مهاجرت تحصیلی در صربستان

مقطع کارشناسی در صربستان

مقطع کارشناسی در صربستان

مقطع کارشناسی در صربستان اولین مقطع تحصیلی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور می باشد که مورد توجه دانشجویان زیادی قرار گرفته است. وجود دانشگاه های معتبر و شناخته شده در کشور صربستان موجب افزایش محبوبیت این کشور به عنوان مقصد تحصیلی مناسب در بین دانشجویان و متقاضیان بین المللی شده است. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی دقیق شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان و همچنین سایر موضوعات مرتبط می پردازند. به عنوان یک کشور اروپایی، دانشگاه های کشور صربستان ارائه دهنده با برنامه های تحصیلی مختلف با کیفیت بسیار مناسب و هزینه های مقرون به صرفه می باشند.

علاوه بر این، دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل دانشگاه های این کشور از کمک هزینه ها و بورس های تحصیلی مختلف بهره مند شوند. تمام این موارد موجب شده است تا صربستان به مقصدی مناسب برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی تبدیل شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان

مطالعات پایه دانشگاهی یعنی مقطع کارشناسی در صربستان در دانشگاه ها (به طور دقیق دانشکده ها یا آکادمی های هنری که عضو دانشگاه ها) و کالج های مطالعات کاربردی برگزار می شود و می تواند 3 یا 4 سال طول بکشد و دانشجویان در این مقطع تحصیلی باید 180 واحد تحصیلی (ECTS) تا 240 واحد تحصیلی اخذ کنند. مطالعات کاربردی پایه کارشناسی در دانشگاه های کشور صربستان 3 سال طول می کشد که شامل 180 واحد تحصیلی یا ECTS می باشد. برنامه های مطالعاتی این دوره در دانشگاه ها یا کالج های علوم کاربردی برگزار می شود. پس از اتمام این سطح از مطالعات، دانشجو مدرک کارشناسی دریافت می کند.

برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان

برنامه تحصیلات کارشناسی در دانشگاه های کشور صربستان می تواند شامل پایان نامه باشد که دانشجو باید در پایان مطالعات خود از آن دفاع کند. اما این مورد به برنامه تحصیلی دانشجویان بستگی دارد.

برخی از بهترین برنامه های تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان عبارتند از:

  • کارشناسی زبان انگلیسی
  • کارشناسی اقتصاد بازرگانی
  • کارشناسی مدیریت منابع انسانی
  • کارشناسی مدیریت کسب و کار
  • کارشناسی تجارت و مدیریت
  • کارشناسی مهندسی نرم افزار و داده
  • کارشناسی توریسم و مهمانداری

همچنین واحدها و مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی در صربستان عبارتند از:

دوره تحصیلیمدت زمان تحصیلواحدهای تحصیلی (ECTS)
Undergraduate Academic Studies (Bachelor)3 الی 4 سال180 تا 240
Bachelor Applied Studies3 سال180

شرایط ورود به برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی در صربستان

برای ورود به برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی در صربستان، دانشجویان و متقاضیان حتما باید با موفقیت و با نمرات بالا دوره دبیرستان را به پایان برسانند و مدرک دیپلم معتبر داشته باشند. علاوه بر این، برخی از دانشجویان در صورت نیاز حتما باید مدارک تحصیلی خود را معادل سازی کنند تا در کشور صربستان قابل ارزیابی و تایید باشد. علاوه بر این، دانشجویان ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی داشته باشند. پیش نیازهای ویژه پذیرش تحصیلی در بهترین دانشگاه های صربستان معمولاً مستلزم دانش خاص در برخی رشته ها است و باید برای برنامه خاصی که یک دانشجو یا متقاضی علاقه مند است بررسی شود. با توجه به برنامه تحصیلی که دانشجو در آن شرکت می کند، وی نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر دارد. برخی از برنامه های تحصیلی در دانشگاه های صربستان به زبان صربی و برخی از آنها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

شرایط ورود به برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی در صربستان

تحصیل در مقطع کارشناسی در بهترین دانشگاه های صربستان

در بخش قصد داریم به بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در صربستان به در مقطع کارشناسی اشاره کنیم. 9 دانشگاه دولتی و 10 دانشگاه خصوصی در صربستان وجود دارد. به غیر از دانشگاه ها و دانشکده ها، کالج های دولتی و خصوصی نیز در این کشور وجود دارد که آماده پذیرش دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف می باشند.

برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور صربستان عبارتند از:

  • دانشگاه بلگراد
  • دانشگاه نوی ساد
  • دانشگاه Kragujevac
  • دانشگاه هنر در بلگراد
  • State University of Novi Pazar

از سال تحصیلی 2018 و 2019، 210.480 دانشجوی ثبت نام شده در دانشگاه های صربستان وجود دارد که از این تعداد 181.310 نفر در دانشگاه های دولتی و 29.170 نفر دانشگاه های خصوصی کشور صربستان مشغول به تحصیل می باشند. همچنین لازم به ذکر است که 39.124 دانشجوی ثبت نام شده در کالج های دولتی و خصوصی در صربستان وجود دارند که مشغول به تحصیل در برنامه های تحصیلی مختلف می باشند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز، اقدام به کسب بورسیه تحصیلی در صربستان کنند. شایان ذکر است که تقریبا تمام بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در کشور اسلواکی به دانشجویانی ارائه می شوند که در دانشگاه های دولتی این کشور مشغول به تحصیل هستند و یا موفق به کسب پذیرش تحصیلی در این دانشگاه ها شده اند.

هزینه های تحصیل کارشناسی در صربستان

به طور کلی، مهاجرت و اخذ اقامت صربستان از طریق تحصیل با هزینه های مختلفی همراه می باشد. اما هزینه های زندگی، تحصیل، اقامت و سایر هزینه های دانشجویی در کشور صربستان بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشند. به همین دلیل، اکثر دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند با کمترین هزینه ها مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور صربستان شوند. برای ادامه تحصیل در کشور صربستان، دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه ها و شهریه تحصیل به دو بخش تقسیم می شود.

این دو بخش عبارتند از:

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی صربستان
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی صربستان

همانطور که می دانید، هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار ارزانتر از دانشگاه های دولتی است. در کشور صربستان نیز دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های دولتی هزینه های بسیار کمی پرداخت می کنند. یک دانشجو برای شرکت در یک برنامه تحصیلی در دوره کارشناسی در دانشگاه های دولتی صربستان به طور متوسط 2.200€ (یورو) در سال پرداخت می کند. در مقابل، هزینه تحصیل دانشجویان دانشگاه های خصوصی صربستان به طور متوسط از 7.000 تا 18.000€ (یورو) در سال می باشد.

الزامات ورود در مقطع کارشناسی در صربستان

تمامی اتباع خارجی که به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان هستند، باید الزامات ورود به موسسات آموزشی این کشور را رعایت کنند. به طور کلی شرط اساسی ورود به دوره های کارشناسی در صربستان، گذراندن دوره 4 ساله متوسطه و قبولی در آزمون ورودی است. علاوه بر این پی نیازهای پذیرش خاص در مقطع کارشناسی، معمولا مستلزم دانش خاص در رشته های خاص در این کشور هستند. همچنین حین پذیرش باید برنامه خاصی که یک دانشجو به آن علاقه دارد به طور کامل بررسی شود. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، آزمون ورودی جهت پذیرش در مقطع کارشناسی در صربستان، معمولا در اوایل تیرماه و اوایل شهریور برگزار می شود. در نهایت اینکه، رتبه بندی متقاضیان هم به کنکور و هم به موفقیت از مقطع تحصیلی قبلی بستگی دارد.

از سوی دیگر، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان باید مراحل شناسایی مدارک تحصیلی خود را طی کنند. همچنین داوطلبان باید مدارک زیر را به موسسه آموزش عالی مورد نظر خود ارائه دهند:

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع کارشناسی در صربستانتوضیحات
فرم درخواستمتقاضیان باید فرم درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی را تکمیل کرده و در آخر امضا نمایند.
اثبات پرداخت هزینه هاارائه گواهی مبنی بر اینکه، تمام هزینه های شهریه تا پایان سال را پرداخت کرده اند.
سند آموزش عالیارائه 2 نسخه از ترجمه سند آموزش عالی خارجی به زبان صربی
ریز نمرات درسیارائه 2 نسخه از ضمیمه دیپلم یا ریز نمرات سوابق دوره
سندی مبنی بر تغییر نام21 نسخه از تصمیم مرجه مجاز در مورد تغییر نام و یا نام خانوادگی برای افرادی که نام خود را تغییر داده اند.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش متقاضیان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان طی سالهای اخیر:

روند پذیرش متقاضیان بین المللی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستانهموطنان گرامی اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور صربستان مهاجرت کنید، می توانید با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط و هزینه های کسب ویزای تحصیلی این کشور مطلع شوید.

سوالات متداول در خصوص مقطع کارشناسی در صربستان

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیزان در خصوص مقطع کارشناسی در صربستان پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان برای ایرانیان کار دشواری است؟ به طور تحصیل در صربستان به ویژه در مقطه کارشناسی این کشور، به دلیل هزینه تحصیل مقرون به صرفه در صربستان بهترین گزینه برای تحصیل در خارجی از کشور به ویژه برای ایرانیان خواهد بود.
  • طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان چقدر است؟ طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی در صربستان، همانند اغلب کشورهای مدرن جهان بین 3 تا 4 سال می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *