مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان

ویزای بازنشستگی آلمان

ویزای بازنشستگی آلمان

در حال حاضر برنامه ای به نام ویزای بازنشستگی آلمان وجود ندارد. لذا علاقه مندان به اخذ اقامت آلمان هستند می توانند از طرق دیگراقدام کنند. همچنین علاقه مندان به کسب ویزای بازنشستگی در اروپا می توانند به برنامه های ارائه شده در کشورهای اسپانیا، پرتغال و یا ایتالیا توجه کنند. آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا تقاضای زیادی برای مهاجرت دارد و اخذ اقامت این کشور از طرق مختلف امکان پذیر است. جهت بررسی بیشتر موضوع ویزای بازنشستگی آلمان در ادامه همراه با ما این مقاله را مطالعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما می باشد.

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی آلمان

در حالی که بسیاری از بازنشستگان برای گذراندن سال های طلایی خود به دنبال شهرهای گرمسیری یا دائماً ساحلی هستند، برخی به دنبال گزینه ای تفاوت تر هستند. در واقع، بسیاری این روش را انتخاب کرده و تصمیم به بازنشستگی در آلمان گرفته اند. در سال 2013، از حدود 373000 بازنشسته آمریکایی که در خارج از کشور زندگی می کردند، نزدیک به 25000 نفر آلمان را به عنوان نقطه فرود خود انتخاب کردند آلمان کشوری زیبا با تاریخی غنی و فرهنگ استقبال است. مردم آلمان دوستانه، تحصیل کرده و مودب هستند. گرچه آب و هوای آلمان بین تابستان های گرم و زمستان های سخت در طول سال در نوسان است، اما بسته به منطقه، بسیاری از بازنشستگان مهاجر عاشق تغییر فصل هستند و یکنواختی آب و هوا را نمی خواهند. این از جمله دلایلی است که بسیاری خواهان بازنشستگی در کشور آلمان هستند.

بررسی ویزای بازنشستگی آلمان

برخلاف کشورهایی مانند پرتغال یا اسپانیا، آلمان برنامه های ویزای بازنشستگی خاصی ندارد. برای افرادی که می خواهند فراتر از آستانه ویزای توریستی 90 روزه در کشور بمانند، بازنشستگان باید درخواست اجازه اقامت موقت عمومی (Aufenthaltserlaubnis) را بدهند. این فرایند برای کسانی که مایل به کار یا تحصیل در آلمان هستند، تنها با این تفاوت است که “بازنشستگی” دلیل تأیید شده برای مجوز است می تواند اخذ شود. دارندگان نمی توانند است بدون تغییر این وضعیت در آلمان کار کنند. این فرایند با تماس با کنسولگری یا سفارت آلمان درخواست مدارک و فرم های لازم و تعیین وقت برای رسیدگی به درخواست شما آغاز می شود.

از جمله، شما به گذرنامه معتبر و اثبات آدرس در آلمان، بیمه بهداشتی در اروپا و بودجه کافی (از طریق پس انداز، سرمایه گذاری، حقوق بازنشستگی و غیره) برای تأمین هزینه زندگی بدون کار در کشور نیاز خواهید داشت. حقوق بازنشستگی به عنوان درآمد مشمول مالیات در آلمان ذکر شده است و بنابراین مشمول مالیات بر درآمد می شود. این نرخ های مالیاتی می تواند تا %45 برسد. حتی اگر حقوق بازنشستگی شما از خارج از آلمان، از کشوری با قرارداد مالیات مضاعف دو جانبه است، بازهم در آلمان مالیات پرداخت خواهید کرد.

مقاصد ویزای بازنشستگی در آلمان

آلمان به دلیل کیفیت بالای زندگی، سیستم بهداشتی عالی و زیرساخت های مناسب، به مقصدی محبوب برای بازنشستگان خارجی تبدیل شده است. البته ممکن است معایبی مانند آب و هوا داشته باشد اما در مجموع انتخاب مناسبی است. همانطور که هر مشاور مالی به شما می گوید، یکی از مهم ترین عواملی که باید هنگام مهاجرت به آلمان در نظر بگیرید هزینه زندگی در آلمان است. مانند هر کشور دیگر، چقدر پول برای زندگی در آلمان نیاز خواهید داشت به شهری که انتخاب می کنید بستگی دارد. طبق گزارشات و بررسی ها متوسط ​​بودجه ماهانه شما در آلمان (به استثنای اجاره، اما شامل مواد غذایی، آب و برق، حمل و نقل و تفریح) معادل 1000$ (دلار) خواهد بود. این در بزرگترین شهرها مانند مونیخ، هامبورگ یا برلین کمی بالاتر خواهد بود و در شهرهای کوچکتر مانند درسدن و هانوفر کمتر خواهد بود.

این تقریباً همان بودجه ماهانه ای است که شما برای زندگی در یک شهر ایالات متحده مانند آتلانتا، جورجیا و ارزان تر از یک شهر بزرگ مانند شیکاگو نیاز دارید. طبق داده ها اجاره در آلمان %31 کمتر از ایالات متحده است. در آلمان مقاصد مختلفی با توجه به بودجه شما می تواند برای بازنشستگی انتخاب شود. اما محبوب ترین شهرها برای بازنشستگی در آلمان:

ردیفنام شهر
1مونیخ
2دوسلدورف
3فرانکفورت
4برلین
5لایپزیگ
6هایدلبرگ
7هامبورگ
8کلن

مقاصد ویزای بازنشستگی در آلمان

سیستم بازنشستگی در آلمان

سیستم بازنشستگی آلمان مرتباً در میان سیستم های بازنشستگی در سراسر جهان از رتبه بالایی برخوردار است. با تلاش دولت آلمان برای اصلاح و ساده سازی سیستم بازنشستگی، این رتبه بندی همچنین به طور مداوم در حال بهبود است. دولت فدرال آلمان از سال 2002 که با سالخوردگی جمعیت و لایحه بازنشستگی به طور فزاینده ای روبرو شده است، اصلاحات متعددی را در سیستم بازنشستگی به منظور اطمینان از کارآیی و مقرون به صرفه بودن در دراز مدت اعمال کرده است. این شامل افزایش تدریجی سن بازنشستگی قانونی و کاهش حداکثر پرداخت های بازنشستگی کشوری است. سیستم بازنشستگی آلمان ترکیبی از یک سیستم پرداختی است، که در آن جمعیت کارگر برای بازنشستگی و برنامه های بازنشستگی تکمیلی پرداخت می کنند. در این طرح های تکمیلی، افراد به طرح های بازنشستگی می پیوندند تا آنچه را که از حقوق بازنشستگی دولتی دریافت می کنند، تکمیل کنند.

مزایای بیمه بازنشستگی قانونی (RV) از 65 سالگی به افراد پرداخت می شود و پرداخت های پایه ای حدود %70 درآمد خالص کار شما را تأمین می کند. همچنین یک شبکه ایمنی آزمایش شده برای بازنشستگان کم درآمد وجود دارد. از سال 2005، کلیه شعب منطقه ای و محلی سیستم بیمه بازنشستگی عمومی آلمان تحت عنوان واحد Deutsche Rentenversicherung قرار گرفتند. شرکت در RV برای هر کسی که در آلمان کار می کند اجباری است (و بسیاری از کارگران خود اشتغالی نیز)، با ارزیابی هر کارمند بر اساس درآمد سالانه. هر کس باید %18.6 (کارفرما و کارمند هر یک %9.3 سهم دارند) حقوق خالص خود را تا سقف حداکثر سهم (Beitragsbemessungsgrenze) تأمین کنند.

درباره بازنشستگی در آلمان

برای اینکه بتوانید مستمری آلمان را دریافت کنید، باید حداقل 5 سال در آلمان کار کنید. میزان حقوق بازنشستگی دریافتی شما به میزان مشارکت شما در طول زندگی کاری در آلمان بستگی دارد. علاوه بر زمان صرف شده برای کار، موقعیت های جایگزین نیز دوره های مشارکت در نظر گرفته می شوند، مانند:

  • زمانی که برای تربیت کودک صرف شده است.
  • آموزش و پرورش.
  • دوره های بیماری یا بیکاری پایدار.
  • وقت صرف مراقبت از اقوام.

در این موارد، حقوق بازنشستگی از مزایای دولتی که به شما تعلق می گیرد پرداخت می شود. بنابراین این دوره های زمانی می توانند حداقل 5 سال را در نظر بگیرند. مشارکت های یک ساله با میانگین درآمد همه مشارکت کنندگان (41.5€ یورو در سال 2021) یک امتیاز بازنشستگی (Entgeltpunkt) به دست می آورد. مشارکت های مبتنی بر درآمد کم یا بیشتر، به نسبت کم یا بیشتر امتیاز بازنشستگی کسب می کنند. هنگام بازنشستگی، امتیاز بازنشستگی شما برای محاسبه مزایای بازنشستگی شما جمع می شود. اگر تصمیم به بازنشستگی زودهنگام یا تاخیری دارید، این باعث می شود که پرداخت های حقوق بازنشستگی ماهانه شما کم یا زیاد شود.

طرح اصلی بازنشستگی دولت فدرال (Grundrente) سال 2021 به اجرا درآمد و اطمینان حاصل کرد که هر کسی که برای مدت زمان قابل توجهی به سیستم بازنشستگی آلمان پرداخت کرده باشد از مزایای بازنشستگی کافی برخوردار می شود. به طور خلاصه، هر کسی که حداقل 33 سال در سیستم مشارکت داشته باشد (هم سال کار و هم زمان برای نگهداری فرزندان یا ارائه مراقبت های پرداخت نشده) برای تأمین معیشت پایه، حقوق اضافی علاوه بر حقوق بازنشستگی عادی خود دریافت می کند. حقوق بازنشستگی پایه به طور خودکار محاسبه و پرداخت می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مهاجرت به آلمان می توانند راهنمای شما باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *