مهاجرت سرمایه گذاری در هند

نوآفرینی در هند

نوآفرینی در هند

نوآفرینی در هند با ترس از خطر شکست، بودجه تحقیق و توسعه بسیار کمی به سمت سرمایه گذاری های نوآورانه و فناوری های نوظهور اختصاص می یابد. در دهه گذشته، دولت شرکت‌های داخلی را تشویق می‌کند تا با نوآفرینی ‌هایی در تولید محصول و خدمات ارائه کنند. تمرکز برنامه های دولت NDA مانند ساخت هند تنها بر تولید در هند نیست، بلکه تولید کالاهایی است که به صورت بومی طراحی شده اند.

برای ترویج نوآوری، سیاست گذاران اخیراً تلاش هایی را برای افزایش هزینه های هند برای تحقیق و توسعه انجام داده اند. اکنون به طور قابل توجهی زیر %2 تولید ناخالص داخلی است، که ارزش معیاری است که اکثر کشورهای نوآور برای تحقیق و توسعه هزینه می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به هند و نوآفرینی در این کشور مشاور شماست.

جایگاه نوآفرینی در هند

در حالی که هند در آخرین گزارش جهانی نوآفرینی تنها در رتبه 46 قرار دارد، دو پله نسبت به رتبه سال قبل صعود کرده است. و عملکرد در برابر معیار سطح توسعه برچسب “بالاتر از انتظارات” است. با این حال، کشورهای آسیایی مانند مالزی، ویتنام، تایلند و حتی برخی از کشورهای اروپای شرقی مانند بلغارستان، استونی، اسلوونی و مجارستان بالاتر از هند امتیاز گرفتند. بنابراین این تصور که کارآفرینان هندی فاقد فرهنگ نوآفرینی هستند همچنان به قوت خود باقی است. با این حال، در سطح خرد، کارآفرینان هندی در پیاده ‌سازی راه‌ حل‌ های سریع، که معمولاً نامیده می‌شود، به ‌طور مؤثر عمل می‌کنند، که به عنوان راه‌ حل ‌ها یا راه‌ حل ‌های کم‌ هزینه و خلاقانه برای مشکلات عمل می‌کنند.

در حالی که به نظر می رسد هند از نظر نوآوری در زمینه های مختلف فناوری امتیاز پایینی دارد، دو بخش وجود دارد که از هم جدا هستند. اینها فناوری های مرتبط با انرژی اتمی و علوم فضایی هستند. اتفاقاً هر دو حوزه تحت کنترل مستقیم دفتر نخست وزیری هستند و بسیاری از قوانین استاندارد حسابرسی از جمله قانون حق دسترسی به اطلاعات در مورد آنها اعمال نمی شود. در زمینه هند، نوآفرینی ها عمدتاً توسط بخش دولتی یا مراکز تحقیق و توسعه دولتی انجام می شود. با این حال، اخیراً تعدادی از مراکز تحقیق و توسعه توسط شرکت‌ های چند ملیتی راه ‌اندازی شده‌اند و بودجه برای آنها افزایش یافته است. در سایر نقاط جهان، بخش خصوصی، به ویژه شرکت های چندملیتی، نقش مهمی در ایجاد نوآوری ایفا می کند.

در جدول زیر شاهد هزینه نوآفرینی در هند می باشید:

هزینه درخواست ویزا به دلارهزینه اخذ ویزا به دلارهزینه اجرا ایده به دلارهزینه اخذ مجوز کار به دلار
700$1000$590$1000$

جایگاه نوآفرینی در هند

چالش های نوآفرینی در هند

همانطور که پایگاه داده بازارهای fDi نشان می دهد، از سه رئیس تحقیق و توسعه طراحی، توسعه و آزمایش، آموزش و آموزش، و هسته تحقیق و توسعه پشتیبانی از Core R&D، یکی که بر ایجاد نوآوری های واقعی تمرکز دارد، در هند محدود است. بنابراین، نمی توان برای کمک به هند برای حضور چشمگیر در نقشه نوآوری، به سرمایه گذاری مستقیم خارجی خصوصی وابسته بود. تحقیق و توسعه در بخش عمومی یا آزمایشگاه ‌های دولتی توسط قوانین استاندارد (حسابرسی، قانون حق دسترسی به اطلاعات و غیره) اداره می‌شود، حتی اگر در بهترین حالت، تنها %5 از نوآوری‌های تلاش شده به موفقیت منجر شود. این احتمالاً در کشورهای دیگر نیز صادق است. بنابراین، باید درک کرد که آزمایش با سرمایه گذاری های نوآورانه می تواند یک شکست کامل باشد.

از این رو، برای جذب فرهنگ نوآوری، قوانین باید اصلاح شوند و نارسایی ها باید در آنها گام برداشته شود. سود حاصل از یک نوآوری آسمان آبی برای جبران ضرر در سایر موارد کافی است. هند هرگز واقعاً یک برنامه استراتژیک آینده ‌نگر برای هدایت هزینه‌ های تحقیق و توسعه در فناوری ‌های نوظهور انجام نداده است. در نتیجه، هند معمولا دیر وارد یک فناوری جدید می شود. زمانی که هند نقش خود را بر روی یک فناوری می گذارد، جهان از نردبان فناوری بالاتر رفته است یا فناوری در جهت دیگری حرکت کرده است. بنابراین، شرکت های هندی فضای کمی برای لذت بردن از دستاوردهای نوآوری پیدا می کنند. در مقابل، کشورهای صنعتی، از جمله کره و تایوان، یک برنامه استراتژیک مبتنی بر تمرین پیش‌ بینی فناوری برای هدایت هزینه ‌های تحقیق و توسعه خود اتخاذ می‌کنند.

اقتصاد و نوآفرینی در هند

احتمالاً کشوری در جهان وجود ندارد که به دنبال ایجاد یا گسترش شرکت های فناوری میلیارد دلاری نباشد. ایالات متحده و چین بر چشم ‌انداز «یونیک شاخ‌ ها» تسلط دارند، شرکت‌ های تازه تاسیس فناوری با مالکیت خصوصی با ارزش 1 میلیارد $ (دلار آمریکا) یا بیشتر. اما اکنون برخی از سریع ترین توسعه ها در هند اتفاق می افتد. بر اساس داد‌ه ای دولت، هند در سال گذشته 44 شرکت فناوری جدید میلیارد دلاری را به ثبت رساند. برخی از تحلیلگران پیش ‌بینی می‌کنند که سال 2023 شاهد افزایش دیگری خواهد بود و شرکت ‌های جدید در فناوری ‌های مالی، کشاورزی و آموزشی به شرکت ‌های جدید علوم زندگی، شرکت ‌های بازی ‌سازی و بازارهای آنلاین خواهند پیوست.

در نمودار زیر شاهد زمینه های نوآفرینی در هند هستید:

زمینه های نوآفرینی در هندبخشی از بنیانگذاران و کارکنان این شرکت ها فارغ التحصیلان مؤسسه های فناوری هند IIT هستند که به سرعت در حال فزایش ثبت شرکت در هند و رشد و معتبر کردن این کشور هستند. 7 مورد از این مؤسسات قبل از سال 2008 وجود داشت. تا سال 2016، این تعداد بیش از سه برابر شد و به 23 رسید. این گسترش سریع موضوع گزارش حسابرس کل کشور است که در پایان سال گذشته منتشر شد. این IIT ها به دلیل عدم تحقق اهداف تحقیقاتی و جذب اساتید و دانشجویان مورد انتقاد قرار می گیرند. همه با تأخیر زیرساخت ‌ها آسیب دیده‌اند و در برخی موارد دانش ‌آموزان پس از ثبت ‌نام آن را ترک می‌کنند. این نه تنها برای خود مؤسسات، بلکه برای شهرت جهانی بسیار شایسته سیستم IIT به عنوان یک کل، عمیقاً نگران کننده است.

زمینه های مورد نیاز نوآفرینی در هند

ظهور هند به عنوان موتوری در نوآوری فناوری جهانی کاملاً مورد انتظار است. استارت آپ هند روی فناوری کوانتومی شرط بندی بزرگی می کند. برخی در هند می خواهند که تعداد بیشتری از IIT و فارغ التحصیلان آنها مشاغلی خارج از فناوری را در نظر بگیرند و برای رسیدگی به چالش های اجتماعی اقتصادی و زیست محیطی هند کارهای بیشتری انجام دهند. اما گزارش حسابرس کل نشان می‌دهد که IIT های جدیدتر با مشکلاتی مواجه هستند که کیفیت توسعه آینده آنها و در نتیجه پتانسیل آنها را محدود می‌کند. یکی از زمینه های لازم سلامت و بهداشت است. بودجه هند میلیاردها دلار برای تحقیقات ویروس در بحبوحه همه گیری کووید اختصاص داده بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه سرمایه گذاری در هند مشاور و راهنمای شماست.

سوالات پر تکرار درباره نوآفرینی در هند

در بخش زیر پاسخ سوالات پر تکرار درباره نوآفرینی در هندوستان آمده است:

  • رتبه هندوستان از نظر نوآفرینی چقدر است؟ طبق گزارش StartupBlink در سال 2021، هند در ساختار اکوسیستم جهانی استارت ‌آپ در رتبه 20 قرار دارد. سه شهر بنگالورو، دهلی نو و بمبئی در بین 20 شهر برتر در چشم انداز استارت آپی قرار دارند.
  • آیا ویزای نوآفرینی در هند وجود دارد؟ ویزایی تحت نام ویزای نوآفرینی در هند وجود ندارد اما اگر فردی بخواهد در این کشور کسب ‌و کار جدیدی را ایجاد بکند می ‌تواند با استفاده از ویزای تجاری در هندوستان اقامت لازم رو بدست بیاورد و کسب‌ و کار خود را ایجاد کند.
  • چالش‌های نو آفرین در هند چیست؟ زیرساخت ‌های نامناسب، امکانات کم، کمبود سرمایه‌ گذار و مشوق‌ های سرمایه‌ گذاری و یا شرکت ‌های انکوباتور و همچنین عدم فرهنگ ‌سازی نوآفرینی در هند از چالش های نوآفرینی در هند است.
  • زمینه ‌های نوآفرینی در هند چیست؟ زمینه‌های نو آفرین در هند شامل سلامت و بهداشت، تجارت، تغذیه، کار و اشتغال هستند. همچنین IT و فناوری پتانسیل بالایی برای کارآفرینی در هند است.
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *