مهاجرت کاری اندونزی

موسسه های کاریابی در اندونزی

موسسه های کاریابی در اندونزی

استفاده از موسسه های کاریابی در اندونزی می تواند در زمینه یافتن کار در اندونزی برای شهروندان داخلی و خارجی کمک کننده باشد. البته حضور فیزیکی شما در این کشور بسیار موثر خواهد بود. اگرچه ممکن است تحقیق در مورد فرصت های شغلی قبل از ورود به اندونزی آغاز شود، اما ترجیح داده می شود قبل از شروع ارسال CV یا رزومه کاری خود از نظر فیزیکی در کشور اندونزی حضور داشته باشید. توانایی جستجوی سریع بلافاصله به راهنما و درخواست مصاحبه و همچنین شبکه، در جستجوی شغل بسیار ارزشمند است.

صادقانه بگویم، اگر از نظر فیزیکی در اندونزی نباشید، تعیین محل کار در اندونزی برای شما بسیار سخت خواهد بود. در هر صورت استفاده از موسسه های کاریابی در اندونزی می تواند گزینه ای برای یافتن کار در این کشور بدون حضور فیزیکی باشد. جهت انجام مهاجرت کاری و استفاده از ویزای کار در کشورهای مختلف می توانید با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص صحبت داشته باشید.

استخدام اتباع خارجی در اندونزی

مطلع باشید که اشتغال در اندونزی برای مهاجران واقعا راحت نیست. آمارهای سال 2022 نشان می دهد که تقریباً 6% از جمعیت اندونزی بیکار هستند و درصد قابل توجهی از آنها افراد حرفه ای هستند. سیاست دولت اندونزی کاملاً واضح است که نمی خواهد شرکتی در اندونزی، داخلی یا خارجی، برای کاری که می تواند توسط یک اندونزیایی انجام شود یک فرد خارجی را استخدام کند. اندونزیایی های بیکار بسیار زیاد هستند که به دنبال کار می گردند. این سیاست تقریبا مانع از مهاجرت جوان و ماجراجو با تجربه کاری کم در استخدام در اندونزی می شود، مگر به عنوان یک معلم انگلیسی یا داوطلب در یک سازمان بین المللی.

اندونزی یکی از معدود کشورهایی است که دارای لیست سرمایه گذاری منفی است. این لیستی است که توسط دولت صادر شده و سرمایه گذاری خارجی را در بخشهای خاص منع یا محدود می کند. بدیهی است که اگر سرمایه گذاری محدود شود، اشتغال در این بخش ها نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. در نمودار زیر می توانید در سال های اخیر نرخ بیکاری در کشور اندونزی را ارزیابی کنید:

بررسی موسسه های کاریابی در اندونزی

شبکه سازی اغلب در یافتن شغل مهم است و هر متقاضی کار باید در ارائه کارت و رزومه به مشاغل آزاد باشد، به عنوان عضوی از سازمان های محلی مانند کلوپ های ورزشی و کلیساها و به یک انجمن بازرگانی خارج از کشور بپیوندد. همچنین باید مایل به داوطلب شدن باشد زیرا ممکن است منجر به ارتباطات ارزشمند تجاری شود. شما به سادگی باید آماده ملاقات با افراد جدید باشید و هنگام ملاقات با شخصی در زمینه مربوط خود، جزئیات را رد و بدل کنید تا اطلاعات شما در بخشی که می خواهید در آن مشغول به کار شوید، رد و بدل شود.

پس از مهاجرت به اندونزی، می توانید از طریق آگهی های طبقه بندی شده در وب و روزنامه های محلی، ایده ای دقیق درباره بازار کار، متوسط ​​حقوق و نیاز کارگران خارجی دریافت کنید. مزیت روزنامه های محلی این است که مستقیماً در محل قرار دارند و حتی می توانید برای جستجوی شغل ذکر شده مراجعه کنید. از جمله روزنامه های معتبر:

  • Jakarta Post
  • Suara Pemburan

با این حال، این روزنامه های ملی هستند و مگر اینکه به دنبال مشاغل سطح بالا و شهرستانی باشید، احتمال موفقیت شما در انتشارات محلی بیشتر است. علاوه این ها نیز موسسات کاریابی در اندونزی هم به صورت فیزیکی هم به صورت مجازی وجود دارند که می توانید از آنها برای کاریابی استفاده کنید.

معرفی موسسه های کاریابی در اندونزی

در حال حاضر موسسات و سایت های بیشمار کاریابی در اندونزی وجود دارد. در اینجا به برخی از معتبرترین آنها اشاره کرده ایم:

سایت کاریابیشرح
www.bestjobsIndonesia.com عضویت رایگان است و کاربران می تواند دسته های شغلی را که می خواهند جستجو کنند. این سایت همچنین به مناطقی از اندونزی تقسیم شده است بنابراین برای مهاجران خارجی که قبل از نقل مکان به دنبال کار هستند، مناسب است. به سادگی CV خود را بارگذاری کنید و جستجو کنید!
www.jobstreet.co.idادعا می شود که شماره یک وب سایت شغلی اندونزی است و به طور واضح دارای لیست های زیادی است و یک سایت بسیار موفق است که استفاده از آن آسان است. کاربر هنگام جستجوی کار می تواند تنظیمات مختلفی را انتخاب کند و تعداد زیادی از کارفرمایان با مشخصات بالا در این سایت به دنبال کارمند هستند.
www.karir.comاین یک سایت شغلی بسیار آسان برای استفاده است و از منوی زبان که هم انگلیسی است و هم زبان باهاسا، می توان فهمید که هم توسط مهاجران و هم بومیان اندونزی استفاده می شود. بار دیگر برای استفاده رایگان است و به کاربران امکان می دهد رزومه خود را بارگذاری کرده و هنگام جستجوی شغل از جمله عنوان شغلی، عملکرد شغل، صنعت و موقعیت شغلی، از منوهای مختلفی را انتخاب کنند.
id.tiptopjob.comاین یک سایت شغلی در سراسر جهان است اما شما می توانید به طور خاص برای شغل های اندونزیایی جستجو کنید و مانند سایت های دیگر، کاربران می توانند دسته ها و بخش های شغلی را در پارامترهای جستجو مشخص کنند. اگر قادر به یافتن شغل نیستید، می توانید با ارسال پست های شغلی مشابه اندونزی، ایمیل خود را برای دریافت به روز رسانی وارد کنید.

جستجوی مشاغل مهم در موسسه های کاریابی در اندونزی

جستجوی مشاغل مهم در موسسه های کاریابی در اندونزی

یافتن کار در اندونزی برای یک خارجی در اندونزی کار دشواری خواهد بود. با این وجود با استقامت و رشد متوسط ​​برای بازار کار در اندونزی پیش بینی می شود، خارجی ها بتوانند کار پیدا کنند. صنایع کلیدی در اندونزی شامل:

صنایع کلیدیشرح
ساخت خودروصنعت خودروی اندونزی برای رشد بیشتر آماده است و قرار است از تایلند به عنوان رهبر منطقه در این بخش پیشی بگیرد.
انرژیبرنامه انرژی پاک اندونزی (ICED) پس از آغاز به کار در سال 2011، در جهت دستیابی به اهدافی مانند رشد اقتصادی و کاهش انتشار گلخانه ها ادامه دارد. اندونزی همچنین قصد دارد تا سال 2025 میزان مصرف انرژی زمین گرمایی خود را 700% افزایش دهد.
بیمهصنعت بیمه اندونزی قرار است 3 برابر شود و انجمن بیمه عمر اندونزی (AAJI) افزایش حداقل 75% در سال 2023 را هدف قرار داده است.
حقوقیسرمایه گذاران و موسسات حقوقی اخیرا مورد توجه پروژه های چند میلیارد دلاری در بخشهای معدن، منابع طبیعی و نفت و گاز قرار گرفته اند. بنابراین این صنعت در چشم انداز اشتغال خود رشد داشته است و فعالیت های زیادی در بازار کار خصوصاً در بیمه ها و پروژه ها را تجربه می کند.
تدارکاتپیش بینی می شود این صنعت %14.2 رشد کند و به 153 میلیارد $ (دلار) در سال جاری برسد.
پتروشیمی هادولت اندونزی 5 خوشه صنعت پتروشیمی ایجاد کرده است: بالی، توبان، بالونگان، تنگگو و بونتانگ. این نشان دهنده روش سرمایه گذاری دولت در صنعت پتروشیمی به عنوان بخشی از طرح جامع رشد اقتصادی است.
جهانگردیعلی رغم شوک هایی که در سال های اخیر مانند ویروس کرونا و بلایای طبیعی رخ داده است، صنعت جهانگردی به عنوان یکی از قوی ترین صنایع اندونزی باقی مانده است. همچنین این صنعت در سال های آینده نیز همیشه توانایی گسترش دارد

ارسال CV به موسسه های کاریابی در اندونزی

قبل از ارسال درخواست های شغلی، باید اطمینان حاصل کنید که شرکت هایی که در آنها درخواست می کنید می توانند خارجی ها را استخدام کنند. همچنین، درخواست آنلاین به طور فزاینده ای در اندونزی رواج دارد. برنامه های شغلی در اندونزی معمولاً توسط CV و نامه انجام می شود. به دلیل شیوع بیشتر درخواست های آنلاین، به ویژه در شرکت های بزرگتر و چند ملیتی، فرم های درخواست آنلاین نیز در هنگام درخواست کار امکان پذیر است. به این ترتیب، این شرکت از قبل قادر خواهد بود سوالاتی را برای تعیین مناسب بودن کاندیدا برای این سمت تنظیم کند. در حالی که توصیه می شود قبل از انتقال به اندونزی شغلی آماده داشته باشید، در هنگام جستجوی کار بر ایجاد روابط تجاری تأکید می شود، بنابراین ممکن است برخی از خارجی ها شروع جستجوی کار در اندونزی را موثرتر بدانند.

مصاحبه و رزومه در اندونزی

اطمینان حاصل کنید که با توجه به مهارت ها یا تجربه های مربوطه، CV خود را متناسب با شغل مورد نظر خود اختصاص دهید. برای تشریح و معرفی CV خود و خلاصه نکات مهم فروش خود در حالی که دلایل خود را برای استفاده از برنامه ذکر می کنید، از یک نامه یک صفحه ای استفاده کنید. مطمئن شوید که درخواست خود را متناسب با شغلی که در آن متقاضی هستید، به زبان انگلیسی یا باهاسا اندونزی نوشتید. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه نوشتن CV برای بازار کار اندونزی در بزرگترین سایت شغلی اندونزی پیدا کنید.

مصاحبه در اندونزی یک امر رسمی است و شما باید متناسب با آن لباس های هوشمندانه لباس بپوشید. این فرایند همچنین به تکنیک های غربی شباهت دارد زیرا مصاحبه های مبتنی بر پنل معمول است، که معمولاً تقریبا 30 دقیقه طول می کشد و عمدتا سوالات مبتنی بر شایستگی را می پرسند. همچنین توجه به این نکته ضروری است که هر متقاضی شغل باید قبل از اقدام ببیند آیا صلاحیت خود را در آن شرکت یا محل کار شناسایی کرده است یا خیر. برای بررسی قوانین اندونزی نیز مطلب لینک شده را مطالعه کنید. برای پاسخ به سوالات مهاجرتی خود می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *