مهاجرت تحصیلی مالزی

مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

برای آن دسته از دانشجویانی که به دنبال کسب اطلاعات به روز در مورد تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مالزی هستند این نوشتار بسیار کاربردی است. برای تحصیل در مالزی دانشجویان ایرانی می توانند در تمامی مقاطع دانشگاهی در این کشور درخواست نمایند. این تولید محتوا بر اساس آخرین شرایط در سال 2023 و شرایط تحصیل در این کشور برای دانشجویان ایرانی آماده شده است.

  • شرایط اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در مالزی چگونه است؟
  • برای اخذ ویزای تحصیلی مالزی چه مدارکی نیاز است؟
  • آیا می توان بدون مدرک زبان برای تحصیل به مالزی مهاجرت نمود؟

شاخصه های متفاوتی در مالزی وجود دارد که ذهن دانشجویان را به خود منعطف می کند. در دهه های گذشته دانشجویان زیادی از ایران برای تحصیل به مالزی رفته اند. طبق آمار این میزان بر اساس گذر زمان به نسبت کم و کمتر شده اما همچنان این کشور و برنامه های تحصیلی در این کشور علاقه مندان خاص خود را دارا است. برای درک بهتر و آگاهی از شرایط در این نوشتار به بررسی شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مالزی پرداخته ایم.

چرا تحصیل در مالزی؟

این کشور با توجه یه محیط و طبیعت زیبایی که دارد در میان کشورهای آسیای شرقی یکی از بهترین گزینه ها برای تجربه زندگی مدرن و سنتی به حساب می آید. پیشرفت سریع کشور مالزی آن را به مقصدی جذاب برای دانشجویان تبدیل کرده است. این امر باعث شده تا دانشجویان با فرهنگ های متفاوت در این کشور گرد هم آیند. شهرهای شلوغ، سواحل زیبا و جنگل های بارانی و همچنین وجود گونه های متفاوتی از حیوانات که 20 درصد از گونه های جانوری کل دنیا را در خود جای داده است مالزی را به یک مقصد جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. همچنین دانشگاه های ملی این کشور همچون دانشگاه مالایا سطح و رنکینگ خیلی خوبی در جهان دارند.

شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی مالزی

یکی از دغدغه هایی که برای دانشجویان ایرانی وجود دارد، موفقیت در اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی است. انتخاب این کشور مزیتی که دارد این است که برای دریافت ویزا شرایط به نسبت آسانی در مقایسه با سایر کشورها وجود دارد. همچنین شرایطی در این کشور در راستای اخذ پذیرش وجود دارد که حتی دانشجویان می توانند بدون مدرک زبان برای تحصیل دوره های زبان به این کشور بروند. البته برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی مالزی هم نیاز به ارائه مدرک آیلتس می باشد. در ادامه شرایط و مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های مالزی را شرح می دهیم.

معرفی برنامه های تحصیل در مالزی

مالزی برنامه های متنوع تحصیلی را در دانشگاه های دولتی، خصوصی و کالج ها در مقاطع مختلف دانشگاهی و برنامه های آمادگی ورود به دانشگاه و دوره های زبان ارائه می نماید. تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به مراتب ارزان تر از دانشگاه های خصوصی است. یک دانشجوی خارجی می تواند برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مالزی هم در دانشگاه های دولتی اقدام نماید و هم در دانشگاه های خصوصی که فرآیند پذیرش هر کدام از این دانشگاه ها متفاوت است. اگر مایل به تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور هستید اکثر برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

سه نوع برنامه تحصیلی برای تحصیل ارشد در مالزی اراده می گردد که این برنامه ها را به عنوان MA، MS، MSc می شناسند. در حالت اول دانشجویان به تحصیل در سر کلاس مشغولند و در نهایت به هیچ پایان نامه ای لازم ندارند. موضوعات تدریس هم شامل گسترده ترین رشته ها در سطح تحصیلات تکمیلی است. دانشجویان می توانند در گروه های کوچک کار کنند و از حالت های مختلف مطالعه مانند مقاله، کار بر روی پروژه، کار در مکان های صنعتی/ تجاری، کلاس های حل مسئله، آموزش ها، سخنرانی ها، گروه های بحث، ارزیابی و امتحانات استفاده کنند.

حالت دوم استفاده از صلاحیت تحصیلات تکمیلی از طریق دوره های آموزشی و گزارش پایان نامه و تحقیق است. دانشجویانی که در این نوع برنامه تحصیل می نمایند اعتبارات دوره را تکمیل می کنند و پایان نامه خود را در مورد پروژه های تحقیقاتی ارائه می دهند که حداقل 36 ساعت اعتبار دوره به علاوه 6 ساعت تحقیق می باشد. پروژه های انفرادی و گروهی یا ارائه رساله تحقیقاتی سازنده این حالت برای دوره های کارشناسی ارشد هستند. حالت سوم هم صرفا به صورت تحقیق و ارائه پایان نامه برای تحصیلات عالیه است که برای افرادی است که مشتاق به ادامه این برنامه در دوره های MPhil و PhD هستند.

مدارک مورد نیاز تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی

مدارک مورد نیاز تحصیل کارشناسی ارشد در مالزی

اولین مدرک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشتن حداقل 3 سال تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی است. برای تحصیل در هر رشته و گرایشی بایستی در ارتباط با آن در کارشناسی تحصیل کرده باشید. در برخی رشته ها همچنین شرایط پذیرش نیاز به الزامات خاصی دارد. اما آنچه برای پذیرش از دانشگاه های مالزی برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد نیازمند هستید عبارتند از:

  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و ریز نمرات
  • ارائه مدرک کارشناسی و ریز نمرات
  • ارائه رزومه یا همان CV
  • 2 یا 3 توصیه نامه از اساتید
  • ارائه مدرک زبان آیلتس، تافل و یا PTE آکادمیک
  • نمونه کارهای عملی برای پذیرش در رشته های خاص

در کل می توان چنین گفت که مدارک مورد نیاز هر دانشگاه در وب سایت آمده است. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی رقابت میان دانشجویان بیشتر است. زیرا این دانشگاه ها از سوی دولت حمایت های مالی می شوند و در برنامه های تحصیلی ارشد و دکترا برای دانشجویان بورس های متنوعی را ارائه می دهند. البته اگر کمک هزینه تحصیلی دریافت نکنند باید با پشتوانه شخصی هزینه های تحصیل و زندگی را ساپورت نمایند.

آمادگی برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

آن دسته از دانشجویانی که در تهیه مدارک مورد نیاز پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اعم از تهیه رزومه و ارائه مدرک زبان و سایر موارد مشکل دارند می توانند در دوره های آماده سازی ورود به دانشگاه در کشور مالزی شرکت نمایند. این دوره ها دانشجویان را در تهیه رزومه و نوشتن انگیزه نامه و مخصوصا افرادی که مدرک زبان ندارند آماده می نمایند. هزینه تحصیل در مالزی در این دوره ها بنا به نوع کالج یا دانشگاه متفاوت است.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در مالزی

میزان هزینه ها بنا به نوع دانشگاه ها متفاوت است، همچنین برای دانشجویانی که به دنبال اخذ بورسیه هستند کمک هزینه های تحصیلی در دسترس هستند. منتهی اگر دانشجویان قرار باشد با هزینه های شخصی تحصیل نمایند هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در مقطع کارشناسی ارشد از 500$ تا 6500$ (دلار) نیز در سال می رسد. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مالزی در مقطع کارشناسی ارشد می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *