هزینه زندگی

هزینه زندگی در بنگلادش

هزینه زندگی در بنگلادش

هزینه زندگی در بنگلادش امروزه به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیایی بسیار مقرون به صرفه بوده است. به دلیل هزینه کم زندگی به نسبت اغلب کشورهای آسیایی مورد توجه بسیاری از اتباع کشورهای خارجی قرار گرفته است. یکی از اصلی ترین دلایل پایین بودن هزینه زندگی در بنگلادش میزان دستمزد کارگران در این کشور می باشد، که به نسبت اغلب کشورهای جهان بسیار پایین است.

این دستمزدهای پایین در بنگلادش، برای افرادی که دوست دارند در این کشور زندگی کنند ارزان و مقرون به صرفه است. البته لازم به ذکر است، با وجود هزینه زندگی مقرون به صرفه در بنگلادش، این کشور کیفیت بالای زندگی را برای تمامی شهروندان خود ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در بنگلادش ما را در این مقاله که با کمک مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده، همراهی فرمایید.

بررسی میزان دستمزد برای پوشش هزینه زندگی در بنگلادش

تمامی اتباع خارجی که قصد زندگی در بنگلادش را با هدف های گوناگون دارند، باید قبل از ورود به این کشور میزان دستمزد این کشور را با توجه به هزینه زندگی در بنگلادش بررسی کنند. همانطور که اشاره شد، هزینه زندگی بسیار مقرون به صرفه است، اما در مقابل نیز میزان دستمزد ماهیانه در این کشور نیز از متوسط جهانی بسیار پایین تر است.

با توجه به این واقعیت که حداقل دستمزد ملی در بنگلادش کمتر از 450000BDT (تاکا بنگلادش) در ماه می باشد، این کشور بسیار فقیر است. به این ترتیب شرایط زندگی در بنگلادش حتی با وجود هزینه زندگی مقرون به صرفه در این کشور بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به این واقعیت که شهروندان توانایی پرداخت بیشتر هزینه های ماهانه را ندارند تحمل یک ماه زندگی در این کشور بسیار سخت است. از سوی دیگر، افرادی که حداکثر دستمزد ماهیانه را دریافت می کنند وضعیت بسیار بهتری دارند.

در نمودار زیر می توانید حداقل دستمزد ماهیانه مهاجران را در کشورهای مختلف آسیایی را با یکدیگر مقایسه کنید:

مقایسه حداقل دستمزد ماهیانه مهاجران را در کشورهای مختلف آسیایی

بحران هزینه زندگی در بنگلادش

هزینه زندگی در بنگلادش در کنار مزایا بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای بحران های اساسی نیز در این حوزه می باشد. بحران های زندگی در بنگلادش همواره موجب نارضایتی فراوان بسیاری از مهاجران در این کشور شده است. این بحران ها بر روی سبک زندگی و قدرت خرید مردم بنگلادش تاثیر بسزایی دارد.

یکی از اصلی ترین بحران های هزینه زندگی سیاست ضعیف و مدیریت بازار در این کشور است که باعث افزایش قیمت روزافزون در این کشور شده است. به طور مثال وقتی قیمت ها در بازار بین المللی افزایش می یابد قیمت ها به ناچار در بازار داخلی نیز افزایش می یابد. اما در مقابل نیز وقتی قیمت ها در بازار بین المللی کاهش می یابد قیمت ها در بازار بنگلادش کاهش نمی یابد، که این امر به دلیل ضعف مدیریتی در این کشور می باشد.

در جدول زیر می توانید انواع مختلف بحران های هزینه زندگی در بنگلادش را مشاهده فرمایید:

بحران های هزینه زندگیتوضیحات
اقشار آسیب پذیر نیاز به حمایت غذایی دارند.برنامه های توزیع مواد غذایی برای اقشار آسیب پذیر در بنگلادش بسیار ضعیف است.
وضعیت زنان بنگلادشی بسیار نا مساعد است.دستاوردهای زنان بنگلادشی تحت الشعاع نابرابری های جنسیتی قرار گرفته است.
افزایش قیمت نفت و شکر آسیب شدیدی به زندگی شهروندان این کشور وارد کرده است.دولت بنگلادش برای مقابله با این چالش باید سیاست های اقتصادی را برای مقابله با بحران اجرا کند.
پرداخت هزینه بالاتر برای اقلام ضروری در بنگلادشاین اتفاق به طور تصادفی رخ نداده است، بلکه به دلیل حکمرانی ضعیف در این کشور بوده است.

بحران هزینه زندگی در بنگلادش

هزینه زندگی در بنگلادش در بخش حمل و نقل

به طور کلی شهروندان بنگلادشی در طول روز همواره با وسایل حمل و نقل عمومی ارتباط مستقیمی دارند، به همین جهت بررسی هزینه زندگی در بنگلادش به ویژه در بخش حمل و نقل برای آنها با اهمیت است. هزینه های حمل و نقل در بنگلادش بر خلاف اغلب کشورهای آسیایی بسیار مقرون به صرفه است. علاوه بر این، اغلب شهروندان بنگلادشی عمدتا در طول روز از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد خود استفاده می کنند. هزینه زندگی در بنگلادش در بخش حمل و نقل، برای هر شهروند حدود 950BDT (تاکا بنگلادش) در ماه هزینه دارد. از سوی دیگر اینکه، در دهه گذشته جاده ها و مسیرهای حمل و نقل عمومی گسترش چشم گیری داشته است.

البته لازم به ذکر است که به دلیل جمعیت بسیار متراک بنگلادش جاده های این کشور از ترافیک مکرر و شدید رنج می برند. نکته قابل توجه در خصوص هزینه زندگی در بنگلادش به ویژه در بخش حمل و نقل این است. که انتخاب گسترده ای از وسایل نقلیه در جاده های این کشور، فرآیند حمل و نقل در این کشور را برای شهروندان بسیار مطلوب کرده است. علاوه بر این شهرهایی بزرگی مانند راجشاهی و خلنا معمولا از مینی تراکتورهایی به نام نازمان برای حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. همچنین 8435 کیلومتر آبراه داخلی در بنگلادش وجود دارد که در نتیجه سفر با قایق در این کشور یک روش حمل و نقل بسیار محبوب در سراسر کشور است.

در جدول زیر می توانید انواع مختلف وسایل حمل و نقل عمومی در بنگلادش را با هزینه ماهانه با یکذیگر مقایسه فرمایید:

انواع وسیله حمل و نقل عمومی در بنگلادشهزینه ماهانه به (تاکا بنگلادش)
اتوبوس شهری490BDT
تاکسی عمومی690BDT
تاکسی شخصی890BDT
نازمان (تراکتور)710BDT

هزینه زندگی در بنگلادش در بخش غذا و نظافت منزل

یکی از اصلی ترین بخش ها در هزینه زندگی در بنگلادش در حوزه مواد غذایی و نظافت منزل در این کشور می باشد، که بخش عمده ای از بودجه ماهانه افراد را در بر می گیرد. هزینه غذا و خانه داری اتباع خارجی در این کشور حدود 1900BDTتا 2500BDT (تاکا بنگلادش) در ماه تخمین زده می شود. این هزینه بر اساس سه وعده غذایی در روز برای شهروندان این کشور تخمین زده می شود.

البته لازم به ذکر است که اگر در این کشور آشپزی کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید ارزان تر خواهد بود. به طور مثال در بنگلادش می توانید یک وعده غذایی فست فود کمتر از 180BDT (تاکا بنگلادش) داشته باشید. همچنین شما می توانید انتظار داشته باشید که ماهانه حدود 950BDT برای نظافت منزل خود در این کشور پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در الجزایر به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در بنگلادش

در این بخش توجه شما را به سوالات پرتکرار هزینه زندگی در بنگلادش جلب می داریم:

  • بررسی میزان دستمزد برای پوشش هزینه زندگی در بنگلادش به چه صورت می باشد؟ تمامی اتباع خارجی که قصد زندگی در بنگلادش را با هدف های گوناگون دارند، باید قبل از ورود به این کشور میزان دستمزد این کشور را با توجه به هزینه زندگی در بنگلادش بررسی کنند. همانطور که اشاره شد، هزینه زندگی در بنگلادش بسیار مقرون به صرفه است، اما در مقابل نیز میزان دستمزد ماهیانه در این کشور نیز از متوسط جهانی بسیار پایین تر است. با توجه به این واقعیت که حداقل دستمزد ملی در بنگلادش کمتر از 450000BDT (تاکا بنگلادش) در ماه می باشد، این کشور بسیار فقیر است. به این ترتیب شرایط زندگی در بنگلادش حتی با وجود هزینه زندگی مقرون به صرفه در این کشور بسیار دشوار خواهد بود. با توجه به این واقعیت که شهروندان توانایی پرداخت بیشتر هزینه های ماهانه را ندارند تحمل یک ماه زندگی در این کشور بسیار سخت است. از سوی دیگر، افرادی که حداکثر دستمزد ماهیانه را دریافت می کنند وضعیت بسیار بهتری دارند.
  • بحران هزینه زندگی در بنگلادش به چه صورت می باشد؟ یکی از اصلی ترین بخش ها در هزینه زندگی در بنگلادش در حوزه مواد غذایی و نظافت منزل در این کشور می باشد، که بخش عمده ای از بودجه ماهانه افراد را در بر می گیرد. هزینه غذا و خانه داری اتباع خارجی در این کشور حدود 1900BDTتا 2500BDT (تاکا بنگلادش) در ماه تخمین زده می شود. این هزینه بر اساس سه وعده غذایی در روز برای شهروندان این کشور تخمین زده می شود. البته لازم به ذکر است که اگر در این کشور آشپزی کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید ارزان تر خواهد بود. به طور مثال در بنگلادش می توانید یک وعده غذایی فست فود کمتر از 180BDT (تاکا بنگلادش) داشته باشید. همچنین شما می توانید انتظار داشته باشید که ماهانه حدود 950BDT برای نظافت منزل خود در این کشور پرداخت کنید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *