مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ

پذیرش و معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ

این مقاله در باب معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ برای دانشجویان بین المللی مشتاق به تحصیل در این مقصد جذاب و زیبا و نگارش شده است. در این مقاله، لیست سال 2023 از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در لوکزامبورگ، هزینه تحصیل، هزینه زندگی، شرایط پذیرش و نحوه درخواست، مطرح خواهد شد. لوکزامبورگ یک کشور اروپایی کوچک است که توسط بلژیک، فرانسه و آلمان احاطه شده است. منظر این کشور عمدتا روستایی است. با جنگل های آردن و پارک های طبیعی در شمال، دره های سنگی منطقه مولرثال در شرق و دره رود Moselle در جنوب شرقی شناخته می شود.

پایتخت آن یکی از 3 پایتخت رسمی اتحادیه اروپا است. همچنین محل دادرسی دیوان اروپایی در این کشور قرار دارد. دانشجویان بین المللی در لوکزامبورگ یک تجربه تحصیلی غنی در یکی از کوچکترین کشورهای حاکم در اروپا خواهند داشت. همچنین می توانید از آخرین شرایط پذیرش برای تحصیلات کارشناسی ارشد، تحصیلات تکمیلی و دکتری در دانشگاه های لوکزامبورگ می باشد. از طریق اخذ مشاوره از سوی کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاع یابید.

دانشگاه های لوکزامبورگ در سال 2023

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما باید برای هر دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید جستجوهای لازم را در زمینه معرفی دانشگاه های این کشور به عمل آورید. پس از انتخاب دانشگاه باید یک حساب کاربری در وبسایت دانشگاه مورد نظر بگشایید. هنگامی که حساب شما فعال شد. اسنادی که باید بارگذاری نمایید، بسته به سطح تحصیل مورد نظر از شما درخواست می شود. در صورتی که در این فرآیند دچار مشکل شدید می توانید از سرویس های راهنمایی که در وب سایت ها قرار داده می شود استفاده کنید. معمولا این سرویس ها با نام خدمات دانشجویی یاService des Etudes et de la Vie Étudiante شناخته می شوند.

رشته های تحصیلی رایج در این کشور نیز بدین شرح می باشد:

رشته های تحصیلی رایج در لوکزامبورگ

معرفی برترین دانشگاه های لوکزامبورگ

اکنون در راستای معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ می توانیم اطلاعاتی را در خصوص برترین دانشگاه های این کشور در اختیار شما بگذاریم. لوکزامبورگ دارای 2 دسته دانشگاه، 2 دانشکده کسب و کار و یک موسسه اختصاصی مربوط به مطالعات اداری دولتی است. نمونه هایی از دانشگاه های برتر لوکزامبورگ به قرار زیر است. دانشگاه لوکزامبورگ واقع در شهر لوکزامبورگ یک دانشگاه تحقیقاتی بین المللی چند زبانه است که در سال 2003 تأسیس شده است.

  1. موسسه مدیریت دولتی اروپا EIPA
  2. مدرسه کسب و کار لوکزامبورگ

شرایط کلی در خصوص اعزام دانشجو به لوکزامبورگ به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

زبان در معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ

ضمن معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ باید خاطر نشان کنیم که لوکزامبورگ دارای 3 زبان رسمی است. فرانسوی، آلمانی و لوگزامبورگی زبان هایی هستند که ساکنان لوکزامبورگ از آنها برای مکاتبه و مکالمه بهره می گیرند. لوکزامبورگی، زبان مادری تقریبا همه ساکنان لوکزامبورگ است. اما زبان کسب و کار رسمی به فرانسه انجام می شود و اولین زبان آموزشی در مدارس، زبان آلمانی است. تحصیلات عالی در لوکزامبورگ به 2 زبانه ارائه می شود.

این به این معنی است که دوره تحصیلی شما به احتمال زیاد با یکی از ترکیبات زیر ارائه خواهد شد:

  • فرانسوی
  • انگلیسی
  • فرانسوی
  • آلمانی
  • انگلیسی
  • آلمانی

مهم نیست که چه زبان را انتخاب می کنید برای تحصیل اما در هر صورت باید مدرک تحصیلی خود را با همان زبان به پایان برسانید. اگر شما استانداردهای آموزشی مورد نیاز را کسب نکنید. دانشگاه ها برای ارائه دوره های زبان، کلاس های کمکی برگزار می کنند.

شرح معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

هزینه زندگی در این کشور نسبتا بالا است اما برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه است. این هزینه در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در هر ماه می باشد. البته کارشناسان این موسسه این مقدار را با حداکثر هزینه ها تخمین می زنند. چرا که هزینه امری شخصی است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. آنچه که تخمین زده شد برای یک زندگی دانشجویی متوسط رو به بالا است.

این هزینه ها هزینه های تغذیه، هزینه های تحصیل و ثبت نام را پوشش می دهد. کار در طول تعطیلات مدرسه یا قرارداد دانشجویی مجاز است، اما نه بیش از 40 ساعت در هفته. مبلغ ذکر شده در بالا هزینه های تحصیل شما را نیز تامین می کند. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که پول و منابع خود را منطقی صرف کنید. در خصوص معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ، پیش از اخذ پذیرش تحصیلی مقاله هزینه زندگی در لوکزامبورگ را مطالعه بفرمائید.

پذیرش و معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ

شرایط پذیرش معمولا برای همه کشورها یکسان است. اما حال که به معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ می پردازیم اسنادی را که لازم است پیش از بررسی پرونده برای دانشگاه ارسال نمایید به اشتراک گذاشته می شود.

  • مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • گواهی گذراندن دوره انگلیسی، به عنوان مثال O’ LEVEL،TOEFL یا آیلتس
  • رونوشتی از تمام ریز نمرات و ترجمه شده به زبان انگلیسی

برای زندگی و تحصیل در لوکزامبورگ به عنوان یک دانشجوی بین المللی، مدارک تحصیلی مدارس متوسطه شما باید توسط Ministerère de l’EducationNationale تایید شود. شما احتمالا باید ثابت کنید که درک بالایی از زبان فرانسه یا آلمانی برای شرکت در کلاس های دانشگاه دارید.

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

بسته به اینکه از کدام کشور به این کشور اروپایی سفر می کنید، ممکن است برای تحصیل در لوکزامبورگ، ویزا نیازمند اخذ ویزا باشید. اگر شما از یک کشور اتحادیه اروپا هستید، نیازی به گرفتن ویزا ندارید. اگر از هر کشوری دیگری هستید، باید یک ویزا برای تحصیل در لوکزامبورگ دریافت کنید. دانشجویان بین المللی که از منطقه اتحادیه اروپا نیستند و قصد دارند در لوکزامبورگ تحصیل کنند، باید در سفارت یا کنسولگری کشور خود، برای اخذ ویزا درخواست کنند.

دانشجویان بین المللی که می خواهند در دوره ای بیش از 90 روز در این کشور تحصیل کنند، باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. این ویزای طولانی مدت برای دانشجویانی است که توسط یک دانشگاه یا کالج معتبر در این کشور پذیرش دریافت کرده اند. ویزای دانشجویی برای دانشجویانی که مایل به گذراندن دوره، برنامه دکترا یا انجام تحقیقات هستند معتبر است. با این حال، شهروندان برخی از کشورها نیازی به دریافت ویزا ندارند، مشروط بر اینکه اقامت آن ها در این کشور بیش از 6 ماه نباشد.

دانشجویان جهت اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ بایستی مدارک زیر را ارائه دهند:

  • یک گذرنامه معتبر برای حداقل 3 ماه و طولانی تر از اعتبار ویزا
  • یک فرم درخواست و 2 عدد عکس گذرنامه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • مدرکی حاکی از حمایت مالی که موید کافی بودن حساب بانکی باشد.
  • بیمه درمانی مناسب
  • یک نامه از دانشگاه که موید این است که شما برای تحصیل در لوکزامبورگ پذیرفته شده اید.
  • ارائه گواهی سلامت
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های مربوط به سفارت، پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور

کارشناسان برجسته و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در خصوص معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ و همچنین اخذ ویزای دانشجویی لوکزامبورگ کمک نمایند.

5/5 - (6 امتیاز)

6 دیدگاه برای “معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ

  1. یلدا گفت:

    من برای ویزای تحصیلی مقطع ارشد تو این کشور اقدام کردم و ویزام رد شده میتونم برای آلمان اقدام کنم ؟

  2. بهنام تولکی گفت:

    دانشگاه های لوکزامبورگ رنکشون در دنیا بالاس؟

    1. Latif گفت:

      دانشگاه لوکزامبورگ دوره تخصص رشته داروسازی داره؟

      1. صادقی گفت:

        با سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. Deniz گفت:

    مدارک دانشگاههای لوکزامبورگ بنظرتون مورد تایید وزارت علوم توی ایران هستش یا نه؟ بسیار سپاسگذارم

  4. علی رام رادین فر گفت:

    در مورد مطلب جالبتون در مورد معرفی دانشگاه های لوکزامبورگ تشکر می کنم اگه امکتنش هست در مورد بررسی راه های مهاجرت به لوکزامبورگ هم مطلب بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *