مهاجرت تحصیلی آمریکا

معرفی دانشگاه MIT

معرفی دانشگاه MIT آمریکا

در معرفی دانشگاه MIT ،می توانید از آینده شغلی خود جهت کاریابی پس از تحصیل در این دانشگاه اطمینان خاطر داشته باشید. دانشجویان خارجی فراوانی هر ساله برای تحصیل در این دانشگاه اقدامات قانونی را انجام می دهند که طبعیتا درصد بالایی از آن ها با پاسخ رد مواجه می شوند. هدف اصلی مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از نگارش این مقاله، معرفی دانشگاه MIT به عنوان برترین دانشگاه جهان است. شرایط تحصیل و اخذ پذیرش در هر یک از دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد. در مقاله پیشرو به بررسی شرایط قابل قبول در این دانشگاه خواهیم پرداخت.

معرفی دانشگاه MIT آمریکا

دانشگاه خصوصی MIT با شعار” به کمک تحصیل، تحقیق و نوآوری جهان را بهتر می سازیم” در حال حاضر بیش از 11000 دانشجو دارد. در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به گذراندن دوره های آموزشی خود هستند. 1056 استاد رسمی و 911 استاد غیررسمی در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند. دانشگاه MIT آمریکا در سال 1861 افتتاح شده است. در گنجینه افتخارات خود 90 جایزه نوبل، 59 جایزه مدال ملی دانش و 29 مدال ملی تکنولوژی و نوآوری را جای داده است. این تنها بخشی از افتخارات فراوان علمی این دانشگاه است.

جایگاه علمی دانشگاه MIT آمریکا

در ادامه معرفی دانشگاه MIT آمریکا باید حتما به جایگاه علمی این دانشگاه نیز اشاره داشت. زمانی که شما به رده بندی های مختلف دانشگاه های جهان رجوع می کنید. حتما نام این دانشگاه را در قسمت بالایی جدول مشاهده خواهید کرد. فوربس، بدترین رتبه ممکن را برای این دانشگاه در نظر گرفته است. آن را به عنوان چهارمین دانشگاه 1 برتر جهان معرفی کرده است. به گزارش QS این دانشگاه با توجه به شرایط خود توانسته است به عنوان بهترین دانشگاه موجود در جهان نامی برای خود بدست آورد .USN، شانگهای، ماهنامه واشنگتن، و مجله تایمز نیز این دانشگاه را به عنوان سومین دانشگاه برتر جهان معرفی کرده اند. به طور کلی جایگاه آموزش در کشور آمریکا در درجه عالی قرار دارد. تحصیل در این کشور می تواند یک فرصت بی نظیر آموزشی برای تحصیل باشد.

خوابگاه دانشگاهی ماساچوست آمریکا

بسیاری از دانشجویان بین المللی در هنگام بررسی شرایط دانشگاه های خارجی، به دنبال بررسی شرایط خوابگاه های دانشجو آن نیز هستند. بنابراین ما نیز در معرفی دانشگاه MIT، به بررسی شرایط خوابگاه های دانشجویی آن خواهیم پرداخت. تمام دانشجویان مقطع کارشناسی در این دانشگاه، می توانند از خوابگاه دانشجویی برای مدت 4 سال استفاده کنند. دانشگاه MIT 5 خوابگاه مجزا را برای افرادی که دوست دارند به صورت مجزا زندگی کنند در نظر گرفته است. 2 آپارتمان ویژه برای افراد متاهل نیز در این دانشگاه وجود دارد. از سوی دیگر 10 خوابگاه دانشجویی نیز برای زندگی گروهی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر بدین شرح می باشد:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

به دلیل افزایش مرگ دانشجویان بر اثر مصرف بیش از اندازه مشروبات الکی در خوابگاه های دانشجویی، محدودیت های زیادی در این خصوص اعلام شده است. همچنین خوابگاه های مخصوص (سطح بالا) نیز در این دانشگاه برای همیشه تعطیل شد. چراکه براساس گزارشات دانشگاه، تنها 60% دانشجویان این خوابگاه ها موفق به پایان دوره تحصیل خود می شدند. شرایط تحصیل در این کشور از طریق مقاله تحصیل در آمریکا به طور کامل شرح داده شده است.

اخذ پذیرش از دانشگاه ماساچوست آمریکا

بدون شک یکی از دشوارترین راه های مهاجرت از طریق اخذ پذیرش از دانشگاه MIT یافت. سالیانه بیش از 21000 نفر برای دریافت پذیرش از این دانشگاه اقدام می کنند. اما تنها کم تر از 1500 نفر از آن ها موفق به دریافت پذیرش نهایی می شوند. اگرچه ما معرفی دانشگاه MIT را به عنوان یکی از 5 دانشگاه برتر جهان در دستور کار خود قرار داده ایم. در صورتی که رزومه تحصیلی بسیار قدرتمندی در اختیار ندارید. هزینه و زمان خود را صرف دریافت پذیرش از دانشگاه MIT نکنید. در مقاله شرایط اعزام دانشجو به آمریکا می توانید از اطلاعات جامعی برخوردار شوید.

 معرفی شهریه دانشگاه MIT آمریکا

در معرفی دانشگاه MIT یکی دیگر از نکاتی که می باید به آن اشاره کنیم، شهریه سالیانه در این دانشگاه است. پیش تر اشاره داشتیم که این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی در کشور آمریکاست. شهریه های تحصیلی در آن به مراتب بیشتر از دانشگاه های دولتی خواهد بود. شهریه دانشگاهی در دانشگاه MIT برای دانشجویان بین المللی در طول 1 سال تحصیلی در حدود $50000 (دلار) است. البته به کمک بورسیه های تحصیلی موجود در دانشگاه و همچنین بورسیه تحصیلی ارگان های دیگر، قابلیت کاهش هزینه های تحصیلی برای دانشجویان این دانشگاه وجود خواهد داشت. جهت اطلاع از هزینه‌ های مربوط به زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

 معرفی شهریه دانشگاه MIT آمریکا

شرایط کلی دانشگاه MIT آمریکا

دانشگاه MIT در کشور آمریکا به عنوان یکی از برترین دانشگاه های جهان شناخته می شود. تحصیل در این دانشگاه می تواند یکی از بزرگ ترین فرصت های تحصیلی در جهان باشد. بدون شک به همین دلیل است که معرفی دانشگاه MIT برای ما به یک دغدغه مهم تبدیل شده است. پذیرش تحصیلی در دانشگاه MIT در حدود 5% است. اخذ پذیرش در این دانشگاه به یک امر بسیار دشوار تبدیل شود. توجه داشته باشید که شما برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید هزینه ای پرداخت کنید که به هیچ عنوان قابل استرداد نیست. بنابراین توجه داشته باشید که تنها در صورتی برای اخذ پذیرش از دانشگاه MIT اقدام کنید. دارای رزومه تحصیلی بسیار قدرتمندی باشید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در صورت تمایل شما را در مسیر پذیرش از این دانشگاه MIT همراهی کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *