مهاجرت تحصیلی یونان

مقطع دکترا در یونان

مقطع دکترا در یونان

مقطع دکترا در یونان می تواند گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای دانشجویان خارجی باشد. مقطع دکترا در یونان در زمره گزینه ای پرطرفدار می باشد. مدرسه باستانی افلاطون در آکادمیا در آتن (تأسیس شده حدود 387 سال قبل از میلاد) یکی از اولین و مهمترین موسسات آموزش عالی در جهان بود. آموزش عالی مدرن در یونان به این میراث کلاسیک توجه می کند و آن را به گزینه ای بی نظیر برای مطالعه بین المللی در مقطع دکترا تبدیل می کند. این صفحه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی را به شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی که می خواهید مشغول به مقطع دکترا در یونان شوید، ارائه می دهند. برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های یونان سعی داریم تا دلایل مقطع دکترا در یونان، هزینه ها، بهترین دانشگاه های این کشور و سایر موارد مرتبط را مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل مقطع دکترا در یونان

یونان با داشتن آب و هوای مدیترانه ای، مناظر زیبا و گزیده ای بی نظیر از میراث جهانی یونسکو، مکان جالبی برای زندگی در طول تحصیل دوره دکترا است. با داشتن میراث دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی پر جنب و جوش، یونان در بین دانشجویان بین المللی محبوب است.

برجسته ترین دلایل مقطع دکترا در یونان عبارتند از:

  • میراث آکادمیک و دانشگاهی
  • فرصت های منحصر به فرد تحقیقاتی
  • هزینه های تحصیل مناسب
  • مناظر و جاذبه های دیدنی بی نظیر

یونان بیش از 2000 سال پیش سنت بورس تحصیلی را تأسیس کرد و محل تحصیل دانشمندان بزرگی امثال ارسطو، افلاطون و سقراط بود. علاوه بر این، یونان پتانسیل های بی نظیری را برای تحقیقات در زمینه کلاسیک و تاریخ باستان و همچنین زمینه های مرتبط با آن مانند میراث و گردشگری ارائه می دهد. هزینه زندگی در یونان به طور قابل توجهی پایین تر از سایر کشورها در اروپا است و بسیاری از شهرهای دانشجویی آپارتمان های دانشجویی و خوابگاه هایی را برای کاهش هزینه های اقامتی ارائه می دهند. همچنین یونان دارای برخی از باشکوه ترین مناظر و سواحل در جهان که موجب عدم خستگی دانشجویان از اقامت در این کشور می شود.

جزئیات اصلی مقطع دکترا در یونان عبارتند از:

آیتمتوضیحات
تعداد دانشگاه ها37
جوایز نوبل کسب شده2
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه آتن (1837)
تعداد دانشجویان بین المللی25.067
طول دوره دکترا3 سال (حداقل)
هزینه تحصیلمتغیر (موسسات دولتی)
سال تحصیلیسپتامبر (September) تا آگوست (August)

بهترین دانشگاه های دکترا در یونان

آموزش عالی یونان دارای تاریخ غنی است و مدارس مشهور یونان باستان مانند Lyceum Aristotle در ابتدا در شهر آتن تأسیس شده است. امروزه بهترین دانشگاه های یونان از زیرساخت های مدرن تری بهره مند هستند، اما آتن هنوز مرکز اصلی دانشجویی در جنوب یونان است. در کشور یونان آموزش عالی فقط به آتن محدود نمی شود، با این وجود، بسیاری از مؤسسات آموزش عالی در سایر نقاط یونان مانند سالونیک و جزایر یونان وجود دارند که دانشجویان می توانند آنها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. سیستم آموزش عالی یونان به 2 بخش تقسیم می شود.

این 2 بخش عبارتند از:

  • بخش دانشگاهی که شامل 23 دانشگاه عمومی و دانشگاه های فنی تخصصی می باشد و بخش عمده آموزش و تحقیقات در این بخش صورت می گیرد
  • بخش فناوری که شامل 14 نهاد می باشد و به آموزش های فنی و حرفه ای می پردازند

لازم به ذکر است که به عنوان دانشجوی دکترا، متقاضیان معمولا وارد بخش دانشگاهی می شوند، زیرا بخش فناوری بر ارائه دوره های کارشناسی ارشد متمرکز است. فقط تعداد کمی دانشگاه در یونان وجود دارد، اما تعداد زیادی از آنها در رده بندی جهانی قرار می گیرند.

در جدول به رتبه دانشگاه های برتر یونان اشاره کرده ایم:

نام دانشگاهسال 2023QS 2023ARWU 2023
دانشگاه کرت351 تا 400751 تا 800701 تا 800
دانشگاه آتن501 تا 600651 تا 700301 تا 400
دانشگاه ارسطو601 تا 800561 تا 570401 تا 500
دانشگاه فنی ملی آتن601 تا 800454601 تا 700

ساختار دوره مقطع دکترا در یونان

ساختار دوره مقطع دکترا در یونان

به طور کلی، برای مقطع دکترا در یونان دانشجویان باید در نظر داشته باشند که دو نوع دکترا در یونان وجود دارد که متقاضیان یکی از آنها که انتخاب می کنید به مدارک تحصیلی قبلی آنها بستگی دارد.

این 2 نوع دوره عبارتند از:

  • برنامه دکتری سنتی (یک دوره 3 ساله تحقیق خالص و بدون عنصر تدریس شده)
  • برنامه دکتری سیستم آمریکایی (یک دوره 4 تا 5)

سال تحصیلی یونان از ماه سپتامبر (September) تا آگوست (August) به مدت 12 ماه کامل برگزار می شود. دوره تحصیلی به طور مشابه به انگلستان به 2 ترم تقسیم می شود که شامل دوره های تعطیلات در کریسمس و عید پاک و تعطیلات طولانی تابستانی در ماه ژوئن (June) و ژوئیه (July) می باشد. برای انطباق با سیستم فرآیند بولونیا اروپا، حداقل طول دوره تحصیل در مقطع دکتری در 3 سال تمام وقت تعیین شده است. مدت زمان واقعی دکتری بسته به بخش های دانشگاهی دانشجویان متفاوت است. در مورد موضوعات فنی و علمی کاربردی این دوره معمولاً 3 سال طول می کشد، در حالی که در علوم اجتماعی و هنری متوسط ​​زمان برای تحصیلات دکتری 4 تا 6 سال است. قبل از مهاجرت به یونان برای ادامه تحصیل در دوره دکترا بهتر است با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید و از شرایط دقیق تحصیل اطلاعات کافی کسب کنید.

کار ضمن مقطع دکترا در یونان

شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا که برای تحصیل اقدام به مهاجرت به یونان می کنند، می توانند بلافاصله با دریافت مجوز اقامت در یونان خود مشغول به کار شوند. به اتباع سایر کشورها توصیه می شود با سفارت یونان محلی خود تماس بگیرند تا در مورد حقوق اشتغال خود در یونان سؤال کنند زیرا ممکن است با توجه به ویزای متقاضیان، شرایط کار آنها متفاوت باشد. بهترین فرصت برای یافتن کار ضمن تحصیل در یونان در ماه های تابستان خواهد بود زیرا تعداد توریست های بین المللی در یونان در فصل تابستان افزایش می یابد و باعث افزایش تقاضا برای انگلیسی زبانان در بخش های مختلف صنعت توریسم و خدمات مرتبط می شود. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا با شرایط ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی بیشتر آشنا شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *