هزینه زندگی

هزینه زندگی در آندورا

هزینه زندگی در آندورا

هزینه زندگی در آندورا برای افرادی که بارسلونا و مادرید را شهرهای مقرون به صرفه اسپانیا می نامند به نسبت پایین تر خواهد بود. اما به طور کلی هزینه زندگی در آندورا به نسبت اغلب کشورهای اروپای شرقی بسیار مناسب تر است. به همین جهت یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت اتباع خارجی به این کشور هزینه زندگی مقرون به صرفه آندورا می باشد. آندورا کشوری ثروتمند با هشتمین تولید ناخالص داخلی سرانه در جهان است. نکته قابل توجه نیز در خصوص آندورا این است که هیچ داده ای در مورد سطح فقر در این کشور وجود ندارد. زیرا مردم آندورا از استاندارد های عالی زندگی در سطح گسترده ای برخوردار هستند.

در آخر اینکه، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در خصوص هزینه زندگی در آندورا می باشد. نکته قابل ذکر در خصوص این است که، این کشور زیبا با کیفیت زندگی بالا معاف از مالیات کم است. در واقع شهروندان آندورا و شرکت های آن فقط مشمول 10% مالیات بردرآمد هستند. به همین جهت اتباع کشورهای جهان آندروا را بهشت مالیاتی برای تمامی مهاجران می نامند. همچنین فقط 4.5% مالیات بر ارزش افزوده برای اقلام خریداری شده در این کشور وجود دارد. بنابراین آنچه که در این کشور خرج می کنید مستقیما به جیب شما خواهد رفت.

هزینه زندگی در آندورا در بخش حمل و نقل

بر خلاف اغلب کشورهای اروپای غربی، هزینه زندگی در آندورا به ویژه در بخش حمل و نقل بسیار مطلوب است. به طور کلی هزیننه حمل و نقل در آندورا برای یک فرد مجرود حدود 240€ (یورو) در ماه خواهد بود که در مقایسه با کشورهای اروپایی مدرن که مردمان آنها همواره از هزینه حمل و نقل آنها ناراضی هستند بسیار مقرون به صرفه است. نکته قابل توجه این است که، حمل و نقل در آندورا بخش زیادی از هزینه های زندگی در این کشور نیست. همچنین بنزین و گازوئیل با کاهش اخیر قیمت نفت، قیمت جذابی را پیدا کرده اند که در آندورا بسیار مقرون به صرفه شده است.

همچنین قیمت خودروها نیز نسبت به کشورهای همسایه آندورا بسیار ارزان تر است. اما برای کنترل هزینه های زندگی در آندورا در بخش حمل و نقل، به شدت توصیه می شود که از وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور استفاده شود. زیرا حمل و نقل عمومی در آندورا به ویژه حمل و نقل اتوبوسی در این کشور بسیار ارزان است. به همین جهت شهروندان آندورا که روزانه در حین زندگی در این کشور از آن استفاده می کنند یک بلیط ماهانه اتوبوس خریداری می کنند.

هزینه زندگی در آندورا در بخش حمل و نقل

در جدول زیر می توانید انواع مختلف هزینه های حمل و نقل در آندورا را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

انواع مختلف وسایل حمل و نقل در آندوراهزینه به یورو
بلیط اتوبوس شهری (یک طرفه)1.95€
بلیط اتوبوس شهری (ماهانه)44.5€
قیمت تاکسی (به ازای هر ساعت انتظار)5.25€
تاکسی اینترنتی (سفرهای شهری)22.55€
اجاره ماشین (1 روز)60.22€

هزینه زندگی در آندورا در بخش مواد غذایی

یکی از اصلی ترین بخش ها، هزینه مواد غذایی در این شکور است که بخش اصلی بودجه شهروندان را تشکیل می دهد. هزینه مواد غذایی در آندورا به محل اقامت مهاجران و فروشگاهی که از آن خریداری می کنند ارتباط مستقیمی دارد. از سوی دیگر، به دلیل اینکه اغلب مواد غذایی در آندورا از کشورهای اسپانیا، فرانسه و انگلستان وارد می شود هزینه مواد غذایی در این کشور بسیار بالا است.

در جدول زیر می توانید هزینه اقلام مختلف مواد غذایی را مشاهده فرمایید:

اقلام مختلف مواد غذاییهزینه به یورو
برنج سفید (1 کیلوگرم)2.33€
مرغ کامل (2 کیلوگرم)11.22€
گوشت قرمز (1 کیلوگرم)22.22€
شیر (1 لیتر)1.88€
ماست (500 گرم)1.99€
نوشابه (2 لیتر)2.22€
موز (1 کیلوگرم)7.55€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)3€

در نمودار زیر می توانید رشد هزینه های مواد غذایی در آندورا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

رشد هزینه های مواد غذایی در آندورا

هزینه زندگی در آندورا در بخش اجاره مسکن

از اصلی ترین هزینه های زندگی در آندورا می توان به هزینه اجاره مسکن در این کشور اشاره کرد، که بخش عمده ای از بودجه شهروندان را در بر می گیرد. به طور کلی یکی از بالاترین هزینه های زندگی در آندورا اجاره مسکن در این کشور است. با وجود بالا بودن هزینه اجاره اقامتگاه در آندورا شهرها و شهرکا های گسترده ای با اقامتگاه های با کیفیت مناسب در طول سال برای اجاره در دسترس است.

در جدول زیر برخی از هزینه های اجازه مسکن در آندورا را برای شما عزیزان ارائه کرده ایم:

انواع مختلف اقامتگاه ها در آندوراهزینه اجاره ماهانه به یورو
آپارتمان مبله 1 خوابه در مرکز شهر1100€ تا 1500€
آپارتمان مبله 2 خواب در مزکز شهر1600€ تا 2100€
آپارتمان مبله 1 خوابه خارج از شهر500€ تا 700€
آپارتمان مبله 2 خوابه خارج از شهر800€ تا 1000€

البته لازم به ذکر است که بدانید، برای کنترل هزینه های اقامتگاه در آندورا، می توانید با اشتراک آپارتمان با یک یا چند نفر بخش عمده ای پول خود را در طول ماه پس انداز کنید. همچنین قبل از سکونت، از پرداخت خدمات مرتبط به آپارتمان خود آگاه باشید، که معمولا این اطلاعات را می توانید از قرارداد اجاره به دست آورید. در نهایت اینکه، جهت کسب اطلاعات دقیق تری در خصوص هزینه زندگی در آندورا می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات متداول در خصوص هزینه زندگی در آندورا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص هزینه زندگی در آندورا پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از مهم ترین این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • برای پوشش هزینه زندگی در آندورا به چه مقدار پول نیاز داریم؟ حداقل هزینه برای یک استاندارد قابل قبول حدود 1900€ تا 2500€ (یورو) در ماه برای یک فرد مجرد می باشد.
  • بیشترین بخش بودجه در هزینه زندگی در آندورا به کدام بخش اختصاص دارد؟ پرهزینه ترین بخش در هزینه های زندگی در آندورا بودجه اختصاص داده شده به هزینه اجاره اقامتگاه در این کشور می باشد. هزینه اقامتگاه ها در آندورا به نسبت اغلب کشورهای اروپای شرقی گران تر است.
  • آیا زندگی در آندورا برای اتباع ایرانی مناسب است؟ با توجه به هزینه پایین زندگی، سطح درآمد مساعد این کشور و شرایط آب و هوای مطلوب این کشور بهترین گزینه برای ایرانی ها خواهد بود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *