مهاجرت کاری چین

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در چین

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در چین

در این مقاله درباره مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در چین مطابق با آخرین قوانین پرداخته می شود که کمک شایانی به افراد در همین خصوص می کند. پویایی اقتصاد این کشور بر کسی پوشیده نیست. همین مسئله سبب شده است که بیش از 7000 نفر نیروی کار خارجی در این کشور مشغول فعالیت باشند. از این رو مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در این کشور، یکی از دغدغه های مشترک افرادی است که دنبال کار در این کشور هستند. برای کار در این کشور به ویزای کاری این کشور نیاز خواهید داشت. این مقاله به کوشش مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و با محوریت مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در چین تنظیم شده است.

کار در کشور چین

با وجود تعداد فراوانی از شرکت های بین المللی و یا شاخه های شرکت های مشهور جهانی در این کشور، این کشور به نیروی کار فراوانی نیاز خواهد داشت. جمعیت این کشور رفته رفته به جمعیتی پیر تبدیل می شود. همین مسئله باعث افزایش تمایل این کشور به جذب نیروی کار خارجی خواهد شد. شرکت های خارجی حاضر در چین شرایط مالی بسیار خوبی را به کارکنان خود پیشنهاد می کنند. همین مسئله سبب جذب نیرو های کار خارجی به این شرکت ها می شود. جالب است بدانید که در حدود 90% نیروهای کار خارجی برای شرکت های بین المللی کار می کنند. موسسات کاریابی در این کشور نیز می توانند متقاضیان را در پیدا کردن کار مناسب در این کشور کمک کنند.

بر اساس قوانین این کشور کارکنان یک شرکت نمی توانند بیش از 8 ساعت در روز یا 40 ساعت در هفته کار کنند. در صورتی که یک کارفرما نتواند بازده کافی را در این زمان به دست آورد باید مطابق با شرایط تعیین شده برای استفاده از نیروی کار در ساعت اضافه دستمزد او را پرداخت کند. در صورتی که قصد دارید در این کشور کار کنید، صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی می تواند یک فرصت بسیار مناسب برای شما باشد. اما بیشترین دستمزد در این کشور در اختیار کسانی قرار می گیرد که به زبان ماندارین که یکی از شاخه های زبان چینی است تسلط کافی داشته باشند.

شرایط اقامت برای کارکنان خارجی در چین

در شهرهای بزرگ کشور چین، می توانید با هر بودجه ای که در اختیار دارید، یک مسکن مناسب برای خرید یا اجاره پیدا کنید. بیشتر آپارتمان های اجاره ای در کشور چین دارای مبلمان و وسایل کامل هستند. شما می توانید به صاحب ملک بگویید کدام وسایل را نیاز ندارید تا آن ها را از خانه خارج کنند. در بسیاری از آپارتمان های این کشور مغازه و سالن های ورزشی مجهز وجود دارد. توصیه می کنیم که برای اجاره خانه در چین، از یکی از اشخاص چینی که با آن ها آشنایی دارید، مانند همکارانتان کمک بخواهید. این مسئله به شما کمک خواهد کرد که در زمان کمتر و با هزینه کمتری موفق به اجاره مسکن شوید.

خدمات ویژه کارمندان و کارگران در چین

همه کارفرمایان در این کشور موظفند تا نیروهای کار خود را تحت پوشش بیمه های خدمات درمانی، بازنشستگی، بیکاری، تولد فرزند و صدمات ناشی از کار قرار دهند. میزان پرداخت هر یک از این حق بیمه ها توسط دولت چین به طور کامل تشریح شده است که به شرایط شخصی نیروی کار وابستگی دارد. همچنین علاوه بر موارد ذکر شده کارفرمایان باید کمک هزینه های اقامت، آموزش های حرفه ای، جبران خسارت و حق استفاده از تعطیلات قانونی را در اختیار نیروی کار خود قرار دهند.

با توجه به تمایل بسیاری از متقاضیان بین المللی جهت کار در این کشور، نمودار نرخ بیکاری در اختیار شما قرار گرفته است:

نرخ بیکاری در چین در سه سال اخیر

ویزای کاری چین

برای این که به عنوان یک نیروی کار وارد این کشور شوید، باید ویزای کاری این کشور را بدست آورید. ویزای کاری این کشور زمانی صادر خواهد شد که شما موفق به دریافت یک کار در این کشور شده باشید. پس از دریافت شغل مورد نظر خود می توانید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کنید. ویزای کاری این کشور در یک بازه زمانی 15 روزه صادر می شود. اما در صورتی که زمان کافی در اختیار ندارید با پرداخت هزینه بیشتر می توانید ویزای خود را در یک بازه زمانی 3 روزه دریافت کنید. چنانچه پیش تر نیز اشاره کردیم، سوال اصلی ما در این مقاله مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در این کشور است که حال قصد پاسخ دادن به آن را داریم. در همین خصوص بهتر است با هزینه تحصیل و زندگی در چین نیز آشنا شوید.

بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در چین

بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در چین

بر مبنای قوانین مربوط به سال 2023، شرط اصلی درخواست ویزای کار این کشور این است که از کارفرمای چینی پیشنهاد کاری دریافت کنید. در ضمن فرد متقاضی باید به تهیه مدارک لازم و ارسال آن به کارفرمای مستقر در چین و نیز تحویل مدارک مذکور به سفارت چین جهت تعیین وقت قبلی مصاحبه و صدور ویزای کار در این کشور اقدام کند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار چین در سال 2023 به ترتیب عبارت است از:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه و حداقل یک صفحه خالی
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید الصاقی به فرم درخواست*
  • مجوز کار به دست آمده از کارفرمای چینی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی سوء پیشینه
  • رسید پرداخت 30$ (دلار) هزینه درخواست ویزای این کشور

*2 قطعه عکس رنگی 33*48 میلی متر است که مربوط به 6 ماه اخیر باشد. عکس شما باید به صورت بیومتریک گرفته شده باشد.

جزئیات شرایط لازم برای اخذ ویزای کار در چین

گذرنامه شما مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در این کشور است. گذرنامه مورد پذیرش می باید حداقل 12 ماه از انقضا آن باقی مانده و 2 صفحه آن سفید مانده باشد. در صورتی که ویزای این کشور را در گذرنامه دیگری در اختیار دارید باید آن گذرنامه را نیز ارائه دهید. زمانی که قصد دریافت ویزای کار در این کشور را دارید باید فرم درخواست صدور روادید را دانلود کرده و آن را حتما از طریق کامپیوتر پر کنید. سپس آن را پرینت کرده و با خودکار امضاء کنید.

توجه داشته باشید که همه قسمت های فرم باید به صورت کامل پر شده باشد. در صورتی که بخشی از سوالات را خالی بگذارید، درخواست شما رد خواهد شد. به جای استفاده از جای خالی از کلمه NON استفاده کنید. استفاده از غلط گیر یا اصلاح دستی نیز مورد پذیرش نیست. شما باید فرم را به صورت یک رو پرینت کنید.

هزینه لازم برای اخذ ویزای کار در چین

برای دریافت ویزای کاری این کشور به اجازه کار در این کشور نیاز خواهید داشت که توسط اداره مهاجرت این کشور صادر می شود. یکی دیگری از مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در این کشور فیش پرداخت هزینه صدور روادید است. به صورت عادی برای دریافت ویزای کاری این کشور باید 258$ (دلار) پرداخت کنید. در صورتی که قصد دارید فاصله زمانی صدور ویزا را به 1 هفته یا 3 روز کاهش دهید. مبلغ مورد نیاز شما به ترتیب 318$ یا 373$ (دلار) خواهد شد.

در این مقاله مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در این کشور را بیان کردیم. اطلاعات اندکی در رابطه با کار در این کشور را نیز در اختیار شما قرار دادیم. شما باید با انواع مهاجرت به چین آشنا شوید. توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز سفارت باید در بالاترین کیفیت ممکن تهیه شوند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز، شما را یاری کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *