مهاجرت تحصیلی اوکراین, مهاجرت تحصیلی روسیه

مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه در سال 2023 برای متقاضیان این امکان را فراهم می سازد. در این صورت تا بتوانند در بین دانشگاه های این 2 کشور بهترین گزینه را انتخاب کنند. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند تا به مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه بپردازند. برای تحصیل در دانشگاه های کشورهای خارجی متقاضیان و دانشجویان بین المللی باید از تمامی شرایط، هزینه ها، مدت زمان و برنامه های تحصیلی و همچنین وجود یا عدم وجود بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی و همچنین سطح دانشگاه ها اطلاعات کافی داشته باشند.

بررسی مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

برای مقایسه تحصیل پزشکی این 2 کشور هموطنان عزیز باید مواردی چون هزینه های تحصیل، بورسیه های تحصیل، زبان تحصیل، شرایط اقامت، شرایط اشتغال بعد از تحصیل، دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران و سایر موارد مرتبط را در نظر داشته باشند. دانشگاه های کشور اوکراین برای تحصیل پزشکی توسط وزرات بهداشت ایران مورد تایید قرار نگرفته اند. به همین دلیل، دانشجویان بعد از در نظر گرفتن مقایسه تحصیل پزشکی میان این 2 کشور تحصیل پزشکی در دانشگاه های روسیه را انتخاب می کنند. یکی از مقرون به صرفه ترین و محبوب ترین مقاصد برای تحصیل در رشته پزشکی، روسیه است. هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی پزشکی را به ویژه از کشورهای آسیایی جذب می کند.

در مقایسه با کشورهای غربی، به لطف سیاست دولت روسیه مبنی بر ارائه کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی، تحصیل در رشته پزشکی در روسیه بسیار مقرون به صرفه است. جدا از این، آنچه روسیه را به مقصد اصلی برای مطالعات پزشکی تبدیل می کند، روش پذیرش آسان است که شامل پردازش سریع امور اداری و بدون آزمون ورودی در اکثر دانشگاه های روسیه است. در دانشگاه های کشور اوکراین دانشجویان می توانند در برنامه های تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی نیز شرکت کنند. با این حال، به دانشجویان خارجی توصیه می شود که حداقل مقدمات زبان روسی را یاد بگیرند. زیرا این امر هنگام تعلیم و تربیت در روسیه به آنها کمک می کند تا با سایر افراد ارتباط برقرار کنند.

چرا تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

انتخاب تحصیل رشته پزشکی در کشور روسیه و یا کشور اوکراین به برنامه زندگی فارغ التحصیلان بعد از اتمام دوره های تحصیلی نیز بستگی دارد. به طور کلی، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که اقامت و اشتغال در کشور روسیه از شرایط بهتری نسبت به اوکراین برخوردار است. زیرا میزان حقوق در کشور روسیه به مراتب بیشتر و پایدارتر از اوکراین می باشد. تحصیل پزشکی در روسیه برای یک دانشجوی عادی بسیار آسان است. زیرا هر دانشجویی از سراسر جهان می تواند بدون هیچگونه محدودیت در امتحان ورودی پذیرش مستقیم MBBS شرکت کند. هزینه MBBS در روسیه بسیار کم است. زیرا دولت روسیه یارانه ای را برای آموزش و پرورش فراهم می کند. تمام دانشگاه های علوم پزشکی روسیه در WHO و MCI ثبت شده اند. تا دانشجویی که مدرک MBBS را از روسیه دریافت می کند. می تواند در هر نقطه از جهان مشغول به کار شود.

درآمد متوسط پزشکان در روسیه در نمودار زیر بیان شده است:

دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل پزشکی به روسیه می روند و همه دانشگاه های پزشکی این کشور برنامه های تحصیلی با کیفیت و سطح بالا (تئوری و عملی) را ارائه می دهند. در کشور روسیه دانشجویان با غذای تازه و با کیفیت از امکانات خوابگاه مبله در داخل دانشگاه بهره مند می شوند. دانشجویان دوره های پزشکی در روسیه نیز در صورت تحقق شرایط بورس تحصیلی می توانند بورس تحصیلی دریافت کنند. همه دانشجویان پزشکی در روسی هاز بیمه پزشکی در کلیه دوره ها بهره مند می شوند. در صورت نیاز درمان کامل پزشکی را انجام می دهند. دانشجویان برای تست غربالگری MCI در طول دوره پزشکی آموزش می گیرند. اساتید از تست غربالگری MCI به خوبی آگاه هستند. در روسیه دوره های پزشکی به زبان های انگلیسی و روسی آموزش داده می شود.

دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در روسیه

حدود 50 دانشگاه و کالج پزشکی در روسیه وجود دارند که تحت نظارت وزارت بهداشت عمومی فدراسیون روسیه فعالیت می کنند. مدارک ارائه شده توسط آنها در جهان و یونسکو در سطح جهانی شناخته می شود. دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در کشور روسیه عبارتند از:

میانگین دریافتی رشته پزشکی در روسیه

دانشگاه لومونوسف و مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

دانشگاه لومونوسف روسیه یک دانشگاه تحقیقات مختلط و عمومی واقع در مسکو است. در 23 ژانویه 1755 توسط میخائیل لومونوسف تأسیس شد. از سال 2019 ، 13 برنده جایزه نوبل ، 6 برنده مدال فیلد و 1 برنده جایزه تورینگ عضو این دانشگاه شده اند. از سپتامبر 2009، این دانشگاه دارای 39 دانشکده و 15 مرکز تحقیقاتی است. اخیراً تعدادی دانشکده کوچک مانند دانشکده فیزیک و شیمی و دانشکده عالی تلویزیون در دانشگاه لومونوسف روسیه افتتاح شده اند. در حال حاضر این دانشگاه بیش از 4000 کارمند آموزشی و 15000 پرسنل دارد. تقریباً 5000 دانشمند در مؤسسات تحقیقاتی دانشگاه و امکانات مرتبط با آن فعالیت می کنند. بیش از 40000 دانشجو و 7000 نامزد مدرک دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه لومونوسف روسیه مشغول به تحصیل می باشند.

رتبه دانشگاه لومونوسف روسیه در رتبه بندی های مختلف به صورت زیر است:

رتبه بندیرتبه دانشگاه لومونوسف روسیه
رتبه بندی علمی دانشگاه های جهانی87
رتبه بندی دانشگاه جهانی QS108
رتبه بندی جهانی آموزش عالی تایمز161

دانشگاه لومونوسف و مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه

در مقایسه تحصیل پزشکی در اوکراین و روسیه می تواند گفت که دانشگاه نووسیبیرسک یکی از بهترین دانشگاه های روسیه است. این دانشگاه توسط وزارت بهداشت ایران تایید شده است. دانشگاه نووسیبیرسک از بهترین دانشگاه های این کشور می باشد که در نووسیبیرسک قرار گرفته است. دانشگاه نووسیبیرسک به عنوان تعلیم دهنده بیشتر نخبگان دانشگاهی روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این دانشگاه در سال 1958 با رعایت اصول ادغام آموزش و علوم، شرکت دانشجویان در فعالیت های پژوهشی در تمام سطوح و شرکت دانشمندان و اساتید برجسته در برنامه های تدریس آن تأسیس شد. تعداد زیادی از اعضاء هیئت علمی در دانشگاه نووسیبیرسک عضو آکادمی علوم روسیه هستند. در حالی که نووسیبیرسک سومین شهر بزرگ روسیه است، از نظر هزینه زندگی از نظر مسکو و سن پترزبورگ ارزان تر است.

رتبه دانشگاه نووسیبیرسک در رتبه بندی های مختلف به صورت زیر است:

رتبه بندیرتبه دانشگاه نووسیبیرسک روسیه
رتبه بندی علمی دانشگاه های جهانی56
رتبه بندی دانشگاه جهانی QS260
رتبه بندی جهانی آموزش عالی تایمز801

دانشگاه پاولف روسیه

اولین دانشگاه پزشکی ایالتی پاولوف سن پترزبورگ در سال 1897 در تاسیس شد. به عنوان اولین کالج پزشکی روسیه برای زنان شناخته می شود. دانشگاه پاولف روسیه بیش از یک قرن سابقه دارد. دانشجویان بین المللی این دانشگاه را به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزش پزشکی در روسیه و اروپا می شناسند. این دانشگاه شامل 74 بخش با بیش از 5000 دانشجو روسی و خارجی، مفتخر است. دارای سابقه آموزش دانشجویان بین المللی از انگلستان، ایالات متحده، پرتغال، آرژانتین، استرالیا، سوئد، یونان، اسرائیل، هند، اردن، ایران، کامرون، قبرس، چین، کویت، لبنان، مراکش، نیجریه، فلسطین، سوریه، سودان، تانزانیا، تونس، سریلانکا و غیره یمن است.

دانشگاه پاولف روسیه برنامه های متنوعی را در دانشکده های زیر ارائه می دهد:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده پزشکی ورزشی
  • دانشکده فرهنگ تربیت بدنی سازگار
  • دانشکده کودکان
  • دانشکده روانشناسی بالینی
  • دانشکده دانشجویان خارجی
  • دانشکده پرستاری آموزش عالی
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده آموزش پیش دانشگاهی

هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات کافی از شرایط و هزینه های تحصیل در بهترین دانشگاه های اوکراین و همچنین دانشگاه های معتبر روسیه می توانید به مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *