیچ قانون مشخصی برای تعیین میزان “کمک” استثنایی وجود ندارد طبق بررسی ها، اعطای تابعیت به خارجیانی که بیش از $100000 (دلار) سرمایه گذاری می كنند یا بیش از $50000 (دلار) كمك می كنند، توصیه می شود. همه شهروندان ارمنستان باید یک آدرس ثبت شده داشته باشند. آدرس های ثبت شده معمولاً برای تحویل اعلان های رسمی استفاده می شوند. مهم نیست که چگونه اقامت یا تابعیت می گیرید. همه روش ها نیاز به ثبت نام دارند. اگر یک آدرس خارجی در درخواست تابعیت شما مشخص شده باشد، به طور خودکار به عنوان آدرس رسمی شما ثبت می شود. اگر می خواهید یک آدرس محلی ثبت کنید (به عنوان مثال به دلیل اینکه می خواهید پاسپورت یا کارت شناسایی خود ارمنستان را به عنوان کشور محل اقامت خود نشان دهد) باید اثبات کنید که در ارمنستان اقامت دارید.

سرمایه گذاری جایگزین ویزای بازنشستگی در ارمنستان

سرمایه گذاری جایگزین ویزای بازنشستگی در ارمنستان

دریافت اجازه مهاجرت (اجازه اقامت موقت، دائم یا ویژه) مستقیماً بر وضعیت مالیاتی شما تأثیر نمی گذارد. اقامت مالیاتی مفهوم متفاوتی است که توسط قوانین مالیاتی تنظیم می شود، نه قوانین مهاجرت. شما به طور معمول با گذراندن بیش از 183 روز در سال در این کشور، مقیم مالیات ارمنستان می شوید. بنابراین داشتن اجازه اقامت بدون تبدیل شدن به مقیم مالیاتی امکان پذیر است و برعکس، بدون داشتن اجازه اقامت نیز می توان مقیم مالیاتی شد. ارمنستان از سود سرمایه حاصل از فروش اوراق بهادار، سود حاصل از فروش املاک و مستغلات یا سایر دارایی ها، بدون توجه به اینکه این سود در ارمنستان یا جاهای دیگر حاصل می شود مالیات نمی گیرد. اشکال خاصی از درآمد مانند بیمه و حقوق بازنشستگی نیز از پرداخت مالیات معاف هستند.

هیچ مالیاتی بر هدایا و ارث، مالیات بر ارزش خالص و غیره وجود ندارد. اخذ مجوز اقامت ارمنستان و برقراری روابط مستحکم با ارمنستان می تواند به شما کمک کند تا در کشور مبدا یا سایر کشورها وضعیت مناسبی را کسب کنید و از مزایای مالیاتی خاصی بهره مند شوید.

اقامت در ارمنستان

همانطور که مشاهده می کنید، گزینه های زیادی برای اخذ اقامت قانونی در ارمنستان وجود دارد. اگر می خواهید زندگی در خارج از کشور را تجربه کنید، شغل خود را داشته باشید، یا ریشه های قومی خود را در ارمنستان داشته باشید، ما به شما توصیه می کنیم اطمینان حاصل کنید که همه امور را به طور قانونی اداره می کنید و با قوانین محلی مهاجرت مطابقت دارید. در هر صورت توصیه می کنیم که با یک وکیل مهاجرت واجد شرایط صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند گزینه های در دسترس خود را درک کنید. کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه مهاجرت و اقامت تمامی شرایط را بررسی کرده و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند. کنید. جهت بررسی قوانین ارمنستان و سایر موارد نیز می توانید سایر مقالات ارائه شده را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *