ویزای مسافرتی آمریکا

مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی

مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی

مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی یکی از طرق سفر به آمریکا در کوتاه مدت می باشد، در این روش متقاضی اقامت کوتاه مدت خواهد داشت. پایتخت آمریکا شهر واشنگتن است. نیویورک پرجمعیت ترین شهر این کشور محسوب می شود. این کشور از اقتصاد بسیار قدرتمندی برخوردار می باشد. از این رو می توان گفت آمریکا ثروتمندترین کشور جهان است. این کشور از جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار است. این امر موجب جذب گردشگران زیادی به این کشور شده است. ویزای توریستی کشور آمریکا دارای اعتباری موقت می باشد. به 3 نوع B1 و B2 و تلفیقی از ویزاهای B1/B2 تقسیم می گردد. افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی را دارند ملزم به اخذ یکی ویزاهای ذکر شده می باشند.

ویزای توریستی آمریکا متقاضیان زیادی دارد. پس از روی کار آمدن ترامپ محدودیت هایی برای اخذ این ویزا برای شهروندان برخی از کشورها همچون ایران ایجاد شده است. اما کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه ای که در زمینه های مختلف مهاجرتی دارند، متقاضیان عزیز را در این زمینه یاری خواهند نمود. ویزای توریستی آمریکا دارای اعتباری 6 ماهه است. در صورتیکه افراد قصد افزایش مدت اعتبار ویزای خود را دارند، می باید در این زمینه نامه ای کتبی مبنی بر تمدید اعتبار اقامت پاسپورت خود تهیه و به اداره خدمات شهروندی و مهاجرتی آمریکا ارائه نمایند.

بررسی مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی

بطور کلی ویزای توریستی آمریکا از نوع کوتاه مدت و غیر مهاجرتی است. این ویزا موسوم به ویزای نوع B می باشد و دارای زیر گروه های B1، B2 و B1/B2 می باشد. ویزای توریستی B1 آمریکا برای افرادی که با اهداف زیر قصد سفر به آمریکا را دارند صادر می گردد:

  • انجام فعالیت های اقتصادی
  • شرکت در مذاکرات اقتصادی برای عقد قراردادهای تجاری
  • شرکت در نمایشگاه ها و کنفرانس های علمی و اقتصادی
  • شرکت در همایش ها و سمینارهای علمی، فرهنگی، صنعتی و تجاری

و ویزای توریستی نوع B2 آمریکا برای آن دسته از افرادی که قصد انجام امور زیر در آمریکا را دارند، صادر می گردد:

  • دیدار با خانواده و یا بستگان در آمریکا
  • بازدید از جاذبه های گردشگری آمریکا
  • شرکت در سمینارها و یا دوره های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی متقاضی
  • انجام معاینات پزشکی و درمانی
  • شرکت در برنامه های بشر دوستانه در آمریکا
  • مشارکت و همکاری در رویدادهای اجتماعی

و افرادی که هدف سفر آنها به آمریکا ترکیبی از هر 2 اهداف ویزای B1 و B2 است با اخذ ویزای B1/B2 می توانند به این کشور سفر نمایند.

مراحل اخذ ویزای گردشگر آمریکا

افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی را دارند، می باید طبق جدول زیر به ترتیب عمل نمایند:

مراحلتوضیحات
1مراجعه به سایت سفارت آمریکا و ساخت حساب کاربری
2تکمیل فرم DS-160 آمریکا جهت درخواست ویزای توریستی
3آپلود عکس متقاضی اخذ ویزای توریستی
4رزرو نوبت برای مصاحبه با آفیسر سفارت آمریکا
5پرداخت 160$ (دلار) بابت صدور ویزای توریستی که به صورت آنلاین انجام می پذیرد
6آماده نمودن تمامی مدارک لازم و ترجمه آن ها
7مراجعه به سفارت آمریکا در تاریخ تعیین شده جهت مصاحبه
8دریافت نتیجه درخواست ویزا: برگه سفید (موافقت با درخواست) برگه زرد(ریجکت) برگه قرمز( تایید FBI)
9دریافت ویزا از کشورهای تعیین شده و دریافت ترجمه مدارک از دفاتر پستی مشخص شده

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید. چنانچه پس از مهاجرت توریستی به این کشور تمایل به تحصیل در این کشور پیدا نمودید نمودار زیر بیانگر تعداد متقاضیان در این کشور خواهد بود:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

اقامت آمریکا با ویزای توریست و مدارک مورد نیاز

افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای توریستی را دارند، در روز تعیین شده می باید مدارک زیر را به سفارت این کشور ارائه نمایند:

  • پاسپورت معتبر و دیگر پاسپورت های قدیمی متقاضی که مهر ویزاهای قبلی سفر وی به آمریکا و دیگر کشورها در آن درج گردیده است.
  • یک قطعه عکس دیجیتالی
  • ارائه برنامه ای دقیق و زمان بندی شده برای سفر به آمریکا
  • ارائه دعوتنامه در صورت وجود
  • ارائه بلیط هواپیما و مدارک مربوط به رزرو هتل در آمریکا جهت اقامت متقاضی
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضی را جهت تامین هزینه زندگی در آمریکا به مدت حداقل 6 ماه بیان می نماید.
  • انگیزه نامه مبنی بر هدف و قصد متقاضی از سفر به آمریکا
  • ارائه گوهی اشتغال به تحصیل در صورتیکه متقاضی مشغول به تحصیل است.
  • گواهی اشتغال به کار در صورتیکه فرد در حال انجام کار در کشور مبدأ خود است.
  • ارائه مدارک مالیاتی
  • ارائه پرینت حساب بانکی متقاضی

مدت زمان صدور این ویزا معمولا به مدت 30 روز طول خواهد کشید. البته در برخی موارد در صورتی که نیاز به بررسی بیشتر مدارک متقاضی باشد ممکن است تا 60 روز نیز به طول انجامد. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

 چگونگی اخذ مجوز مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی

اخذ اقامت آمریکا برای افرادی که با ویزای توریستی به این کشور مهاجرت نموده اند غیرممکن است. البته در صورتیکه افراد با ویزای توریستی به این کشور سفر نموده و در طول مدت اعتبار ویزای توریستی خود موفق به کارآفرینی در این کشور گردد، می باید به کشور مبدأ خود بازگشته است. با دریافت ویزای کارآفرینی آمریکا بار دیگر به این کشور مراجعت نماید. در برخی موارد افراد با اخذ ویزای توریستی آمریکا نسبت به یافتن شغل و کارفرما در این کشور اقدام می نمایند و پس از بازگشت به وطن خود با اخذ ویزای کار آمریکا به این کشور مهاجرت می نمایند. بدین طریق افراد می توانند طبق شرایطی گرین کارت و اقامت دائم کشور آمریکا را دریافت نمایند.

 چگونگی اخذ مجوز مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی 

ریجکت ویزای گردشگری آمریکا

دربرخی از موارد مشاهده شده است، افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا با ویزای توریستی را دارند، با رد درخواست خود مواجه گردیده اند. در این گونه موارد نباید ناامید شد، زیرا این آخرین راه نیست. این دسته از افراد می توانند با رفع نواقص موجود در پرونده خود باری دیگر نسبت به درخواست ویزای توریستی و رفع ریجکتی آمریکا اقدام نمایند.

از جمله مهمترین دلایل ریجکت ویزای توریستی عبارتند از:

  • عدم تمکن مالی متقاضی برای تأمین هزینه زندگی در آمریکا در طول مدت اقامت در این کشور
  • عدم صداقت فرد در هنگام مصاحبه با آفیسر سفارت آمریکا
  • ویزای توریستی آمریکا یکی از ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا است. در صورتیکه پرونده متقاضی از نوع مهاجرتی باشد، درخواست متقاضی رد خواهد شد.
  • متقاضیان اخذ ویزای توریستی می باید با ارائه مدارکی اثبات نمایند. پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خویش باز می گردند. در صورتیکه آفیسر سفارت آمریکا به هر دلیلی احساس کند متقاضی قصد درخواست پناهندگی به کشور آمریکا را دارد، پرونده متقاضی را رد خواهد نمود.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی متقاضیانی که قصد دریافت اقامت و ارائه درخواست شهروندی آمریکا را دارند، یاری می نمایند. موسسه ما با سابقه ای درخشان در باب پذیرش، ویزا و روادیدکاری و سرمایه گذاری مفتخر به راهنمایی شما در باب مهاجرت به آمریکا و اقصی نقاط دنیا می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *