مهاجرت کاری فرانسه

موسسات کاریابی در فرانسه

موسسات کاریابی در فرانسه

موسسات کاریابی در فرانسه از سایر عوامل کمک کننده به متقاضیان جویای کار در این کشور می باشد که مورد استقبال قرار گرفته است. به همین خاطر اکثر متقاضیان خارجی درخواست اشتغال از موسسات کاریابی را دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز به این درخواست ها پاسخ داده و مقاله ای را در همین موضوع به رشته تحریر در آورده است که پیشنهاد می نماییم آن را مطالعه بفرمایید.

بدون شک شخصی که قصد مهاجرت کاری به فرانسه را دارد، این الزام برای او وجود دارد که با شرایط کاری و از همه مهم تر طریقه یافتن کار در این کشور آشنا گردد. اینجاست که اهمیت موسسات کاریابی در این کشور در این بین مشخص می گردد. چراکه این موسسات و آژانس های استخدامی لیست اکثر مشاغل در فرانسه را در اختیار دارند. با توجه به وضعیت مهارتی و تحصیلی فرد متقاضی، شغل مورد نظر را پیشنهاد می نمایند.

مراحل جستجوی کار در فرانسه

فرآیند جست و کار در این کشور مشمول گذراندن مراحلی است که جهت کسب موفقیت در این زمینه می باید قدم به قدم انجام گیرد:

  • تهیه رزومه قوی (CV) که به طور کامل و شفاف مهارت ها و تخصص های فرد را بازگو کند.
  • تحقیق و کسب اطلاعات لازم درباره موسسات کاریابی
  • جست و جوی شغل مورد نظر و متناسب با رشته تحصیلی و حرفه شخص
  • نوشتن و آماده نمودن معرفی نامه
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست کار
  • انجام مصاحبه با کارفرما یا شرکت فرانسوی جهت تاییدیه صلاحیت بر عهده گرفتن شغل مورد نظر
  • پیگیری مراحل طی شده جهت حصول نتیجه
  • استخدام در شغل مورد علاقه

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور نمودار نرخ بیکاری در این کشور را مشاهده بفرمائید:

نرخ بیکاری در فرانسه

موسسات استخدامی فرانسه جهت مشاغل بدون مهارت

در کشور فرانسه آژانس های استخدامی با نام poleemploi وجود دارند که با مراجعه به آنها این اعتماد به شما داده می شود. برای یافتن شغل جای هیچ نگرانی وجود نداشته باشد. این آژانس ها و موسسات کاریابی دارای شعبه های مختلفی در نقاط و مناطق مختلف کشور فرانسه هستند. جهت کار در این کشور مقاله کار در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

مشاغلی که در این نوع آژانس های کاریابی وجود دارد و به فرد متقاضی پیشنهاد می گردد. اکثرا به صورت کارهای دستی بوده و نیاز به مهارت و تخصص خاصی برای فرد متقاضی ندارد. بنابراین در صورتی که تخصص آنچنانی ندارید می توانید به این نوع موسسات کاریابی مراجعه نمائید. سهولت شغل مورد نظر خود را بیابید.

موسسات استخدامی فرانسه برای مشاغل حرفه ای

نوعی دیگر از آژانس های استخدامی و موسسات کاریابی در فرانسه وجود دارند که با نام agence pour I employ de cadres (apec) مشغول فعالیت هستند. این دسته از موسسات مختص مشاغلی می باشند که دارا بودن حرفه و تخصص و مهارت در زمینه شغلی مورد نظر الزامی است. در واقع این موسسات مشاغل حرفه ای و دارای تخصص را به فرد متقاضی پیشنهاد می دهند. افراد متقاضی کار که دارای تخصص و مهارت کافی هستند. از این رو می توانند با مراجعه به این آژانس ها به شغل مورد علاقه خود دست یابند. جهت آشنایی با مدارک و شرایط ویزای کار این کشور مطالعه مقاله ویزای کار فرانسه خالی از لطف نخواهد بود.

موسسات کاریابی و موتورهای جستجوی کار در فرانسه

موتورهای جست و جوی کار از دیگر موسسات کاریابی در فرانسه به شمار می روند. توسط آنها قادر خواهید بود به لیست مشاغل بسیاری در فرانسه دسترسی داشته باشید. شغلی را که با سلایق و علایق شما سازگاری دارد، انتخاب نمایید. در این گونه موسسات می توانید CV یا رزومه فردی و تحصیلی و مهارتی خود را آپلود نموده تا کارفرمایان مختلف با دیدن CV شما شغل مورد نظر را پیشنهاد نمایند. در واقع شما با در اختیار نهادن CV این امکان را برای کارفرما فراهم می آورید تا به راحتی شما را پیدا کرده و به شما دسترسی داشته باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فرانسه را مطالعه بفرمائید.

ذکر آدرس الکترونیکی (ایمیل) در این کاریابی ها الزامی است. چراکه کارفرما از این طریق می تواند شغل مورد نظر را به صورت ایمیل پیشنهاد نموده و با شما در ارتباط باشد. اطلاعات کامل تر را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنید.

موسسات کاریابی و موتورهای جستجوی کار در فرانسه

روزنامه های کاریابی در فرانسه

یکی دیگر از انواع موسسات کاریابی روزنامه های این کشور است. برخی روزنامه ها مختص معرفی مشاغل مختلف در فرانسه یا حتی در اتحادیه اروپا هستند که با خرید این روزنامه ها می توانید به شغل های مختلفی دسترسی داشته و انتخاب نمایید. اگرچه این روش پیش پا افتاده ای به شمار می رود. اما می تواند کارایی لازم را در امر یافتن شغل برای شما داشته باشد. از سویی دیگر شما می توانید آگهی نیاز به کار خود را در این روزنامه ها منتشر نموده و درخواست کار کنید. از جمله مجلات و روزنامه های مختص کاریابی می توان به اسامی ذیل اشاره نمود: فیگارو، موند، تریبون، اکسپرس، اکو. در این خصوص همچنین پیشنهاد ما این است که مقاله هزینه زندگی در فرانسه را نیز مطالعه نمایید.

برترین موسسات کاریابی در فرانسه

این کشور با جمعیتی نزدیک به 67 میلیون نفر که آن را به بزرگترین کشور اروپا تبدیل می کند، هرگز برای دیدن و انجام دادن در این کشور گم نخواهید شد. از نقاط دیدنی پاریس که شهرت جهانی دارد، از جمله می توان به معماری شگفت انگیز گوتیک به شکل سنت شاپل و کلیسای نوتردام، تا سواحل شنی و آب های آبی ریویرای ساحلی این کشور و پیست های اسکی دیدنی آلپ و پیرنه اشاره کرد. با این حال، ضروری است که قبل از حرکت، زبان را یاد بگیرید، به خصوص که قراردادهای کوتاه مدت راحت تر از موقعیت های دائمی در دسترس هستند. هنگامی که در این کشور اقامت دارید، می توانید با استفاده از سیستم مراقبت های بهداشتی قوی و کمک هزینه تعطیلات سخاوتمندانه، از استاندارد زندگی بالایی بهره مند شوید.

برترین موسسات کاریابی در فرانسه عبارتند از:

  • Adecco
  • H&R
  • Manpower
  • Cabinet Recrutement Spécialisé
  • APEC
  • SmartSteps
  • Charrette Service
  • Ples Convergence
  • Adia
  • Euro London Appointments

درباره قوانین کار در فرانسه

اشخاصی که از راه های غیرقانونی مانند مهاجرت قاچاقی به فرانسه وارد خاک این کشور شده اند، به هیچ وجه اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. موسسات کاریابی نیز حق ارائه خدمات یا دادن شغل به این دسته افراد را ندارد. در غیر این صورت مرتکب جرم شده اند.

ناگفته نماند که شمار زیادی از افراد که به این صورت وارد کشور فرانسه شده اند، مشغول انجام مشاغل سیاه هستند. از طرف دیگر اگر به عنوان پناهنده وارد کشور شده اید، قصد اقامت فرانسه را دارید، حداقل به مدت 9 ماه تا مشخص شدن وضعیت پناهندگی حق کار را ندارید. پس از گذشت این مدت اجازه کار از سوی اداره مهاجرت و پناهندگی برای فرد پناهنده صادر گردد. اما به طور کلی مشاغل مربوط به کارگری و کارمندی روندی سریع تر داشته و کاملا قانونی است. در شرکت های فرانسوی ترتیب نشستن افراد بر اساس پست و مقام شان در شرکت است. حتی صحبت و گفتگو با رئیس جلسه بسیار دشوار خواهد بود. بنابراین سعی داشته باشید که با تسلط کافی در جلسات حاضر شوید.

در این بخش به ذکر اسامی 5 موسسه از لیست موسسات کاریابی در کشور فرانسه می پردازیم که عبارتند از: تور ایفل، ادکو، Ples conuergence، پرو تک، ویکتور هوگو، کنکورد. در این زمینه و همچنین درباره موسسات کاریابی در فرانسه یا به طور کلی مهاجرت به اروپا از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمایی و مشاوره بگیرید. دریافت مشاوره های حرفه ای به صورت تماس تلفنی یا مراجعه شما به دفتر موسسه امکان پذیر است.

Rate this post

2 دیدگاه برای “موسسات کاریابی در فرانسه

  1. ذلگی عمری گفت:

    سلام ذلگی عمری هستم مدت یک سال میشود که در فرانسه زنده گی میکنم
    سوال من این هست مدت هفت ماه میشود که من نور مال شدیم آیا اجازه کار در فرانسه را دارم یا نخیر
    اگر اجازه کار را دارم کجا باید مراجع کنم تایک شغل کار بر خود پیدا کنم

    1. مصطفی داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      از چه طریقی به فرانسه مهاجرت کردید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *