مهاجرت سرمایه گذاری در لهستان

استارت آپ لهستان

استارت آپ لهستان

ایجاد یک استارت آپ لهستان براساس هدف و نوع تجارت شما می تواند فرصت بزرگی برای کسب درآمد و سرمایه گذاری در یک کشور پیشرفته محسوب شود. لهستان کشوری است که ثبات خود را در بحران مالی ثابت کرده و همچنین مکانی است که فرصت های امیدوار کننده ای را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. فضای کسب و کار و همچنین رقابت اقتصادی در طی سال های گذشته در حال بهبود بوده است. اکنون کشور لهستان دارای یک اقتصاد موفق و یک بازار داخلی بزرگ است. این کشور دسترسی به نیروی کار ماهر را فراهم می کند. شرایط جذابی را برای انجام تجارت در مناطق ترجیحی در سراسر کشور فراهم می کند. قلمرو تجارت در این کشور طیف گسترده ای دارد که موجب جذب کارآفرینان از کشورهای مختلف می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص استارت آپ لهستان به شما مشاوره می دهد.

اینفوگرافیک استارت آپ لهستان

اقتصاد لهستان

البته راه اندازی یک استارت آپ ممکن است برای شما سخت باشد اما تشکیل شرکت در لهستان یک فرآیند ساده است که برای ثبت تجارت به چند مرحله اساسی نیاز دارد. سرمایه گذاران اولین بار در لهستان و همچنین کارآفرینان خارجی می توانند به کمکی که توسط دولت و سرمایه گذاران و بانک ها ارائه شده است اعتماد کنند. لهستان کشوری است که با تغییرات مهم و پیشرفت مداوم آشنا است. این کشور پس از رژیم کمونیستی موفق به انجام اقدامات لازم برای بهبودی شد و امروزه دارای یکی از بزرگترین بازارهای اروپا و پتانسیل ارزشمند اقتصادی است. کارآفرینانی که می خواهند یک استارت آپ در لهستان افتتاح کنند می توانند بر اساس نیاز خود فرم تجارت مناسب را انتخاب کنند.

ایجاد استارت آپ لهستان

اقتصاد لهستان هشتمین اقتصاد بزرگ در اتحادیه اروپا و بزرگترین اقتصاد در میان کشورهای شوروی سابق است. از 26 سال گذشته که اقتصاد آن آزاد شده است. لهستان رشد اقتصادی مداومی را ثبت کرده است. حتی در دوران رکود اقتصادی شرکت های این کشور توانسته اند به توسعه خود ادامه دهد. بزرگترین صنایع در لهستان صنایع کشاورزی، تولیدی، انرژی و جهانگردی است. اگر تابعیت لهستان را ندارید و می خواهید در لهستان تجارت کنید، می توانید با رعایت شرایط استارت آپ خود را تسیس و یا شعبه یا دفتر نمایندگی شرکت خود را در لهستان تأسیس کنید یا خدمات موقت را ارائه دهید. تاسیس استارت آپ در این کشور تحت شرایط خاصی برای اشخاصی با تابعیت غیر لهستانی امکان پذیر است.

اگر هر یک از شرایط زیر را داشته باشید همان قوانین و ضوابط اتباع لهستان را رعایت می کنید و می توانید فعالیت خود را به همان شیوه اتباع لهستان ثبت کنید:

  • شما شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باشید
  • شما شهروند کشور دیگری هستید و از جمله موارد دیگر را در اختیار دارید:
    • اجازه اقامت دائم
    • اجازه اقامت برای یک مقیم بلند مدت اتحادیه اروپا
    • اجازه اقامت موقت اعطاء شده
    • وضعیت پناهنده
    • اجازه اقامت به دلایل بشردوستانه یا اجازه اقامت تحمل پذیر
    • اجازه اقامت موقت و با یک شهروند لهستانی مقیم در قلمرو جمهوری لهستان ازدواج کرده اند
    • اجازه اقامت موقت به منظور انجام فعالیت های تجاری، اعطاء شده در رابطه با ادامه فعالیت تجاری که قبلاً بر اساس ورود به مرکز ثبت و اطلاعات مربوط به فعالیت تجاری انجام شده است
    • حفاظت موقت در لهستان

نحوه ایجاد استارت آپ لهستان

مهمترین انواع فعالیت های تجاری در لهستان شامل تاجر منفرد فعالیت تجاری فردی از جمله مشارکت در قانون مدنی و شرکت های تجاری که شامل شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت سهامی و مشارکت محدود می شود. تاجر انفرادی یا خوداشتغالی ساده ترین شکل استقرار است که برای اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است. در لهستان کارآفرین نسبت به کلیه دارایی های خود در قبال تعهداتی که در نتیجه اداره تجارت ایجاد می شود مسئول است. کارآفرین تنها حق نمایندگی فعالیت خود را دارد و همچنین کارآفرین ممکن است مشمول مالیات بر ارزش افزوده شود. شرکت ها اشکال پیچیده تری از فعالیت هستند. برخی از فعالیت ها نیاز به ثبت در یک فرم قانونی خاص دارند یا فرم را به اشخاصی با صلاحیت خاص اختصاص می دهند.

انواع شرکت هایی که در این کشور در حال فعالیت هستند شامل شرکت های سهامی و مسئولیت محدود و تضامنی می باشد. در نمودار زیر درصد فعالیت در این حوزه را مشاهده می کنید:

انواع شرکت ها در لهستان

مراحل ایجاد استارت آپ لهستان

کارآفرین با ویزای کاری لهستان نوع شرکتی را که باید برای انجام یک فعالیت معین ثبت شود، مشخص می کند. این شرایط استثنایی هستند و به بخش مالی مانند فعالیت بانک ها یا شرکت های بیمه محدود می شوند. در مرحله اول فرم و نام تجاری را انتخاب کنید. براساس قوانین نام یک شرکت در لهستان باید خاص غیر تکراری باشد. سپس اساسنامه را تنظیم کنید که شامل اصول عملکرد، نوع تجارت، نام بنیانگذاران آن، هدف شرکت و بسیاری دیگر از جزئیات است. در قدم بعد صاحبان مشاغل باید یک حساب بانکی جداگانه برای شرکت خود باز کنند و باید حداقل سرمایه سهام را واریز کنند. همچنین تعیین هیئت مدیره و همچنین یک هیئت نظارت ضروری است. در نهایت شرکت تازه ایجاد شده باید در دادگاه ملی ثبت شود.

در لهستان استارت آپ ها براساس زمینه و موضوع فعالیت و خدمات خود رتبه بندی می شوند. در جدول زیر شاهد این موضوع می باشید:

رتبهموضوع استارت آپ
1آموزشی و یادگیری
2تکنولوژی و فناوری اطلاعات و بانکی
3خرید و فروش
4حمل و نقل
5خوراک

مراحل ایجاد استارت آپ لهستان

برترین کارآفرینی ها در لهستان

در دهه گذشته، فضای کارآفرینی و کار در لهستان کاملاً متنوع و مهیج شده است. استعدادهای بین المللی و سرمایه های مخاطره آمیز را برای جلب نظر در این منطقه جذب کرده است. استارتاپ هایی که در لهستان رشد می کنند یک شبکه قوی در پشت خود دارند. در 5 سال گذشته، تعداد استارت آپ های لهستان 2 برابر شده است. بیشتر آنها در مناطق ورشو، وروتسوو، کراکوف، لوبلین و تری سیتی متمرکز شده اند. بنابراین جای تعجب نیست که در سال 2019 لهستان به عنوان هفتمین کشور دوستدار استارت آپ در جهان انتخاب شده بود. از برترین استارت آپ ها در این کشور می توان به استارت آپ Nomagic مستقر در ورشو، که در سال 2017 تأسیس شد، اشاره کرد.

 Aida Diagnostics نیز در سال 2019 تاسیس شد که مجموعه داده های بزرگ پزشکی و دستورالعمل های جامعه علمی برای پیش بینی بهترین گزینه درمانی برای بیماران را فراهم کرده است که نیاز به انتقال اجزای خون دارند. تخمین زده می شود که AIDA با کاهش 10% هزینه های خون درمانی سالانه به سود بیمارستان ها خواهد بود. استارت آنوین و بلینکی به عنوان یکی از سریعترین خدمات اشتراکی در اروپا برای اسکوترهای برقی، شرکت بلینکی حضور خود را در بیش از 20 شهر لهستان و 6 کشور اروپایی دیگر تضمین کرده است. برد اسکوترهای الکترونیکی آن تا 80 کیلومتر، شروع بدون کلید و دو کلاه ایمنی است. همچنین می توانید از طریق این برنامه با قیمت 0.30€ (یورو) در دقیقه اجاره کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما در خصوص مهاجرت به لهستان از طریق کار مشاوره می دهد.

سوالات پرتکرار در باب استارت لهستان

 در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب استارت آپ لهستان می باشیم:

  • حداقل سرمایه لازم برای استارت آپ لهستان چقدر است؟ حداقل سرمایه لازم 1200€ (یورو) است.
  • اصلی ترین رکن استارت آپ لهستان چیست؟ ضمانت شخص متقاضی در خصوص ایجاد مشغال جدید
  • آیا اخذ اقامت لهستان از طریق استارت آپ امکان دارد؟ بله در صورتی که به طور مدام 5 سال در این کشور فعالیت کند، این امکان وجود دارد.
  • برترین مزیت استارت آپ لهستان چیست؟ اخذ اقامت و پاسپورت
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *