مهاجرت سرمایه گذاری در لهستان

نوآفرینی در لهستان

نوآفرینی در لهستان

نوآفرینی در لهستان هر سال امتیاز بهتری به نسبت سال گذشته کسب می کند. لهستان در آخرین رتبه بندی نوآوری که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، پیشرفت کرده است و به ویژه در زمینه تولید با ارزش افزوده و تراکم با فناوری بالا امتیاز خوبی کسب کرده است. لهستان با رتبه 23 در شاخص نوآوری بلومبرگ، 2 پله نسبت به رتبه بندی سال گذشته پیشرفت کرده است و این کشور را از چندین کشور دیگر اتحادیه اروپا، از جمله جمهوری چک، مجارستان و اسلواکی و همچنین یونان و اسپانیا بالاتر می برد.

این شاخص 60 اقتصاد نوآور جهان را با تجزیه و تحلیل ده ها معیار در هفت معیار هم وزن (در مجموع، بیش از 200 اقتصاد را ارزیابی کرد) شناسایی می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نوآفرینی در لهستان مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه نوآفرینی در لهستان

لهستان در مجموع 73 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را به دست آورد. این خودرو به ویژه در 2 دسته از 7 رده، تولید با ارزش افزوده و چگالی فناوری پیشرفته، خوب عمل کرد و در هر یک از آنها در رتبه نوزدهم قرار گرفت. لهستان همچنین از نظر شدت تحقیق و توسعه در رتبه 33، در بهره وری 34، در بهره وری ثالث 28، در تمرکز پژوهشگران 33 و در فعالیت ثبت اختراع 30، 5 دسته دیگر قرار گرفت. لهستان از جمله کشورهایی است که از سال 2010 تاکنون در جدول امتیازات نوآوری زیست محیطی اروپا به طور مداوم امتیاز پایینی کسب کرده است. در نسخه 2019، این کشور با امتیاز 59، به طور قابل توجهی کمتر از میانگین اتحادیه اروپا، در رتبه پنجم تا آخرین رتبه بندی نوآوری زیست محیطی اتحادیه اروپا قرار گرفت.

این کشور از نظر فعالیت ‌ها و نهاده‌ های نوآوری زیست محیطی، از جمله پرسنل تحقیق و توسعه و سرمایه ‌گذاری‌ های اولیه در فناوری ‌های سبز، ضعیف عمل می‌کند. قوی ترین حوزه نوآوری، حوزه نتایج اجتماعی اقتصادی است که امتیاز آن تا حد زیادی از میانگین اتحادیه اروپا بیشتر است. این کشور لهستان را به دلیل درصد نسبتاً بالای اشتغال در صنایع اکو و اقتصاد دایره ای، در رتبه اول قرار می دهد. نوآوری های زیست محیطی تا حد زیادی در لهستان دست نخورده باقی مانده است، اگرچه افزایش سرمایه گذاری ها از منابع ملی و اتحادیه اروپا، و همچنین بهبود چارچوب قانونی، باید نوآوری های زیست محیطی و ابتکارات اقتصاد دایره ای را در سال های آینده تشویق کند.

در نمودار زیر شاهد انواع زمینه های نوآفرینی در لهستان می باشید:

انواع زمینه های نوآفرینی در لهستان

سیستم نوآفرینی و سرمایه گذاری در لهستان

چندین محرک مهم ممکن است مثمر ثمر باشند. در سال ‌های اخیر، لهستان بر روی یک رویکرد سیاست جامع ‌تر برای حمایت از توسعه و اجرای فناوری‌ های نوآورانه محیطی و مدل ‌های اقتصاد دایره ‌ای تمرکز کرده است. سرمایه‌ گذاری قابل ‌توجه از منابع اتحادیه اروپا و ملی در قالب برنامه ‌های عملیاتی و برنامه ‌های اولویت ملی، و افزایش مورد انتظار بازار برای نوآوری ‌های زیست‌محیطی، نوید بخش است. مهمترین موانع نوآوری زیست محیطی در لهستان عمدتاً ماهیت اقتصادی دارند، از جمله هزینه بالای اجرا، دسترسی دشوار به سرمایه، بازگشت نامطمئن سرمایه گذاری و سیستم ضعیف انگیزه های اقتصادی و مالی که نوآوری های زیست محیطی را تشویق می کند. این منجر به بی میلی شرکت ها برای توسعه فناوری های نوآورانه زیست محیطی می شود.

مشکلات دیگر شامل دانش ناکافی در مورد مزایای اقتصادی بالقوه از اجرای یک نوآوری زیست محیطی است. تغییر به سمت یک اقتصاد با منابع کارآمدتر نیازمند تلاش ‌های نوآوری سیستماتیک پایدار است. بسیاری از شرکت ها، نوآوری های زیست محیطی را منبع مزیت رقابتی یا منفعت اقتصادی نمی دانند. تغییر به سمت یک اقتصاد با منابع کارآمدتر نیازمند تلاش ‌های نوآوری سیستماتیک پایدار است. بسیاری از شرکت ها، نوآوری های زیست محیطی را منبع مزیت رقابتی یا منفعت اقتصادی نمی دانند. تغییر به سمت یک اقتصاد با منابع کارآمدتر نیازمند تلاش ‌های نوآوری سیستماتیک پایدار است. بسیاری از شرکت ها، نوآوری های زیست محیطی را منبع مزیت رقابتی یا منفعت اقتصادی نمی دانند.

در جدول زیر شاهد میزان سود و ضرر در زمینه نوآفرینی و سرمایه گذاری در لهستان هستید:

سالسودضرر
202114%8%
20226%

مزایا نوآفرینی در لهستان

استارت آپ لهستان و نوآوری یک جزء کلیدی برای رشد در نظر گرفته می شود و این کشور از €10 میلیارد (یورو) از بودجه ساختاری اتحادیه اروپا برای تحریک تحقیقات تجاری به ویژه در بخش خصوصی استفاده می کند. سیاست گذاران با استفاده از خدمات مشاوره ای قابل بازپرداخت گروه بانک جهانی کارشناسانی را از سراسر جهان از جمله شیلی، اسرائیل و دانمارک برای توسعه استراتژی ها و طراحی برنامه هایی که به بهترین وجه از این بودجه استفاده می کنند، استخدام کردند. نزدیک به یک دهه از پیوستن لهستان به اتحادیه اروپا می گذرد، در این مدت این کشور مجموعه ای از اصلاحات اقتصادی و اجتماعی را اجرا کرده است که اقتصاد لهستان را متحول کرده و به این کشور اجازه داده تا با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با سرعتی خیره کننده همگرا شود.

لهستان، به عنوان کشوری با درآمد بالا، متعهد به تقویت رشد درآمد پایدار برای %40 پایین جمعیت خود است. اگرچه لهستان یکی از معدود کشورهایی بوده است که در طول بحران مالی جاری توانسته است با سرعت نسبتاً سریعی توسعه یابد، اما اقتصاد این کشور در حال حاضر کند شده است. سرمایه گذاری در لهستان می تواند شما را به یک موفقیت جدید برساند. در میان این کندی، لهستان به اجرای ابتکارات اقتصادی کلیدی، از جمله مواردی که در استراتژی اروپا 2023 بیان شده است، ادامه می ‌دهد و همچنان بر تعهد خود برای تقویت رشد درآمد پایدار برای 40% پایین جمعیت خود همانطور که در استراتژی مشارکت کشور اخیراً تأیید شده است، ثابت می‌ماند. با گروه بانک جهانی به عنوان بخشی از این تلاش ‌ها، سیاست ‌گذاران نیاز اساسی لهستان را برای پیشرفت در نوآوری مبتنی بر بخش خصوصی یکی از چالش‌ برانگیزترین حوزه ‌ها برای کشور برجسته کرده ‌اند.

اخذ ویزای نوآفرینی در لهستان

با ویزای نوآفرینی لهستان، می توانید ایده های نوآورانه خود را در یک کشور اروپایی با شرایط مطلوب تحقق بخشید. شما یک معافیت مالیاتی یا مالیات جزئی خواهید داشت. همراه با ویزا، استارت ‌آپ ‌ها و اعضای خانواده‌ مجوز اقامت را طبق روال ساده‌ شده دریافت می‌کنند. علاوه بر این، برای پایه گذاری استارت آپ خود، حتی نیازی به سرمایه گذاری سرمایه شخصی نیست. برای این کار، شتاب ‌دهنده‌ ها و صندوق ‌های سرمایه‌گذاری در لهستان وجود دارد. سرمایه گذاران به استارت آپ های جوان کمک می کنند تا در مرحله اولیه شروع به کار کنند و به کارآفرینان کمک می کنند تا ایده خود را به درستی ارائه دهند. شتاب دهنده ها با ارائه سرمایه گذاری و مشاوره، به استارت آپ ها انگیزه ای برای توسعه تجارت خود می دهند.

شرایط اخذ ویزای نوآفرینی در لهستان عبارت است از:

  • اثبات صلاحیت و تایید نوآفرینی
  • ثبت شرکت و یا کار در شرکت معتبر
  • اجرای موفق ایده نوآفرینی
  • حداقل سرمایه €1200 (یورو) در حساب بانکی
  • اشتغال زایی برای لهستانی ها

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت لهستان از طریق کارآفرینی مشاور شماست.

سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در لهستان

در بخش زیر سوالات پرتکرار درباره نوآفرینی در لهستان پاسخ داده شده است:

  • شرایط ویزای نوآفرینی در لهستان چیست؟ با ایجاد کسب و کار و ثبت شرکت در لهستان و ارائه یک طرح اقتصادی مناسب می توان برای ویزای نوآفرینی درخواست داد.
  • بخش های فعال نوآوری در لهستان کدامند؟ بخش فناوری و اطلاعات، هوش مصنوعی، حمل و نقل، حوزه سلامت و بهداشت، محیط زیست و ICT از بخش های فعال نوآوری در لهستان هستند.
  • مزایای نوآفرینی در لهستان چیست؟ کم هزینه بودن ایجاد کسب و کار، نیروی کار ماهر، کسب اقامت اروپا و ویزای شنگن
  • جایگاه نوآفرینی در لهستان کجاست؟ لهستان در رتبه 23 از نظر نوآفرینی در جهان قرار دارد و این رتبه نشان دهنده فعالیت خوب لهستان در نوآفرینی است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *